Vraag

programma vergrendeld op pickx

  • 19 December 2019
  • 83 reacties
  • 2053 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

sedert gisteren staan de opnamen en geplande opnamen op mijn pickx (dus op de computer) vergrendeld voor opnamen van -16, ik heb het kinderslot niet ingesteld, en op de tv staan die niet als vergrendeld.  Als je er op klikt komt erop kinderslotcode (zelfde code als je een film huurt lukt)  invullen en dan wordt die ontgrendeld voor 10 minuten.  Ik heb niet geprobeerd als je dan effectief maar tien minuten kan kijken.  Raar want het is maar sedert gisteren dat dit gebeurd en niet op de tv.


83 reacties

Het is hier inderdaad ondertussen al een heel dik draaiboek geworden :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Ik gebruik natuurlijk ook het almachtige Google en we doen inderdaad we doen allemaal ons best om de problemen op te lossen. Soms ligt het bij Proximus. Het blijft altijd een checklist af werken van mogelijke oplossing, zoals ook een draaiboek. 

Inderdaad we zijn het roerend eens.
Het voordeel is natuurlijk als je raad krijgt met iemand die de ervaring heeft met een probleem, direct de oplossing kan geven aangeboden worden en dat hebben de forum bezoekers natuurlijk het liefst, maar dat is niet altijd evident en ik denk dat de meesten (en daar hoor ik zeker bij) onder ons niet alles kunnen weten en Mr Googel al heel veel om raad hebben moeten vragen, trouwens dat kun je niet wegstoppen dat kun je afleiden uit de manier waarop je iemand zijn probleem probeert te helpen oplossen in de hoop er toch een oplossing tussen zit enz.
Maar we doen allen ons best ...

Reputatie 6
Badge +3

Daarom is ook iedereen haar of zijn visie/ervaring ook enorm belangrijk, omdat hoe meer verschillende invalshoeken er zijn hoe beter om het probleem van iemand op te lossen. Klopt volkomen wat je zegt.

daarom dat ik mijn ervaring hier zoveel mogelijk post want parate kennis van iemand krijgen is nog altijd meer doeltreffend en als ik geen ervaring heb dan uiteraard zit er niet veel anders op dan googel zijn advies te vragen maar zoals je weet dan krijg je zoveel oplossingen suggesties waarvan er ook heel veel niet lukken als je ze uitprobeert, een beetje de zelfde ziekte als bij Dokter Google :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Ik wou dit gewoon proberen uit te sluiten. Troubleshooten is niet altijd eenvoudig. Soms kan dit type antivirus scan problemen opleveren.

@Valencia : Er kunnen ook problemen geweest zijn met die bepaalde server waarop jouw decoder de programma’s of films moet opnemen, deze hebben ook verscheidene harde schijven.Hopelijk kan Proximus nog wat meer uitleg geven.

Reputatie 5
Badge +2

ik geloof ook niet dat het daar aan lag maar aan die specifieke opnames, want je kon wel de programmatie zien op TV, maar het werd zogezegd enkel opgenomen op de website en niet op TV, en volgens proximus was het een fout melding, maar als dit natuurlijk driemaal gebeurd op twee dagen begin je dan ook vragen te stellen.  Maar zoals ik al zei voorlopig geen problemen meer, zal misschien eenmalig geweest zijn, maar toch alvast bedankt voor de opvolging en de reacties

Enfin alles kan natuurllijk, maar ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken, namelijk ik heb Norton en mijn pa bitdefender en wij hebben beide dit probleem toch tot hiertoe nog niet voorgehad als we programmeren vanop de pc/laptop.

Reputatie 5
Badge +2

ok zal ik doen, het kan nooit geen kwaad, als bijkomend actie om het te voorkomen, groetjes en dank voor de info

Reputatie 6
Badge +3

@Martin  De uiteindelijke controle vind pas plaats op de opname servers van Proximus. De gebruikers logt eerst in op de website van Pickx programmeert de opname de melding successvol verschijnt en pas dan scant de antivirus het verkeer en wordt doorgestuurd naar de servers van Proximus. Ik kan het ook niet met 100 % zeggen omdat ik niet weet welke controle er gebeurd alvorens de melding opname succesvol verschijnt op de website.Het kan altijd een probleem ook geweest zijn op de server waar de opnames voor de decoder van @Valencia  waren gepland.

 

@Valencia : De URL (link naar de website) is de volgende: proximus.be/pickx/ die je kan uitsluiten voor scan in BitDefender.

Reputatie 5
Badge +2

ok, ik heb dit gelezen, maar wat zou ik dan moeten invullen voor de programmering van via pickx website?  Alhoewel ik heb de test gedaan en als in programmeer via de website lukt het, het waren die paar fouten die volgens mij bij proximus lagen.  Tot nu toe verloopt alles weer normaal, hopelijk blijft het zo, maar het kan nooit geen kwaad, dit toe te voegen aan BitDefender.

maar stel dat het zo is dat bitdefender voor dit probleem gezorgd heeft zou je dan de aanduiding krijgen dat de opname doorgegaan is, ik denk toch van niet?

@Valencia Aangezien de problemen zich niet meer voordoen zou het wel kunnen dat het een tijdelijk probleem was of hebben ze bij proximus toch bij bv. je TV profiel iets aangepast wie weet ….

