Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Meerdere malen per uur. Soms is het een dag niet. vb gisterenavond tussen 20u en 22u was er om de 2 tot 5 minturen een onderbreking van minstens 5 seconden.
Deze morgen: Het beeld viel uit en ik heb na een 20 tal seconden een filmpje beginnen maken. Na meer dan 1 minuut begint het beeld terug te komen.
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef je feedback door aan ons testing team
om hen echter zo veel mogelijke info te geven over je set up nog even een paar vraagjes :

Gebruik je dezelfde kabel tussen decoder en tv als voordien ?
heb je dit al getest met een andere kabel ?
Merci.
ja, is zelfde kabel als voordien.
nog niet getest met andere kabel (zal dit deze namiddag doen)
Reputatie 7
Badge +4
ok, kan je je bevindingen doorgeven
dan kunnen we het test team hiervan op de hoogte stellen
Ik heb dit probleem al eerder gemeld, maar het blijft bestaan: telkens ik mijn decoder opstart, blijft het beeld zwart. Menu's kan ik zien en geluid werkt ook, maar er is geen tv beeld. Ik moet dan de resetknop achteraan induwen en dan werkt het wel. Preventief de resetknop induwen werkt niet (voor ik de decoder opstart), beeld blijft zwart. Ook als ik mijn tv uitzet maar de decoder wel gewoon laat opstaan (ik heb dan ervoor al moeten resetten), is het beeld zwart als ik dan de tv terug aanzet. Het probleem doet zich dagelijks, soms zelfs meermaals per dag, voor. Graag zo snel mogelijk een oplossing.
Reputatie 6
Badge +3
Goedemorgen PinkLady, ik stel voor de we de decoder omruilen, kan je mij via privé bericht het voglende bezorgen?

klantennummer en gsm nummer.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)
Als ik de v6 decoder in eco standby laat gaan, dan geeft hij een startsignaal naar mijn tv tussen 16u30 en 17u30. Als ik die in normale standby laat gaan dan doet hij dat niet. De tv is zo ingesteld dat hij opstart als er een signaal binnenkomt.

Hoe komt het dat de v6 decoder in eco een signaal stuurt?
Hier ook problemen met de nieuwe decoder.
Gisteren had m'n vriendin helemaal niets van tv. Deze morgen wil ik kijken: toestel staat aan (3x blauwe lichtjes branden), maar er komt geen beeld op het scherm. De aan/uit-knop vooraan werkt niet meer, blauwe lichtjes blijven branden. Dan maar de hoofdknop achteraan het toestel uitgezet, even gewacht en dan weer ingeschakeld. De eerste drie lichtjes gaan in sequentie aan, maar dan valt het toestel uit (alle lichten gaan weer uit). Toestel heeft ook zeer warm. Zal deze nu een dagje laten uit staan en vanavond opnieuw proberen.
Reputatie 7
Badge +4
hi TomEe

Kan je ons via privebericht je klantengegevens doorsturen ?
dan kunnen we dit laten nakijken en doorgeven naar het testteam

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg
jonathan
Reputatie 7
Badge +4
robijn

Ondervind je nog steeds problemen hiermee ?
Op de > site van proximus waar de V6 decoder op staat vermeld, staat er "afstandsbediening die werkt op radiogolven (RF), dit kan wel tot verwarring leiden aangezien die wel ook kan werken op bleutooth maar niet op RF, wat wel het geval is voor de v5 en zijn mini versie v5c ❗️
@Jonathandr : na een hele dag volledig uitgeschakeld te zijn, werkt de decoder opnieuw. Ik zal het in de gaten houden en jullie op de hoogte houden als deze weer kuren heeft.
Reputatie 7
Badge +4
Ok, hou ons op de hoogte. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Dag Tom,

ik vraag het na aan ons engineering team en houd je op de hoogte.

MVG,

Wim
Als ik de v6 decoder in eco standby laat gaan, dan geeft hij een startsignaal naar mijn tv tussen 16u30 en 17u30. Als ik die in normale standby laat gaan dan doet hij dat niet. De tv is zo ingesteld dat hij opstart als er een signaal binnenkomt.

Hoe komt het dat de v6 decoder in eco een signaal stuurt?


Ik heb hetzelfde voor, in de loop van de namiddag wordt de TV automatisch opgestart.
Heb dit nu verholpen door het automatisch opstarten uit te schakelen.
Ik heb dit probleem sinds de update van 27/02/2018.
een 11-tal dagen geleden meldde ik dat de decoder heel wisselvallig is qua werking.
op sommige dagen valt het beeld iedere 5 seconden weg voor 1 of meerdere seconden.
Toen was de oplossing een andere kabel gebruiken.
Ondertussen wat langer kunnen testen, maar op sommige dagen (zoals deze morgen) valt het beeld weer iedere 5 tot 10 seconden weg en krijgen we een zat scherm voor 1 of meerdere seconden. Soms valt t beeld zo lang weg dat de tv t ziet als geen signaal meer ontvangen van een decoder.
Tip: Voor het V6 team is het mss best van er ook bij te vermelden of je v6 decoder rechtstreeks verbonden is met de B-box bij middel van een utp netwerkkabel of dat het via draadloze toestellen gebeurt.
inderdaad, deze is verbonden met UTP netwerkkabel.
Reputatie 7
Badge +4
thamar, heb je recent nog eens je decoder volledig herstart door deze kort van stroom te onderbreken?
Ja, ook vandaag nog.
Reputatie 7
Badge +4
Ik stuur het door naar de betrokken dienst zodra dit kan nagekeken worden, alvast bedankt voor je feedback.
Reputatie 1
Hoi,

Morgen is het 1 mei, einde van de decodertest? en nu? De nieuwe decoder of de oude terugbrengen naar de Proximuswinkel? En zijn we dan klaar?

Groet maj
De testperiode loopt tot 31/07/2018
Reputatie 1
Oke, dan testen we verder, blijkbaar nodig ook want gisteren starte de tv terug op met een zwart scherm, (zie andere topic).