Beantwoord

Ondertiteling BBC

  • 24 November 2015
  • 59 reacties
  • 2564 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Op bbc 1 en bbc2 werkt de ondertiteling niet goed. Soms wel, soms blokkeert ze en loopt ze vast, soms loopt ze een eind achter op de beelden (series), soms tijdens de dag alles ok, 's avonds loopt het dan weer mis of omgekeerd. Is dit reeds vroeger gemeld? kan men daar iets aan doen. Op andere zenders loopt alles correct.


Ik heb ook een abonnement op telenet tv (tv in de keuken) en daar loopt alles perfect ook op bbc. Die geven trouwens ook ondertitels op bbc entertainment, wat niet het geval is bij proximus.
icon

Beste antwoord door Black rider 22 December 2015, 22:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

59 reacties

Tip: op twitter krijg je heel vlug antwoord op je vragen van PX


- https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank <= hier wordt snel gereageerd


kan ook nog via:

- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" rel="nofollow" target="_blank

- http://support.nl.proximus.be/app/contact" rel="nofollow" target="_blank

- of http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow hier
Reputatie 7
Badge +3
Elza,


Als je zo verder doet, zit er binnenkort niemand meer op het forum en kunnen we geen info meer uitwisselen.
Reputatie 4
Badge +2
Ik zocht inderdaad hulp op het forum. Enkele jaren geleden bij andere problemen vond ik hier het antwoord. Ik hoopte het nu ook hier te vinden. Die info uitwisseling vind ik ook goed. De groffe taal die soms gebruikt wordt vind ik minder goed.


Reputatie 6
Badge +2
Om nog verder te vergelijken: BBC 1 en BBC 2 wordt bij Proximus in SD doorgegeven terwijl bij Telenet die zenders in HD worden doorgegeven, BBC 3 en BBC 4 zijn bij Telenet uit het aanbod verdwenen terwijl bij Proximus die 2 zenders nog aanwezig zijn maar dan moet 2 TV boeketten activeren ofwel Multi boeket nemen.
Reputatie 4
Badge +2
Bedankt voor de tip Elsa


Zonder dank, black rider, graag gedaan als je maar langs één of andere weg geholpen wordt dat is het voornaamste, maar laat mss eens de oplossing weten gelijk waar je ze gekregen hebt, altijd interessant voor andere forumlezers hé 😉
@Black rider,


Proximus is er mee bezig dus dit is al een goed begin ;-)
Dag black rider,
We zijn op de hoogte van dit probleem en dit is doorgegeven aan de softwareontwikkelaar.
We hopen zo snel mogelijk een oplossing te krijgen.
Met vriendelijke groeten,
Andy
bedankt Andy, voor de bevestiging ja

mvg,

Elsa
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,

Ik hou jullie even geïnformeerd over de ondertiteling op bbc ..... deze loopt sinds een kleine week volledig correct. Als dat permanent is... grote dank aan proximus. ik ben een tevreden man
Ik wilde net posten dat de ondertiteling het niet doet. Is er een instelling? De toets op de afstandsbedening (V3 of V5) laat geen reactie zien.
Dat is een groot gemis voor slechthorenden ezv.
Reputatie 4
Badge +2
Dag Mkrier,
Bij mij doet de ondertiteling het nu goed. Geen speciale instellingen. Uitsluitend de toets onderaan rechts op de afstandbediening. Heb het zojuist nog eens getest bij de film "the crusaders of the lost ark". Werkt perfect en in twee kleuren (geel en blauw) volgens de persoon die aan het woord is. Slechts éénmaal drukken. Ik hoop dat het bij jou ook lukt. Succes.
Reputatie 4
Badge +2
Zonder dank, black rider, graag gedaan als je maar langs één of andere weg geholpen wordt dat is het voornaamste, maar laat mss eens de oplossing weten gelijk waar je ze gekregen hebt, altijd interessant voor andere forumlezers hé 😉

Probleem is, bij mij althans, opgelost Elsa. Ik ben tevreden. Nu een kleine week getest en alles loopt perfect. Moest het veranderen zal ik het ook laten weten. Dank voor de bemiddeling.
OK, Ook bij mij opgelost. Het is belangrijk om maar één keer te drukken en dan te wachten, vooral als er net geen dialoog is. Bedankt Black Rider.
Reputatie 4
Badge +2
Dank voor de feed back. Helaas stel ik vast er op bbc2 nog werk aan de winkel is.op BBC1 werkt het goed. Bij BBC2 niet. 1 minuut goed en dan blokkeren de ondertitels voor een tijdje . Succes verd mkrier.
Bij live uitzendingen komen de titels soms niet snel genoeg, en worden er zinnnen overgeslagen. Bij programma-aankondigingen zijn er meestal geen ondertitels. Dat ligt niet aan Proximus of de decoder.
Reputatie 4
Badge +2
inderdaad. heb ik zojuist vastgesteld. Daarjuist werkte het ook weer perfect op BBC2.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,
Ik geef nog even feedback na alweer een maand. Tot 2 weken geleden liep het allemaal terug fout met de bbc ondertiteling, maar sinds ongeveer 2 weken loopt alles 100% correct bij mij en dan spreek ik over dagelijks gebruik , zowel in de namiddag als 's avonds uitgebreid testen en kijken. Bedankt want er is blijkbaar aan gewerkt. Houden zo....
Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Ik geef nog even feedback na alweer een maand. Tot 2 weken geleden liep het allemaal terug fout met de bbc ondertiteling, maar sinds ongeveer 2 weken loopt alles 100% correct bij mij en dan spreek ik over dagelijks gebruik , zowel in de namiddag als 's avonds uitgebreid testen en kijken. Bedankt want er is blijkbaar aan gewerkt. Houden zo....


