Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Romain1963, is ook een gekende bug. Geluid in stereo op Netflix is veel lager. Wordt aan gewerkt.

@Luc L, wat de 4 K content betreft, " één zend "loslopend wild" in 4K uit.


Ik dacht dat dit enkel voor vrt.nu was. (Of hoe ze hun online platform vandaag noemt.)
Kan mij vergissen natuurlijk.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Isabel, momenteel zie ik geen kosten voor een film op aanvraag enn wachten we best even op de factuur, maar uit de momenteel beschikbare gegevens zou het niet aangerekend worden.

Groetjes,
Lorentz.

@Luc L, wat de 4 K content betreft, " één zend "loslopend wild" in 4K uit.


Ik dacht dat dit enkel voor vrt.nu was. (Of hoe ze hun online platform vandaag noemt.)
Kan mij vergissen natuurlijk.

Iedereen zou geen internetsnelheid genoeg hebben om deze 4k stream over VDSL2 door te krijgen denk ik 😉
Reputatie 1
Voor de zoveelste keer , Weeral alles afzetten en terug opstarten om degelijk tv te kunnen zien .

Ik dacht dat dit enkel voor vrt.nu was. (Of hoe ze hun online platform vandaag noemt.)
Kan mij vergissen natuurlijk.

Iedereen zou geen internetsnelheid genoeg hebben om deze 4k stream over VDSL2 door te krijgen denk ik 😉

Idd niet zo bandbreedte vriendelijk als je met moeite 50Mb hebt .
Eén - Loslopend wild & gevogelte - Wat is 4K 😉
Reputatie 5
Badge +3

@Luc L, wat de 4 K content betreft, " één zend "loslopend wild" in 4K uit.


Ik dacht dat dit enkel voor vrt.nu was. (Of hoe ze hun online platform vandaag noemt.)
Kan mij vergissen natuurlijk.

Iedereen zou geen internetsnelheid genoeg hebben om deze 4k stream over VDSL2 door te krijgen denk ik 😉

Het is inderdaad integraal op het internetplatform vrt.nu in 4K-kwaliteit. Het gaat om een experiment.
Allee ik zal mijn oude Chromecast HDMI dongle moeten vervangen door Ultra HD Chromecast ☺️
Na drie dagen proefdraaien met de nieuwe V6 decoder, heb ik hem eraf gesmeten. Wat een brol. Zelfs de hulplijn van proximus 22800 wist niet beter dan hem van een afstand opnieuw op te starten. Maar dat moet ik iedere keer doen als ik TV wil kijken soms wel twee of drie maal. Als u met een oplossing komt zal ik de decoder nog wel eens aansluiten. Ook de gratis films lopen niet lekker. Er staat links onder dat ik 21 gratis films had. Als de gratis films activeer zijn het er maar 11 en als ik er op een klik om die nader te bekijken heb ik direct een gratis film minder. Snap er niks van
Reputatie 1
Koos-be , ik denk dat ik dat morgen ook ga doen , decoder afkoppelen en verder met de oude .
Zolang er geen oplossing in het vooruitzicht is , stop ik de proefperiode .
Bij het aansluiten van de decoder, had ik er voor gekozen om deze via HDMI over mijn Home Cinema systeem aan te sluiten. Ik kreeg meteen beeld op de TV met het gekende setup menu. De setup verliep vlekkeloos. Van zodra de setup afgerond was, was het even wachten op het zender beeld maar dat kwam helaas niet. Poging nr 2 de decoder rechtstreeks per HDMI aan de TV gehangen en het probleem leek opgelost. Helaas moet ik melden dat het beeld regelmatig weg valt, meestal is dit verholpen door de hdmi kabel even uit de decoder te halen en terug in te steken. Ligt dit aan een probleem met de HDMI poort op de decoder ?

