Vraag

programma vergrendeld op pickx

  • 19 december 2019
  • 83 reacties
  • 1007 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

sedert gisteren staan de opnamen en geplande opnamen op mijn pickx (dus op de computer) vergrendeld voor opnamen van -16, ik heb het kinderslot niet ingesteld, en op de tv staan die niet als vergrendeld.  Als je er op klikt komt erop kinderslotcode (zelfde code als je een film huurt lukt)  invullen en dan wordt die ontgrendeld voor 10 minuten.  Ik heb niet geprobeerd als je dan effectief maar tien minuten kan kijken.  Raar want het is maar sedert gisteren dat dit gebeurd en niet op de tv.


83 reacties

heb eens pickx op laptop opgestart en de opnames kan ik in ieder geval bekijken.

Zou het niet helpen door modem en decoder eens te herstarten, eerst modem volledig laten opstarten en dan decoder herstarten.

Reputatie 5
Badge +2

Ik kan de opnames ook bekijken maar ze staan als vergrendeld en voordien niet.  Op TV staan ze niet als vergrendeld.  Ik denk niet dat modem en decoder herstarten daarvoor helpt als het enkel in pickx is( dus enkel op de computer)  Staan die ook als vergrendeld bij jou?  Op pickx kan je geen instellingen aanpassen en het kinderslot staat niet ingesteld op de TV.  Raar.  Ik kan wel de opnamen bekijken op TV, dus geen probleem.  Ik wilde enkel melden dat dit gebeurd op pickx, zal wel een bug zijn zeker.  Er staat zelfs een vergrendeld die voordien niet zo stond!

 

Reputatie 5
Badge +2

bij het klikken op het item krijg ik dit scherm, ook al heb ik het kinderslot niet geactiveerd

 

nee bij mij staan ze niet vergrendeld.

Of het heropstarten niet zou helpen kan ik natuurlijk ook niet bevestigen dat dit echt zou helpen maar ik vermoed dit omdat er tenslotte tussen settings in de decoder en settings voor pickx ergens moeten gesynchroniseerd lopen.

settings in pickx krijg je door op je login bovenaan rechts te klikken < settings en daar kun je een kinderslot opgeven indien je dit zou wensen  

Reputatie 5
Badge +2

ja gekeken naar settings, maar dit is om de code van het kinderslot te veranderen, niet om het uit te sluiten, zal eens modem en decoder herstarten, wie weet 

Reputatie 7
Badge +4

heb je gisteren een update moeten doorvoeren of iets gewijzigt ?

Reputatie 5
Badge +2

Bedoel je een update van mijn computer?  Niet dat ik weet, mijn laatste update dateert van de 11de, anders heb ik niets gewijzigd

Ik heb hetzelfde fenomeen. Ook geen update gedaan.

 

Reputatie 5
Badge +2

ik heb eens het item van kinderslot opgezocht en op proximus staat dat het kinderslot automatisch actief staat en dat je het kunt deactiveren.  Ik ben daar nooit aan geweest omdat het nu voor mij niet nuttig is.  Het kinderslot is wel nuttig dat het bestaat.  Misschien komt dit nog voor de kleinkinderen, is ook wel handig dat je een code moet invoeren voor het huren van films, zo voorkom je missen en kunnen de kleinkinderen ook niet per toeval een film huren.

Enfin dit ter zake, het is juist raar dat dit fenomeen zoals gilbert het noemt zich enkel voordoet op de computer via pickx en niet op de TV.  Niet dat het zo erg is met de code in te vullen kun je film toch bekijken, ik kijk toch meestal op TV, maar toch eigenaardig 

ja en blijkbaar heeft dan weer niet iedereen dit probleem want ik moet toch geen kinderslot code invoeren, heb je al geprobeerd om te herstarten of resetten als dit een oplossing biedt.

  • Een kinderslotpincode die u gebruikt om toegang te krijgen tot zenders die u beveiligd hebt of om de verschillende configuratiemenu’s te raadplegen.
  • De aankooppincode die u gebruikt om een video op aanvraag te huren of om uw aankopen te bevestigen (abonnement, boeket, Pass, enz.).

Standaard is de pincode 1234, maar u kunt deze zo vaak u wilt wijzigen, deactiveren of heractiveren.

