Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017



Toon eerste bericht

188 reacties

Ik heb mobile Vikings bekeken en ga over stappen. Die bieden wat ik nodig heb.
Bedankt voor de tip Jos.
Reputatie 7
Badge +6
De goedkoopste formule momenteel op de markt met de meeste mobiele data aan de scherpste prijs is Hi-Five van onze dochter Scarlet:
https://www.scarlet.be/nl/postpaid/hi-five/
Groeten,
Wim
Reputatie 3
Badge +1
wim, als je een grootverbruiker bent misschien wel maar anders JIM MOBILE!!!!
Reputatie 7
Badge +6
wim, als je een grootverbruiker bent misschien wel maar anders JIM MOBILE!!!!
Ok, we stellen enkel vast uit onderzoek dat de vraag naar mobiele data sterk stijgt de laatste jaren en deze trend zal zich doorzetten. Vandaar ons budget aanbod 5GB aan 15 EUR, gericht op een jong publiek, de Millennials. Zij bellen en sms'en nog amper, maar communiceren nagenoeg uitsluitend via Facebook Messenger, Whatsapp, e.d.

Voorbeeldje:
https://nieuws.vtm.be/binnenland/zo-veel-data-gebruiken-we-op-festivals

Reputatie 7
Badge +6
En hoe zit het met de ouderen die weinig gebruiken, die betalen dus voor het jong publiek. Over discriminatie gesproken. Als ik mobiele data wil voor mijn tablet is een 2de shim te veel of 2 GB voor € 15. Waar zijn we toch mee bezig.
Beste Antoon,
Ik begrijp je verzuchtingen hoor, maar ik bepaal niet het beleid van ons bedrijf, alhoewel ik ten volle achter de nieuw aangeboden datavolumes sta. Qua kwaliteit/prijs verhouding scoort Proximus zeer goed op de markt, ook dat blijkt uit onderzoek. Je kunt nu eenmaal niet voor iedereen goed doen. Een aanbod uitwerken waar alle klanten zich in kunnen vinden is uiterst moeilijk, vandaar ons toch zeer uitgebreid gamma van producten en diensten, en ons low budget aanbod via Scarlet.


Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
Ik ga alleszins nog eens afwachten wat het nu écht wordt met mijn ouder pack. Heb er nu nog steeds geen zicht op. Ik heb ook geen behoefte aan extra 4G-volume, maar voor anderhalve Euro ga ik nu ook niet overstappen, wat nochtans simpel zou zijn want ik heb ook al TN dig. TV met digicorder (met modem én CI+-module, dus enkel TV). Voor de rest ben ik tevreden over de service, en vooral nu eindelijk de NTE-interface gepusht werd voor de V4-decoder, wat een hele verbetering is. Het mobiel luik interesseert mij minder, omdat ik 99% met Wifi werk op mijn tablet en smartphone. Moest de data-SIM voor mijn 4G-tablet mettertijd gedeactiveerd worden en het 500MB volume bij mijn Smart 20 bijgeteld worden, kan ik me in noodgeval nog altijd behelpen met tethering via mijn smartphone. Ik ga nu zeker nog niet overreageren. Je weet ook niet wat de andere operatoren nog van plan zijn in de nabije toekomst.
Reputatie 5
De oude abonnementen betalen al maanden 1 € meer per maand.
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/proximus-smart-15-37373
En natuurlijk zijn we nog klant :)
mvg
Het wordt in de toekomst blijkbaar gemakkelijk met Easy Switch :
Vanaf 3 juli wordt het makkelijker om te veranderen van leverancier voor vaste telecomproducten zoals digitale televisie, internet en vaste telefonie. Volgens de nieuwe Easy Switch-regels die dan ingaan, moet de operator het leeuwendeel van de administratieve rompslomp op zich nemen.
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/3195672/2017/06/29/Zorgeloos-overstappen-van-telecomoperator-Vanaf-maandag-kan-het.dhtml
Reputatie 7
Badge +6
Antoon,
Telenet en Proximus zijn twee verschillende bedrijven met verschillend aanbod van producten en diensten, afhankelijk van de behoeftes van de klant zal deze voor de ene of de andere kiezen.
Groeten,
Wim
Niet geinteresseerd in een opgelegde 'feature'die ik niet gebruik maar waar ik nu dus wel voor betaal! Ik ben perfect gelukkig met de datahoeveelheid die ik heb, ik heb nergens om gevraagd.

