Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017


Bovendien zullen de nieuwe datavolumes eveneens gewoon in de hele Europese Unie te gebruiken zijn zonder extra kosten.
Je blijft ook genieten van onbeperkte mobiele data voor je favoriete app in de hele EU.
Deze wijzigingen in inbegrepen mobiele datavolume gaan gepaard met een beperkte tariefaanpassing
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor residentiële klanten (prijzen incl. BTW):]
Mobilus-klanten krijgen vanaf 1 augustus meer datavolume:
Mobilus S: 50% meer mobiele data (van 1 naar 1,5 GB) voor 15,99 euro samen met 120 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Mobilus M: 2 GB extra mobiele data (van 3 naar 5 GB) voor 26,99 euro samen met 300 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Mobilus L: 2 GB extra mobiele data (van 8 naar 10 GB) voor 42,99 euro samen met onbeperkte belminuten, sms’en en data voor je favoriete app

Deze aanpassingen zijn eveneens van toepassing op Mobilus Full Control.

Tuttimus-klanten krijgen vanaf 1 augustus een nog groter voordeel gaande tot een verdubbeling van het datavolume. Dit komt bovenop de andere kenmerken en voordelen van het Tuttimus pack, zoals TV-bundel naar keuze, onbeperkt vast internet of bellen zonder tellen, vast & mobiel:
Tuttimus: 1 GB extra mobiele data (van 2 naar 3 GB) voor 90,94 euro samen met 120 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Tuttimus: 5 GB extra mobiele data (van 5 naar 10 GB) voor 101,94 euro samen met onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Tuttimus: 10 GB extra mobiele data (van 10 naar 20 GB) voor 115,94 euro samen met onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bestaande klanten
Deze aanpassingen zullen automatisch toegepast worden vanaf 1 augustus. Proximus informeert zijn klanten per e-mail, SMS of brief over de veranderingen en klanten die hier niet mee zouden instemmen, kunnen hun abonnement op ieder moment aanpassen of opzeggen zonder kosten.
Dit vernieuwde aanbod is het uitgelezen moment voor bestaande klanten, die nog niet kozen voor Tuttimus & Mobilus, Bizz All-in & Bizz Mobile, om over te stappen en te genieten van alle voordelen ervan.
Bovendien blijft Proximus zijn aanbod verder vereenvoudigen en de klant helpen bij de juiste keuze van nieuwe, uiterst interessante en voordelige packs.
http://www.proximus.com/nl/news/les-clients-de-proximus-b%C3%A9n%C3%A9ficieront-bient%C3%B4t-du-volume-de-donn%C3%A9es-le-plus-%C3%A9lev%C3%A9-en-pack-sur-le

188 reacties

Ik heb geen extra datavolume nodig, als ik dit wou had ik m'n tariefplan zelf wel aangepast. De tariefverhoging zelf zou ik stukken minder irritant vinden als jullie hier eerlijk over zouden communiceren ipv me een mail te sturen met als onderwerp "goed nieuws" . Iedereen wist dat de Europese regels ergens gecompenseerd zouden worden. Maar een tariefverhoging goed nieuws noemen is een brug te ver. Zo vond Proximus het ook goed nieuws dat ik m'n facturen per mail zou krijgen. Dus eigenlijk goed nieuws voor Proximus, wegens minder kosten
Diegenen die hier kritiek geven op de prijspolitiek van Proximus schieten op de verkeerde personen. Het zijn niet de medewerkers op het forum die het beleid van deze firma bepalen hé. Maar zij mogen het wel uitleggen aan klanten...

Dat België een pak duurder is dan de buurlanden voor telecom en andere nutsvoorzieningen is de schuld van de politiek en van niemand anders. Wie heeft de btw op elektriciteit verhoogd? Wie heeft de Turteltaks ingevoerd? Idem voor de verhoogde waterfactuur en gasrekening. Wie heeft de roamingkosten afgeschaft? Wie is verantwoordelijk voor de beperkte concurrentie en het feitelijke duopolie Prx/TNT? Slechts één antwoord: de overheid.