Los van dit probleem, mis ik toch het lcd display van de V5 ( waar je de zendernaam of de naam op komt).
Reputatie 6
Badge +3
Dag Pi3t3r, Het kan natuurlijk ook aan de kabel zelf liggen. Heb je al eens een andere kabel getest? Groeten, Jimmy
Ik heb gemerkt dat de ondertitels in de Netflix-app niet meer synchroon lopen. Als je begint te kijken, is beeld en ondertiteling ongeveer gelijk, maar hoe langer je kijkt, hoe meer de ondertiteling vooruitloopt. Als ik de Netflix-app op een ander toestel gebruik, heb ik dit probleem niet.
Ben opnieuw aan proberen of alles nu beter gaat, na kontakt met Proximus, maar tot nu toe geen resultaat. Ik hoop dat Proximus vandaag nog reageerd anders denk ik dat zij de decoder mogen komen halen. Kan toch niet zo zijn dat je decoder iedere keer als je TV wilt kijken je decoder eerst uit en dan weer aan moet zetten. Als dat vooruitgang heet
Reputatie 7
Badge +4
FRT, kan je de decoder even herstarten via de stroomschakelaar achteraan, en laten weten of het zich dan nog voordoet? Dit probleem zou na de meest recente update moeten zijn opgelost.
Reputatie 5
Badge +3
FRT, kan je de decoder even herstarten via de stroomschakelaar achteraan, en laten weten of het zich dan nog voordoet? Dit probleem zou na de meest recente update moeten zijn opgelost.
Welke recente update? Is nog altijd de eerste SW van bij de installatie. (V100R001C00B117)
Vreemd dat Koos-be zoveel problemen heeft met zijn V6, als de configuratie van de installatie ok is, dan denk dat het aan de decoder zal liggen. Heb je al een reset gedaan door achteraan de reset toets in te drukken? De juiste procedure van een FacReset vd V6 is nog niet gepubliceerd. Denk hetzelfde als de V5?
Kan iemand mij vertellen wat de juiste procedure is voor een fac.reset en hoe dient te worden uitgevoerd
Reputatie 5
Badge +3
Zoals ik daarnet schreef, op de site staat er nog geen info daarover, ik zou eens proberen zoals bij de V5c.
Hieronder de procedure:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Dag Jimmy O,
Ik heb meerdere HDMI kabels getest met steeds het zelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +4
Koos, een factory reset kan je uitvoeren door de reset-knop achteraan een tiental seconden in te drukken met een puntig voorwerp. Ik heb nog geen feedback van de bevoegde dienst, van zodra we meer weten, weet jij het ook.
Kan iemand mij vertellen wat de juiste procedure is voor een fac.reset en hoe dient te worden uitgevoerd
beste is altijd de volgorde te respecteren
1-decoder stroomloos
2- bbox 5 seconden zonder spanning en wachten tot zijn VDSL led continu blijft branden
3- dan reset knopje van de v6 ingedrukt houden (15 sec) terwijl je de v6 terug onderstroom zet.
Dit in de veronderstelling dat je tussen decoder en bbox met een utp kabel werkt, in het ander geval moet je eerst na punt 2 de draadloze toestellen eerst even stroomloos zetten en een 2 tal minuten wachten deze toestellen weer stabiel opgestart zijn en dan verder met punt 3
Reputatie 7
Badge +4
Pie3t3r, kan je, alvorens we dit escaleren naar een andere dienst, even alle toestellen herstarten zoals hier beschreven, en laten weten of je nu enig verschil merkt?
Heb een factreset gedaan, heb mijn toestellen uitgeschakeld en weer aangezet. Leek beter te gaan, maar het probleem blijft en nu komt er ook nog bij dat als ik beeld heb ,het af en toe voor een paar seconden verdwijnt, ik dan dus een zwart beeld heb, en daarna weer gewoon beeld heb.
Heb alles gemeld via proximus messenger. Werd beloofd dat alles zou worden nagekeken door de bevoegde dienst dus heb ik de decoder aangesloten gelaten. Werd rond 17. 00hr beloofd maar tot nu toe niets gehoord. Toch leuk als je zo mag testen!!!
Reputatie 7
Badge +4
koos, dit is doorgegeven aan de bevoegde dienst maar zij zijn niet aanwezig na 16.30 dus ze behandelen dit deze voormiddag
Reputatie 2
Badge
Decoder opgestart op 7/2 en de V6 doet zijn werk zoals het moet
Priema beeld en klank
Alle bedieningen gebeuren zonder problemen
Afstandsbediening op bleutooth werkt zeer vlot
Als de rest van test zo verder verloopt dan ben ik een tevreden tester
Sorry voor de testers met minder geluk