Nieuwe versie software Belgacom TV


Sinds vandaag is de nieuwe versie van Belgacom TV geïnstalleerd.

Sinds deze installatie al 2 maal moeten heropstarten:

  • Eerste maal konden we de pijltjes niet bedienen wanneer we in TV gids zaten.
  • Tweede maal bleef het beeld staan en trilde.
Heeft iemand nog problemen gehad??? Hopelijk hebben we voor de rest van de avond geen problemen!!

158 reacties

Waar haal jij dat, dat het bij de eerste opname niet mogelijk is op het netwerk op te nemen.

uit eigen ervaring, en het is hier ook geschreven door ons aller Eva:

Correctie 13:14:
Beste, ik heb dit zelf nog eens gesimuleerd en het is inderdaad onmogelijk om de eerste opname onmiddelijk in het netwerk op te nemen. De eerste opname is standaard altijd op de decoder, tenzij er slechts 1 TV stream voorzien is voor de decoder in kwestie (afhankelijk van uw verbinding en aantal settopboxen in huis).

Vriendelijke groeten,
Eva

en het is niet omdat jij iets overbodig vindt dat je dit moet veralgemenen naar alle Belgacom gebruikers

persoonlijk heb ik ook geen problemen met de leesbaarheid, maar ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen er wél problemen mee hebben, dus voor mij mag dat bij de nadelen.

ik ben niet eens zo negatief over het nieuwe menu, ik zie voor- en nadelen... uiteraard kan er nog aan gewerkt worden.

mvg,
Reputatie 6
Badge +3
Axana schreef: Waar haal jij dat, dat het bij de eerste opname niet mogelijk is op het netwerk op te nemen.

Dit is wel degelijk zo

- als je 2 HD streams hebt wordt altijd de eerste opname op de harde schijf gezet.

- alleen op een decoder met slechts één stream wordt een opname automatisch op het netwerk geplaatst.

- hoe het zit met een decoder 1xHD + 1xSD dat weet ik niet.
Badge
Wil jij me dan eens eerst eens zeggen wat netwerk is want ik zal je nu eens vlug zeggen mijn aller eerste opname staat hier nog juist op.Beschikbaar 0 dagen.En ik dacht 30 dagen beschikbaar dat dit op de opnamens waren op het netwerk.
't is gewoon zo dat softwarematig de eerste opname altijd op harde schijf gedaan wordt INDIEN mogelijk. vroeger was dit aan te passen met de groene knop.

als je natuurlijk met een heel laag adsl/vdsl profiel zit kan het zijn dat er maar 1 stream voor een decoder voorzien is, in dat geval kan hij niet anders dan op het netwerk te gaan opnemen.

mvg
Wil jij me dan eens eerst eens zeggen wat netwerk is want ik zal je nu eens vlug zeggen mijn aller eerste opname staat hier nog juist op.Beschikbaar 0 dagen.En ik dacht 30 dagen beschikbaar dat dit op de opnamens waren op het netwerk.

dat zijn ze. opnames die je vroeger gedaan hebt blijven er uiteraard 30 dagen opstaan. en als je overlappende opnames gaat instellen zal hij ook nog op het netwerk gaan opnemen. maar het ging er mij om dat een eerste opname niet meer op het netwerk kan gedaan worden.

dit gezegd zijnde, vanaf dinsdag zal het mogelijk zijn via internet een opname in te stellen, en die zal dan wél op het netwerk gedaan worden, dus op die manier zal het terug lukken om een enkele opname te gaan opnemen op het netwerk

mvg



Badge
xenne jij zegd omdat ik iets overbodig vind.Jij spreekt dus voor heel België, want ik mag niet veralgemenen..dat van die leesbaarheid dat begrijp ik ook wel mijn moeder die is 70 die heeft nu wel geen belgacom maar die zou misschien ook problemen hebben met dat scherm.
Badge
frank waar kan je dat ergens zien of opvragen?
Reputatie 7
Badge +1
Xenne zegt

- van dat halve scherm ben ik geen fan, en als je op dat moment in HD aan het opnemen bent is het een half zwart scherm zonder klank

dat vroeg ik mij al af, want vroeger was het alleen die kleinere display die blauw stond dan met HD erin (klank was ook weg dan). Ik krijg de nieuwe dus ergens volgende week, en zal het dan wel zien. Als fervent HD-kijker en -opnemer zal ik dat halve zwarte scherm zeker niet beter vinden denk ik.Je kunt het alleen vermijden door HD-opnames op het netwerk te zetten. Maar die geven de laatste tijd soms haperingen bij het afspelen. Weet en begrijp ook niet waarom. Die HD-opnames worden dan toch gewoon gestreamd tijdens het kijken, net als bij live kijken ?

Van zodra ik de nieuwe interface krijg zal ik alles uitproberen en mijn ervaringen met jullie delen. Ben alleen benieuwd of mijn V3 niet gaat crashen...en/of slecht (zeg traag) gaat functionneren.



