Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Nieuwe decoder V6...regelmatig geen beeld (zwart)...wel geluid...soms slechte beeldkwaliteit op Netflix...De decoder af en aanzetten lost dit probleem meestal op...De geluidsterkte op Netflix is aanzienlijk zwakker dan bij normaal TV gebruik...Alles is goed aangesloten...Nooit problemen gehad met de V5 decoder...
Reputatie 7
Badge +4
Ons engineering team wilt weten welke tv (merk/model) je precies hebt. Alsook is je decoder niet bereikbaar, kan je deze eens herstarten met schakelaar achterkant?
Reputatie 7
Badge +4
Je kan je V4 decoder uitzetten met de schakelaar van achter op het toestel en deze pas aanzetten als je hem nodig hebt.
Robrecht, dank voor de info.
Zal ik doen . Dit klein detail is dan opgelost.

Ro

Je kunt dit vermijden door je afstandsbedining van de v6 op bluetooth in te stellen.
Zo moet je niet iedere keer de andere decoder uitzetten.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Peter, dit is inderdaad duidelijk de mist ingegaan. In je systeem staat er nog steeds een V4 actief, dus van die nieuwe is er nog geen sprake en een leveringsorder is er ook niet te vinden. Ik geef je vraag door aan onze technische dienst, zij hebben de nodige volmachten om je een nieuwe te bezorgen. Succes. Jan
Reputatie 7
Badge +6
Jan23, zoals eerder gezegd, de fabrikant en de broadcaster laten dit niet toe. Zij leveren de content en zij bepalen wat ermee mag gebeuren. Je moet hier verder niets achter zoeken.
Reputatie 7
Badge +6
@Frank, op het doorspoelen wordt inderdaad heel wat focus gelegd! Ook op de decoders (V5 & V5c) wordt hier hard aan gewerkt om dit te optimaliseren. Voor de V5 & V5c staat er trouwens al een update zo goed als klaar om dit te verbeteren.
Reputatie 7
Badge +6
Kilo, ik heb je lijn even uitgemeten en in principe heb je dus een goede verbinding maar je zit met een storing welke het meeste impact heeft op je upload maar ook op je download. Van download krijg je momenteel 70Mbps binnen op de bbox, maar de upload is zeer laag. De reden van de storing is moeilijk te zeggen. Kan van alles zijn. Kan binnen bij je thuis zijn, zoals oxidatie op je invoerdoos, maar ook buiten.

Ik stel voor dat we hiervoor eens een technicus langs sturen om dit na te kijken. Let wel op! Dit heeft eigenlijk niet rechtstreeks te maken met je TV. Dit kan impact hebben, maar is niet zeker. Hoe dan ook zit je met een storing welke natuurlijk nooit ten goede komt. 🙂
Voor een afspraak te maken kan je ons even telefonisch contacteren via 0800 22 800 of via privébericht naar Het Proximus Team.
Reputatie 7
Badge +6
Kilo, het probleem dat je voor hebt met je serie opnames die telkens terugkomen is inderdaad een gekend probleem (op decoder V5). Een fix zit in een volgende software welke momenteel in test is.
Ik heb alvast het probleem momenteel (tijdelijk) voor je opgelost. Je kan dus nu je opnames correct verwijderen. Helaas kan dit in de toekomst terugkomen. Maar goed nieuws, de oplossing is in zicht en zal spoedig volgen.

In verband met het combineren van V6 en andere decoders. Dit is geen probleem. Er zijn hiervoor geen conflicten op onze servers. De netwerk opnames staan centraal en zijn dus beschikbaar voor al je decoder. Let wel op dat je mogelijks ook nog enkele opnames op je harde schijf hebt staan op je V5 decoder. Deze staan dus vanzelfsprekend niet op je V6.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Iris, welk draadloos systeem gebruik je precies? MVG, Wim
De decoder V6 werkt niet naar behoren , bij opstarten krijg je beeld voor een paar seconden en dan geen beeld meer , dit herhaald zich . Soms komt er ook op dat er geen signaal is .
Gisteren avond bij het bekijken van een opgenomen program geregeld haperen van het beeld en krijgen beeld in vierkantjes te zien . Na het afzetten en terug opzetten van de decoder V6 werkt deze redelijk goed . Nog iemand deze problemen ?

