Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Dag ElsJ
Na herstart werkt het inderdaad.
Bedankt!
Bedankt Artie,
bij mij staat er nog altijd de 1ste versie op > V100R001C00B117
Reputatie 5
Badge +3
Dan is er toch al een update geweest?
@Bram schreef:
ik zie inderdaad op mijn tv dat de decoder het beeldsignaal in 2160P verstuurd naar mijn TV.
Dan gaat het over een signaal naar een 4K tv?
Dat was blijkbaar al zo met de vorige software.
de decoder lijkt op 2160p te werken, zeker nadat ik hem op die resolutie gezet heb.
Maar nog geen content voor 4k. (buiten netflix.)

Natuurlijk kun je hem maar bv op deze 4k resolutie zetten als je er een UHD TV aanhangen hebt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgegeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de toestellen zodat zij dit kunnen nakijken.
👍
Ik test nu sinds een tweetal weken. Ik merk dat het wisselen van kanaal wat sneller gaat. De eco-modus start redelijk traag op. Ik ben dan maar geswitcht naar de standaard modus, maar ik vraag mij wel af wat het verschil in verbruik is tussen beide modussen. Ik moet wel dagelijks de decoder herstarten met de knop achteraan want ik krijg telkens een zwart beeld bij het opstarten. Geluid werkt en ik kan de proximusmenu's wel zien, maar het beeld blijft zwart. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt. Ook de melding dat ik de knop "Apps" kan gebruiken, blijft telkens verschijnen wanneer ik naar de tv gids ga.
Buiten het probleem met het zwarte scherm ben ik over het algemeen tevreden. Mocht dat niet opgelost geraken, switch ik wel terug naar de oude decoder.
@ Het Proximus Team
Onlangs dubbele tekst(opname opties) bij gebruik keuzemenu.
Zie bijlage
Vriendelijke groet,
Artie
als je de v6 even heropstart (even stroomloos zetten) heb je het dan nog?
Reputatie 7
Badge +3
Witte Herder 139 is de laatste versie dus u gaat inderdaad geen verschil zien. Groeten Els
Reputatie 5
Badge +1
Voor V6 test zijn blijkbaar volgende software versies in omloop :
V6 SW versie V100R001C00B117 (jan 2018)
V6 SW versie V100R001C00B121 (feb 2018)

Als de versie momenteel op ...B117 staat, wanneer en op welke manier komt deze dan op B121 ?

Ro
Ja, zou ik ook graag weten, heb net gekeken dat ik ook nog B117 heb...

Ivm mijn aanslepend probleem van de posten vier en vier HD die samen op 4 staan, en Vijf en Vijf HD die samen op 5 staan.... blijkbaar hadden ze bij de v5 ook al deze bug in de software.
Na enkele keren telefonisch contact met de technische dienst blijkt nu dat ze de software met bug op de v6 hebben gezet ipv de software zonder bug....
@Ro, dit wordt uit veiligheid in waves gepusht door Proximus en dit gebeurt normaal gezien 's nachts, je kan dit ook proberen te forceren door een reset van de decoder uit te voeren, maar als prox de update niet actief gezet heeft op je lijn zal dit natuurlijk ook niet lukken, ik heb daarjuist eens geprobeerd te resetten na het lezen hier van je vraag, blijft op 117 staan, dus de 121 zal nog niet actief staan voor mij en is het gewoon afwachten.

@Carlke, wie weet zal dit dan in de 121 opgelost zijn! maar dat zullen we dan wel zien als we ze gepusht krijgen op de v6.
B139 is vooral een bugfix release. Er is weinig verschil qua gebruik en layout met de vorige versie. Groetjes, Wenzel
Dat werd hier bijvoorbeeld in deze post ook al meegedeeld door een ander forumlid die deze software op zijn v6 binnengekregen heeft en volgens mij krijgt hij info via verschillende bronnen, er zijn er ook die dit doorspelen aan hem, mijn pa heeft vroeger ook veel informatie doorgespeeld aan hem, hij had vroeger ook een aparte site maar deze wordt blijkbaar niet meer onderhouden.
@Jonathandr : na een hele dag volledig uitgeschakeld te zijn, werkt de decoder opnieuw. Ik zal het in de gaten houden en jullie op de hoogte houden als deze weer kuren heeft.
Reputatie 5
Badge +3
Vorige week is de SW versie B139 automatisch ingeladen op mijn V6, sindsdien af en toe problemen met vastlopen van decoder, reageert niet meer op de afstandsbediening, uiteindelijk komt het na paar minuten vanzelf terug in orde.