Van dat zwarte scherm is volgens Eva een gekende bug die zal worden opgelost.

https:///posts/c09f510033
Badge
Heeft iemand het ook al gemerkt als je een opname aan het afspelen bent en tegelijkertijd er een opneemt het beeld veel stilstaat.


  • geplaatst 17:54 door Axana .



    Heeft iemand het ook al gemerkt als je een opname aan het afspelen bent en tegelijkertijd er een opneemt het beeld veel stilstaat.






  • kan je dan ook opnemen op de decoder zijn harde schijf en te gelijkertijd afspelen van de harde schijf !
    Badge
    Blijkbaar wel daarstraks opname gezien die opname was zo glad als ijs.
    Badge
    Laat ons nu allemaal ne keer redelijk zijn,die GROENE KNOP van vroeger missen we allemaal wel.Met die bepaalde knop was het enorm eenvoudig om van 30 dagen naar uw eigen harde schijf te wisselen en te programmeren,alsook andersom.Maar ja,hopelijk komt deze bewerking wel nog terug.Het is dank aan ons forum dat BELGACOM een beetje weet krijgt van al deze problemen die de gebruikers allemaal ondervinden.We vertellen dat allemaal komende woensdag hé.

    TOT DAN.

    Grtjs.
    Reputatie 7
    Badge +1
    Heeft hier iemand ervaring met V3 crash na upgrade interface of de netwerkopnames nog beschikbaar blijven ? ik geloof dat de netwerkopnames op alle decoders in je netwerk beschikbaar zijn omdat die op je lijnnummer geregistreerd staan. Dus zou dat bij een nieuwe vervangdecoder ook moeten kunnen. Dan zou ik vanaf nu zoveel mogelijk nPVR gebruiken voor het geval dat mijn V3 decoder crasht volgende week....
    Reputatie 7
    Badge +1
    Computerken zegt= We vertellen dat allemaal komende woensdag hé.

    TOT DAN.

    Neem dan alvast je "waslijst" met bemerkingen zeker mee....;)

    Badge
    Moet ik een kogelvrije vest aan doen?Zoenen
    Badge
    Axana,waarom een kogelvrije vest,we zijn niet gevaarlijk hoor.

    ZALIGE PASEN !!!!!
    Badge
    De meesten niet maar zei die tegen die interface zijn en omdat ik soms nogal vrij m'n menig durf zeggen en brussel ook niet altijd een zeer veilige stad is.Dacht ik dat.Verstaanjulie.Ik kom nu wel van Antwerpen daar zijn we nu ook wel wat gewoon.
    Reputatie 6
    Badge +1
    Eigenlijk was ik in het begin ook niet zo wild van het nieuwe menu. Tot mijn verbazing was mijn partner er onmiddellijk mee weg, weet nog dat ik in de vorige versie veel moest uitleggen. Ik had al zoiets nu kent hij het en nu kan ik het weer eens beginnen uitleggen hoe dit werkt, maar dat was dus niet zo. Ook onze buurman van 78 heeft er geen probleem mee, dus dan denk ik dat het toch wel vrij goed gedaan is, maar het kan natuurlijk altijd nog beter. In ieder geval sinds de update gaat alles sneller.
    Axana meen je dat nu?
    Dikke prullen zijn het, heb al enkele programma's gemist omdat de opname die geprogrammeerd was niet uitgevoerd werd. En je merkt natuurlijk niets tot je uw opname wil bekijken en dan vaststelt dat er geen opname is. Dan maar de decoder rebooten en het ding werkt weer, maar uw programma daar kan je naar fluiten.

    ZAL NIET TE DIKWIJLS MEER MOETEN VOORVALLEN WANT DAN IS HET BYE BYE BELGACOM.
    Badge
    frodo wat meen ik?
    Badge
    Ook ne goeie avond snaKeshit.Kalmte kan u redden.
    Yep, daar heb je groot gelijk in maar er zijn grenzen, en sinds ik Belgacom TV heb zijn er toch wat grijze haren bijgekomen. Lang leve de gewone kabel TV en de dvd recorder. Nooit wat gemist of problemen mee gehad. Heb een geluk, heb de kabel nog niet opgezegd, en nog een follieke van Belgacom = de emmer doen overlopen, goe weten.:D
    Snakeshit[/url]]Lang leve de gewone kabel TV en ......

    .... lang leve de satellite-receiver, waar ik via astra, astra 2, astra 4, hotbird, .... uit een veel groter aantal aan internationale programma's selecteren kan om te zien wat ik wil.

    En bij deze satelliet-ontvangers kan je ook zien hoe bijvoorbeeld een goede EPG design (kleur en structuur) moet sein. Deeze blauw-grijse kleur is niets.

    Vrolijk Pasen!

    Reageer