Vraag is natuurlijk, wat kun je eraan doen?
Ik heb niet gevraagd voor extra data , ik gebruik mijn volume nu zelfs nog niet voor de helft .
Gewoon omdat de inkomsten van de roaming zijn weg gevallen zoeken ze een andere manier om de bestuursleden hun zakken te kunnen vullen !
Bye bye Proximus , ik zeg alles op bij jullie en ik hoop dat velen mijn voorbeeld zullen volgen .
Gangsterpraktijken noem ik dit
Reputatie 2
Badge +1
Tascha, je staat echt op een goed blaadje bij prox, wie ken je daar?
Wil je voor mij een goed woordje doen? ?

Niemand.Heb zelf al paar keer serieuze problemen en discussies gehad met proximus.Maar naar alles ik hier lees,ben ik supergoedkoop af,heb veel internet thuis en op gsm,heb de getrouwheidskorting(voor een jaar,maar kan altijd opnieuw aangevraagd worden),korting op gsm omdat deze in een pack zit,korting na de laatste keer ik problemen had met proximus (voor een jaar),iets wat ze zelf voorstelden!Als ik alles bereken zou ik met de nieuwe formules,voor hetzelfde dan wat ik nu heb,zo'n 70euro per maand duurder uitkomen!!!!!Wat een vooruitgang...niet dus.Iedereen zou gelijk moeten zijn en hetzelfde moeten krijgen voor zijn geld,maar heb de laatste weken gemerkt dit niet zo is.Gelukkig behoor ik tot diegene die veel krijgen.Al hoop ik dit na deze berichten niet ineens weg zal zijn😉
Reputatie 6
Badge +1
Een mooi en eerlijk relaas, Tascha.
In schril contrast met het gekonkel van dubbele bodem en het winstbejag ten nadele van de zwaksten dat hier wordt opgevoerd. Waarvoor sommigen dan nog gaan applaudisseren.
Ja..... mijn vader hoor ik al zijn leven lang af en toe zeggen "er gaat toch niks eerlijk op deze wereld" en volgens hem heeft zijn vader dit ook altijd gezegd 🤔
Reputatie 6
Badge +1
Een mens vraagt zich af waarom je nog klant blijft bij zo een bedrijf
Omdat mijn oude coax kabel niet meer OK is voor Telenet.
En 't is moeilijk kiezen:

Reputatie 6
Badge +1
Denk echt wel dat ze bij proximus beseffen dat klantenbinding belangrijk is.
Als je wat zapt op dit forum, zou je er toch anders gaan over denken...
Ik meen dat ze ondermaats investeren in helpdesk personeel en enkel winst op korte termijn belangrijk vinden.
Reputatie 7
Badge +6
Beste leden, waarom steeds zo negatief?

Proximus speelt gewoon in op de noodzaak van de markt én behoeftes van onze klanten. Weet dat elk jaar het mobiele dataverbruik verdubbelt! Dat kun je onder andere lezen hier en hier.
In ons persartikel staat duidelijk vermeld dat de drastische verhogingen van het datavolume gepaard gaat met een beperkte tariefaanpassing.
Voor Mobilus gaat het om een dataverhoging van 50% (S), 66% (M) en 25% (L). Voor dezelfde Mobilus in een Tuttimus-pack gaat het zelfs om een dataverhoging van 50% (S), tot een verdubbeling (M en L), concreet van 5 naar 10GB en van 10GB naar 20GB. Dat is toch niet niks.
De prijsstijgingen daarentegen zijn nooit hoger dan 4,99 EUR.
Vergeet ook niet dat Proximus elk jaar voor om en bij de 1 miljard EUR (40 miljard oude Belgische franken!) investeert in zijn netwerk (zie ons jaarverslag), en bijkomend 3 miljard EUR gespreid over 10 jaar in ons glasvezelproject, precies om aan die groei tegemoet te komen.

Groeten,
Wim
Badge +4
Negatief ?

