Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017



Toon eerste bericht

188 reacties

Reputatie 1
Ik denk dat je van Proximus niets gaat horen ... ik krijg toch geen echte recatie hoor. Alleen dat het ene goed aanbod is .... en dat Proximus zijn klanten altijd probeert tevreden te stellen - ik denk niet dat ze dit sarcastisch bedoelen - ze snappen het niet hoor. Ik denk dat ik overstap naar Viking Mibile, deze hebben (volgens een paar vrienden) een goede reputatie - abonnement van 10 tot 20 € in functie wat jee wil (1 GB kost 10 €). Gr, Jos
Reputatie 3
Badge +1
Als je niet veel belt is jimmobile zeer interresant,bij herladen extra mb en1gb. Voor 5euro
Reputatie 7
Badge +1
En hoe zit het met de ouderen die weinig gebruiken, die betalen dus voor het jong publiek. Over discriminatie gesproken. Als ik mobiele data wil voor mijn tablet is een 2de shim te veel of 2 GB voor € 15. Waar zijn we toch mee bezig.
Beste Antoon,
Ik begrijp je verzuchtingen hoor, maar ik bepaal niet het beleid van ons bedrijf, alhoewel ik ten volle achter de nieuw aangeboden datavolumes sta. Qua kwaliteit/prijs verhouding scoort Proximus zeer goed op de markt, ook dat blijkt uit onderzoek. Je kunt nu eenmaal niet voor iedereen goed doen. Een aanbod uitwerken waar alle klanten zich in kunnen vinden is uiterst moeilijk, vandaar ons toch zeer uitgebreid gamma van producten en diensten, en ons low budget aanbod via Scarlet.


Groeten,
Wim


Wim,
Bedankt voor het antwoord. Maar dit haalt me niet over. Wordt te weinig aan de oudere gedacht, alleen aan jongere. De oudere klanten betalen voor de jonge en PX is dus niet bereid om hier iets voor te doen. Prettig weekend.
Mvg, Antoon
Proximus komt uit met een app om je verbruik te monitoren?
Hallo mensen, deze app bestaat al zeeeeeer lang...

En vergelijk vooral prijzen, en vooral niet het bereik en de kwaliteit...

Ik heb dankzij mijn werk de eer om gebruik te mogen maken van Orange na overschakeling van Proximus... Geweldige zet!! Ik kan de helft van de tijd niet bellen of ben niet bereikbaar, 4 G is al helemaal geen sprake van... Gewoon in en in triest...
En ja, ook Telenet hebben we gehad; om de haverklap mijn gsm moeten heropstarten owv niet kunnen bellen of surfen... Topklasse!!!

Ik ben niet voor prijsverhogingen, maar binnen mijn abo is t een koopje: van 10 naar 20Gb voor 4,99 extra...

Dikke merci Proximus...
En aan de zagers: lighten up a little and smile.. maakt t allemaal wat makkelijker :)


Maak er nog een topdag van!
Reputatie 6
Badge +1
Dit is geen fake news!
Waarom verhoogt mijn datavolume dan niet (drastisch)?
Wat is niet fake: de prijsverhoging - het verlies van de woekerwinsten op roaming zullen we betalen!
Reputatie 6
Badge +1
Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017
is dus een halve waarheid
Bedankt om het toe te geven.
Reputatie 7
Badge +6
Switchen naar een andere prox formule, zou me hoedanook geld kosten
Je hebt nu Smart 15+ schrijf je en betaalt 16 EUR. Mobilus S kost 15,99 EUR en je hebt meteen 1,5 GB mobiele data en keuze van een favoriete app:
Mobilus-formules.
Via MyProximus kun je dat makkelijk zelf doen, van tariefplan wijzigen.
Mvg,
Reputatie 2
Badge +1
Maar dat je een korting hebt van € 5 bij een Smart+15 is veel normaal is dit € 3. Bij Smart+25 krijg je € 5 korting in een pack.

Ik heb altijd 5euro korting gekregen,vanaf dit bij mijn pack zit al.Ik heb ook 0,5gb verhoging van mijn internet gekregen,naar wat ik hier lees anderen niet.Begrijp dit zelf niet echt.
Maar mensen toch,
Denken jullie nu echt dat Proximus niet weet wat zij doet? Achter al die tarieven, formules en bundels zitten heuse business plannen die wel werken blijkbaar, tot spijt van wie het benijdt.
Ze krijgen er alleen maar klanten bij, omzet en winst in stijgende lijn. De klagers hier zijn zeker niet de doorsneeklanten.
Lees maar eens hun kwartaalcijfers:
http://www.proximus.com/nl/news/financial-results-q2-2017
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb ook 0,5gb verhoging van mijn internet gekregen
Tascha, je staat echt op een goed blaadje bij prox, wie ken je daar?
Wil je voor mij een goed woordje doen? 😊
Tenzij Wim dit kan in orde brengen (staat niet in Dummies).
Reputatie 6
Badge +1
Denken jullie nu echt dat Proximus niet weet wat zij doet?
Natuurlijk weten ze dat heel goed. Even goed als de banken, de verzekeringen en de energiesector.
Laat De Croo hun madam maar op haar plaats zetten:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170713_02970758
Reputatie 7
Badge +1
Denken jullie nu echt dat Proximus niet weet wat zij doet?
Natuurlijk weten ze dat heel goed. Even goed als de banken, de verzekeringen en de energiesector.
Laat De Croo hun madam maar op haar plaats zetten:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170713_02970758

