Beantwoord

TV valt regelmatig uit


Hallo



Sedert enkele weken hebben wij problemen met Proximus TV. Dit is begonnen nadat Proximus werken gedaan hebben in de buurt (vorige maand ongeveer).

We krijgen de melding geen signaal (zie bijlage), met enkel een knop OK op, als je op de knop OK klikt kom je op een pagina 'check connectivity'. Dit voert hij uit en dan begint de TV terug te spelen. Maar deze melding verschijnt dan iedere 5a10min.



Het probleem kan ik 'voor eventjes, een kleine week' verhelpen met een factory reset uit te voeren van de decoder, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb een V4 decoder in combinatie met een Bbox2, ligt dit aan de software (moet nog checken welke erop staat) of ligt het aan de decoder zelf? De verbinding tussen Bbox2 en V4 is met een kabel.



Ik heb via de MyProximus site al een lijntest laten uitvoeren, en daar zegt men dat er geen probleem is.



Pieter
icon

Beste antwoord door KimB 14 July 2016, 13:58

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Pieter,



Ik ga eens een happy house technieker langssturen, hij zal je bbox vervangen en kan dan direct ook eens na kijken of hij nog iets ziet op je binnenistallatie die voor die verbrekingen kunnen zorgen. Kan je via privé bericht een paar datums laten weten wanneer je thuis kan zijn?



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



Mvg,



Kim



Het Proximus team
Wij hebben sinds vandaag onze nieuwe decoder (v5 compact). Ik heb deze rond 17u ingesteld en nu valt onze verbinding met de tv nog altijd weg. Blijkbaar zal de fout bij de bbox2 liggen. Ik heb nu ook via iemand gehoord (technieker die bij iemand geweest is) dat de bbox2 bij veel mensen problemen geeft. Ik hoop dat dit hier snel opgelost geraakt. Want anders hoop ik ook op een compensatie van jullie kant. Dit sleept nu al maanden aan. Verschillende programma's gemist, onderbroken, niet opgenomen, daar betaal ik niet voor.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, maar ze zouden compatibel moeten zijn.
Maar is de afstandbediening van een V4 en een V5 niet verschillend?
Reputatie 7
Badge +4
Het is de bedoeling de oude opnieuw te gebruiken.
Reputatie 2
Wim,



Zit er bij deze decoder die door proximus opgestuurd wordt naar het kiala punt , een afstandsbediening bij, of moet je de oude afstandsbediening behouden en niet binnenbrengen in het kiala punt samen met de oude decoder en stroomadaptor.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is doorgegeven. Je zal komende dagen een sms ontvangen eens het pakket is aangekomen op het kiala punt. Vergeet niet je oude decoder met stroomkabel mee te nemen in een dichtgeplakte doos.



MVG,



Wim
Reputatie 7
Badge +4
We kunnen via kiala een omruiling inplannen. Indien ik via privé je gsm nummer krijg en je me de k-code van een kiala punt in je buurt geeft (www.kiala.be) zorg ik dat je een nieuwe decoder ontvangt.
Moet ik daarvoor geen nummer krijgen, of moet dit niet meer?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Pieter,



ik meet nochtans maar beperkt data verlies uit tussen bbox en decoder. Een mogelijke oplossing is alvast een omruiling van de decoder.



MVG,



Wim
De aflevering van ncis springt van 0:42 naar 0:57 (dus ze speelt nog altijd niet goed af).

Wel heb ik gezien dat er nu een nPVR opname bijgekomen is van de aflevering.



Voor ncis new orleans heb ik nog niet gekeken.



Maar dit lost het eigenlijke probleem niet op denk ik, ik vermoed dat de opnames ook fout lopen doordat er af en toe geen signaal op het scherm komt.
Reputatie 7
Badge +4
Pieter,



Er is een aanpassing gebeurd, kan je eens nakijken of je de aflevering nu wel goed kan zien?
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de informatie. Ik laat het even nakijken door ons TV ingenieurs. Zodra we meer informatie hebben laten we je iets weten. Gewoonlijk duurt dit niet zo lang.
De programma's ncis en ncis new orleans (vier HD) van zondag zijn opgenomen op HDD, maar indien je er naar kijkt, gaat hij van ongeveer de eerste reclameblok naar de laatste reclameblok, dus je heb in feite niets van het programma gezien.

Nu is mijn vader naar canvas aan het kijken en om de 5min de foutmelding (screenshot zie eerste post) en als we gewoon op de button ok klikken is alles terug in orde.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Pieter,



Kan je ons laten weten welke programma's er niet gelukt zijn?



Mvg,



OdB
Vorige week terug veel problemen, de dagen erna (zonder iets te doen) alles terug normaal.

Nu deze week terug problemen. Het begint tegen te steken, ook bij de opnames op HD loopt het soms niet goed, de helft van het programma kwijt of dergelijke.

Kan ik de decoder en bbox2 omruilen, voor een nieuw exemplaar?
door er lichtjes aan te bewegen kan je het ofwel veroorzaken ofwel tijdelijk oplossen !
Reputatie 4
Badge +2
Heb je je kabel van de decoder al eens in een andere poort op de bbox gestoken? Het kan altijd zijn dat dat een slecht contact geeft.



Als zelfs een poort, die helemaal niet kan bewegen, een slecht contact kan geven, kan een kabel dat ook.
@RobrechtB, de laatste keer heb ik enkel de decoder gereset. De volgende keer probeer ik eerst eens de modem te resetten en dan de decoder gewoon eventjes in standby zetten en terug aan zetten.



@Contron, ik denk van niet, want deze kabel beweegt niet, dus waarom zou hij dan ineens slecht contact geven?
Reputatie 4
Badge +2
Of je hebt af en toe een slecht contact in de stekkers van je ethernetkabel !
Reputatie 7
Badge +4
Dag Pieter, werkt het terug na een reset van de modem ? Dan weten we of het eerder de modem dan de decoder is die het probleem geeft. Mvg,RB
Vandaag terug hetzelfde voor gehad. Dus netwerkkabel op een andere poort steken helpt niet.

Het is nu wel een tijdje geleden. Wat ik raar vind.



Proximus team, wat kan ik nog doen?

Of kan ik mijn decoder omruilen? En eventueel mijn. Bbox2 ook?
Nee, dit heb ik nog niet geprobeerd, ik zal het eens proberen. Indien je me niet meer hoort zal dat het probleem zijn waarschijnlijk.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je je kabel van de decoder al eens in een andere poort op de bbox gestoken? Het kan altijd zijn dat dat een slecht contact geeft.
Ik heb dat inderdaad ook al gedaan. Ik was dit vergeten vermelden.

De 2de keer dat ik het voorhad heb ik decoder en bbox samen een factory reset gegeven.

Ondertussen heb ik het nog 1 keer gehad, dan heb ik enkel decoder een factory reset gegeven.

Reageer