Nieuwe versie software Belgacom TV



Toon eerste bericht

158 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ricy schrijft:

Op mijne BGC-Decod-V3 nog altijd geen nieuwe software te bespeuren.

Nog altijd in blijde verwachting

Hoop dat het geen 9 maanden meer duurt hé Ricy ! ;)

Tot nu toe zijn mijn ervaringen positief. Eens dat je het wat gewoon wordt en alles weet te vinden, went het wel snel. Groene (opnames naar nPVR en omgerkeerd), blauwe (wissen opnames of planning) en rode knop (TV-gids per zender) mis ik wel. Als je met de cursor scrolt worden de betreffende rubrieken 3 x groter weergegeven, zeker voor de meesten duidelijker. Gegevens bij opgenomen programma's zijn wat magertjes, bv. geen zender of duurtijd; ook niet als je op OK drukt.
de nieuwe update vind ik echt niets ,geef mij maar de eerdere versie

dat zoals ik hier lees de tv gids nu tien dagen ver gaat heb ik echt niets aan want zou uren zitten klikken eer ik 10dagen ver kan gaan en ben ik allang vergeten wat ik in de eerste dagen gelezen heb dat speelde,ik zie maar drietal programs langs elkaar en dan is langszaam verder klikken,duurt een tijd eer de balk opschuift dus als ik zo tien dagen ver moet scrollen is niet te doen,heb geen overzicht meer over wat speelt

voor zanders als 2BE enzo kan ik terug tv gids in huis halen maar staan in zo boekjes ook zenders als SYFY genoteerd? want zie nu geen nut meer aan de tv gids van de tv,mis rode knop die TV-gids per zender weergaf

voor mij is deze update een zeer grote teleurstelling!!!!
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt in de TV-gids met een volle dag verspringen met de doorspoeltoets (vroeger de gele toets). Als je "vandaag" op prime-time zet, kan je dus perfect telkens een dag verder naar primetime enz. en volgens mij is het maar een week verder, niet 10 dagen.

Bovendien kun je sedert gisteren op de TV-gids van Skynet van op afstand programmeren; Alles komt dan wél op de server (nPVR) tenzij je dat later op je decoder aanpast naar PVR. Je moetr het wel eerst activeren op de E-services.
Badge
Beste sinjoor71,de TV gids loopt wel degelijk over 10 dagen,maar is ook wel tergend traag in te kijken.

Maar bedankt voor de tip (een volle dag te verspringen door middel van de doorspoeltoets).

Grtjs.
In het begin had ik probleem met de navigatie door de TV-gids. Die versprong soms een pagina te ver, maar dat is blijkbaar ondertussen verbeterd.

Voor zover ik mij herinner kon je zelfs een serie programmeren in de oude versie als de aflevering van die dag al voorbij was. Maar nu gaat dat dus niet meer.

Ik had een serie geprogrammeerd maar wou er nog iets aan aanpassen (de marges geloof ik) maar dat lukte niet. Ik moest de programmering wissen en opnieuw beginnen.

Vroeger kon je een herinnering met marge instellen. Maar nu is dat niet meer mogelijk. Dat was vooral handig voor films op VT4 die al eens te vroeg durven beginnen.
Reputatie 7
Badge +1
Computerken, het is inderdaad 10 dagen (vandaag inbegrepen), maar die laatste dag(en) komen er maar in de loop van de namiddag bij. Had al vroeger vastgesteld (bij oude interface) dat er in de namiddag een extra update komt van de TV-gids.
Reputatie 7
Badge +1
Heb vandaag voor de eerste keer voor dat ik een ingeplande opname (de Klas van Frieda van dinsdag 3 mei) niet terugvind in de planningslijst alhoewel er in de TV-gids wél een cirkeltje bijstaat....

Geplande opnames komen trouwens nog steeds (zoals bij de oude interface) soms met een kruisje in het cirkeltje te staan. Dus zoals voorheen verwijderen en terug ingeven. In die planning met de TV-gids zit dus duidelijk nog een serieuze "bug".

Heb nu voor de test die aflevering van dinsdag eens vanop afstand geprogrammeerd, en nu staat ze wél in de planningslijst met 30d.

