Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017



Toon eerste bericht

188 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Waarom verhoogt mijn datavolume dan niet (drastisch)?
Keoky,
Hier vind je de nieuwe tarieven en datavolumes.
Als je nog een oude formule hebt, geldt de verhoging inderdaad niet.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
Tijd om over te schakelen naar de nieuwe interessante formules misschien?
Proximus speelt gewoon in op de noodzaak van de markt én behoeftes van onze klanten. Weet dat elk jaar het mobiele dataverbruik verdubbelt! Dat kun je onder andere lezen hier en hier.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
Keoky,
We hebben een handige vergelijkingstool, kun je hier bekijken.
Ik kan je alvast meegeven dat we tegenover de concurrentie héél competitief zijn als je goed vergelijkt wat je krijgt voor welke prijs.
Ook Scarlet biedt een zeer competitief aanbod met zijn HiFive. Info vind je hier.
Mvg,
Reputatie 6
Badge +1
Prox rekent er dus op dat de (oude of onwetende) trouwe klant (die deze item nooit leest - en nooit denkt aan zo'n prijsspelletjes) bij zijn oude formule blijft en dus altijd de volle pot blijft betalen. Mooi, zeer mooi!
Allicht gevonden in

Reputatie 2
Badge +1
Smart+15 is inderdaad 16euro nu.Maar in een pak gaat daar 5euro af=11euro en ik heb 1,5gb internet per maand.Dus de nieuwe formules komen echt wel duurder uit dan.
Reputatie 7
Badge +1
Smart+15 is inderdaad 16euro nu.Maar in een pak gaat daar 5euro af=11euro en ik heb 1,5gb internet per maand.Dus de nieuwe formules komen echt wel duurder uit dan.
Tuurlijk komt alles duurder uit met een pack. Als je naar Mobilus over schakelt in een pack krijg je geen korting meer. Als je geen pack hebt is het volgens mij verstandig om van Smart+ over te schakelen naar Mobilus. Maar dat je een korting hebt van € 5 bij een Smart+15 is veel normaal is dit € 3. Bij Smart+25 krijg je € 5 korting in een pack.
Reputatie 6
Badge +1
de nieuwe formules komen echt wel duurder uit
Bedankt Tascha, zo is het.
Reputatie 6
Badge +1
Als je naar Mobilus over schakelt in een pack krijg je geen korting meer
Trouwe klanten kunnen dus kiezen: hun korting weggooien of 1/2 GB bijkrijgen (die prox toch niets kost).
Zie volgende hoofdstuk uit

FYI: mss ook eens zien wat nog anderen er ook van denken > hier 🙂
Reputatie 7
Badge +1
En weer mis ik iets. Het gebruik van een 2 de sim zodat je de mobiele data kunt opsplitsen naar je tablet of laptop. Jammer dat ze bij deze upgrade dit niet mee genomen hebben. Zolang dit nog niet is voor mij geen upgrade naar Tuttimus vanuit mijn Internet Comfort.
Reputatie 6
Badge +3
Mobilus L full control in pack van 36 naar 40,99€ of +12%
Proficiat zou ik zeggen.
Persbericht is dus extreem leugenachtig. Want bericht spreekt enkel over volumeverhoging niet over prijsverhoging.

Tja, waar zijn jullie mee bezig eigenlijk?
(jullie = management Proximus) (dus niet de helpdesk, technici, winkelverkoper staat... die nu opnieuw de moeilijke taak wacht dit uit te leggen of een duurder geworden product te verkopen)

Prijsverhoging wanneer elektronica almaar goedkoper wordt. Je houdt het niet voor mogelijk.
Beste,
Ik heb heb vorig jaar ingetekend op een Tuttimus pakket met TV Samsung Promo inclusief 2 mobiele abonnementen met Joint Offer (Mobiele Toestellen). Aangezien ik nu lees dat er een prijsverhoging komt en de klant vrij is voor de keuze van opzeggen van zijn/haar abonnement, vraag ik mij af als ik hier niet mee akkoord ga of ik mijn TV toestel en Mobiele Toestellen moet gaan betalen? Er staat hier duidelijk niets van vermeldt en ik ben niet van plan om nog meer te gaan betalen. Ik heb uiteindelijk toch niet voor deze prijsstijging gekozen en ingetekend op mijn huidig tariefplan. Kan iemand hier mij meer info over geven hoe dit juist in elkaar zou zitten? Alvast bedankt.