Dit is allesbehalve klantvriendelijk, laat de mensen die meer data willen gewoon zelf een hoger abonnement kiezen ...
Badge
Voor gsm/smartphone:

bijv https://www.base.be/nl/abonnementen/gsm-abonnementen.html
Base B9 (voor 9€ krijg je 120 minuten, onbeperkt sms en 0,25 GB, daarbovenop bovenop onbeperkt bellen naar Base in het weekend plus 1GB opslagruimte in de cloud). Ik zie niet in waarom PX zoiets voor de minder dataverbruiker niet kan aanbieden.
Voor 15 euro krijg je bij Base zelfs 3 GB en 150 minuten, daarnaast 1GB opslag en onbeperkt bellen naar Base. Toch ook meer dan PX smart 15 abonnementen, niet waar?

Bij het hoger genoemde Mobile Vikings (https://mobilevikings.be/nl/offer/subscriptions/) kost het goedkoopste abonnement 10€ en daarvoor krijg je 100 minuten, 1000 sms en 1 GB, bovenop bellen en sms naar MV klanten. (https://mobilevikings.be/static/pdf/nl/bipt-postpaid-10.04e577c785e3.pdf)
Voor 15 euro krijg je 2GB, 2000 sms en 150 minuten.
MV gebruikt bij mijn weten het Base netwerk.

Voor internet, vaste telefonie en TV moet ik nog wat rondkijken.
Of PX zou me moeten op papier (!) beloven dat mijn gsm's zonder bijkomende kosten (overstap naar Tuttimus/Familius) uit het abonnement kunnen gehaald.


Prijs is 1 ding, kwaliteit nog iets anders. Mobiel Netwerk van proximus is nog steeds 1 van de beste van het land.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Mutlie,
Alles over My Apps Space vind je hier.
Groeten,
Wim
Dank je, Wim.

Maar eerlijk, ik heb de pagina bezocht en moest concluderen daar ben ik gewoon niks mee. Een app (gelukkig weet ik wat een app is 😏 ) om mijn dataverbruik in de gaten te houden heb ik niet nodig. Tenzij een app begint zot te worden of zo is het dataverbruik sowieso erg beperkt. Fa(r)cebook en wat weet ik nog voor andere apps gebruiken wij van een vorige generatie niet. Apps updaten gebeurt meestal thuis via wifi.

We hebben nog leren converseren en mekaar aankijken, niet duf wegkijken op een tablet of smartphone, weggedoken op zoek naar zoiets als pokkeman waarvan ik niet weet hoe het beestje eruit ziet of wat ik ermee moet aanvangen. Laat staan dat ik er data aan verspil.

Anderzijds: ik ben wel tevreden dat PX mij de gelegenheid heeft gegeven om een enquete in te vullen over datagebruik- onrechtstreeks dan toch. Dat het voor mij en Antoon, Frank, ... het gewenste resultaat zal hebben durf ik wel betwijfelen.

Zou die enquete er trouwens gekomen zijn nadat er een aantal keer in topic ter sprake si gekomen dat PX niet met eigen cijfers komt, ze elders moet halen en blijft steunen op moment opnames (festivals) ? 🤣

Om terug te komen op het topic: wij willen niet extra betalen voor het overmatig (?) datagebruik van anderen. Ook al krijgen we er meer data voor terug. Dat is als betalen voor lucht.

Toch bedankt dat je me hebt gewezen op de info. Maar nee bedankt, overbodig 😎

_________

Edit

Het zal wel aan mij liggen, maar brengt Proximus nu echt een app uit om het dataverbruik in de gaten te houden op het zelfde moment dat ze het aangeboden datavolume (tegen een meerprijs uiteraard) verhoogt? 🤔
Volgens mijn data app heb ik nog steeds 3.5 gb ipv de beloofde 5 gb.
Zelfde hier...
Herstelt zich wel in de loop van de komende dagen... is vaker zo...
Reputatie 7
Badge +6
Levingke,
Wat zie je als je inlogt op MyProximus via deze link?
Je hebt toch een Mobilus M abonnement of FullControl neem ik aan, want de oudere 'Smart' formules genieten niet van de dataverhoging.

