Nieuwe versie software Belgacom TV



Toon eerste bericht

158 reacties

Badge
Ja ik weet het ik heb daar ook nog problemen mee.Het is in ieder geval mogelijk.Je moet dus eerst via je gids opnemenen-met marge-ja dus telkens moet je wel op ok drukken.dan moet je naar rechts waar die groote 30 daagen staat,dan ga je naar beneden en dan word indien schijf vol groot.Dan ga je naar rechts om te bevestigen en tot zover ben ik gekomen.Maar meestal blijven die 30 dagen er nogstaan dus doe ik ergens nog iets verkeerd.Ik heb verleden week een crash met mijn laptop gehad en heb alles moeten terug zetten naar het begin.En ik had hier de volledige beschrijving hoe het moest van iemand en ook van Eva.Maar dat ben ik nu kwijt met dat herstelpunt.
Badge
redcliff de methode zoals ze hierboven ongeveer beschreven is kan je dus beide zaken doen.Misschien leest iemand anders het en kan het beter uitleggen.Dan kan je het dus ook van 30 dagen naar oneindig brengen+ je tijd aanpassen.
GEEF ONS DE VORIGE LAYOUT MAAR SNEL TERUG.

Wij zijn WEL voor veranderingen, maar ze houden wel geen rekening met slecht zienden. Ook was het vroeger gemakkelijkere om iets op te nemen, je drukte gewoon REC en je kon alles in stellen, nu moet je OK drukken, dan moet je kiezen voor opnemen en dan moet je nog zien dat je niet vergeet met MARGE aan te duiden en wil je niet dat het verdwijnt dan moet je nog zien dat je aanduidt dat je meer opties wil instellen.

Voor mijn vrouw allemaal geen probleem want zij is heel technisch aangelegd en is ook heel veel bezig met computers, maar voor mij gaat dit te ver.

Dan ook nog het feit dat het blauw niet echt zichtbaar is op het zwart, ik ben al heel slechtziend en dan heb je dit nog...

Voor mij allemaal dus goed en wel voor een nieuwe update, maar hou dan toch met een aantal zaken rekening.
Reputatie 7
Badge +1
Duidelijk veel pro's en contra's....Ik zal het weten te zeggen als het zover is. Maar afgaande op de veelvuldige commentaren, zal ik zeker een aantal opties missen...en wat lay-out betreft: keep it simple zou ik zeggen. Hetzelfde geldt voor het bedieningsgemak, wat altijd een belangrijk criterium is bij de beoordeling van apparaten of softwaretoepassingen.

Als je na weken gebruik nog altijd op zoek bent naar bepaalde mogelijkheden, lijkt me dat geen goeie zaak. (Slimme)"Designers" hebben nu eenmaal een andere invalshoek als (domme)"gebruikers".....
Badge
William .9928blijkbaar moet ik hier op het forum toch maar enkel de pro's verdedigen maar ik zelf hoor ook bij de mensen die niet meer zo goed zien als je dit forum regelmatig leest zal je dit wel gelezen hebben.Daarstraks zei nog iemand dat hij de letters in de menu's te donker vond.Als je het mij vraagt wat is het nu infeite te donker of zie je het nu niet meer?Ik die regelmatig naar de oogarts moet voor onderzoek van mijn ogen heb nog ongeveer 70% zicht en ik kan nog voldoende zien op dat scherm dus mijn conclusie is gewoon dat het nu anders is als vroeger en dat het velen niet aanstaat en nu wordt er vlug gezegd dat ze dat niet goed kunnen zien omdat er dat beeld licht door komt.Je kan nu ook opnemen via je rec.toets.dat er mogelijkheden verdwenen zijn is misschien een spijtige zaak maar kunnen er altijd nog bijkomen.Ik versta dat soms niet die negatieve instelling van velen.Soms denk ik terug aan de tijd bij telenet ik dacht ook dat het daar beter was.
Badge
sinjoor71 dit versta ik dus niet ik heb nu ook al vrij lang die interface.Je weet wel ik heb die geforceerd en daar door mijn ontvanger mee naar de knoppen gedaan.Nu ik was er na een paar minuten mee weg.Dat wijst z'n eigen toch allemaal uit.Of je nu een boekje bij de hand hebt of niet.Je kan dit via je tv.ook via help daar staan allemaal vragen en daaronder vind je ook vanalles.Nu iemand Die enkele dagen belgacom heeft en dan die opdate krijgt dat begrijp ik maar een doorwinterde gebruiker niet meer.Dus ik vind het gebruik gewoon kinderspel.
bedankt axana heb het nu onder de knie en eerlijk zo veel slechter is het niet .een beetje oefenen en dan lukt het .ik zelf vind de nieuwe software niet slechter dan vroeger .het is even wennen zoals met alles dat nieuw is.dus voor degene die hem nog niet hebben niet zo rap panikeren.

