Nieuwe versie software Belgacom TV



Toon eerste bericht

158 reacties

Aan allen een Vrolijk Pasen.

De chocolade in de paaseieren zal voor velen van pas komen tegen de stress opgelopen door de nieuwe BGC software en ik zal maar enkele van die hele grote chocolade eieren aan de kant leggen tegen dat ze bij mij de software installeren ;)
aan sinjoor ik heb een v3 en na de nieuwe software stonden mijn programma's die ik daarvoor had opgenomen nog altijd op de decoder.ik kan alleen spreken over mij maar denk dat de kans groot is dat alles bewaard blijft en dat je niets zal kwijt zijn.in elk geval aan iedereen een vrolijk pasen
Axana,

Inderdaad is die transparantie het grote probleem.

Moest men 5 lijnen gebruiken ipv 7 voor de tv gids zou dit ook al beter worden.

Voorbeeldje bijgevoegd zoals het zou moeten zijn. Niet transparent maar met de nieuwe layout.

Heb de vrije ruimte op harde schijf ook teruggevonden.

nl de blauwe en witte bolletjes tussen het beeld en de opnamelijst. Helemaal rechts van die bolletjes staat dan het vrije percentage op de schijf. Het zij weer van die fenijnige klein cijferkes.

Allee hier sluit ik dan dit onderwerp af.

Nog één zalig paasfeest. ;)
Badge
Eerst en voor al voor iedereen ook een zalig paasfeest toegewenst.

SnaKeshit is begrijp je standpunt wel heel goed en het is natuurlijk niet plezant als het langs geen kanten functioneerd.

sinjoor71 volgens mij mag je op 2 oren slapen wat betreft die opnamens die zullen wel blijven staan zoals redcliff zegd.

johtel mischien kan er iets aan die transparantie gedaan worden.Ik vind het persoonlijk geen probleem;maar ik geef toe dat andere mensen het er moeilijker mee hebben.Misschien iets voor woensdag?
Het grootste probleem is dat Belgacom volgens mij er te veel vanuit gaat dat iedereen een grote flat screen heeft.
Op zulke schermen zijn die teksten mss wel duidelijk, maar op mijn scherm alleszins niet. (heb nogthans geen kleine tv hoor)
ik ben nog altijd voorstander om de mensen zelf te kunnen laten kiezen tussen 2 templates.

Dus dat mensen een template kunnen kiezen met 'groot lettertype/ minder lijnen/ geen transaparantie op een scherm' en een template zoals het nu is (kleine lettertype, meer lijnen, goed voor grote tv's). Op die manier maakt je de oudere mensen tevreden, maak je de mensen met modenerne hardware tevreden, en maak je de mensen tevreden die 2 tv's hebben (een kleinere en grotere tv).
In mijn opzicht verhoogt zoiets enkel de klantvriendelijkheid. Enig nadeel is voor Belgacom, is dat ze 2 templates moeten testen (wat op zich ook geen probleem hoeft te zijn via parameterisatie). Zal het idee ook eventjes in /dev/null zetten... correctie..ideeën bus :p

Voor de rest ben ik niet zoooo ontevreden over de nieuwe layout hoor, buiten de soms onleesbare tekens vind ik enkel het gebrek aan 'volgend programma' en "fast forward/rewind to point in time" een heel groot gemis. Maar langs de andere kant kan ik ook snappen dat het verwijderen van die 'volgende programma' een kleine snelheids winst met zich meebrengt.
Reputatie 7
Badge +1
Redcliff en Axana, bedankt voor de geruststelling. Maar ik wilde alleen maar weten of de nPVR opnames beschikbaar bleven bij het vervangen van de wel-of niet gecrashte decoder. PVR-opnames ben je sowieso kwijt, want die staan op de HDD. Ook allemaal een zalig Paasfeest voor de gelovigen, prettig en zonnig Paasweekend voor iedereen. :)
dank u en vansgelijkes.

en wat is er woensdag te doen?

mvg,
Badge
Achter de schermen bij belgacom.Is maar een beperkt aantal mensen.Je bent zeker niet de enige die geen uitnodiging heeft ontvangen.Het is trouwens ook de eerste maal.
okay. dank voor de info. ik ben hier nog maar pas gearriveerd dus zou straf zijn moest ik uitnodiging gehad hebben. maar wel graag een uitgebreid verslag ......

