Skip to main content
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!



De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.



Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉





Update 27/02/2018:

Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.



Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:


  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven



Update 10/04/2018:

Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.
Zou ik mijn V6 ook mogen omruilen voor zo ene die bij u staat ☺️

Heb je mss al recentere software staan op deze decoder!
Ga morgen een reboot vd decoder doen.

Is precies een afbeelding van een actrice die men ziet bij de catalogus bij de aanvraag films.



mvg.
Zou ik mijn V6 ook mogen omruilen voor zo ene die bij u staat ☺️

Heb je mss al recentere software staan op deze decoder!


Neen Martin, is het eerste wat ik altijd doe bij dergelijke feiten, nog altijd dezelfde SW.

Nu is het beeld terug normaal.



fijn weekend.
Allee ik hoor het al, ik heb weeral iets gemist :wink;



Voor u ook een heel fijn en zonnig weekend.
zoals velen test ik sinds kort de nieuwe V6 decoder, mijn bevindingen...

- reactietijd van de decoder, trager dan de vorige

- als ik op Netflix een film of serie in Ultra HD bekijk dan loopt de ondertiteling niet synchroon mee (dwz ofwel loopt de ondertiteling voor of achter op de dialogen)

- gisteren kregen we een sms dat de kadofilm (Valerian) beschikbaar was voor de testers op kanaal 996, doch als ik daarnaar toe zap dan kom ik steeds op kanaal 999 terecht (infokanaal Proximus TV)

- als de decoder in eco modus wordt gezet, duurt het heel lang eer hij opstart en ook het zappen duurt langer

- heel af en toe loopt hij nog vast zodat we een hard reset moeten doen(stekker uittrekken 10sec wachten en terug inpluggen) maar dit is toch al beter of de vorige versie



mvg,

kristof
Kristof,


  • Het klopt dat de decoder vanuit eco zeer traag opstart. Dat komt omdat deze in een 'diepe slaap' wordt gebracht waardoor deze alles moet starten wanneer je deze opstart. In standby is dit niet het geval. Ik vermoed dat het traag zappen enkel in het begin is nadat je deze uit eco hebt gehaald?
  • Ivm de Netflix ondertiteling heb ik geen weet. Heb je dit ook op niet UHD kanalen? Heb je dit op 1 film of serie of alle UHD films en series?
  • Het 996 kanaal is een UHD kanaal. Ik zie dat je nog 2 andere decoders hebt staan op je lijn. Vandaar dit dit kanaal niet geactiveerd kan worden. Gebruik je beide andere decoders nog? Indien niet, raad ik aan 1 of alle 2 te deactiveren. Dit stond trouwens ook vermeld op de brief die je in begin kreeg. Laat maar weten als we 1 of 2 decoders moeten deactiveren. Geen nood, je kan deze ten alle tijden terug activeren door deze opnieuw op te starten en bij het starten je lijnnummer in te geven.

Hallo ThomasP,

Heb je er soms weet van hoeveel de bandbreedte zal bedragen van UHD zenders.

Mvg, Martin.
Thomas,

Je mag van mij 1 van mijn andere decoders deactiveren

Hopelijk raakt het probleem dan opgelost

Het probleem met de ondertiteling heb ik bij alle series en films die ik in UHD wil bekijken



Mvg

Kristof
ThomasP, ook hier geen uhd kanaal te bespeuren, gisterenavond niet, deze ochtend ook niet



hier staat enkel een V6 en een V5 actief op de lijn, wij syncen op 100/30 normaalgezien, is dat niet voldoende voor 2 decoders dan ?!



Mij lijkt het elders te zitten...
volgens mij mag alleen maar de v6 op je lijn actief staan.
Thomas P

Hier hetzelfde probleem geen kanaal 996 te vinden

Heb een V5 en V6

De V5 wordt niet gebruikt je mag deze deactiveren

Groetjes
is bij deze gedaan !
deactiveer hier dan ook de V5 maar dan ...
De v5 mag hier dan ook gedeactiveerd worden
ok, ik pas dit meteen aan
ok, is bij deze gedaan
@jonathandr. Wil je mijne oude V5 ook desactiveren dan kan ik dat UHD-kanaal eens testen.
Dag Bart, bij deze is de decoder verwijderd van je account. MVG, Wim
Wim,



Ik denk dat er bij mij 2 V5 en 1 V6 staan...

Je mag 1 vn die V5 deactiveren en dan test ik nog eens of kanaal 996 werkt



Mvg

Kristof
Bedankt Wim. Maar het uhd kanaal waarvan sprake (sms) is nog steeds niet zichtbaar
Dag Kristof,



momenteel staat er maar 1 decoder actief. Kan je het kanaal 996 bekijken?



MVG,



Wim
Kanaal 996 is nog steeds niet te vinden

Groetjes
Hier ook kanaal 996 niet te vinden... ?



Mvg,

Kristof
Dag Kristof, kan je eens decoder herstarten en nog eens testen? MVG, Wim
Kan je nog eens checken?