Daar werd in een gelijkaardige topic ook al over geklaagd, dus ook die forumleden zullen blij zijn dit te lezen! Bedankt voor de feedback en inderdaad: Houden zo !
😉
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,
De zoveelste feedback over de ondertiteling op BBC. 11 dagen geleden schreef ik lovende woorden hierover en alles liep perfect. Sinds nu meer dan een week loopt alles ongeveer 200% fout. Ik heb ook al eens mijn b-box heropgestart en mijn decoder, misschien ,dacht ik , lag het daaraan, maar eerlijk gezegd de ondertiteling op bbc is een ramp. We worden er stilaan zenuwachtig van, omdat bij telenet alles perfect loopt. Bijgevolg is de decoder van telenet nu verhuisd van de keuken naar de living en omgekeerd. We zullen nog even de kat uit de boom kijken en hopen dat er een definitieve remedie komt, zoniet gaan minder plezante beslissingen moeten genomen worden . We kijken immers veel naar bbc. Is er iemand van Proximus die mij eens duidelijk kan uitleggen waarom dit niet naar behoren kan functioneren ( en bij telenet wel). En zoals ik ook eerder al zei , bij telenet is bbc entertainment voorzien van ondertitels, bij proximus niet. Ik blijf er toch nog sereen bij en hoop dat het in orde komt want ik zou niet graag van provider veranderen. Ik kijk uit naar een reactie van iemand van proximus met een zinnige uitleg en liefst met een oplossing.
Reputatie 7
Badge +6
Dit probleem is inderdaad al enkele keren gemeld. We zijn op de hoogte van dit probleem maar momenteel is er nog geen directe oplossing.
Ik heb de betrokken dienst gecontacteerd voor een update. Zodra ik hier meer over weet laat ik jullie iets weten.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo,
De zoveelste feedback over de ondertiteling op BBC. 11 dagen geleden schreef ik lovende woorden hierover en alles liep perfect. Sinds nu meer dan een week loopt alles ongeveer 200% fout. Ik heb ook al eens mijn b-box heropgestart en mijn decoder, misschien ,dacht ik , lag het daaraan, maar eerlijk gezegd de ondertiteling op bbc is een ramp. We worden er stilaan zenuwachtig van, omdat bij telenet alles perfect loopt. Bijgevolg is de decoder van telenet nu verhuisd van de keuken naar de living en omgekeerd. We zullen nog even de kat uit de boom kijken en hopen dat er een definitieve remedie komt, zoniet gaan minder plezante beslissingen moeten genomen worden . We kijken immers veel naar bbc. Is er iemand van Proximus die mij eens duidelijk kan uitleggen waarom dit niet naar behoren kan functioneren ( en bij telenet wel). En zoals ik ook eerder al zei , bij telenet is bbc entertainment voorzien van ondertitels, bij proximus niet. Ik blijf er toch nog sereen bij en hoop dat het in orde komt want ik zou niet graag van provider veranderen. Ik kijk uit naar een reactie van iemand van proximus met een zinnige uitleg en liefst met een oplossing.


Plus dat BBC 1 en BBC 2 bij Telenet in HD zijn en bij Proximus in SD.
Reputatie 5
Badge +2
Nog steeds problemen met ondertitelingen bij BBC One en Two. Zinnen die wegvallen of te laat verschijnen.
Reputatie 4
Badge +2
Dat klopt, Practitioner. Het meest frustrerend vind ik het antwoord van Thomas P (support medewerker van proximus) "we kennen het probleem, maar er is geen directe oplossing". Misschien moeten ze dan eens een workshop inrichten bij telenet of er iemand wegkopen. Daar lukt het immers wel. Ik ga er van uit dat indien we naar de maan kunnen vliegen en daar landen, dat we dan ook wel er moeten in slagen om een ondertiteling op een feuilleton te kunnen zetten die functioneert en synchroon loopt. Thomas P zal ons daarvan iets laten weten heeft hij beloofd. Nog even geduld. Hopelijk worden het geen vijgen na Pasen.
Reputatie 6
Badge +2
Of mosterd na de maaltijd. 😃