Uw code op de tv-app

Proximus Pickx application

Druk  > Kinderslot. Druk uw code (Standaard is de pincode 1234):

  • Uw pincode wijzigen: druk Pincode wijzigen.
  • Het kinderslot deactiveren: druk Kinderslot.
  • De leeftijd van het kinderslot selecteren: druk Leeftijdsrestrictie.
  • Titels verbergen: druk Verberg ook de titels.

Als het kinderslot op uw tv-app wordt gewijzigd, wordt het automatisch op de decoder gewijzigd.

Als u uw pincode niet meer terugvindt, bel het gratis nummer 0800 99 696 en hou uw klantnummer bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?). Wij zullen uw pincode opnieuw instellen op de standaardcode (d.w.z. 1234).

Reputatie 5
Badge +2

ik heb de decoder herstart, maar er veranderd niets op de computer, ik gebruik niet de app maar de website van pickx, ik kan de app niet installeren (windows)

ik zal wel eens kijken op de tv voor of ik daar iets kan wijzigen, maar daar is het niet nodig

zal wel zien als het niet plots weer verdwijnt zonder iets doen

 

als je in de pickx webversie rechtboven op je inlognaam klikt en dan op instellingen krijg je onderstaande scherm

dan kun je bij 1)  bvb 1234 invoeren om te wijzigen (1234 is de default instelling)
en bij 2) het kinderslot in of uitschakelen 

Reputatie 5
Badge +2

zal nog eens moeten kijken want ik heb dit onderste niet zien staan, waarschijnlijk over het hoofd gezien, dank voor de tip laat iets weten

Heb kinderslot afgezet maar dit hielp niet.

Bleef blokkeren.

hij stond bij mij ook niet op, dus zal er daar inderdaad iets niet kloppen,
mss kunnen de prox medewerkers de vraag eens doorspelen aan de betrokken specialisten.

Reputatie 5
Badge +2

ik heb zojuist kinderslot afgezet en probleem is opgelost, dank u martin voor de tip; 

met het herstarten van mijn decoder ben ik nu wel een film kwijt die opgenomen was, al de rest staat er nog op maar de winter’s tale van zaterdag 14 december om 20.25 is verdwenen, lang geleden dat ik nog problemen gehad heb met opnamen, sedert mijn nieuwe decoder de miniV5 geen meer gehad.  Enkel het kleine probleempje met het kinderslot, maar bij mij is het nu opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar is de aflevering hiervan inderdaad niet beschikbaar op onze servers. Ik vraag het even na en koppel terug van zodra ik meer informatie heb.

Reputatie 5
Badge +2

dank u voor de opvolging, gisteravond wilde ik kijken en toen merkte ik dat de film verdwenen was en natuurlijk te laat voor replay.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar is de opname onherroepelijk verdwenen van onze servers en deze zal niet kunnen worden teruggezet. Onze excuses hiervoor.

Reputatie 5
Badge +2

dank voor het opzoeken, maar het is raar dat het ook van de opgenomen item verdwenen is, dit is de eerste keer dat ik dit tegenkom dat ze geen zestig dagen blijven staan, niet dat ik zo lang laat staan, als ik gekeken heb verwijderd is ze toch; 

toch bedankt voor de hulp groetjes en een goed einde jaar

Reputatie 5
Badge +2

ik heb zojuist gezien dat op pickx de film terug staat vermeld met enkel op decoder beschikbaar , maar op de TV staat hij niet ook niet na herstarten van de decoder, raar want op pickx was hij ook verdwenen.

 

Een vraag uit interesse: Had je eigenlijk bij de herstart eerst de decoder uitgezet en dan de bbox volledig laten herstarten (tot DSL led continu blijft oplichten) om dan pas de decoder te laten herstarten

Reputatie 5
Badge +2

Eigenlijk juist de decoder herstart, niet de bbox afgezet, misschien die ook eens herstarten, probeer nu

Reputatie 5
Badge +2

juist geprobeerd, allebei uitgedaan, eerst bbox laten herstarten en gewacht tot alle lichtjes branden en dan decoder herstart, maar film staat er niet op wel nog altijd op pickx

Dan loopt er toch ergens iets mis met de synchronisatie tussen pickx en decoder!

Reageer