Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Kleine update: De nieuwe software is B125 en was gepushed afgelopen nacht 27/02 op 28/02. Indien je de software niet hebt binnen gehaald is het voldoende om even de decoder herstarten dmv de stroomschakelaar. Een factory reset is niet nodig.
Mijn excuses voor de verwarring.
Reputatie 7
Badge +6
hetzelfde geldt voor het menu "kijken" die op sommige zenders "pause" is >wat is dat absurd.
op de ene "kijk" je zo en op de ander moet je op "pause" drukken tweemaal om te kunnen kijken !

Kan je eens een printscreen delen eventueel zodat ik dit in detail kan bekijken? Er zal vermoedelijk wel een logische verklaring voor zijn. Indien niet, zal ik het aankaarten bij de ontwikkelaars om dit te onderzoeken.

als je bvb nieuws wil opnemen of een specifiek post -nieuws item op VRT, VTM denk ik niet dat er problemen zijn op met het in serie opnemen daar men ook individueel wel kan opnemen
dus waarom zou het nieuws op CNN en BBC wel individueel kunnen opgenomen worden en niet in serie automatisch ?

Je kan niet op alle uitzendingen een 'serie' opname plannen. Ivm het nieuws op CNN ben ik niet zeker van. Dit moet ik controleren. Ik kom hier dus nog op terug.

Update: Heb even getest en inderdaad het is niet mogelijk een serie opname te doen van het nieuws op CNN en BBS. Ik heb meteen ook even geverifieerd en dit heeft te maken met 'legal'. Niet alle zenders laten serie-opnames toe. Net zoals TV Replay niet mogelijk is op alle uitzendingen.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je eens kijken of het zich na een reset van je decoder nog voordoet?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
is je v6 rechtstreeks verbonden met een utp kabel aan de bbox.

Heb je de heropstart al eens in de juiste volgorde uitgevoerd > decoder stroomloos zetten > bbox 5 seconden zonder stroom zetten om dan te laten heropstarten tot zijn vdsl lampje continu blijft branden > dan pas de decoder terug onder spanning zetten.
Reputatie 7
Badge +6
Het is inderdaad al even geleden sinds we een update hebben gedaan, maar dat wilt zeker niet zeggen dat we hebben stilgezeten! 😉
Binnenkort, na het WK voetbal is er bijvoorbeeld een update gepland. Deze bevat verschillende bugfixes alsook enkele nieuwe features. Verschillende zaken die hier worden aangehaald zijn hierin opgelost.
Reputatie 7
Badge +4
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Thamar, had je toch al eens een reset gedaan van de decoder?



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/part...MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Dag Thamar, heb je nog je v5 decoder liggen? Heb je dit probleem ook als je deze aansluit? MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Nee, je kan ze beide activeren tegelijkertijd.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo, had je dit probleem ook met de vorige decoder? Hoe is je decoder aangesloten op de bbox? MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Maar nadat je hem nu herstart hebt is het probleem met wegvallend beeld verdwenen?
Reputatie 7
Badge +4
Zal wel ergens bug geweest zijn met het initialiseren. Mocht je opnieuw problemen hebben laat het ons weten.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Carl, herstart je dan de decoder of de tv om dit probleem op te lossen? MVG, Wim
Sorry, denk dat het probleem opgelost is, het ligt volgens mij aan slecht contact van de UTP kabel met de decoder. Ik heb deze wat “beter” gestoken en voorlopig heb ik het niet meer gehad.
Reputatie 7
Badge +6
Goed om te weten Hans_Anik! Houd ons op de hoogte mocht je dit nog ondervinden!
Reputatie 7
Badge +4
Dit lijkt me persoonlijk eerder een tv probleem dan. Kan je eens de volgende keer dat je scherm zwart wordt op het knopje 'EXT' (helemaal boven aan in het midden op de afstandsbediening) duwen en kijken of je wel op de correcte ingang staat? Indien je niet op hdmi staat maar op iets anders wil dat zeggen dat je tv vanzelf verspringt van ingang en dan gaat een nieuwe decoder weinig helpen.
Reputatie 7
Badge +4
Ok dat is inderdaad een ander verhaal. In dat geval stel ik voor dat we de decoder eens volledig resetten zoals hier aangegeven:



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/part...
Reputatie 2
Badge
installatie van de V6 decoder verliep vlekkeloos. Tot hier toe nog geen enkel probleem vastgesteld in de werking.
De iets gewijzigde lay-out en iets kleinere afstandsbediening moet even wennen. Er is zeker niets mis mee alleen de macht der gewoonte maakt dat je soms op de verkeerde knop duwt 😃
De bluetooth functie van de remote control werkt vrij vlot en zonder haperingen.

Verder heb ik de beeldkwaliteit vergeleken met de V5c decoder door gebruik te maken van 2 aparte HDMI aansluitingen op een 40 inch HD scherm.
Wat mij opviel is dat de keurverzadiging minder was dan die van de compacte V5C. Dit kan uiteraard aangepast worden door de kleursaturatie van het TV-toestel iets te verhogen. Het leek mij ook dat beelddetails iets uitgesmeerder waren (gekeken op vrij korte afstand). Maar algemeen mag ik stellen dat de beeldkwaliteit vergelijkbaar is met de v5c decoder op een gewoon HD-scherm. Hoe het zit met recentere toestellen die UHD ondersteunen kan ik helaas niet testen.
Positief vond ik dat men de decoder kan instellen op full HD output (1080p).
Overigens gebeurt dit automatisch in de autosync modus bij de beeldinstellingen.
Geluidsniveau is eveneens in orde. Ik herinner me dat bij de lancering van de v5c dit aanmerkelijk lager was. (nadien opgelost via softwareupdates)

Er is nagedacht om de decoder zo zuinig mogelijk te laten werken. De tijd nodig om de decoder op te starten vanuit de ECO-mode is voor mij wel iets te traag. De milieubewuste gebruiker kan uiteraard zelf kiezen tussen normaal opstarten en de meer energievriendelijke ECO mode.
Reputatie 7
Badge +3
Witte Herder als u de decoder afsluit zet u die dan in ecostand? of laat u hem volledig afsluiten? groeten Els
Reputatie 7
Badge +3
Hallo, je mag me via deze link je klantnummer of telefoonnummer even doorgeven dan kijken we dit na.

groeten Geert
Reputatie 7
Badge +4
Pbelgacom, er is geen nieuwe firmware op je decoder gezet.
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Het is doorgegeven aan de bevoegde dienst onder dossiernummer 34646955.


Zij nemen ook zelf terug contact met u op van zodra het nagekeken is.


Excuses dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.

Groetjes,Joël
Reputatie 7
Badge +6
Ivm de credits, ik laat het even controleren en kom hier op terug.
Reputatie 7
Badge +6
faingng, dit is informatie die we niet kunnen delen. Ik kan je al wel zeggen dat onze huidige HD stream al zeer gecomprimeerd is waardoor deze relatief weinig bandbreedte in beslag neemt.

We gaan natuurlijk ook mee met de tijd en bekijken het breeder dan HD en 4K. Zo verkennen we ook andere technologieën om zo onze TV stream zo goed mogelijk aan te bieden. Technische details kan ik niet meedelen. 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Hey Martin, nee ivm de EXT knoppen is dit de eerste melding.
Het resetten van de afstandsbediening zou inderdaad hetzelfde moeten zijn. Heb het zelf wel nog niet geprobeerd. 🙂