Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Artie, het IT team heeft me gevraagd de decoder even te herstarten aub. Kan je dit even uitvoeren aub? Grtjs, Charlotte.
Bedankt Wim.
Reputatie 1
Ik kon de decoder pas vandaag ophalen in het postpunt en heb hem dan ook meteen aangesloten.

En ik had meteen al een probleem. Hij wilde maar niet verbinden.
Nu meende ik me te herinneren een identiek probleem gehad te hebben bij de installatie van de V5 modem en na het veranderen van de ethernet kabel ging plots alles wel.
Dus heb ik de bij de V6 bijgeleverde ethernet kabel veilig terug in de doos opgeborgen en deze die ik tot dan met de V5 gebruikte terug ter verbinding genomen.

EUREKA het werkt.
De opstelling van het geheel, buiten deze kabel problematiek, nam me slechts een 8 tal minuten in beslag van bellen ter ontkoppeling van de oude decoder tot kunnen genieten van mijn TV.
Al bij al een snelle start.

Nu hopen dat de rest ook vlot blijft gaan
To be continued...
Reputatie 7
Badge +4
Iwein, kan je me even doorgeven van welke datum deze aflevering was? Dan test ik dit onmiddellijk even voor je. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +6
Heb nog even aanpassing gedaan. Kan je nog eens herstarten en proberen? Zou nu moeten werken.
Reputatie 7
Badge +4
Iwein, ik heb net de opname van Salamander van 11/02 hier getest en de opname zelf is alvast op volledig beeld.
👍🏻 het werkt bedankt
Hartelijk dank kevinc voor de feedback 👍
en blij te horen dat het toch gelukt is zo.
Reputatie 7
Badge +4
Iwein, kan je me even je lijnnummer of je klantennummer doorsturen via een privé bericht? Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +6
Martin, momenteel voor de demo is de vereisten dat er slechts 1 decoder aangemeld mag zijn. Of dit gaat wijzigen na de piloot kan ik nog niet zeggen. Verder moet er ook voldoende bandbreedte zijn. Maar alle testers zijn hierop geselecteerd dus dit zou geen probleem mogen leveren.

Wanneer alle eisen voldoen is UHD mogelijk, maar dit wordt 's nachts per script gecontroleerd en geactiveerd. Vandaar het belang dat je je 'oude' decoder gedurende de piloot afmeld.
Reputatie 7
Badge +4
Artie, wij hebben hier nu net de test uitgevoerd op NPO3 met een V6 decoder, maar hier blijft het beeld vlot werken. Kan je nog even de decoder herstarten en even opnieuw proberen?
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef dit door en laat dit nog verder nakijken
Reputatie 7
Badge +4
We geven dit door aan de bevoegde dienst met vraagt tot verder nazicht, Artie. Van zodra we meer weten, weet jij het ook!
Reputatie 1
Je zegt omslachtig, ik heb in de lijst van te kiezen bronnen dus verschillende bronnen ik moet nogal dikwijls schakelen

Dat snap ik inderdaad
Hier switchen we maar tussen de 5 eerste bronnen die naast elkaar staan dus pijltjes doen dan t zelfde als gewoon op EXT duwen
Maar in jou geval snap ik wel dat de pijltjes een hulpmiddel zijn
Reputatie 5
Badge +1
Tot nu toe geen noemenswaardige problemen met V6 decoder.

Toch gisterenavond een drietal keer dat het beeld bevroor. Dus gewoon stilstaand beeld. Op te lossen met van kanaal te wisselen en terug naar het oorspronkelijke kanaal te gaan. Dan is het opgelost.
Ook vandaag deze middag bij het middagjournaal een keer stilstaand beeld.

Bijkomend , op dit forum werd ergens gesteld om de cookies te verwijderen ( voor V6 bij systeem). Wat gebeurt er wanneer de cookies verwijderd worden ?