mvg
Badge
Je zal hier wel iets van horen al denk ik persoonlijk zoals Bart ook zei dat we ons er misschien niet zoveel van moeten voorstellen.Het is te hopen dat we nog wat met vragen en zo konnen komen maar dat denk ik niet want dan zou het veel te laat worden en volgens dat schema dat ik kan zien zijn ze dat niet van plan.
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk meer een beloning voor de mensen die hun best doen op de community om anderen met problemen te helpen of die goede suggesties hebben..het zal geen ronde tafel conferentie worden denk ik.;)
ik begin nu spontaan te denken aan een gaskamer... weet ook niet waarom..:o
gedaan met het geklaag van de mensen 😛 (ik uiteraard niet, want ik klaag nooooooooooooooooooooooooooooooooooooit, en de paus is heilig... 😛 )
Badge
Er zullen waarschijnlijk 2 aparte kamers zijn.Tong uitsteken
Reputatie 7
Badge +1
Ja, een voor rokers (gaskamer) en een voor niet-rokers !
Badge
sinjoor71 gij zij precies ook de grappichste thuis?
Reputatie 7
Badge +1
Dat durft ik niet zeggen hoor....mijn vrouw is ook heel grappig soms....;)
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag dus nà 4 dagen is de nieuwe interface er doorgekomen.V3 niet gecrasht ! hoera ! een half uurtje gegrasduind, had er al veel over gelezen, hier op het forum en in de handleiding. Valt allemaal nogal mee, gewoon een beetje wennen. In de oude interface had je wat meer overzicht en informatie, vooral bij de opnames. Hier mis ik vooral info over zender en duurtijd en ook het overzicht van de geplande serieopnames. Wat meer menutjes bij het plannen, maar er zit genoeg logica in.

De HD-zenders stonden "default" op "HD geblokkeerd", zodat je die eerst terug moet activeren om de HD zenders terug te vinden. Ook in de TV-gids moet je de volgorde terug aanpassen.

Verder mis ik ook de hier reeds in den treure vermelde rode, groene en blauwe knopfunctie.

In de TV-gids mis ik het klokje bij een herinnering (staat niet meer in de lijst met een klokje zoals de geplande opnames met cirkeltje). enkel als je er met de cursor gaat opstaan komt dat klokje in de witte infobalk met lichtblauwe tekst). Over de donkerblauwe letters op middelbluwe ondergrond kan je redetwisten of dat wel het ideale contrast geeft.

Voordelen: eens je het gewend bent is het wel handig in bediening, navigeren door de menu's gaat sneller, ook met een V3.

Gebruikt volume % van je HDD staat nog wel vermeld in een puntjeslijn (met restpercentage achter) boven de geplande of reeds opgenomen programma's.

Speciaal voor Axana, het symbool cirkeltje met een streepje door betekent dat je de optie "nooit verwijderen bij volle harde schijf" hebt gekozen bij de planning.

Ben dus behoorlijk tevreden: nu nog gebruik afwachten.
Badge
Dank u sinjoor71 ik ben nogal laat vandaag want ik geraak sind gisteren avond bijna niet meer online.Verbinding draadloze laptop mislukt steeds heb hem nu maar verbonden met ethernet kabel.
Reputatie 7
Badge +1
Bugfix voor zwart scherm tijdens opnemen van HD-zender als je de TV-gids of de opnames/planning raadpleegt is reeds toegepast bij mij. Heb nu wel b eeld en geluid in die situatie. Was bij de oude interface zelfs niet het geval, daar kreeg je een blauw schermpje met HD in en geen beeld of geluid tijdens raadplegen TV-gids en opnames/planning..Da's dus al een hele verbetering. Ik mis vooral meer info op de lijst van opgenomen programma's (zender, duurtijd bv).
Weet er iemand hoe men een opname die men gemaakt,heeft kan stoppen, en nadien verder kijken vanaf het moment dat men gestopt was??

Als ik dit bij mij doe begint de opname steeds terug van het begin. Bij de vorige versie kon ge gewoon hervatten of opnieuw beginnen.

Zie ik iets over het hoofd of is deze functie nog niet beschikbaar voorlopig??

Dank U voor eventuele oplossing.

Willy.
Reputatie 7
Badge +1
Ja, dat werkt nog altijd, zowel bij PVR (op HDD) als bij nPVR (netwerk). Je moet voorlopig wél steeds het kijken beëindigen met de stoptoets, en niet met een andere toets zoals backtoets of digital TV toets of TV-gids. Ze zijn bezig met een "bugfix" om dat probleem op te lossen; maar voorlopig dus stoppen met kijken met de stoptoets. Probeer het maar eens uit.
Beste, bedankt voor de tip. Het werkt. Weeral iets dat we weten.
een bedenking van mijnentwege: Het is niet zo'n slechte keuze van BGC volgens mij om maar één optie te voorzien om een opname te stoppen. Want het doet mij denken aan OS: Windows waar je zoveel mogelijkheden hebt om een actie uit te voeren zodat de meesten het bos door de bomen niet meer ziet.

Dus Stop met de Stop knop !
Reputatie 7
Badge +1
Bijkomende verbetering van nieuwe interface (bij mij toch, ondanks nog V3): terug-of doorspoelen van een serveropname gaat veel vlotter en het beeld/geluid blokkeert niet meer.
Op mijne BGC-Decod-V3 nog altijd geen nieuwe software te bespeuren.

Nog altijd in blijde verwachting ;)

Reageer