wat me gisteren nu wel is opgevallen is ik had telefaxs even op pauze gezet en dan zie je bij de balk onderaan het start uur en eind uur maar dat staat nog op winter uur mischien kan bgc dat eens veranderen .
Reputatie 7
Badge +1
Ja lap, 't is zover. ik heb de "banner" gekregen, dus binnen 7 dagen krijg ik ook de nieuwe interface....zal me benieuwen of mijn V3 er doorsukkelt....heb daar nog zo'n 30% opnames op staan (rest 70%). zal al maar beginnen overkopiëren.....(had ik al voor een deel gedaan) en tijdelijk terug opnemen van de analoge kabel, wat ik niet dezelfde dag kan bekijken. Ik zal dan dus eindelijk écht mee kunnen discussiëren en mijn (positieve en/of negatieve) ervaringen kunnen delen.
Badge
Dan ben jij wel één van de weinigen hier want ik krijg hier van iedereen comentaar naar men hoofd gesmeten ik weet dat er nog wat problemen zijn vooral bij die opnamens maar die groeien er wel uit maar niemand beseft dat trouwens we zijn ook nog helemaal niet eind mei die opdate is nu nog volop aan het evolueren dat was al zo vanaf toen de eerste 10000 mensen die kregen tot nu.Alle bugs worden gemeld en stelselmatig opgelost en er zullen waarschijnlijk nog veranderingen komen.Maar nee iedereen wil een nieuwe die misschien ook niet naar hun zin is en dan begint het spelleke hier opnieuw misschien niet voor al deze mensen maar dan mischien weer voor anderen.Dus zo zie je voor niemand kan je goed doen en belgacom tracht de kerk in het midden te houden.Normaal zou het uur juist moeten zijn dat kan je misschien verhelpen door gewoonweg even de stekker uit te trekken en even later weer in te steken.
Badge
Proficiat sinjoor71. Heb je er geen enkele op staan die je niet meer zo belangrijk vind?Anders kon je die er desnood laten opstaan en zien hoe je decoder er op reageerd tijdens die interface.Misschien heb je dan ook de mogelijkheid om een nieuwe decoder moesten de opnamens gewist worden.
niet getreurd sinjoor71 ik heb sinds gisteren ook de banner, maar we geraken er wel door zeker !

En stel je voor dat alles zonder problemen zou verlopen dan heeft het forum geen enkele nut meer ;-)
Normaal zou het uur juist moeten zijn dat kan je misschien verhelpen door gewoonweg even de stekker uit te trekken en even later weer in te steken.


Bij de regering heeft dat toch niet veel opgelost met die stekker uit te trekken ( grapje )
Reputatie 7
Badge +1
Axana : bedankt. ik zal dat zeker zo doen. Netwerkopnames zouden toch zéker beschikbaar moeten blijven. Ik ga zeker niet alles overkopïëren, ik zie wel. Ik hen trouwens geen schrik van de nieuwe interface. Ik vind overal mijn weg in.

Ricy: is inderdaad wel spannend: lukt het of lukt het niet ? ben benieuwd wanneer het gebeurt. Hoop alleszins dat het niet tijdens het Paasweek-end gebeurt, want dan kun je eerst dinsdag een nieuwe decoder gaan afhalen.....heb gelukkig (voorlopig) nog altijd analoge kabel om op terug te vallen !
Ja in verband met die nieuwe decoders V4 zijn die kleiner in afmetingen of is dat het zelfde gebleven.

