Vraag

programma vergrendeld op pickx

  • 19 December 2019
  • 83 reacties
  • 2039 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

sedert gisteren staan de opnamen en geplande opnamen op mijn pickx (dus op de computer) vergrendeld voor opnamen van -16, ik heb het kinderslot niet ingesteld, en op de tv staan die niet als vergrendeld.  Als je er op klikt komt erop kinderslotcode (zelfde code als je een film huurt lukt)  invullen en dan wordt die ontgrendeld voor 10 minuten.  Ik heb niet geprobeerd als je dan effectief maar tien minuten kan kijken.  Raar want het is maar sedert gisteren dat dit gebeurd en niet op de tv.


83 reacties

hij stond bij mij ook niet op, dus zal er daar inderdaad iets niet kloppen,
mss kunnen de prox medewerkers de vraag eens doorspelen aan de betrokken specialisten.

Blijkbaar is de aflevering hiervan inderdaad niet beschikbaar op onze servers. Ik vraag het even na en koppel terug van zodra ik meer informatie heb.

Inderdaad we zijn het roerend eens.
Het voordeel is natuurlijk als je raad krijgt met iemand die de ervaring heeft met een probleem, direct de oplossing kan geven aangeboden worden en dat hebben de forum bezoekers natuurlijk het liefst, maar dat is niet altijd evident en ik denk dat de meesten (en daar hoor ik zeker bij) onder ons niet alles kunnen weten en Mr Googel al heel veel om raad hebben moeten vragen, trouwens dat kun je niet wegstoppen dat kun je afleiden uit de manier waarop je iemand zijn probleem probeert te helpen oplossen in de hoop er toch een oplossing tussen zit enz.
Maar we doen allen ons best ...

Reputatie 5
Badge +2

nog steeds te zien op pickx en niet op de tv

 

 

Reputatie 6
Badge +3

@Valencia : Om te testen of het BitDefender is die voor problemen zorgt kan u deze tijdelijk uitschakelen: https://www.bitdefender.nl/consumer/support/answer/28582/ Voer dan nog eens een opname test uit vanop de website.Schakel nadien wel weer alle modules in. Dat is de finale test die u kan uitvoeren of het probleem aan uw computer ligt of niet.De versleutelde webscan kan ook voor problemen zorgen: https://download.bitdefender.com/resources/media/materials/2020/userguides/nl_NL/bitdefender_ts_2020_userguide_nl.pdf Pagina’s 105,106,107 maak een uitzondering aan voor https://www.proximus.be/pickx zodat dit niet gescand wordt.

maar als je de opname programmeert via pc en je krijgt de aanduiding dat de opname gebeurd is kan het toch niks te maken hebben met bitdefender dat je opname mislukt is zoals Proximus aangegeven heeft?

Reputatie 5
Badge +2

Ik zie ook niet goed in wat bitdefender daar mee te maken heeft.  Normaal programmeer ik films op de tv omdat je daar één of twee dagen vroeger kan programmeren, dus daar heeft mijn computer niets mee te maken denk ik toch.  Een paar dagen heb ik een test gedaan om iets te programmeren langs de computer terwijl er een programma bezig was en dat lukte perfect, was direct te zien op pickx en tv.  Dus daar is niet mee aan de hand.

misschien doet het probleem zich nu niet meer voor.

wel eigenaardig dat de film wintertales nog steeds bij pickx als te bekijken op decoder staat, op tv niets te zien, en volgens antwoord proximus als fout staat geregisterd en ook niet meer op de server staat.  Heer raar. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Gilbert_050 heb je dit fenomeen nog steeds ? En dan via website, of via de app ?

Reputatie 5
Badge +2

ik heb dus ook hetzelfde als je kunt zien op het beeld hierboven, ik heb wel geen app (computer met windows) dit beeld van mij is via de website en op de TV staat hij niet in de lijst. Maar je vraag was niet aan mij gesteld, maar ik antwoord toch ook maar

Reputatie 1

Is opgelost nu. Ben overgeschakeld op Chrome.

 

Reputatie 7
Badge +4

Blij dit te horen Gilbert.

Reputatie 5
Badge +2

is er voor mij geen oplossing voor de film op de tv te kunnen bekijken?

Reputatie 7
Badge +4

Valencia, kan je de film bekijken op de website? 

