Skip to main content
Hallo



Sedert enkele weken hebben wij problemen met Proximus TV. Dit is begonnen nadat Proximus werken gedaan hebben in de buurt (vorige maand ongeveer).

We krijgen de melding geen signaal (zie bijlage), met enkel een knop OK op, als je op de knop OK klikt kom je op een pagina 'check connectivity'. Dit voert hij uit en dan begint de TV terug te spelen. Maar deze melding verschijnt dan iedere 5a10min.



Het probleem kan ik 'voor eventjes, een kleine week' verhelpen met een factory reset uit te voeren van de decoder, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb een V4 decoder in combinatie met een Bbox2, ligt dit aan de software (moet nog checken welke erop staat) of ligt het aan de decoder zelf? De verbinding tussen Bbox2 en V4 is met een kabel.



Ik heb via de MyProximus site al een lijntest laten uitvoeren, en daar zegt men dat er geen probleem is.



Pieter
Dag Pieter,



ik meet nochtans maar beperkt data verlies uit tussen bbox en decoder. Een mogelijke oplossing is alvast een omruiling van de decoder.



MVG,



Wim
Moet ik daarvoor geen nummer krijgen, of moet dit niet meer?
We kunnen via kiala een omruiling inplannen. Indien ik via privé je gsm nummer krijg en je me de k-code van een kiala punt in je buurt geeft (www.kiala.be) zorg ik dat je een nieuwe decoder ontvangt.
Dit is doorgegeven. Je zal komende dagen een sms ontvangen eens het pakket is aangekomen op het kiala punt. Vergeet niet je oude decoder met stroomkabel mee te nemen in een dichtgeplakte doos.



MVG,



Wim
Wim,



Zit er bij deze decoder die door proximus opgestuurd wordt naar het kiala punt , een afstandsbediening bij, of moet je de oude afstandsbediening behouden en niet binnenbrengen in het kiala punt samen met de oude decoder en stroomadaptor.
Het is de bedoeling de oude opnieuw te gebruiken.
Maar is de afstandbediening van een V4 en een V5 niet verschillend?
Ja, maar ze zouden compatibel moeten zijn.
Wij hebben sinds vandaag onze nieuwe decoder (v5 compact). Ik heb deze rond 17u ingesteld en nu valt onze verbinding met de tv nog altijd weg. Blijkbaar zal de fout bij de bbox2 liggen. Ik heb nu ook via iemand gehoord (technieker die bij iemand geweest is) dat de bbox2 bij veel mensen problemen geeft. Ik hoop dat dit hier snel opgelost geraakt. Want anders hoop ik ook op een compensatie van jullie kant. Dit sleept nu al maanden aan. Verschillende programma's gemist, onderbroken, niet opgenomen, daar betaal ik niet voor.
Dag Pieter,



Ik ga eens een happy house technieker langssturen, hij zal je bbox vervangen en kan dan direct ook eens na kijken of hij nog iets ziet op je binnenistallatie die voor die verbrekingen kunnen zorgen. Kan je via privé bericht een paar datums laten weten wanneer je thuis kan zijn?



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



Mvg,



Kim



Het Proximus team

Reageer