Beantwoord

TV valt regelmatig uit


Hallo



Sedert enkele weken hebben wij problemen met Proximus TV. Dit is begonnen nadat Proximus werken gedaan hebben in de buurt (vorige maand ongeveer).

We krijgen de melding geen signaal (zie bijlage), met enkel een knop OK op, als je op de knop OK klikt kom je op een pagina 'check connectivity'. Dit voert hij uit en dan begint de TV terug te spelen. Maar deze melding verschijnt dan iedere 5a10min.



Het probleem kan ik 'voor eventjes, een kleine week' verhelpen met een factory reset uit te voeren van de decoder, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb een V4 decoder in combinatie met een Bbox2, ligt dit aan de software (moet nog checken welke erop staat) of ligt het aan de decoder zelf? De verbinding tussen Bbox2 en V4 is met een kabel.



Ik heb via de MyProximus site al een lijntest laten uitvoeren, en daar zegt men dat er geen probleem is.



Pieter
icon

Beste antwoord door KimB 14 July 2016, 13:58

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het is inderdaad redelijk gecompliceerd.......
Reputatie 6
Badge +3
In mijn ervaring als de medewerkers je gegevens vragen zullen ze je geval in detail bekijken. Zij zullen je beter kunnen helpen dan wij.



@Elsa, we waren blijkbaar tegelijkertijd aan het typen 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de informatie. Ik laat het even nakijken door ons TV ingenieurs. Zodra we meer informatie hebben laten we je iets weten. Gewoonlijk duurt dit niet zo lang.
Reputatie 7
Badge +4
Pieter,



Er is een aanpassing gebeurd, kan je eens nakijken of je de aflevering nu wel goed kan zien?
De aflevering van ncis springt van 0:42 naar 0:57 (dus ze speelt nog altijd niet goed af).

Wel heb ik gezien dat er nu een nPVR opname bijgekomen is van de aflevering.



Voor ncis new orleans heb ik nog niet gekeken.



Maar dit lost het eigenlijke probleem niet op denk ik, ik vermoed dat de opnames ook fout lopen doordat er af en toe geen signaal op het scherm komt.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Pieter,



ik meet nochtans maar beperkt data verlies uit tussen bbox en decoder. Een mogelijke oplossing is alvast een omruiling van de decoder.



MVG,



Wim
Moet ik daarvoor geen nummer krijgen, of moet dit niet meer?
Reputatie 7
Badge +4
We kunnen via kiala een omruiling inplannen. Indien ik via privé je gsm nummer krijg en je me de k-code van een kiala punt in je buurt geeft (www.kiala.be) zorg ik dat je een nieuwe decoder ontvangt.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is doorgegeven. Je zal komende dagen een sms ontvangen eens het pakket is aangekomen op het kiala punt. Vergeet niet je oude decoder met stroomkabel mee te nemen in een dichtgeplakte doos.



MVG,



Wim
Reputatie 2
Wim,



Zit er bij deze decoder die door proximus opgestuurd wordt naar het kiala punt , een afstandsbediening bij, of moet je de oude afstandsbediening behouden en niet binnenbrengen in het kiala punt samen met de oude decoder en stroomadaptor.
Reputatie 7
Badge +4
Het is de bedoeling de oude opnieuw te gebruiken.
Maar is de afstandbediening van een V4 en een V5 niet verschillend?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, maar ze zouden compatibel moeten zijn.
Wij hebben sinds vandaag onze nieuwe decoder (v5 compact). Ik heb deze rond 17u ingesteld en nu valt onze verbinding met de tv nog altijd weg. Blijkbaar zal de fout bij de bbox2 liggen. Ik heb nu ook via iemand gehoord (technieker die bij iemand geweest is) dat de bbox2 bij veel mensen problemen geeft. Ik hoop dat dit hier snel opgelost geraakt. Want anders hoop ik ook op een compensatie van jullie kant. Dit sleept nu al maanden aan. Verschillende programma's gemist, onderbroken, niet opgenomen, daar betaal ik niet voor.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Pieter,



Ik ga eens een happy house technieker langssturen, hij zal je bbox vervangen en kan dan direct ook eens na kijken of hij nog iets ziet op je binnenistallatie die voor die verbrekingen kunnen zorgen. Kan je via privé bericht een paar datums laten weten wanneer je thuis kan zijn?



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



Mvg,



Kim



Het Proximus team
Reputatie 7
Badge +4
Peter



kan je me je vast lijnnr of klantennr doorgeven via privé bericht ?



Dan kijk ik na wat er gaande is



mvg



Jonathan
Als ik op je naam klik, krijg ik geen knop te zien met privebericht.
Reputatie 7
Badge +6
@pieter_b:



Het Proximus Team een privé bericht sturen



Mvg,

Wim
@Wim



is er echt geen mogelijke optie (knop) op he forum te voorzien zodat die link naar het proximus team direct kan aangeklikt worden,

want deze vraag komt zo dikwijls terug van:

"hoe kan ik een privé bericht sturen naar het proximus Team"

Mvg,

Elsa
Kan er mij niemand helpen?
Heb je al een privé bericht gestuurd en al de helpdesk eens terug gebeld hiervoor 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) anders er op aandringen dat het doorgeven wordt aan het escalatie team
Daarom dat ik ook voorstel om het via privé bericht te doen of eventueel via 0800 22 800 of zelf ook nog via "mail ons" zie => proximus.be/contact
Reputatie 7
Badge +4
Pieter_b,



Heb je enkel een factory reset van de decoder gedaan of ook van de bbox? Indien de laatste nog niet gebeurd is, zou je dat dan even kunnen doen en ons laten weten of het nadien beter is?



Mvg,



Kim
Ik heb dat inderdaad ook al gedaan. Ik was dit vergeten vermelden.

De 2de keer dat ik het voorhad heb ik decoder en bbox samen een factory reset gegeven.

Ondertussen heb ik het nog 1 keer gehad, dan heb ik enkel decoder een factory reset gegeven.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je je kabel van de decoder al eens in een andere poort op de bbox gestoken? Het kan altijd zijn dat dat een slecht contact geeft.

Reageer