Groeten,
Wim
Ja, ik heb een Mobilus Fullcontrol M

Dit is wat ik zie als ik inlog via die link:
Mobilus FullControl M
04xxx
2,75 €
Krediet
787,61 MB
3 GB
Gratis surfvolume
6 min.
300 min.
Gratis belminuten
Meer details over uw verbruik
Meer details over uw Proximus M-Pay-transacties
Reputatie 7
Badge +6
Normaal gezien gebeurt de data-aanpassing automatisch. Ik raad je aan om toch een privébericht te sturen naar mijn collega's van Het Proximus Team via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, zij kunnen onderzoeken wat er desgevallend fout is gelopen.

Mvg,
Reputatie 5
Badge +3
Dag Levingke, je bundel wordt 21 augustus terug vernieuwd, hierbij krijg je dan de nieuwe voorwaarden, daar je vanaf dan 26,99 EUR betaalt. Groetjes, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
Dat klopt volledig. Heb Smart+ 25 en betaal € 26 en wij krijgen geen data verhoging bij de prijsverhoging begin dit jaar. Wat is het verschil tussen de verhoging van Mobilus en Smart+ dat de een wel een data verhoging krijgt en de andere niet.
Tja Antoon, ik bepaal de spelregels niet hé. De dataverhoging is er nu eenmaal enkel voor de Mobilus-formules. Een uitgelezen moment om over te schakelen? Naast de extra mobiele data kun je genieten van de favoriete app met onbeperkt gebruik, dat is toch iets wat veel klanten wilden.
Groetjes,
Reputatie 6
Badge +3
Tja de commerciële politiek van Proximus is onbegrijpelijk...
Eigenlijk wel: korte termijn politiek tot aan het volgend jaarverslag... Of zelfs tot aan de volgende kwartaalrapportag...

Belangrijk is op korte termijn bepaalde scores kunnen voorleggen ..
Niet langer klantentevredenheid, niet meer klant is koning (hoeft niet maar toch zelfs klant is prins - dat is al niet meer belangrijk)

Is het nu echt zo moeilijk om AL je klanten belangrijk te vinden? Dus ook wie een duur oud contract heeft? Niet alleen wie een duur nieuw contract neemt?

Waarom proberen jullie de churn niet zo laag mogelijk te houden, in plaats van een dure winback policy aan te houden?
Wie klant blijft - die kost immers minder dan iemand die vertrekt en terugkeert.
Reputatie 7
Badge +6
Waarom proberen jullie de churn niet zo laag mogelijk te houden, in plaats van een dure winback policy aan te houden?
Wie klant blijft - die kost immers minder dan iemand die vertrekt en terugkeert.

Beste Frank,
Onze churn-ratio is bijzonder goed. Ik verwijs hiervoor naar ons persbericht over de Q2 resultaten.

"Proximus heeft opnieuw een kwartaal met sterke klantengroei achter de rug, dankzij succesvolle commerciële initiatieven en verbeterde churnniveaus.

Heel wat klanten werden dit kwartaal aangetrokken door de mobiele offers van Proximus en de nieuwe, meer flexibele joint offer-aanpak, alsook door het succes van de Samsung S8. In lijn met zijn strategie van content aggregator met een ruim contentaanbod tegen een redelijke prijs, heronderhandelde Proximus de niet-exclusieve uitzendrechten voor het Belgische eersteklassevoetbal, de Jupiler Pro League, voor de komende drie seizoenen. Proximus breidde ook zijn tv-content verder uit door VICELAND als nieuwe tv-zender in zijn basisaanbod op te nemen. Het verbeterde ook zijn high-end Tuttimus aanbod door Netflix op te nemen als een van de TV opties waaruit de klanten kunnen kiezen. Het aantal Tuttimus/Bizz All-in klanten bleef stevig groeien tot 255.000 klanten eind juni. Scarlet, het lagekostenmerk van Proximus, bleef zijn concurrentiepositie in het onderste marktsegment versterken dankzij een verhoogde merkbekendheid, commerciële campagnes en nieuw gelanceerde aanbiedingen. Naast zijn 3-playaanbieding TRIO vielen ook zijn standalone-internetaanbiedingen (Poco/Loco) goed in de smaak. In juni werd het aanbod van Scarlet aangevuld met 'HiFive', het eerste mobiele abonnement met enkel mobiele data, gericht op millennials.