Mvg,
NaBruZi31
Dag Martin,

Het gaat mij niet zo zeer om hoe beperkt het is of niet, maar het is altijd hetzelfde met de prijsverhogingen. In dit geval is het nu voor mij van belang bij Proximus omdat ik bij hun klant ben, maar dit gebeurd evenzeer met andere provider zoals Telenet etc... Mijn vraag was gewoon indien ik hier niet meer mee instem of ik kosteloos kan vertrekken ja of nee zonder verbrekingsvergoeding met de Joint Offers die bij in mijn abo zitten, aangezien hier niets over wordt vermeldt.
Reputatie 7
Badge +1
De details van de aanpassingen vind je hier.
Zonnige groeten,
Wim

Hallo Wim,
Weer een gemiste kans om klanten met een oud abo over te halen naar Tuttimus. Een 2de sim om de mobiele data te verdelen zou nu ideaal zijn voor je tablet en laptop. Hetzelfde als Wiggo van TN.

Groetjes. Antoon
Reputatie 7
Badge +1
Wel, ik ben vrij tevreden met de aanpassing. Ik vond de 2 GB bij de Tuttimus S wat aan de krappe kant maar upgrade naar een M was dan weer te veel van het goede... met 3 GB is er nu wat meer ademruimte voor een vrij kleine meerprijs, een stuk minder dan wat een upgrade naar een M zou kosten. Het zou misschien netter zijn als ze het zonder meerkosten zouden aanbieden, maar ik kan er wel enig begrip voor opbrengen.

Proximus, het zou alleen wel fijn zijn als ik die mobiele data eindelijk voor Proximus TV kon gebruiken... ondanks meerdere contacten met jullie support wil het enkel op WiFi werken en niet via de dataverbinding.

Fijn voor U. Maar U hebt er ook niet naar gevraagd. Het gebeurd gewoon bij PX. Vraag al langer voor een 2 de shim bij Tuttimus om de mobiele data op te splitsen naar de tablet. Krijg ik ook niet en dit houdt me tegen om van Internet Comfort over te gaan naar Tuttimus. En er zijn genoeg klanten met een uitkering of klein pensioentje en die zitten er ook niet op te wachten. Inflatie in België is de hoogste van Europa en dit komt mede door de hoge telecom prijzen.
Reputatie 2
Badge
Krijgen de oude, trouwe, supertrouwe klanten die nu Maxi, Comfort of Start hebben ook deze verhogingen of is het weer een poging om hen over de streep te trekken om naar een "nieuwe" formule te gaan voor pakweg 2 à 3 jaar want tegen die tijd zullen ze wel een een "modernere" (lees: duurdere)" versie hebben uitgevonden ?
Reputatie 7
Badge +1
Weet het niet, maar zolang PX bij het Tuttimus abo geen 2de shim bij doet om de data te verdelen blijf ik bij het oude. En je ziet als je daar vragen over stelt naar een PX medewerker zwijgen die. Heb special een tablet 4G daarvoor gekocht. Als ik nu naar Tuttimus over zou gaan kost me dat nog eens € 15 extra voor een extra shim in mijn Tablet. Ze zeggen wel we hebben markt onderzoek gedaan maar dan niet bij de klanten met Internet start/comfort of maxi abo's want die hebben allemaal een 2de shim.
Reputatie 7
Badge +1
Maar waarom verhoogt TN haar datalimieten vandaag al zonder prijsverhoging en doet PX dit per 1 augustus met Prijsverhoging. GSM datalimieten en WIGO datalimieten gaan ophoog. Dezelfde stijging als bij PX.
Het is niet nodig om nog klanten te overhalen om Tuttimus te bestellen
Als je het bestelt, is het na een maand wachten nog niet in werking
Jij zei een keer op het forum dat de Proximus fon goed werkte. Heb altijd al gezegd dat dit niet het geval is. Telenet Homespot werkt veel beter. Daar moet PX ook eens werk van gaan maken.
Ja alleen als je genoeg ontvangst hebt maar daar wringt inderdaad het schoentje, aan de kust hier is de ontvangst waar ik zit echt op de limiet.
Reputatie 7
Badge +1
Zeg dat dit een gemiste kans is van PX. Waarom kan PX geen 2de sim bij Tuttimus doen deze keer. Kan de data verdeeld worden naar een Tablet of Laptop. TN doet dit toch ook bij de Wigo. Dan geef je iets aan de klanten.
De extra mobiele data voor smartphone of tablet was inderdaad inbegrepen in sommige oude formules. Met het Tuttimus-aanbod hebben we een andere aanpak en spelen we meer in op de behoeftes van onze klanten. Uit marktonderzoek is immers gebleken dat klanten de voorkeur geven aan een allesomvattend pack en vooral (veel) meer mobiele data willen.
Zorg dat er iets extra's gedaan wordt bij een tariefverhoging want niemand van de klanten heeft om extra mobiele data gevraagd.
Daar vergis je je in, Antoon. De vraag naar mobiele data stijgt exponentieel en het verbruik verdubbelt elk jaar. Deze trend zal alleen maar sterker worden. Kijk maar naar de verkoop van smartphones wereldwijd. Vandaar dat Proximus de mobiele data vanaf augustus aanzienlijk verhoogt, voor sommige formules een verdubbeling.
Om een en ander te illustreren vind je hieronder wat er gebeurt op het internet in amper 1 minuut oftewel in 60 seconden. Deze cijfers stijgen elke maand!



