Vraag

programma vergrendeld op pickx

  • 19 December 2019
  • 83 reacties
  • 1212 Bekeken


Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 5
Badge +2

ik wacht nog op verdere uitleg of oplossing van proximus, heb voorlopig de decorder niet gereset, zal eerst eens zien wat er van proximus komt als uitleg

Inderdaad dat heb ik vroeger al in vorige topics van TS gezegd ook maar aangezien er herstarten/resetten geen oplossing biedt zal er zelf weinig aan kunnen gedaan worden en zal de oplossing van prox uiteindelijk moeten komen.

Reputatie 6
Badge +3

Het zou mij sterk lijken dat een beveiligingsprogramma op de computer/laptop van @Valencia roet in het eten strooit. Welk beveiligingsprogramma gebruik je @Valencia? Dat is het nog het enigste wat er nog geprobeerd kan worden dat een gebruiker kan doen, al de rest is op Proximus niveau. Door de beveiligingssoftware is even uit te schakelen en dan een testopname te doen via de Pickx website.  

Reputatie 5
Badge +2

ik gebruik bitdefender, maar ik vind het toch raar dat dit een beveiligingsprogramma zou tegenhouden dat er opnamen op mijn tv gebeuren, 

ik zie de opname gebeuren op pickx en niets op tv en op pickx komt er dan op bekijken op decoder en nu staat erop zal binnenkort verdwijnen, 

hoe kan dit met mijn computer te maken hebben, ik heb dit fenomeen ook nog maar enkele dagen, vroeger en sedert de nieuwe V5mini nog geen problemen gehad, nu dit raar gebeuren, 

Reputatie 5
Badge +2

heb zojuist via pickx website, een test gedaan, op vier friends beginnen op te nemen, dus stond nog niet geprogrammeerd want ik kijk daar niet naar

ok op pickx en ook op tv te zien dat het opneemt, 

die missen waren voordien geprogrammeerd en werden niet opgenomen maar te zien op pickx als opnamen en niet op tv, maar nergens te bekijken dus.

Als het een beveiligingsfout op pc zou zijn dan zou het probleem bvb zich nidte stellen als je op een ander toestel de opname programmeert bv via smartphone….

Reputatie 6
Badge +3

Wat @Martin  zegt klopt,  indien op andere apparaten het probleem zich ook voordoet. Dan ligt het bij Proximus. Doe het probleem zich enkel voor op uw computer dan zou het aan het beveiligingsprogramma kunnen liggen. Regelmatig worden er ook updates uitgebracht.Probeer dit ook eens op een smartphone.

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb geen smartphone, 

de keren dat het zich voorgedaan heeft waren het losse films of losse opnamen, voorlopig niet met serieopnamen

die zag ik dus verschijnen op pickx website maar er verschijnt enkele op decoder te zien

op de tv zag ik niets 

het heeft zich maar drie maal voorgedaan en hopelijk blijft het daarbij

voor de V5mini wordt toch alles opgenomen op de server, waar het probleem zich voordoet weet ik ook niet

 

 

 

NB: voor alle duidelijkheid voor wie dit hier meeleest en om alle misverstanden te vermijden kunnen niet alle opgenomen programma’s die programmeert altijd ook bekeken worden via Pickx app of Pickx webversie wegens (omdat de zenders dit niet voor alle programma’s toelaten) en in dat geval is het normaal dat je dan in deze gevallen de melding krijgt in de pickx (app/webversie) “alleen op decoder te bekijken”

Reputatie 5
Badge +2

dit weet ik, maar dit is natuurlijk info dat je meegeeft, daarvoor dank, want ik heb dit inderdaad voor sommige opnamen, maar nu zijn ze niet te zien op TV wat heel onhandig en vervelend is.

dank je voor je medewerking en regelmatige info martin, alle info helpt

Ik hoop dat de specialisten bij Proximus toch de echte reden zullen kunnen achterhalen van je probleem.

Reputatie 7
Badge +4

@Valencia we hebben dit nu net nagekeken op onze server:
Toespraak Koning FIlip op 25/12 om 20.35u op VTM HD staat Record Failed (Opname mislukt)
Christmas with aa prince becoming Royal 24/12 om 20.35u op Vitaya HD staat Record Failed (opname mislukt)
Winter’s Tale 14/12 om 20.20u op Vijf HD Record Failed (opname mislukt)

Reputatie 5
Badge +2

wat is de reden daarvoor, want de film op vitaya Christmas with a prince, heb ik dan handmatig later opgenomen en het eerste deel via replay bekeken, 

Hoe komt het dat die drie opnames als mislukt staan, ze waren nochtans goed geprogrammeerd, en de uitzendingen gebeurden ook op dit moment, ligt dit aan mijn decoder of aan jullie?

kan ik daar dan iets aan doen?

