Vraag

programma vergrendeld op pickx

  • 19 December 2019
  • 83 reacties
  • 2098 Bekeken


Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb geen smartphone, 

de keren dat het zich voorgedaan heeft waren het losse films of losse opnamen, voorlopig niet met serieopnamen

die zag ik dus verschijnen op pickx website maar er verschijnt enkele op decoder te zien

op de tv zag ik niets 

het heeft zich maar drie maal voorgedaan en hopelijk blijft het daarbij

voor de V5mini wordt toch alles opgenomen op de server, waar het probleem zich voordoet weet ik ook niet

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Wat @Martin  zegt klopt,  indien op andere apparaten het probleem zich ook voordoet. Dan ligt het bij Proximus. Doe het probleem zich enkel voor op uw computer dan zou het aan het beveiligingsprogramma kunnen liggen. Regelmatig worden er ook updates uitgebracht.Probeer dit ook eens op een smartphone.

Als het een beveiligingsfout op pc zou zijn dan zou het probleem bvb zich nidte stellen als je op een ander toestel de opname programmeert bv via smartphone….

Reputatie 5
Badge +2

heb zojuist via pickx website, een test gedaan, op vier friends beginnen op te nemen, dus stond nog niet geprogrammeerd want ik kijk daar niet naar

ok op pickx en ook op tv te zien dat het opneemt, 

die missen waren voordien geprogrammeerd en werden niet opgenomen maar te zien op pickx als opnamen en niet op tv, maar nergens te bekijken dus.

Reputatie 5
Badge +2

ik gebruik bitdefender, maar ik vind het toch raar dat dit een beveiligingsprogramma zou tegenhouden dat er opnamen op mijn tv gebeuren, 

ik zie de opname gebeuren op pickx en niets op tv en op pickx komt er dan op bekijken op decoder en nu staat erop zal binnenkort verdwijnen, 

hoe kan dit met mijn computer te maken hebben, ik heb dit fenomeen ook nog maar enkele dagen, vroeger en sedert de nieuwe V5mini nog geen problemen gehad, nu dit raar gebeuren, 

Reputatie 6
Badge +3

Het zou mij sterk lijken dat een beveiligingsprogramma op de computer/laptop van @Valencia roet in het eten strooit. Welk beveiligingsprogramma gebruik je @Valencia? Dat is het nog het enigste wat er nog geprobeerd kan worden dat een gebruiker kan doen, al de rest is op Proximus niveau. Door de beveiligingssoftware is even uit te schakelen en dan een testopname te doen via de Pickx website.  

Inderdaad dat heb ik vroeger al in vorige topics van TS gezegd ook maar aangezien er herstarten/resetten geen oplossing biedt zal er zelf weinig aan kunnen gedaan worden en zal de oplossing van prox uiteindelijk moeten komen.

Reputatie 5
Badge +2

ik wacht nog op verdere uitleg of oplossing van proximus, heb voorlopig de decorder niet gereset, zal eerst eens zien wat er van proximus komt als uitleg

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Dan moet er toch iets mis zijn met de server waarop de opnames opgenomen worden en ook dat er problemen zijn om met de decoder van @Valencia deze opnames te bekijken.Inderdaad met synchronisatie.Want de compact decoder heeft geen harde schijf.

Reputatie 5
Badge +2

Dus zoals ik al zei hierboven, ik kan alles zien behalve de toespraak van de koning op vtm, Christmas with the prince die van 20.35 en winter tales

die drie staan op de website maar niet op TV

hierboven zie je een beeld van de website, waarop die programma’s wel staan, dus er staan er drie niet op de TV

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt, maar dit is vanop de website, graag welke je op je TV, via je decoder terugvind.