Dit is het spelletje wat ze allang spelen. De regering heeft meer dan 50% van de aandelen PX. Dit doet De Croo gewoon om te laten zien dat hij dit niet accepteerd voor de buitenwereld, maar in het echt interesseerde hem dat voor geen bal. Zolang er maar winst gemaakt wordt over de rug van de armen. Want over prijzen mogen De Croo en sorte zich niet bemoeien. Dit is hetzelfde spelletje wat gespeeld word door Mayweather en McGregor over de wedstrijd van vanacht. Krijgen gezamenlijk 300 miljoen dollar en de totale wedstrijd levert ongeveer 1 miljard op. Zo gaat dit hier ook. Het zal hem een worst wezen en hij weet verdomd goed dat hier in Belgie gewoon geen concurrentie is dus de easy switch is ook geen alternatief. Per 1 januari 2018 zullen de prijzen weer gaan stijgen en niemand die hier wat aandoet. Nee zolang ze de markt niet open gooien en andere spelers, T-Mobile, Vodafone etc zal het hier nooit veranderen. Jammer.
Reputatie 5
Trouwens als ik de vergelijking bekijk die Wim voorstelt dan zie ik enkel dat Proximus de duurste is met minder belminuten . En er zijn nog goedkopere formules te vinden met meer data. Ja de behoeften van klanten veranderen maar dat is bij andere providers ook en die zijn niet duurder geworden. En als we ons oude pack veranderen naar een nieuwe formule komt dit veel duurder uit en verliezen we bepaalde voordelen. En als ik eens zie op Facebook is veranderen naar een nieuw pack een ware loterij. Gaat het goed of niet. Dan volgen dossiers,dossierbeheerders,creditnota's,bellen priveberichten verkeerde facturen enz. En waarschijnlijk is dit maar een momentopname maar ik heb al genoeg ervaringen met deze praktijken. Telkens ik in het verleden iets veranderd heb is het ook fout gelopen. Dus zo happig ben ik niet om nog iets te wijzigen aan mijn abonnement. Plus dat er altijd activatiekosten te betalen zijn. Een mens vraagt zich af waarom je nog klant blijft bij zo een bedrijf.
mvg
Badge
Trouwens als ik de vergelijking bekijk die Wim voorstelt dan zie ik enkel dat Proximus de duurste is met minder belminuten . En er zijn nog goedkopere formules te vinden met meer data. Ja de behoeften van klanten veranderen maar dat is bij andere providers ook en die zijn niet duurder geworden. En als we ons oude pack veranderen naar een nieuwe formule komt dit veel duurder uit en verliezen we bepaalde voordelen. En als ik eens zie op Facebook is veranderen naar een nieuw pack een ware loterij. Gaat het goed of niet. Dan volgen dossiers,dossierbeheerders,creditnota's,bellen priveberichten verkeerde facturen enz. En waarschijnlijk is dit maar een momentopname maar ik heb al genoeg ervaringen met deze praktijken. Telkens ik in het verleden iets veranderd heb is het ook fout gelopen. Dus zo happig ben ik niet om nog iets te wijzigen aan mijn abonnement. Plus dat er altijd activatiekosten te betalen zijn. Een mens vraagt zich af waarom je nog klant blijft bij zo een bedrijf.
mvg

Tuurlijk zijn er goedkopere alternatieven. Die zullen er altijd zijn. Je moet natuurlijk niet alleen prijs gaan vergelijken, maar ook kwaliteit.
Ben zelf overgestapt van een oud naar een nieuw pakket en daar waren inderdaad wat problemen mee. Heb daarvoor enkele keren contact gehad met de helpdesk en na een weekje ofzo was alles in orde. Daarna heeft Proximus mij zelf gecontacteerd om zich te verontschuldigen voor de problemen die er waren en is er een compensatie aangeboden.

Ben al jaren klant van proximus en heb dat eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt. Denk echt wel dat ze bij proximus beseffen dat klantenbinding belangrijk is.
Badge
Denk echt wel dat ze bij proximus beseffen dat klantenbinding belangrijk is.
Als je wat zapt op dit forum, zou je er toch anders gaan over denken...
Ik meen dat ze ondermaats investeren in helpdesk personeel en enkel winst op korte termijn belangrijk vinden.