Bedankt voor de info. Zoals U zegde uit het marktonderzoek bleek dat de klant een alles omvattend pack wil hebben met vooral meer mobiele data. Maar waarom is de 2 de shim afgeschaft voor extra mobiele data voor de tablet en laptop. De klant wil meer mobiele data verbruik. Dit staat dus haaks op U antwoord met de afschaffing van de 2 de shim. De cijfers die U laat zien zijn wereldwijd, maar de cijfers van de PX klanten hebt U die ook. Dan kunnen we het echt zien of het zo explosief is


Hallo Wim. Waarom nog geen antwoord op bovenstaand ? En misschien zie ik het verkeerd maar waarom gaan de prijzen bij PX omhoog en bij TN niet voor dezelfde mobiele data verhoging die vandaag al ingaan. Of heb ik iets gemist ?
Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +1
antoon1,je kan ook met je tablet surfen op het 4g netwerk via je smartphone,je stelt je persoonlijke hotspot in op je smartphone en dan met je tablet het netwerk van je smartphone selecteren, zo hoef je geen 2de simkaart hebben

Bedankt voor de info. Maar ik ben geen techneut in deze. Zou niet weten hoe. Maar waarom kan men de 2de shim niet behouden en een verdeling maken met de mobiele data. TN doet dit toch ook met de Wigo. Zijn toch geen extra kosten voor PX aan verbonden. Dat snap ik niet en elke keer als ik daar een vraag over stel krijg je gewoon geen antwoord. Veel klanten met de oude abo's schakelen nog steeds niet over naar de Tuttimus en dat is gewoon daarom.
Inderdaad die 2de simkaart die vroeger "mobile free weekend" (of zoiets) gebruik ik ook af en toe voor mijn laptop via usb 3g stick, als ik geen wifi bereik heb.
Nu gaan ze de prijzen verhogen nu heb ik een mobilus M abbo omdat deze in pack steekt krijg ik 5 gig data onbeperkt bellen en smsen . nu zie ik dat bij de prijs verhoging de data limieten worden opgetrokken naar 5 gig betekend dit dat ik dan van 5 naar 7 gig ga of blijf ik steken op die 5 gig en kan ik op mijn kin kloppen
Ik heb echter een smart 45 abonnement. Ik lees enkel over de mobilus abonnementen. Wat zal veranderen voor mij? Krijg ik ook extra mobiele data?

Reageer