Ro
@Artie
een andere software staat klaar om op je decoder te plaatsen om zo Netflix probleem op te lossen, hiervoor dien je wel je decoder te herstarten om deze op te laden.. mvg Sabine
Reputatie 7
Badge +4
Fijn om te horen. Dankjewel
TIP: kun je ook zelf doen >
Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven,
houdt u best een recente factuur bij de hand.
dat is iets wat ik ook nog nooit goed begrepen heb en mijn pa zegt juist het zelfde dat hij niet begrijpt hoe het komt dat hij om zeggen geen problemen ondervindt met de v5 v5-c als hij leest en hoort hoeveel er wel al problemen mee gehad hebben dus is het logisch volgens mij dat dit net het zelfde zal zijn voor de v6 er zullen er altijd zijn die problemen zullen ondervinden en dan weer anderen praktisch geen, alleen heb ik geen idee wat de verhouding is van
(klanten zonder problemen) / (klanten met problemen = xx%
als je natuurlijk afgaat op de meldingen op het forum zou je al gauw denken dat dit maar 1% zal zijn ☺️
Ik heb zonet de nieuwe software op decoder gekregen. Moest ook heropstarten na installatie nieuwe modem(oude bbox3 had hardware problemen) .
Netflix is nu terug zoals voorheen. snelle opstart en reload van series.
Tof👍
kun je ook vinden op Myproximus = http://proximus.be/myproximus
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_credentials/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/myproximus/myproximus-website/klantnummer-activeringscode-en-datum.html
Reputatie 7
Badge +6
Stef1989, ik zie dat je in totaal 3 decoders hebt inclusief de V6. Denk eraan dat momenteel de vereisten voor UHD is, dat je slechts 1 decoder geregistreerd mag staan.
Ik heb de 2 overige decoders afgemeld. Je kan deze ten alle tijden opnieuw aanmelden maar dan zal UHD terug gedeactiveerd worden.

De wijziging zal pas vannacht doorlopen. Dat betekent dat vanaf morgen UHD beschikbaar zal zijn op je decoder.
Reputatie 1
Ik heb de decoder tot nu toe ongeveer een 2-tal weken in gebruik.

Hierbij al een overzicht van mijn ervaringen:
Positief:
- Installatie is vlekken loos gelopen.
- De decoder werkt vlotter als zijn voorgangers.
- Ik zie inderdaad op mijn tv dat de decoder het beeldsignaal in 2160P verstuurd naar mijn TV.
- De afstandsbediening werkt zeer goed. De knoppen geven een duidelijke klik als je erop duwt.
- Beeldkwaliteit is beduidend beter vergeleken met de oudere decoder

Punten waar nog wat werk aan is:
- Sinds het aansluiten van de V6 decoder heb ik blijkelijk wel meer problemen met de HDMI ARC functionaliteit van mijn TV. Alle randapparatuur is rechtstreeks aangesloten op mijn TV, via HDMI ARC wordt het geluid naar mijn Marantz versterker gestuurd. Al weet ik dat het moeilijk te bepalen is hoe gerelateerd deze problemen zijn. Ik kan wel vertellen dat alle componenten op de meest recente firmwares draaien.
- Bij het uit normale standby komen duurt het volgens mij iets langer vooraleer er beeld komt in vergelijking met mijn oudere decoder.
- Aangezien ik nog een 2de decoder op mijn lijn heb is het momenteel blijkbaar niet mogelijk om het 4K kanaal te ontvangen. (ik heb ergens begrepen dat dit eventueel zou veranderen na de test-periode). Ik heb een lijn met een 100Mbps profiel.

Bedankt,
Mvg,
Om één of andere reden vanaf vandaag géén stilstaand beeld meer op NPO3☺️ !
Alles werkt zoals het moet!
👍
Wie het ook gefixt heeft : Bedankt!
Grtn Artie
Een 4K zender is er voor het ogenblik nog niet en ik vraag mij ook af hoeveel de bitrate zal zijn als het zo ver is maar met 100Mbps mag dit zeker totaal geen probleem zijn zelfs met 2 decoders.