Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 5
Badge +3
FRT, kan je de decoder even herstarten via de stroomschakelaar achteraan, en laten weten of het zich dan nog voordoet? Dit probleem zou na de meest recente update moeten zijn opgelost.
Welke recente update? Is nog altijd de eerste SW van bij de installatie. (V100R001C00B117)
Vreemd dat Koos-be zoveel problemen heeft met zijn V6, als de configuratie van de installatie ok is, dan denk dat het aan de decoder zal liggen. Heb je al een reset gedaan door achteraan de reset toets in te drukken? De juiste procedure van een FacReset vd V6 is nog niet gepubliceerd. Denk hetzelfde als de V5?
Reputatie 5
Badge +3
Zoals ik daarnet schreef, op de site staat er nog geen info daarover, ik zou eens proberen zoals bij de V5c.
Hieronder de procedure:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Reputatie 7
Badge +4
Dag Kristof, kan je eens decoder herstarten en nog eens testen? MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Kan je nog eens checken?
Reputatie 7
Badge +4
Koos, een factory reset kan je uitvoeren door de reset-knop achteraan een tiental seconden in te drukken met een puntig voorwerp. Ik heb nog geen feedback van de bevoegde dienst, van zodra we meer weten, weet jij het ook.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je nog eens checken?
Reputatie 2
Badge
Kanaal 996 gevonden en het werkt prima
Reputatie 7
Badge +4
Pie3t3r, kan je, alvorens we dit escaleren naar een andere dienst, even alle toestellen herstarten zoals hier beschreven, en laten weten of je nu enig verschil merkt?
Net gecheckt en kanaal 996 werkt nu wel, maar kan niet kijken van begin

Mvg
Kristof
Bedankt voor je moeite om het even getest te hebben en ik begrijp het heel zeker dat je als hoogfrequenter radio/zendamateur extra voorzorgen neemt en zeker wilt spelen.
groeten en nog een fijn weekend,
Martin.
Heb een factreset gedaan, heb mijn toestellen uitgeschakeld en weer aangezet. Leek beter te gaan, maar het probleem blijft en nu komt er ook nog bij dat als ik beeld heb ,het af en toe voor een paar seconden verdwijnt, ik dan dus een zwart beeld heb, en daarna weer gewoon beeld heb.
Heb alles gemeld via proximus messenger. Werd beloofd dat alles zou worden nagekeken door de bevoegde dienst dus heb ik de decoder aangesloten gelaten. Werd rond 17. 00hr beloofd maar tot nu toe niets gehoord. Toch leuk als je zo mag testen!!!
Reputatie 7
Badge +4
Mooi zo.
Reputatie 2
Badge
Decoder opgestart op 7/2 en de V6 doet zijn werk zoals het moet
Priema beeld en klank
Alle bedieningen gebeuren zonder problemen
Afstandsbediening op bleutooth werkt zeer vlot
Als de rest van test zo verder verloopt dan ben ik een tevreden tester
Sorry voor de testers met minder geluk
Reputatie 1
Ondertussen ok!
Reputatie 5
Badge +1
Wel wij hebben dezelfde positieve ervaring als " Witte Herder" , installatie V6 eenvoudig en zonder problemen.
Werking zonder negatieve opmerkingen, beeld kwaliteit op UHD tv beter als met vorige decoder. Wat wel opvalt is het sneller verwisselen van kanalen bij zappen. Zeer positief.

Alleen ... het toestel op zich vinden we van lagere kwaliteit in uitzicht. Als je dat vergelijkt met V4 en V5 , die robuust en kwaliteit uitstralen, duidelijk display, degelijke knoppen, blue led verlichting enz.... V6 is "plastiek" afwerking en de on/off knop vooraan moet je met een " kleine" vinger proberen aan te raken, ligt wat verborgen in het front paneel. Maar ja dat doet niks af aan de intrinsieke goede technische werking.

Dus test verloopt tot hier toe zeer positief en we gaan hem zeker houden.

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Blij dit te horen! Fijne dag nog toegewenst. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het hier net getest op een V6 en het werkt wel. Kan je eens proberen om de decoder te herstarten volgens volgende procedure :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
FRT, kan je de decoder even herstarten via de stroomschakelaar achteraan, en laten weten of het zich dan nog voordoet? Dit probleem zou na de meest recente update moeten zijn opgelost.
De eerste 10 minuten loopt de ondertiteling mooi mee, maar dan verspringt deze opnieuw. Het probleem is dus niet opgelost.
Reputatie 1
Misschien een ideetje om ook een niet UHD kanaal te voorzien met dezelfde content, zodat je makkelijker het verschil kan opmerken tussen beiden ?
Reputatie 7
Badge +4
Vreemd, kan je voor de zekerheid de decoder eens volledig resetten volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html ?
Reputatie 7
Badge +4
FRT, ik heb dit voor je doorgestuurd naar de IT dienst ter nazicht. Als wij hier meer info over krijgen, dan laat ik je dit onmiddellijk weten. Groetjes, Charlotte.
Ik gebruik sinds een week de V6 decoder. Geen probleem behalve met netflix.
Direct na installatie kon ik wel inloggen in netflix, maar kon geen film opstarten
De dag daarna lukt het ook niet. De dag erna plots wel.
De dag erna weer niet meer.
Wat heb ik geprobeerd
- cookies verwijderen
- bbox en decoder herstarten
- factory reset.
Netflix wil nog steeds geen film opstarten
De film begint te laden. Soms onmiddellijk tot 99%, soms tot 25%
Vervolgens krijg ik na lang wachten de foutboodschap dat er iets misgelopen is.
In het help menu de test network functie geprobeerd.
De drie netflix servers zijn bereikbaar, internet connectie ok, download snelheid 85Mbps
Reload netflix baat niet ook.
Ik ga voorlopig terug naar mijn oude decoder.
Gr,
Johan
Reputatie 7
Badge +4
Johan, kan je me via een privé bericht even je lijnnummer of je klantennummer doorsturen? Dan laat ik dit even voor je nakijken. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Dag Nico, kan je nog eens controleren? MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Artie, ik heb dit doorgegeven aan ons IT team dat men dit even kan nakijken. Als ik meer nieuws krijg, dan laat ik het onmiddellijk weten. Grtjs, Charlotte.