Reputatie 5
Badge +2

Nog een bijkomende vraag, is mijn vorige V4 decoder correct uitgeschreven, ik heb de v5mini al van augustus maar je weet nooit dat het daardoor zou komen, 

Reputatie 7
Badge +4

@Valencia , deze V4 staat niet meer geregistreerd, dus daar heeft het niet mee te maken. Hoe het komt zien we ook niet, we zien gewoon dat de opname niet heeft plaatsgevonden. 

Reputatie 5
Badge +2

ok dank u voor het nazien, hopelijk waren het maar eenmalige mankementen, 

ik heb dat vroeger nog eens tegengekomen als een uitzending verzet of afgelast wordt dat de opname begint en dan stopt, maar nu waren het uitzendingen die effectief uitgezonden werden.

ik laat iets weten als het zich nog zou voordoen, en alleszins een heel prettig eindejaar en een goed begin voor het ganse team

Reputatie 6
Badge +3

@Valencia : Om te testen of het BitDefender is die voor problemen zorgt kan u deze tijdelijk uitschakelen: https://www.bitdefender.nl/consumer/support/answer/28582/ Voer dan nog eens een opname test uit vanop de website.Schakel nadien wel weer alle modules in. Dat is de finale test die u kan uitvoeren of het probleem aan uw computer ligt of niet.De versleutelde webscan kan ook voor problemen zorgen: https://download.bitdefender.com/resources/media/materials/2020/userguides/nl_NL/bitdefender_ts_2020_userguide_nl.pdf Pagina’s 105,106,107 maak een uitzondering aan voor https://www.proximus.be/pickx zodat dit niet gescand wordt.

maar als je de opname programmeert via pc en je krijgt de aanduiding dat de opname gebeurd is kan het toch niks te maken hebben met bitdefender dat je opname mislukt is zoals Proximus aangegeven heeft?

Reputatie 5
Badge +2

Ik zie ook niet goed in wat bitdefender daar mee te maken heeft.  Normaal programmeer ik films op de tv omdat je daar één of twee dagen vroeger kan programmeren, dus daar heeft mijn computer niets mee te maken denk ik toch.  Een paar dagen heb ik een test gedaan om iets te programmeren langs de computer terwijl er een programma bezig was en dat lukte perfect, was direct te zien op pickx en tv.  Dus daar is niet mee aan de hand.

misschien doet het probleem zich nu niet meer voor.

wel eigenaardig dat de film wintertales nog steeds bij pickx als te bekijken op decoder staat, op tv niets te zien, en volgens antwoord proximus als fout staat geregisterd en ook niet meer op de server staat.  Heer raar. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Een antivirus heeft ook een mogelijkheid om proberen versleuteld internet verkeer te scannen. Wat ook het geval is wanneer een opname geprogrammeerd worden via de website. Soms zorgt dit type scan voor problemen met het doorsturen van versleutelde inhoud, omdat het verkeer eerst nog door je antivirus gescand wordt. Dat is enkel van tel wanneer je opname doet vanop een computer. Zelfs bij de overheidsdiensten is er een probleem met BitDefender wanneer versleutelde webscan is ingeschakeld: https://www.loginhulp.be/173-Bitdefender_2019.html Dit geldt enkel wanneer het probleem zich altijd voordoet bij een programmatie via PC. Anders is het een tijdelijk probleem bij Proximus.

@Valencia Aangezien de problemen zich niet meer voordoen zou het wel kunnen dat het een tijdelijk probleem was of hebben ze bij proximus toch bij bv. je TV profiel iets aangepast wie weet ….

maar stel dat het zo is dat bitdefender voor dit probleem gezorgd heeft zou je dan de aanduiding krijgen dat de opname doorgegaan is, ik denk toch van niet?

Reputatie 5
Badge +2

ok, ik heb dit gelezen, maar wat zou ik dan moeten invullen voor de programmering van via pickx website?  Alhoewel ik heb de test gedaan en als in programmeer via de website lukt het, het waren die paar fouten die volgens mij bij proximus lagen.  Tot nu toe verloopt alles weer normaal, hopelijk blijft het zo, maar het kan nooit geen kwaad, dit toe te voegen aan BitDefender.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin  De uiteindelijke controle vind pas plaats op de opname servers van Proximus. De gebruikers logt eerst in op de website van Pickx programmeert de opname de melding successvol verschijnt en pas dan scant de antivirus het verkeer en wordt doorgestuurd naar de servers van Proximus. Ik kan het ook niet met 100 % zeggen omdat ik niet weet welke controle er gebeurd alvorens de melding opname succesvol verschijnt op de website.Het kan altijd een probleem ook geweest zijn op de server waar de opnames voor de decoder van @Valencia  waren gepland.

 

@Valencia : De URL (link naar de website) is de volgende: proximus.be/pickx/ die je kan uitsluiten voor scan in BitDefender.

Reputatie 5
Badge +2

ok zal ik doen, het kan nooit geen kwaad, als bijkomend actie om het te voorkomen, groetjes en dank voor de info

Reageer