Reputatie 5
Badge +2
op tv kan ik alles zien behalve de toespraak van de koning op vtm, die staat vervalt binnenkort, Christmas with the prince die begonnen is om 8.35 die staat ook vervalt binnenkort, die was ook geprogrammeerd  en ook niet te zien op tv, en de film waarvoor jullie al gekeken hebben winter tales is ook niet te zien op tv
de andere met bekijk op decoder de onderste zijn die ik voor langer dan twee maanden heb gezet voor lange periode, 
dus het gaat dus voorlopig over drie items,  ik heb wel de decoder nog niet gereset

 

Reputatie 7
Badge +4

Kan je mij even een lijst geven met alle opnames die je in je opnames op je tv terugziet? Dan kunnen wij even overlopen en vergelijken met het netwerk, want ofwel staat je decoder aangemeld op een ander lijnnummer ofwel gaat de decoder niet reageren.

blijkbaar helpt dit allemaal niet Cfr. andere posten van TS waar het ook duidelijk naar boven komt dat er iets mank loopt tussen synchronisatie Picks en decoder...

Reputatie 6
Badge +3

Er moet echt een probleem zijn tussen de synchronisatie tussen wat je instelt via Pickx website en je decoder. Dat dit niet wordt doorgegeven.Voer eens een reset uit van de decoder: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5c De enigste systeemvereisten voor Pickx zijn de volgende: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/tv-op-uw-gsm-of-computer/van-start-met-de-tv-op-gsm-of-computer/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/tvcomputer

Reputatie 5
Badge +2

Lap weeral zo ver, zojuist de toespraak opgenomen van de koning , was eigenlijk maar om te testen, op één ok vtm zogezegd op decoder, niets te zien op TV, 

hopelijk reactie van proximus, als er weer gewerkt wordt, ‘t is kerstdag voor iedereen

 

 

dit kun je ook zelf door te bellen naar het gratis nummer 0800 99 696

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

Reputatie 5
Badge +2

Het is wel raar dat die twee films opnemen werden en dan vermeld staan als te kijken op decoder en op TV zie je niks van de opname, het moet toch ergens opgenomen worden als je dit ziet staan.  

Dit is nu al tweemaal op korte tijd, had ik dit gisteren niet gezien was er ook geen opname gebeurd.

Het is nieuw wat nu gebeurd, zoiets heb ik nog niet tegengekomen.

Ik heb nu al enige tijd de nieuw V5mini, en geen problemen gehad, 

Misschien eens vragen dat er op de volgende werkdag eens gekeken wordt of mijn vorige decoder de V4 met harde schijf wel goed uitgeschreven is.  Je weet niet of het daar soms mee te maken heeft.

Maar ik zou er toch eerder last van gehad hebben denk ik, want ik heb die V5 al van eind augustus.

 

 

op den duur om zeker te zijn zal men het programma er voor en dit er na moeten opnemen !

Reputatie 5
Badge +2

nu staat de film die zogezegd opgenomen is op pickx als vervalt binnenkort, die dus begonnen is op 20.35 en die die ik dan zelf beginnen op te nemen op TV die van 21.04 staat er wel nog goed op, dus vanavond eerst beginnen met replay anders mis ik het begin van de film, hopelijk kom ik dit niet meer tegen, als test heb ik de film erna ook opgenomen, en die is goed opgenomen.

heb wel de decoder herstart zonder resultaat

 

Reputatie 5
Badge +2

Ik kom nu weer hetzelfde tegen met de film dat ik nu aan het opnemen ben, op vitaya neem ik Christmas with a prince op, 

ik kijk uitgesteld naar thuis en ik kijk op pickx of de film opneemt en alles is ok, als thuis gedaan is zie ik op TV dat dat film niet opneemt en ik neem vlug de rest op maar op pickx staan er niet twee items één zogezegd op de decorder maar dit zie ik niet op TV en de andere die ik later ben beginnen opnemen

toch een raar fenomeen, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt

 

Reputatie 5
Badge +2

jammer, eigenaardig, het is de eerste keer dat een film spontaan verdwijnt, en dat hij blijft te zien via de website, of beter waar erop staat te bekijken via decoder en toch daar niet op staat.  Maar toch bedankt voor de hulp, groetjes en een prettig eindejaar 

Reputatie 7
Badge +4

Want wij vinden deze opname niet terug, dus kunnen deze ook niet verwijderen of terugplaatsen, helaas.

Reputatie 5
Badge +2

neen, zoals je kunt zien op het beeldje staat er enkel te bekijken via decoder en daar staat hij dus niet op, dus op TV en op website niet te bekijken

Reputatie 7
Badge +4

Valencia, kan je de film bekijken op de website? 

Reageer