Heb al meermaals terug opgestart, nog geen reset gedaan.

Nog iemand met deze error?
Heb vrijdagnamiddag mijn nieuwe decoder aangekregen. Installatie verliep zonder de minste moeite alleen kreeg ik mijn afstandsbediening niet aan de praat. Bleek dat de batterijen verkeerd in het apparaatje werden gestopt . ?
Na enkele dagen heel tevreden over de verbeterde kwaliteit van het beeld. Heb tot vandaag de eco modus gebruikt maar ben nu toch overgeschakeld op de normale modus omdat het opstarten veel te lang duurt. Hopelijk kan de eco modus in de loop van de proefperiode verkort worden .
En waarom doe je niet eens terug een reset, daar kan je toch geen kwaad mee doen.
Nu al een kleine week of 2 bezig met de nieuwe decoder, mijn opmerkingen:

Positief:
- Installatie verloopt vlot, geen problemen gehad
- HD beelden zien er opvallend scherper uit
- Navigatie doorheen menu’s gaat sneller dan vroeger

De mindere zaken:
- IR ontvangst is belabberd, wij gebruiken een Logitech Harmony afstandsbediening en moeten meermaals op alle knoppen drukken om een signaal door te krijgen. Aan/Uit is een ramp, we moeten bijna altijd op de knop drukken of bijna voor de decoder zitten om het toestel aan of uit te schakelen. Bluetooth is nog geen optie, daar onze Harmony dit niet ondersteunt. Eender welk ander IR-toestel in mijn setup heeft geen enkel probleem.
- Héél af en toe is de decoder z’n kluts kwijt: speelt MNM terwijl Studio Brussel geselecteerd staat; of toont in de tijdsbalk een volledig foutief programma en tijd. (Nog maar 2x voorgekomen)
- Netflix en tv-volume gelijk zetten zou wel fijn zijn (nu moet Netflix een héél stuk luider gezet worden, is altijd schrikken als we terugkeren naar de gewone tv-zenders)
- ECO modus duurt veel te lang om in te schakelen, ik wil gerust zo ecologisch mogelijk zijn; maar dit is er wat over 🙂. Ben ondertussen weer overgeschakeld naar de standaard opstart.
- Opladen van Netflix films/series gaat opmerkelijk trager. Eerste minuut van de meeste content is zelfs in lager-dan-SD-kwaliteit. Even geduld, en Netflix past zich aan naar HD. Bij de vorige decoder was dit altijd telkens meteen HD.

Algemene zaken (ook met vorige versie)
- Doorspoelen van opgenomen opnames verloopt ongelofelijk traag. Het is vrijwel onmogelijk om exact naar een punt door te spoelen, daarvoor gaat alles véél te schokkerig. Aan de verbinding zal het (denk ik) niet liggen, want Netflix kan wél vloeiend doorspoelen.
- Opgenomen opnames / Start van elke zender verloopt met vertraging. Geluid en beeld zit ongeveer 5 seconden achter, terwijl het beeld in slow-motion verloopt. Na die 5 seconden is alles gesynchroniseerd en loopt het goed. Bij HD-zenders opvallend erger dan bij de SD-varianten.
- Is er al een manier om de decoder te doen werken met een andere router (die verbonden is met de Proximus modem)? Nu zit daar een WiFi bridge (van Proximus) tussen, terwijl er netwerkbekabeling ligt (verbonden met de andere router). Deze bridge zal wellicht voor een snelheidsprobleem zorgen, daar Wifi toch trager is dan Ethernet.
Als ik de v6 decoder in eco standby laat gaan, dan geeft hij een startsignaal naar mijn tv tussen 16u30 en 17u30. Als ik die in normale standby laat gaan dan doet hij dat niet. De tv is zo ingesteld dat hij opstart als er een signaal binnenkomt.

Hoe komt het dat de v6 decoder in eco een signaal stuurt?