Ik vermoed vooral omdat de meeste mensen niet graag prijsverhogingen zien, wie eigenlijk wel ... ?! :)
Lijkt ook op een compensatie voor het verlies van de roamingskosten die de provider verliezen nu er geen roamingskosten meer zijn.

grt.
Reputatie 7
Badge +6
Zeg dat dit een gemiste kans is van PX. Waarom kan PX geen 2de sim bij Tuttimus doen deze keer. Kan de data verdeeld worden naar een Tablet of Laptop. TN doet dit toch ook bij de Wigo. Dan geef je iets aan de klanten.
De extra mobiele data voor smartphone of tablet was inderdaad inbegrepen in sommige oude formules. Met het Tuttimus-aanbod hebben we een andere aanpak en spelen we meer in op de behoeftes van onze klanten. Uit marktonderzoek is immers gebleken dat klanten de voorkeur geven aan een allesomvattend pack en vooral (veel) meer mobiele data willen.
Zorg dat er iets extra's gedaan wordt bij een tariefverhoging want niemand van de klanten heeft om extra mobiele data gevraagd.
Daar vergis je je in, Antoon. De vraag naar mobiele data stijgt exponentieel en het verbruik verdubbelt elk jaar. Deze trend zal alleen maar sterker worden. Kijk maar naar de verkoop van smartphones wereldwijd. Vandaar dat Proximus de mobiele data vanaf augustus aanzienlijk verhoogt, voor sommige formules een verdubbeling.
Om een en ander te illustreren vind je hieronder wat er gebeurt op het internet in amper 1 minuut oftewel in 60 seconden. Deze cijfers stijgen elke maand!

Badge +4
Maar waarom verhoogt TN haar datalimieten vandaag al zonder prijsverhoging en doet PX dit per 1 augustus met Prijsverhoging. GSM datalimieten en WIGO datalimieten gaan ophoog. Dezelfde stijging als bij PX.
Ik denk dat Telenet al genoeg prijsverhogingen doorvoert, ze zullen het gewoon op een ander tijdstip doen en daar gaan ze dan ook weer klagen (de klanten)
De prijsstijging is voorzien voor het upgraden van het netwerk zegt Wim ... nl voor de uitrol van glasvezel.
Reputatie 3
Badge +1
antoon1,je kan ook met je tablet surfen op het 4g netwerk via je smartphone,je stelt je persoonlijke hotspot in op je smartphone en dan met je tablet het netwerk van je smartphone selecteren, zo hoef je geen 2de simkaart hebben
Reputatie 7
Badge +6
Valerie,
Ik stel voor dat je een privébericht stuurt naar mijn collega's van het Proximus Team via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, zij zullen jou zo spoedig mogelijk contacteren en informeren over een overstap naar Tuttimus.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +6
Nu gaan ze de prijzen verhogen nu heb ik een mobilus M abbo omdat deze in pack steekt krijg ik 5 gig data onbeperkt bellen en smsen . nu zie ik dat bij de prijs verhoging de data limieten worden opgetrokken naar 5 gig betekend dit dat ik dan van 5 naar 7 gig ga of blijf ik steken op die 5 gig en kan ik op mijn kin kloppen
Ik heb het ook eens privé nagevraagd en we gaan effectief 10Gb krijgen ipv 5 voor een Mobilus M die momenteel in een pack steekt, rekening houdend met de aangekondigde prijsstijging uiteraard.
Gaan we daarmee kunnen leven Ditoke? Ik alvast wel :-)

Klopt inderdaad.
De verhoging van de mobiele datavolumes geldt voor onze Mobilus en Bizz Mobile abonnementen en Mobilus FullControl formules, alleen of in een pack. Meer info vind je in ons persbericht en op dit document.
Reputatie 2
Badge

Het kan best zijn dat fon in bepaalde hoeken niet goed functioneert zoals campings etc. maar dat heeft eerder met een algehele dekking te maken. Er zullen niet veel vaste internetaansluitingen zijn op campings. Als dan toevallig in een paar faciliteitsgebouwen een TN aansluiting zit, zal je dan misschien eerder freewifi kunnen capteren. Je moet dus kijken naar je individuele situatie en je regio.

Ik zit in het Brusselse en daar ben ik met freewifi niks. Dat zal misschien veranderen in de toekomst door de overname van SFR. Maar tot zolang is fon de beste optie voor mij. Tenzij ik zoals de daklozen moet overnachten in de portalen van de NMBS stations waar wel freewifi is, zal ik niet veel moeten surfen op free wifi.