Nog bijkomende bemerking. Na wat gewenning is de nieuwe interface best wel leuk om te bedienen. Je komt nu in de TV-gids direct op het programma dat bezig is. En je krijgt de korte uitleg erover in een (redelijk groot) wit kader met lichtblauwe (grote) letters boven de TV-gids in dat halve TV-beeld. Daar zie je dan wel niet zo heel veel meer van, maar dat stoort me niet echt. De bediening van de TV-gids staat hier toch voorop; hetzelfde geldt voor de opnames en planning. Minder overzicht en info, maar wel duidelijk want info vergroot in wit scherm met grote lichtblauwe letters en ook de opties worden vergroot weergeven, daarna ook de gekozen opties. Na een beetje oefenen gaat het écht wel vlotjes en ook sneller vind ik (zelfs met V3).

Het horizontaal scrollen door de TV-gids bv. van 's middags naar 's avonds gaat met een korte vertraging, en ook de functie met de doorspoeltoets om naar de volgende dag, zelfde uur te scrollen duurt eventjes met bericht "even geduld", maar het komt allemaal wel door. Kan ook wel aan het beperkte RAM- geheugen van de V3 liggen natuurlijk. de V4 heeft dubbel zoveel RAM geheugen en een snellere processor; hebben mensen met een V4 hier ook last van? of gaat dat daar iets vlotter en sneller?
Nu staat de nieuwe software ook op mijn BGC decoder V3 en wat direct stoort is de leesbaarheid in het algemeen van de teksten, die inderdaad zoals hier al dikwijls aangehaald geweest is de wensen overlaat.

Verder heb ik nog maar weinig geëxperimenteerd maar op het eerste zicht gaat het navigeren door de nieuwe menu's vlot en dit zonder de handleiding te raadplegen, want ik wil eerst alles uittesten zonder de gebruikershandleiding te raadplegen daar dit de enige goede manier is om uit te vissen of het navigeren logisch en gemakkelijk is.
Reputatie 7
Badge +1
Amusement....;) bij mij viel het allemaal wel mee. Hangt ook wel af van je schermgrootte. Is duidelijk gemaakt voor LCD/LED schermen van 37' of meer.
Reputatie 6
Badge +3
sinjoor71 schreef : Heb vandaag voor de eerste keer voor dat ik een ingeplande opname (de Klas van Frieda van dinsdag 3 mei) niet terugvind in de planningslijst alhoewel er in de TV-gids wél een cirkeltje bijstaat....

Inderdaad een bug die voorkomt, belgacom-eva adviseert dan om de decoder te resetten. Dan komt de geplande opname meestal toch in de planninglijst. Hoewel dan deze later weer vanzelf kan verdwijnen.

Sinds nieuwe software:
Afstandsbediening werkt niet meer op de volume knop en de aan/uit knop na (steeds uit zetten en terug aan)
Opnames zijn reeds meerdere malen niet beschikbaar
Gestarte uitzendingen kan je niet afspelen na opname maar bij voorwaarts spoelen staat de hele uitzending er wel
Bewaartijd van 30 dagen niet aanpasbaar

Waar ik werk, moet ALLES getest zijn voor we naar productie gaan, niet getest worden in productie (IT wereld)

Bij verkoop van Bgc tv Werd er ons niets verteld van de nodige kwaliteit van de lijn ivm opnames
Waar is de logica dat je enkel kan opnemen en tegelijkertijd kan je niet zappen, wat is het nut dat je iets wil opnemen
Reputatie 7
Badge +1
Had vandaag wéér een opname voor woensdag "Volt" gepland, die niet in de planningslijst verschijnt maar wél in de TV-gids met een cirkeltje staat. Zal de decoder eens terug opstarten ... en ja, Volt staat nu wél in de lijst....toch wel een zeer vervelende "bug"!Wenkbrauw ophalen
Sedert dat de nieuwe software op de BGC-decoder V3 staat, heb ik af en toe korte klankonderbrekingen bij HD tv kanalen.

Zijn er nog die dit vast stellen sinds de nieuwe software?
zoals reeds eerder gemeld heb ik daar ook last van

ik heb ook de indruk dat de tt ondertitels iets minder goed synchroon lopen

mvg

  • geplaatst 03/05/11-11:18 door xenne
    zoals reeds eerder gemeld heb ik daar ook last van



    ik heb ook de indruk dat de tt ondertitels iets minder goed synchroon lopen.


  • De vraag is natuurlijk of ze bij BGC daar van bewust zijn en wel het probleem aan het oplossen zijn ?

