Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Hallo, graag nog eens een oproep aan de mensen die ons zouden opbellen om ons alsnog de aangeboden gratis film te kunnen bekijken op kanaal 996? Gelieve ons misschien toch eens iets te laten weten???
Gisteren decoder gereset op aan raden van iemand van jullie diensten, gevolg: bijgeleverde afstandsbediening doet het niet meer en kanaal 996 is nog steeds spoorloos? De rest van mijn bedenkingen zal ik hier maar niet naar voor brengen zeker?? Groeten, Erwin seintje aub??
Reputatie 7
Badge +4
Dag Smoske,

1 van de voorwaarden om het UHD kanaal te kunnen krijgen is dat de V6 de enige decoder op je lijn is, ik zie dat er momenteel 2 decoders geregistreerd staan op jouw lijn, de V6 en nog een V5. Dit is de reden dat je geen kanaal 996 hebt.

Groetjes,

Kim
@Smoske21 ,

Ik veronderstel dat je uw afstandsbediening op Bluetooth gebruikt, na een reset moet je die opnieuw op Bluetooth instellen via de menu van je decoder
Gaat gewoon niet, noch met de nieuwe , noch met de oude afstandsbediening, hopeloos....
Heb wel zopas mijn oude decoder gedesactiveerd op dat 0800...nummer, of dat gelukt is weet ik niet, maar jullie zouden dat moeten kunnen zien én eventueel zelf desactiveren én of nazien of dit nu echt zo is.... Waarschijnlijk ben ik niet goed geïnformeerd aangezien we pas uitgenodigd zijn voor de 2e ronde testers???
Ik heb alleszins geen weet dat ik die oude V5 ? decoder zelf moest desactiveren...
Ps een belletje mag nog altijd...GRRRoeten Erwin
Ter info: bij omruilen van decoders gebeurt het vaker dat men de oude vergeten is van te deactiveren.
als je nu zelf het de-activatie nummer gebeld hebt, worden alle decoders die nog geactiveerd stonden gedeactiveerd van je lijn en bij het opstarten van de decoder zou je dit normaal gezien moeten opmerken aangezien je lijnnummer opnieuw zal gevraagd worden enz....
Reputatie 7
Badge +4
Dag Smoske, ik zie nu inderdaad maar 1 decoder meer staan. Kan je voor je afstandsbediening menu en 1 tegelijkertijd ingedrukt houden tot de proximus toets 2 maal knippert (richt de afstandsbediening ondertussen naar de decoder)? Op die manier zet je de bleutooth modus uit op je afstandsbediening, werkt het daarna terug?
Hallo
Bij reset decoder gaan blijkbaar alle instellingen verloren. Ook inloggegevens Netflix.
Best is werkwijze volgen voor bluetooth in te stellen zoals beschreven of afstandsbediening resetten op dezelfde manier als die van V5. En dan terug afstellen op TV toestel...
Vriendelijke groeten,
Artie
Inderdaad de naam zegt het eigenlijk zelf "factory reset" .
En i.v.m. de afstandsbediening bv:
initieel/default staat de decoder ingesteld om op infrarood te regeren op afstandsbediening commando's, daarom moet je via de decoder menu terug de instelling doen om op Bluetooth te werken, maar resetten van de afstandsbediening is niet echt nodig tenzij je ermee moest problemen ondervinden.
NB: als je nog een oude afstandsbediening hebt van een v5 bv kun je ook de decoder testen of hij reageert op IR als het bv niet lukt met de V6 remote, om zo beter te kunnen besluiten waar het probleem zich voordoet.
Kanaal 996 is bij ons ook nog niet beschikbaar.
Is het mogelijk om V5 decoder ook te deactiveren?

gr,
Stef
TIP: kun je ook zelf doen >
Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven,
houdt u best een recente factuur bij de hand.
Dag Martin,

Net geprobeerd, maar ze vinden onze klantennummer niet terug in het klantenbestand...
gr,
Stef
kun je ook vinden op Myproximus = http://proximus.be/myproximus
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_credentials/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/myproximus/myproximus-website/klantnummer-activeringscode-en-datum.html
Reputatie 7
Badge +6
Stef1989, ik zie dat je in totaal 3 decoders hebt inclusief de V6. Denk eraan dat momenteel de vereisten voor UHD is, dat je slechts 1 decoder geregistreerd mag staan.
Ik heb de 2 overige decoders afgemeld. Je kan deze ten alle tijden opnieuw aanmelden maar dan zal UHD terug gedeactiveerd worden.

De wijziging zal pas vannacht doorlopen. Dat betekent dat vanaf morgen UHD beschikbaar zal zijn op je decoder.
Hey ThomasP

Net getest maar nog steeds niet beschikbaar.

Gr,
Stef
Reputatie 7
Badge +3
Dag Stef1989 heeft u de decoder nog eens opnieuw uit de stroom gehaald en terug ingestoken nadat de andere decoders van de lijn zijn gehaald? groeten Els
Dag ElsJ
Na herstart werkt het inderdaad.
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +3
Dag Stef1989 Blij dat te horen. Groeten Els
Deze nacht v5 afgemeld, daarnet startte de v6 terug op met de vraag van tel-nr en pincode, na herstarten echter geen uhd-kanaal te vinden op 996...

Moet ik nog iets aanpassen?

Zie net dat ek eens moet heropstarten sorry!
Reputatie 7
Badge +3
Carlke u kan best nadat de andere decoders afgemeld zijn u v6 decoder nog eens uit de stroom halen en na een 10 tal seconden terug insteken. Nadien zou u het kanaal 996 moeten kunnen vinden. Groeten Els
Das is niet gelukt, al 2 keer uitgetrokken en nog steeds geen 996...
Zal morgen nog eens proberen? Heb deze nacht rond 4u gebeld om de v5 af te melden....
Reputatie 7
Badge +3
Carlke ik geef dit even door naar de betrokken diensten , ik hou je op de hoogte. Groeten Els
Reputatie 1
Je zal deze vandaag waarschijnlijk wel zien, er is een nachterverwerking ergens en je zal vermoedelijk pas na de nachtverwerking je decoder gedeactiveerd hebben
bvb patches en pushen van nieuwe software gebeurt inderdaad normaal gezien 's nachts, maar deze moeten ook eerst geactiveerd worden voor uw decoder door proximus, daarom lukt het niet altijd om deze binnen te trekken door een herstart of reset van de decoder.
De installatie van de V6 verliep vlekkeloos. ook het afmelden van de oude V5 ging vlot.
Echter hebben we sinds de aanvang veel momenten waar het beeld+klank gedurende enkele seconden wegvalt. (soms deconnecteert de v6 helemaal en krijgen we van de tv de melding: niet-ondersteund videoformaat (wanneer hij geen toestel ziet). Soms is het daardoor niet mogelijk om een programma te bekijken.
Tweede opmerking is de mindere kwaliteit van de batterijafsluiting van de afstandsbediening. Deze is heel makkelijk uit te schuiven en valt er soms zomaar uit.
Reputatie 7
Badge +4
met welke regelmaat ondervind je dit probleem met klank/beeld ?
is dit meerdere malen per week, dag, uur ?