[Edit ThomasP: Samengevoegd met bestaand V6 topic.]

Heb gisteren de nieuwe decoder geïnstalleerd en ondervind de zelfde problemen als hierboven beschreven
Badge
Goede middag
V6-decoder bevalt prima hier. Al vanalles uitgetest.
Er is maar één probleempje: dikwijls stotterend beelden (geluid blijft OK) bij afspelen opgenomen programma's. (Precies vooral bij VT4HD.) Dat had ik met mijn V5mini nooit.
Zie bijlage voor filmpje van het gestotter. (In het begin van het filmpje goed zichtbaar.)
Is inderdaad een gekend probleem van de V6 nu wachten op de software update die dit zal oplossen 😉
Reputatie 7
Badge +4
Johan, kan je me via een privé bericht even je gegevens bezorgen (zoals je klantennummer of je lijnnummer)? Dan laat ik dit even voor je nakijken. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Hier kan mss terugvinden wat je hebt:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
't zal inderdaad niks te maken hebben met de homeplugs , want stel vast dat er nog zijn die dit probleem hebben met de V6, er is nog altijd wat werk aan de Proximus winkel blijkbaar 😉
Dag Iris, welk draadloos systeem gebruik je precies? MVG, Wim

Ik heb geen enkel idee. 'Jullie' mensen hebben dit indertijd geïnstalleerd.

Update, installatie gelukt d.m.v. het stappenplan in de video. Bedankt!
Installatie v6 vlot verlopen geen problemen ondervonden , afstandbediening nog wat wennen , omschakelen naar andere zender iets trager dan v5 , beeld is naar mijn menig ook iets beter dan v5, adapter is veel beter dan de v5
Neen voor de V5-mini en de V6 weet ik niet juist waar het oog zit maar lijkt mij wel gevoelig te zijn want de v6 staat achter de TV opgesteld en toch reageert die nog op de IR signalen van de oude V5 remote dus bv als ik de v5 wil aanzetten met de IR v5 remote dan gaat de v6 ook aan en dit kan enkel door reflecties op muur of plafond gebeuren.

Hopelijk kan iemand van proximus ons vertellen waar dit IR oog zit van de v5-compact en de V6 !

PS: Voorde v5-compact moet die ongeveer op 9,5 cm gemeten vanaf de linker kant zitten, opgezocht door met een dik karton het frontpaneel goed af te dekken en dan eens van links te verschuiven naar rechts tot hij reageert op de remote en dan van recht schuiven naar links tot hij reageert en het midden van die twee ligt ongeveer op 9.5 van liks.
Daarom dat er in de e-mail van Prox stond van best de oude decoder bij te houden tijdens de V6 testperiode ☺️
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb het Px welkom logo altijd als ik de decoder uit standby opstart, staat in "normaal" opstart modus. De V5 decoders starten iets vlugger op vanuit standby. Inderdaad, die beeld storing heb ik ook enkel voor bij opnames.

mvg.
Dat gestotter merk ik ook nog altijd af en toe op maar het meest bij afspelen van opgenomen programma's, hopelijk krijgen ze dit binnenkort opgelost.
Ik weet niet of dit aan de test decoder ligt, maar sinds deze decoder worden onze opnames niet meer gesynchroniseerd met de mobiele TV app.
Soms kijk ik via TV naar opnames en soms mobiel.

Vroeger als ik een programma mobiel wiste dan was die ook gewist bij de opnames via TV. En omgekeerd.
Nu wis ik een programma of via mobiel of via TV, maar moet deze dan ook nog eens wissen mobiel of via TV want die staat er nog steeds tussen...
Dit is dus zeer vervelend! Want zo geraken we in de war wat wel of niet gezien...

Ik heb al eens de mobiele app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen.

Weet iemand hier een antwoord op?
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even de decoder herstarten ?
de software staat klaar voor je decoder
Zoals je hier op het forum kunt zien zijn er heel veel probleemmeldingen ivm ProximusTV-app en daar is Proximus van op de hoogte en proberen dit op te lossen, ik ondervind nu ook de laatste tijd problemen met de TV-app, dus ik hoop dat het binnenkort weer allemaal weer mooi ronddraait.