Je moet wel niet vergeten dat mensen waarbij alles correct loopt, niet snel iets zullen schrijven op een forum. Dit is toch vooral een plaats waar mensen hun problemen kunnen melden. Dus dit forum is een foutieve weerspiegeling van de zaken natuurlijk.
Reputatie 6
Badge +1
...dit forum is een foutieve weerspiegeling van de zaken
Dat er soms dingen verkeerd gaan en er klachten komen is allicht normaal en aanvaardbaar.
Minder aanvaardbaar is de manier waarop PX (zeker de tel helpdesk) deze klachten aanpakt:
dikwijls dom, naast de kwestie, onverschillig en arrogant.
Op suggesties komt er helemaal géén reactie.
Vraagje. Of 2, 3 vraagjes.
Hoeveel Proximus abonnees zijn er?
Hoeveel Proximus abonnees weten van het bestaan van dit forum?

Ik heb dit forum zelf maar bij toeval ontdekt en nog niet zo lang geleden. De conclusie is onvermijdelijk: niet iedereen die een klacht heeft post hier, niet iedereen zonder klacht idem. De hamvraag is dus : hoe is die verhouding en hoever is die scheef getrokken door het (niet) afweten van het bestaan van dit forum?
Misschien wel in minder mate op dit forum maar je mag wel ook niet uit het oog verliezen dat op andere sociale media/kanalen, deze klachten/problemen ook gemeld worden.
Dat het bij iedere Prox klant allemaal kwel en kommer is dat is inderdaad ook weer niet het geval, en maar gelukkig ook 😉
Reputatie 6
Badge +3
Let op prijsstijging van 2% tot 6% naargelang het abonnement.
Dus ook voor de bestaande klanten.
Reputatie 7
Badge +6
De details van de aanpassingen vind je hier.
Zonnige groeten,
Wim
Er staat in het persbericht wel "met beperkte tariefverhoging" , maar het hangt er natuurlijk van af hoe je beperkt interpreteert 🤔
Het was eigenlijk een voor Want bericht spreekt enkel over volumeverhoging niet over prijsverhoging
Abonnementen kan je sowieso kosteloos opzeggen, maar als daar een toestel aan verbonden is bvb dan moet de afschrijfwaarde wel betaald worden.
Net zoals met de afschaffing van de Turteltaks, moet ook op een andere manier gecompenseerd worden 🤔
Reputatie 6
Badge +3
Negatief? Een opmerking vanwege de klanten mag toch wel?
Klanten die all-in snel 1200€ per jaar betalen (internet, televisie, telefoon, 2 gsm).
Dan is 60€ per jaar extra peanuts natuurlijk... Zo redeneert de top van Proximus.
Reputatie 7
Badge +1
Beste leden, waarom steeds zo negatief?
Proximus speelt gewoon in op de noodzaak van de markt én behoeftes van onze klanten. Weet dat elk jaar het mobiele dataverbruik verdubbelt! Dat kun je onder andere lezen hier en hier.
In ons persartikel staat duidelijk vermeld dat de drastische verhogingen van het datavolume gepaard gaat met een beperkte tariefaanpassing.
Voor Mobilus gaat het om een dataverhoging van 50% (S), 66% (M) en 25% (L). Voor dezelfde Mobilus in een Tuttimus-pack gaat het zelfs om een dataverhoging van 50% (S), tot een verdubbeling (M en L), concreet van 5 naar 10GB en van 10GB naar 20GB. Dat is toch niet niks.
De prijsstijgingen daarentegen zijn nooit hoger dan 4,99 EUR.
Vergeet ook niet dat Proximus elk jaar voor om en bij de 1 miljard EUR (40 miljard oude Belgische franken!) investeert in zijn netwerk (zie ons jaarverslag), en bijkomend 3 miljard EUR gespreid over 10 jaar in ons glasvezelproject, precies om aan die groei tegemoet te komen.
Groeten,
Wim

Hoezo negatief. Zeg dat dit een gemiste kans is van PX. Waarom kan PX geen 2de sim bij Tuttimus doen deze keer. Kan de data verdeeld worden naar een Tablet of Laptop. TN doet dit toch ook bij de Wigo. Dan geef je iets aan de klanten. Dit is wat ik vraag aan jou Wim. Maar elke keer ontwijk jij deze vraag en krijg ik geen antwoord daarop. En elke keer terug komen op de investering van PX de komende 10 jaar maar dat is maar voor 55 % van de klanten. De rest zal dan nog op ADSL of VDSL2 zitten. TN doet dit ook maar die geven in 2019 al een aanzienlijke snelheidsverhoging aan voor al haar klanten. Zorg dat er iets extra's gedaan wordt bij een tariefverhoging want niemand van de klanten heeft om extra mobiele data gevraagd. Ik niet, vraag alleen om een 2 de sim bij het Tuttimus pakket.

Groetjes, Antoon

Reageer