Kan je de oude zo maar inruilen voor een nieuwe versie of wat zijn de voorwaarden hiervoor.
Reputatie 7
Badge +1
Volgens mij schelen die afmetingen niet zoveel, maar zeker niet groter eerder kleiner. Heb hem al een paar maal bekeken in het Belgacom Center in het Wijnegem Shopping Center. Display is anders (zendernaam wordt vermeld geloof ik) en blauwe letters zijn veel minder fel (puntjes). Enige verschil, maar één scartuitgang (en een HDMI) meer. Ik heb bij de V3 nu 2 DVD-HDD-recorders doorgelust naar de TV (2 scarts) aan die 2 scarts hangen + HDMI direct naar de TV. De V4 heeft wel 320Gb HDD, snellere processor en groter RAM-geheugen (512MB).

Ja Alexander De Croo heeft nu juist één jaar geleden de stekker eruit getrokken......en we hebben nog geen beeld !;)

Hopelijk hebben we met Pasen beeld met nieuwe interface op oude decoder.....ofwel (bij voorkeur nà Pasen) oude decoder kapot en nieuwe interface op nieuwe V4....
Ik heb niet gemeten op dinsdag, toen ik de V3 voor de V4 heb vervangen, maar ik denk dat beide gelijk zijn. Het display is een dot-matrix display - beter dan de schreeuwerige blauw 7-segment display.

De aansluitingen op de back-panel zijn anders ingericht.

Best van alle: der HDMI-uitgang geeft nu de audio-signalen naar HD-Audio-Standard correct weer. :D



Reputatie 7
Badge +1
En nu maar wachten.....Tong uitsteken
Axana,

Volgens mij zie jij ook niet goed hé.

De naam is Johntel en niet BGC TV.

Ik heb al BGC TV van in het prille begin en er is heel veel positieve verbetering tegen vroeger. Zeker de overgang van ADSL naar VDSL.

Ik ben wel voor veranderingen en een snellere werking van de decoder maar de kleuren van tekst en achtergrond zijn wel heel onduidelijk te lezen. Her overzicht van de opnames en planning is ook niet meer zo overzichtelijk. Gebruikte volume op de de harde schijf is ook verdwenen.

Collega's hier op het werk vinden de aanpassing ook negatief. Zelfde problemen als ik met kleuren en tekst.

DUS ... aanpassen van lettertype en kleuren zal heel veel verbeteren.
Ik vind het spijtig dat je naar de radio wilt luisteren dat je niet meer de zendernr. kan ingeven. Vroeger gaf ik bvb. 820 in en kwam ik metaan op Q. Nu moet ik via de knop radio op de afstandsbediening gaan, want Radio staat bij mij niet in het menu.
Badge
Inderdaad ik kan niet goed lezen als jij immers regelmatig op dit forum zat wist je dit al lang.Wat velen bedoelen met die onduidelijkere kleuren heb ik nu deze morgen eens goed aan het bestuderen geweest en het enkele dat ik hierover kan zegen is die achtergrond die er door komt en dat laatst letter teken dat bij sommige zenders minder blauw is en voorts is daar niets mis mee.En dan nog kan ik er mee leven zoals hij nu is dus zou ik niet weten waarom die moet aangepast worden.
Reputatie 1
Computerken, dat van die 10 dagen TV-gids is kennelijk nu pas doorgekomen. Toen de nieuwe software net was aangekomen raakte ik echt maar vijf dagen verder. Ik ben volledig akkoord dat 10 dagen een serieuze verbetering is! Daar ben ik dik tevreden mee.

Axana, ja, die kleuren waren soms een beetje ingewikkeld. (Groen was sport, zover was ik mee, maar ik ben er nooit achtergekomen of paars nu serie of film was omdat de kleurcodes vaak niet consequent werden gebruikt.) Dus zo'n ramp vind ik het eerlijk gezegd niet dat ze gewoon zijn afgeschaft. Al is het blauw nu niet even leesbaar als vroeger (ik moet een stuk dichter zitten om goed te kunnen lezen en ik heb goede ogen), het is wel iets waar ik aan gewoon kan worden. Maar die ideeënbus zal ik eens moeten opzoeken!