Ik zou graag eens willen navragen of er hier op het forum nog PXM gebruikers zijn die hoofdzakelijk in het Brusselse hun gsm gebruiken en daar fon ontvangst hebben. Zijn jullie dezelfde mening toegedaan dat de ontvangst daar goed is?
Ik woon in Vlaanderen en toegegeven is daar het signaal van TN veel sterker dan van PXM. Zodra ik een fon kan detecteren werkt hij wel prima voor een tijd, maar ik vermoed dat het Brabantse een betere dekking geniet? En hoe ervaren jullie dat in Antwerpen en in Limburg?
Ik kan alleen uit mijn ervaring zeggen als je goede fon ontvangst hebt dat het bij mij ook altijd goed werkt, wat ook natuurlijk maar een beetje logisch is 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou graag eens willen navragen of er hier op het forum nog PXM gebruikers zijn die hoofdzakelijk in het Brusselse hun gsm gebruiken en daar fon ontvangst hebben. Zijn jullie dezelfde mening toegedaan dat de ontvangst daar goed is?
Ik woon in Vlaanderen en toegegeven is daar het signaal van TN veel sterker dan van PXM. Zodra ik een fon kan detecteren werkt hij wel prima voor een tijd, maar ik vermoed dat het Brabantse een betere dekking geniet? En hoe ervaren jullie dat in Antwerpen en in Limburg?

Vortex, hier kun je min of meer de dekking bekijken. Brussel is wat FON betreft goed voorzien.

Reputatie 2
Badge
Vortex, hier kun je min of meer de dekking bekijken. Brussel is wat FON betreft goed voorzien.



Dankuwel Wim!
Dan ga ik eens een daguitstap naar Brussel moeten doen om mezelf 100% te overtuigen 🙂
Reputatie 7
Badge +2

Dankuwel Wim!
Dan ga ik eens een daguitstap naar Brussel moeten doen om mezelf 100% te overtuigen :-)

Altijd welkom! 20 juli is er Bal National op het Vossenplein in de Marollen. Altijd dolle pret!
Reputatie 7
Badge +6
Gezien Scarlet het proximus netwerk gebruikt, is de snelheid en dekking daar dan hetzelfde?
Inderdaad, de dekking en snelheid is deze van het Proximus-netwerk.
Meer info vind je hier.
Info over HiFive vind je hier.
Groeten,
Wim
Reputatie 2
Badge
Ik kreeg mail met het volgende ""Vanaf 1 augustus verhogen we het datavolume in je gsm-abonnement.€ 15,99 /maand dus maar € 1,99 /maand extra"" Ik heb die verhoging niet gevraagd en wil er niet voor meer betalen zoals vermeld in die mail.
Ik ben daar zeker niet mee gediend, ik vind dit erg dat men op die manier prijzen verhoogd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Graag oplossing daarvoor aub
Inderdaad minder inkomsten wegens roaming beslissing compenseren met een verhoging.

Nog 1GB meer, maar ze denken er niet aan om bijvoorbeeld een goedkopere formule aan te bieden.
Niet iedereen is verslaafd aan constant op sociale media.

Ze hebben we het data gedeelte voor de tablet eruit gehaald in Tutimus om dan 15 euro extra te kunnen aanrekenen als je via 3G/4G wenst te werken.

Ze houden absoluut geen rekening met de oudere generatie die eerder willen bellen dat constant internet.
En inderdaad je kan gratis opzeggen ... en dan ... commercieel denken doen ze niet. Graai cultuur wel.

Nu even nadenken om mobiel ergens anders te gaan als we er toch niet bij winnen.


PS : leest Proximus dit wel ?
Reputatie 1
Meer data, meer kosten. Maar ik heb geen nood aan meer data, 2 GB volstaat voor mij. Ik wil geen 13% meer betalen voor iets wat ik niet nodig heb. En dan is er maar één oplossing: naar een andere provider. Dus voor mij: dag Proximus, welkom .....
Pure diefstal. Met de zegen van de politici. Vrije markt? Klantenbelazering ja.

Mijn abo ging van 82 euro ineens naar 98 euro door wijziging voorwaarden, "in mijn voordeel". Voordeel waar ik helemaal niet om gevraagd had. Nu opnieuw het zelfde scenario.

Shoppen mijnheer De Croo? Bij wie?

Reageer