Beantwoord

TV valt regelmatig uit


Hallo

Sedert enkele weken hebben wij problemen met Proximus TV. Dit is begonnen nadat Proximus werken gedaan hebben in de buurt (vorige maand ongeveer).
We krijgen de melding geen signaal (zie bijlage), met enkel een knop OK op, als je op de knop OK klikt kom je op een pagina 'check connectivity'. Dit voert hij uit en dan begint de TV terug te spelen. Maar deze melding verschijnt dan iedere 5a10min.

Het probleem kan ik 'voor eventjes, een kleine week' verhelpen met een factory reset uit te voeren van de decoder, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik heb een V4 decoder in combinatie met een Bbox2, ligt dit aan de software (moet nog checken welke erop staat) of ligt het aan de decoder zelf? De verbinding tussen Bbox2 en V4 is met een kabel.

Ik heb via de MyProximus site al een lijntest laten uitvoeren, en daar zegt men dat er geen probleem is.

Pieter
icon

Beste antwoord door KimB 14 July 2016, 13:58

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Peter

kan je me je vast lijnnr of klantennr doorgeven via privé bericht ?

Dan kijk ik na wat er gaande is

mvg

Jonathan
Als ik op je naam klik, krijg ik geen knop te zien met privebericht.
Reputatie 7
Badge +6
@pieter_b:

Het Proximus Team een privé bericht sturen

Mvg,
Wim
@Wim

is er echt geen mogelijke optie (knop) op he forum te voorzien zodat die link naar het proximus team direct kan aangeklikt worden,
want deze vraag komt zo dikwijls terug van:
"hoe kan ik een privé bericht sturen naar het proximus Team"
Mvg,
Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Het is inderdaad redelijk gecompliceerd.......
Kan er mij niemand helpen?
Heb je al een privé bericht gestuurd en al de helpdesk eens terug gebeld hiervoor 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) anders er op aandringen dat het doorgeven wordt aan het escalatie team
Reputatie 6
Badge +3
In mijn ervaring als de medewerkers je gegevens vragen zullen ze je geval in detail bekijken. Zij zullen je beter kunnen helpen dan wij.

@Elsa, we waren blijkbaar tegelijkertijd aan het typen 🙂
Daarom dat ik ook voorstel om het via privé bericht te doen of eventueel via 0800 22 800 of zelf ook nog via "mail ons" zie => proximus.be/contact
Reputatie 7
Badge +4
Pieter_b,

Heb je enkel een factory reset van de decoder gedaan of ook van de bbox? Indien de laatste nog niet gebeurd is, zou je dat dan even kunnen doen en ons laten weten of het nadien beter is?

Mvg,

Kim
Ik heb dat inderdaad ook al gedaan. Ik was dit vergeten vermelden.
De 2de keer dat ik het voorhad heb ik decoder en bbox samen een factory reset gegeven.
Ondertussen heb ik het nog 1 keer gehad, dan heb ik enkel decoder een factory reset gegeven.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je je kabel van de decoder al eens in een andere poort op de bbox gestoken? Het kan altijd zijn dat dat een slecht contact geeft.
Nee, dit heb ik nog niet geprobeerd, ik zal het eens proberen. Indien je me niet meer hoort zal dat het probleem zijn waarschijnlijk.
Vandaag terug hetzelfde voor gehad. Dus netwerkkabel op een andere poort steken helpt niet.
Het is nu wel een tijdje geleden. Wat ik raar vind.

Proximus team, wat kan ik nog doen?
Of kan ik mijn decoder omruilen? En eventueel mijn. Bbox2 ook?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Pieter, werkt het terug na een reset van de modem ? Dan weten we of het eerder de modem dan de decoder is die het probleem geeft. Mvg,RB
Reputatie 4
Badge +2
Of je hebt af en toe een slecht contact in de stekkers van je ethernetkabel !
@RobrechtB, de laatste keer heb ik enkel de decoder gereset. De volgende keer probeer ik eerst eens de modem te resetten en dan de decoder gewoon eventjes in standby zetten en terug aan zetten.

@Contron, ik denk van niet, want deze kabel beweegt niet, dus waarom zou hij dan ineens slecht contact geven?
Reputatie 4
Badge +2
Heb je je kabel van de decoder al eens in een andere poort op de bbox gestoken? Het kan altijd zijn dat dat een slecht contact geeft.

Als zelfs een poort, die helemaal niet kan bewegen, een slecht contact kan geven, kan een kabel dat ook.
door er lichtjes aan te bewegen kan je het ofwel veroorzaken ofwel tijdelijk oplossen !
Vorige week terug veel problemen, de dagen erna (zonder iets te doen) alles terug normaal.
Nu deze week terug problemen. Het begint tegen te steken, ook bij de opnames op HD loopt het soms niet goed, de helft van het programma kwijt of dergelijke.
Kan ik de decoder en bbox2 omruilen, voor een nieuw exemplaar?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Pieter,

Kan je ons laten weten welke programma's er niet gelukt zijn?

Mvg,

OdB
De programma's ncis en ncis new orleans (vier HD) van zondag zijn opgenomen op HDD, maar indien je er naar kijkt, gaat hij van ongeveer de eerste reclameblok naar de laatste reclameblok, dus je heb in feite niets van het programma gezien.
Nu is mijn vader naar canvas aan het kijken en om de 5min de foutmelding (screenshot zie eerste post) en als we gewoon op de button ok klikken is alles terug in orde.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de informatie. Ik laat het even nakijken door ons TV ingenieurs. Zodra we meer informatie hebben laten we je iets weten. Gewoonlijk duurt dit niet zo lang.
Reputatie 7
Badge +4
Pieter,

Er is een aanpassing gebeurd, kan je eens nakijken of je de aflevering nu wel goed kan zien?
De aflevering van ncis springt van 0:42 naar 0:57 (dus ze speelt nog altijd niet goed af).
Wel heb ik gezien dat er nu een nPVR opname bijgekomen is van de aflevering.

Voor ncis new orleans heb ik nog niet gekeken.

Maar dit lost het eigenlijke probleem niet op denk ik, ik vermoed dat de opnames ook fout lopen doordat er af en toe geen signaal op het scherm komt.

Reageer