Reputatie 5
Badge +2

neen, zoals je kunt zien op het beeldje staat er enkel te bekijken via decoder en daar staat hij dus niet op, dus op TV en op website niet te bekijken

Reputatie 7
Badge +4

Want wij vinden deze opname niet terug, dus kunnen deze ook niet verwijderen of terugplaatsen, helaas.

Reputatie 5
Badge +2

jammer, eigenaardig, het is de eerste keer dat een film spontaan verdwijnt, en dat hij blijft te zien via de website, of beter waar erop staat te bekijken via decoder en toch daar niet op staat.  Maar toch bedankt voor de hulp, groetjes en een prettig eindejaar 

Reputatie 6
Badge +3

Een antivirus heeft ook een mogelijkheid om proberen versleuteld internet verkeer te scannen. Wat ook het geval is wanneer een opname geprogrammeerd worden via de website. Soms zorgt dit type scan voor problemen met het doorsturen van versleutelde inhoud, omdat het verkeer eerst nog door je antivirus gescand wordt. Dat is enkel van tel wanneer je opname doet vanop een computer. Zelfs bij de overheidsdiensten is er een probleem met BitDefender wanneer versleutelde webscan is ingeschakeld: https://www.loginhulp.be/173-Bitdefender_2019.html Dit geldt enkel wanneer het probleem zich altijd voordoet bij een programmatie via PC. Anders is het een tijdelijk probleem bij Proximus.

@Valencia Aangezien de problemen zich niet meer voordoen zou het wel kunnen dat het een tijdelijk probleem was of hebben ze bij proximus toch bij bv. je TV profiel iets aangepast wie weet ….

heb eens pickx op laptop opgestart en de opnames kan ik in ieder geval bekijken.

Zou het niet helpen door modem en decoder eens te herstarten, eerst modem volledig laten opstarten en dan decoder herstarten.

maar stel dat het zo is dat bitdefender voor dit probleem gezorgd heeft zou je dan de aanduiding krijgen dat de opname doorgegaan is, ik denk toch van niet?

Reputatie 5
Badge +2

ok, ik heb dit gelezen, maar wat zou ik dan moeten invullen voor de programmering van via pickx website?  Alhoewel ik heb de test gedaan en als in programmeer via de website lukt het, het waren die paar fouten die volgens mij bij proximus lagen.  Tot nu toe verloopt alles weer normaal, hopelijk blijft het zo, maar het kan nooit geen kwaad, dit toe te voegen aan BitDefender.

Reputatie 5
Badge +2

Ik kan de opnames ook bekijken maar ze staan als vergrendeld en voordien niet.  Op TV staan ze niet als vergrendeld.  Ik denk niet dat modem en decoder herstarten daarvoor helpt als het enkel in pickx is( dus enkel op de computer)  Staan die ook als vergrendeld bij jou?  Op pickx kan je geen instellingen aanpassen en het kinderslot staat niet ingesteld op de TV.  Raar.  Ik kan wel de opnamen bekijken op TV, dus geen probleem.  Ik wilde enkel melden dat dit gebeurd op pickx, zal wel een bug zijn zeker.  Er staat zelfs een vergrendeld die voordien niet zo stond!

 

Reputatie 5
Badge +2

bij het klikken op het item krijg ik dit scherm, ook al heb ik het kinderslot niet geactiveerd

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin  De uiteindelijke controle vind pas plaats op de opname servers van Proximus. De gebruikers logt eerst in op de website van Pickx programmeert de opname de melding successvol verschijnt en pas dan scant de antivirus het verkeer en wordt doorgestuurd naar de servers van Proximus. Ik kan het ook niet met 100 % zeggen omdat ik niet weet welke controle er gebeurd alvorens de melding opname succesvol verschijnt op de website.Het kan altijd een probleem ook geweest zijn op de server waar de opnames voor de decoder van @Valencia  waren gepland.

 

@Valencia : De URL (link naar de website) is de volgende: proximus.be/pickx/ die je kan uitsluiten voor scan in BitDefender.

nee bij mij staan ze niet vergrendeld.

Of het heropstarten niet zou helpen kan ik natuurlijk ook niet bevestigen dat dit echt zou helpen maar ik vermoed dit omdat er tenslotte tussen settings in de decoder en settings voor pickx ergens moeten gesynchroniseerd lopen.

settings in pickx krijg je door op je login bovenaan rechts te klikken < settings en daar kun je een kinderslot opgeven indien je dit zou wensen  

Reageer