1/ Het aantal unieke tv-klanten bedroeg 1.533.000, met +17.000 nieuwe abonnementen in het tweede kwartaal van 2017 (+5,2% op jaarbasis).
2/ Eind juni was het totale aantal klanten voor vast internet aangegroeid tot 1.959.000 klanten, een toename met +15.000 vaste internetlijnen in het tweede kwartaal (+3,5% op jaarbasis).
3/ Vaste spraak telde in totaal 2.670.000 lijnen, een daling met 12.000 lijnen in het tweede kwartaal van 2017 (-1,9% op jaarbasis).
4/ Het totale aantal mobiele klanten kwam uit op 6.092.000 (+1,3% op jaarbasis), met +60.000 voor mobiele postpaid, -57.000 voor mobiele prepaid, en +9000 voor M2M (machine-to-machine) in het tweede kwartaal.
5/ Op het einde van het tweede kwartaal waren er in totaal 1.410.000 gezinnen en kleine ondernemingen met 3- en 4-play, goed voor 47,7% van het totale klantenbestand, met +20.000 nieuwe klanten in het tweede kwartaal (+5,6% op jaarbasis).
6/ 56,1% convergente gezinnen en kleine ondernemingen, een stijging met 2,6 procentpunt op jaarbasis."
Reputatie 7
Badge +1
Hallo,

heb ook een smart+15 en heb 500mb bijgekregen.Heb een comfort pack,dus de oude formule ook nog.Wel met 2 mobilus full control.Betaal op het moment 91euro.Dit is dus comfort ( tv,vaste tel,internet thuis en op noteboek met kaartje),smart 15 dus en 2 mobilus full control.In die prijs zijn al mijn gesprekken inbegrepen van zowel vaste als gsm,heb raar maar waar 750gb,deze maand zelfs 900gb voor internet thuis,mijn internet op gsm en noteboek zijn daar inbegrepen.Eigenlijk alles.Heb wel de getrouwheidskorting,die iedereen kan aanvragen trouwens.Korting omdat mijn gsm in een pack zit.Heb ook een korting als compensatie omdat ik paar maanden problemen met proximus had,my proximus die niet werkte,facturen die niet klopten,zoon zijn internet dat niet werkte ...Als ik een nieuw pack neem,komt het me wel heel wat duurder uit voor hetzelfde.Zelfs zonder die kortingen.Dacht het de bedoeling was beter te worden voor de klanten,niet te zorgen ze gaan lopen.Want ik stap ook over als ik moet veranderen.Ben nog nooit bij een ander gegaan,maar dan direct!!!


Heb een smart+25 en heb helemaal geen data bijgekregen. Heb ook een oude formule, comfort pack. Heb er wel niets bij. Betaal rond € 92. Als jij daar nog 2 Mobilus full control bij hebt en dat voor € 91 is natuurlijk prima. Dit is een hoge korting. Je ziet PX doet dit willekeurig. Eigenlijk moet PX alle klanten kortingen of iets extra's geven. Verschillen tussen de verschillende klanten zijn te groot. Iedereen moet op dezelfde manier behandeld worden.
Reputatie 6
Badge +1
Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog
Mijn Smart+15 steeg enkel in prijs (€15=>€16) NIET in volume: noem je dit drastisch???
Neen ik niet 😉
ik heb die benaming gewoon overgenomen van een ander artikel die ik gelezen heb.
Reputatie 7
Badge +6
OK, maar blijf toch kritisch tov van dit soort fake news!
Tenzij je er goed voor betaald wordt...😜 😝

Keoky,
Dit is geen fake news!
Lees duidelijk ons persbericht. Voor de Mobilus M en L formules in een Tuttimus pack krijg je wel degelijk een verdubbeling van je mobiele data.
Persbericht.

Mvg,
Wim

Reageer