Ik heb hetzelfde voor, in de loop van de namiddag wordt de TV automatisch opgestart.
Heb dit nu verholpen door het automatisch opstarten uit te schakelen.
Ik heb dit probleem sinds de update van 27/02/2018.
Reputatie 7
Badge +4
thamar, heb je recent nog eens je decoder volledig herstart door deze kort van stroom te onderbreken?
jdepypere, ivm je afstandsbediening die niet was geleverd. Deze is afgelopen dagen reeds verzonden. Je zal deze dus spoedig ontvangen, normaal gezien morgen.

Nieuwe afstandsbediening is aangekomen en werkt prima, over bluetooth toch wat handiger dan IR. Wel een klein beetje vertraging tussen het klikken en de reactie, was ook zo met het de V5 afstandsbediening over radiogolven. Ik vermoed dat het wel ergens via software verbeterbaar is gezien de ingedrukte commando's lijken 'op te stapelen' en meestal loopt ook enkel het eerste commando significante vertraging op. Of zo lijkt het althans.

Nu ik hier toch terug zit, wat updates:
- De IR van de afstandsbediening is maar triestig. Deze is nu ingesteld om de TV te bedienen, maar ik moet heel goed mikken om de TV te laten reageren.
- Bij Netflix is het volume veel te stil.
- Netflix duurt heel lang alvorens een stream 4K bereikt. Als ik via de Netflix app op de Android TV zelf het doe zit die meteen op 4K. Ook bij het opstart-bufferen gaat het via de app veel sneller. Ik heb wel gezien dat de build van Netflix in de decoder van eind 2017 is terwijl de Netflix app in de TV zelf van 2018 is, maar kan mij niet herinneren ergens vorig jaar zo'n problemen gehad te hebben. Netwerk is hetzelfde, TV gaat rechstreeks over 5GHz terwijl de decoder over dat 5GHz AP'tje van jullie zelf gaat.
- ECO-modus duurt wel héééél lang. Zelfs de gewone modus duurt langer dan de V5C. Ik kan me niet inbeelden dat iemand dat meer dan 1 keer per week tv wilt kijken telkens zolang wil wachten.

Algemene frustraties die ik had gehoopt opgelost te zien met betere hardware maar niet zo zijn is het haperen bij het spoelen. Nu is het x aantal tellen doorspoelen en vervolgens hopen dat het op een aanvaardbare plek stopt met spoelen. Wat natuurlijk enkele minuten is na de laatste frame dat je zag tijdens het spoelen.
Reputatie 2
Badge
ddeconin de hierboven gegeven link is inderdaad de oplossing. Groeten Els
Ik moet zeggen dat ik dit niet echt een oplossing zou noemen want het is toch niet normaal dat je een handige functie die standaard aan staat moet uitzetten om te vermijden dat je tv telkens gaat spelen omdat proximus een update pusht. M'n PS4 update zichzelf ook snachts, maar die zet de TV nooit aan om dat te kunnen doen. De 'oplossing' is dus mijns inziens gewoon een onhandige work-around voor een nog niet opgeloste bug.
Ik lees hier ook iets over een aankomende V7. Is er ergens een plek waar je je kan opgeven om die V7 te krijgen. Kwestie van te kunnen uitproberen of die beter werkt dan de V6..
@Martin
Ik heb het scherm niet meer gehad en ik kan het ook niet meer reproduceren.
Ook start ik de decoder niet te vaak op omdat ik vrees dat het allemaal wel eens zou kunnen
vastlopen. Het stilstaande proximus logo + grijs scherm geeft de indruk dat er geen vooruitgang geboekt wordt bij herstart.Dus ben ik dan ook een beetje geneigd om de decoder terug op te starten.... verhaal zonder einde...
Als klant weet je hier niet echt wat te doen.
Het splash screen bij het uit standby modus komen (zelfs bij niet- eco modus) is echt wel irritant. Ik kan me niet voorstellen om iedere keer de merknaam van mijn smartphone te zien voorbijkomen alvorens een bericht te beantwoorden/ effe online te gaan enz....
Ik weet het, het is maar een fractie van een seconde geduld en die heb ik wel, maar effe snel de tv aanzetten en beginnen kijken is er dus niet bij.
Grtn
Artie