Reputatie 6
Badge +3

Een antivirus heeft ook een mogelijkheid om proberen versleuteld internet verkeer te scannen. Wat ook het geval is wanneer een opname geprogrammeerd worden via de website. Soms zorgt dit type scan voor problemen met het doorsturen van versleutelde inhoud, omdat het verkeer eerst nog door je antivirus gescand wordt. Dat is enkel van tel wanneer je opname doet vanop een computer. Zelfs bij de overheidsdiensten is er een probleem met BitDefender wanneer versleutelde webscan is ingeschakeld: https://www.loginhulp.be/173-Bitdefender_2019.html Dit geldt enkel wanneer het probleem zich altijd voordoet bij een programmatie via PC. Anders is het een tijdelijk probleem bij Proximus.

Reputatie 5
Badge +2

Ik zie ook niet goed in wat bitdefender daar mee te maken heeft.  Normaal programmeer ik films op de tv omdat je daar één of twee dagen vroeger kan programmeren, dus daar heeft mijn computer niets mee te maken denk ik toch.  Een paar dagen heb ik een test gedaan om iets te programmeren langs de computer terwijl er een programma bezig was en dat lukte perfect, was direct te zien op pickx en tv.  Dus daar is niet mee aan de hand.

misschien doet het probleem zich nu niet meer voor.

wel eigenaardig dat de film wintertales nog steeds bij pickx als te bekijken op decoder staat, op tv niets te zien, en volgens antwoord proximus als fout staat geregisterd en ook niet meer op de server staat.  Heer raar. 

 

maar als je de opname programmeert via pc en je krijgt de aanduiding dat de opname gebeurd is kan het toch niks te maken hebben met bitdefender dat je opname mislukt is zoals Proximus aangegeven heeft?

Reputatie 6
Badge +3

@Valencia : Om te testen of het BitDefender is die voor problemen zorgt kan u deze tijdelijk uitschakelen: https://www.bitdefender.nl/consumer/support/answer/28582/ Voer dan nog eens een opname test uit vanop de website.Schakel nadien wel weer alle modules in. Dat is de finale test die u kan uitvoeren of het probleem aan uw computer ligt of niet.De versleutelde webscan kan ook voor problemen zorgen: https://download.bitdefender.com/resources/media/materials/2020/userguides/nl_NL/bitdefender_ts_2020_userguide_nl.pdf Pagina’s 105,106,107 maak een uitzondering aan voor https://www.proximus.be/pickx zodat dit niet gescand wordt.

Reputatie 5
Badge +2

ok dank u voor het nazien, hopelijk waren het maar eenmalige mankementen, 

ik heb dat vroeger nog eens tegengekomen als een uitzending verzet of afgelast wordt dat de opname begint en dan stopt, maar nu waren het uitzendingen die effectief uitgezonden werden.

ik laat iets weten als het zich nog zou voordoen, en alleszins een heel prettig eindejaar en een goed begin voor het ganse team

Reputatie 7
Badge +4

@Valencia , deze V4 staat niet meer geregistreerd, dus daar heeft het niet mee te maken. Hoe het komt zien we ook niet, we zien gewoon dat de opname niet heeft plaatsgevonden. 

Reputatie 5
Badge +2

Nog een bijkomende vraag, is mijn vorige V4 decoder correct uitgeschreven, ik heb de v5mini al van augustus maar je weet nooit dat het daardoor zou komen, 

Reputatie 5
Badge +2

wat is de reden daarvoor, want de film op vitaya Christmas with a prince, heb ik dan handmatig later opgenomen en het eerste deel via replay bekeken, 

Hoe komt het dat die drie opnames als mislukt staan, ze waren nochtans goed geprogrammeerd, en de uitzendingen gebeurden ook op dit moment, ligt dit aan mijn decoder of aan jullie?

kan ik daar dan iets aan doen?

Reputatie 7
Badge +4

@Valencia we hebben dit nu net nagekeken op onze server:
Toespraak Koning FIlip op 25/12 om 20.35u op VTM HD staat Record Failed (Opname mislukt)
Christmas with aa prince becoming Royal 24/12 om 20.35u op Vitaya HD staat Record Failed (opname mislukt)
Winter’s Tale 14/12 om 20.20u op Vijf HD Record Failed (opname mislukt)

Ik hoop dat de specialisten bij Proximus toch de echte reden zullen kunnen achterhalen van je probleem.

Reputatie 5
Badge +2

dit weet ik, maar dit is natuurlijk info dat je meegeeft, daarvoor dank, want ik heb dit inderdaad voor sommige opnamen, maar nu zijn ze niet te zien op TV wat heel onhandig en vervelend is.

dank je voor je medewerking en regelmatige info martin, alle info helpt

NB: voor alle duidelijkheid voor wie dit hier meeleest en om alle misverstanden te vermijden kunnen niet alle opgenomen programma’s die programmeert altijd ook bekeken worden via Pickx app of Pickx webversie wegens (omdat de zenders dit niet voor alle programma’s toelaten) en in dat geval is het normaal dat je dan in deze gevallen de melding krijgt in de pickx (app/webversie) “alleen op decoder te bekijken”

Reageer