Ik ben er intussen achter hoe ik die marges van opnames kan aanpassen, maar dan alleen die van de opnames op schijf. Het schijnt onmogelijk te zijn om die marges van de opnames op de servers aan te passen. En server-opnames afspelen geeft vaak problemen, als was dat voor de update ook wel al eens.

Er schijnt wel een klein glitchke te zijn als je programmeert en er is een opnameconflict, afhankelijk van wat ik kies, word ik uit de TV-gids gekegeld. Maar soit, als dat alles is...

Over het algemeen vind ik de nieuwe software te doen. Je hebt minder gegevens, minder mogelijkheden en minder controle over bepaalde aspecten zoals marges. Het is een simpeler en daardoor ietsje sneller, dus op dat vlak is het 'gemakkelijker' te gebruiken dan de oude versie. Maar afgezien die uitgebreide TV-gids zijn er verder geen echte verbeteringen. Of zijn er voordelen die ik tot hiertoe gemist heb?
Badge
Dat is toch beter nu? Dan kom je ineens in die apparte lijst.Alee ik vind dat toch.
Badge
Sarah2; normaal met die marges als je daar mee opneemt kan je normaal wel geen problemen hebben.Geloof dat dan de tijd is -5+20 is. Maar Als je meerdere posts van mij leest daar in staat ongeveer beschreven hoe je het kan veranderen zowel die 30 dagen naar oneindig als die opname tijden verzetten.Wat die kleuren betreft ik weet ook niet wat ze bezielden om die ooit te verweideren waarschijnlijk hebben klanten erom gevraagd want zomaar doet men dit niet.Maar Als dit 7/8 kleuren zoals vreoger zouden zijn desnoods iets minder fel ben ik altijd voorstander,daarom had ik dit dus gevraagd liever één kleur dan 3 waar je niet aan uit kan.
laat ons beginnen met te stellen dat de nieuwe software enkele voordelen heeft, met name:

- start dus sneller op
- zappen gaat vlotter
- teletekst funcite gaat vlotter
- bij het opzetten moet je niet meer op digitale tv drukken om tv te kijken
- tv gids tot 10 dagen

en dan de nadelen:
- of het grafisch zo'n schitterend concept is valt over te twisten, maar het is een feit dat de leesbaarheid niet altijd optimaal is
- de tv gids is aan de trage kant
- geen mogelijkheid meer om vooruit of achteruit te spoelen door uur minuten en seconden in te geven bij opname
- geen mogelijkheid om eerste opname op het netwerk op te nemen (groene knop functie)
- van dat halve scherm ben ik geen fan, en als je op dat moment in HD aan het opnemen bent is het een half zwart scherm zonder klank
- opnemen via zoeken titel werkt niet goed

alles bij elkaar sta ik redelijk neutraal tov het nieuwe menu, het bracht enkele verbeteringen, maar het is een beetje zuur dat we bepaalde mogelijkheden hebben moeten inleveren.

dank voor uw aandacht en nog een zalige Pasen.

mvg,
Badge
xenne bij die nadelen kloppen enkele zaken niet.

Waar haal jij dat, dat het bij de eerste opname niet mogelijk is op het netwerk op te nemen.

groene knop was gemakkelijk maar is niet nodig.

Die mankementen(traagheid) zal waarschijnlijk komen door v3 ik kan daar niet over meespreken ik gebruik v4 en bij mij werkt alles goed.

Dat vooruit spoelen met min. en sec. vind ik niet nodig dus dat vind ik eerder een eigen keuze.

Zicht baarheid ik heb ook geen volledig zicht maar ik ondervindt toch geen last dus ik versta niet goed wat men hier zo kan klagen over dit probleem ik denk dat het meer te maken heeft met dat beeld dat er half door komt en soms ook één letter van een bepaalde zender dat verbleekt.

Ik zie hier nergens nadelen en er zijn zaken verdwenen dat zie ik ook;maar de kans bestaat toch nog altijd dat er in de toekomst nog mogelijkheden bijkomen.

Reageer