    Ik mag toch hopen en veronderstellen dat er toch tenminste iemand van Belgacom meekijkt op dit forum met voldoende verantwoordelijkheid en de bevoegde instanties op de hoogte brengt zodanig dat er naar een serieuze oplossing kan gezocht worden.



  • ook wij hebben nu regelmatig dat de klank weg valt bij Hd vind dit zeer storend en ook last van de ondertitels die niet synchroon lopen .en de afstandsbediening werkt ook niet goed voor de klank luider of stiller te zetten ,zijn vervelende zaken hopelijk word het opgelost
    geplaatst 03/05/11-16:01 door redcliff
    ook wij hebben nu regelmatig dat de klank weg valt bij Hd vind dit zeer storend en ook last van de ondertitels die niet synchroon lopen .en de afstandsbediening werkt ook niet goed voor de klank luider of stiller te zetten ,zijn vervelende zaken hopelijk word het opgelost

    Ik heb die problemen ook. Mijn Decoder is er ene van versie 3 dus nog geen recente van Versie 4, is die van u ook een Versie 3 ? misschien hebben de decoders van versie 4 die problemen niet of hebben ze dan misschien met andere problemen af te rekenen ?? Eigenlijk zouden ze toch van Belgacom eens mogen melden of ze al dan niet met die problemen bezig zijn !!
    Eva heeft al een paar keer gemeld dat ze op de hoogte zijn van bepaalde bugs, en dat deze zullen opgelost worden in komende update(s). we beschikken helaas niet over de volledige buglijst en kunnen enkel hopen dat deze volledig is.

    de vraag is ook wanneer die update uitgerold gaat worden, ik vrees een beetje dat het tijd zou kunnen aanslepen, want bij elke upgrade lijken er wel decoders te sneuvelen en andere rare problemen op te duiken, dus wellicht geven ze ons liever 1 update na 6 maand, dan 6 op 1 maand.

    mvg

    ps: hier ook een decoder v3
    Reputatie 7
    Badge +1
    Ik heb ook een V3 en heb gelukkig geen klankproblemen bij HD-zenders. Ondertiteling via teletekst gebruik ik niet en ik kan dus niet bevestigen of dat niet synchroon loopt met het beeld..

    Wat volgens mij misschien wél vlotter/sneller loopt op een V4 is denk ik het zoeken in de TV-gids als je een paar dagen verder wilt met de doorspoeltoets. Nu komt daar een paar seconden "even geduld" op, maar het is doenbaar. Misschien gaat dat met het grotere RAM-geheugen van de V4 sneller. Kan iemand met een V4 dat hier bevestigen ?

    Over het algemeen ben ik heel tevreden over de nieuwe interface. Na wat gewenning gaat het écht welk vlot. Nu nog de "bugs" er uit....

    Wat ik ook nog eens zou willen uitgespit hebben is, of het klopt dat er slechts maximum 90 uur netwerkopnames per maand mogelijk zijn. Dat heeft Eva hier in een andere issue eens geschreven. In de handleiding, die ik vandaag in de bus kreeg (binnen de week na aanvraag) vind ik wel op blz. 51 onder abonnementen/TV Comfort:

    1. Belgacom TV Comfort: basisaanbod
    • Meer dan 70 zenders in digitale geluids- en beeldkwaliteit
    • Een selectie van zenders in HD*-kwaliteit
    • De mogelijkheid een programma te onderbreken en te hervatten wanneer u dat wenst, of tot 60 minuten terug te spoelen
    De mogelijkheid om tot 90 uur op te nemen op de harde schijf van uw decoder
    • Elk weekend een gratis weekendmatch uit de Jupiler League.

    dus wel degelijk op de harde schijf hé, men zegt niks over netwerkopnames......

    .

    geplaatst 03/05/11-20:48 door sinjoor71
    De mogelijkheid om tot 90 uur op te nemen op de harde schijf van uw decoder


    Ja en bedoelen ze dan In HD kwaliteit 90 uur opnemen ?
    tsja, dat hangt natuurlijk ook af van de capaciteit van de harde schijf van de betreffende decoder, ondertussen heb je er van 90, 160 & 320GB meen ik. op die laatste zal je 90 uren HD kunnen opnemen. nogal een vreemde opmerking in de handleiding

    wat betreft die 90 uren netwerkopnames, ik heb een post van Eva terug gevonden van 22/02 waar ze nog schreef :

    De netwerkopnames (nPVR) tellen hier uiteraard niet mee en daar staat dus niet echt een limiet op (enkel de 30-dagen limiet).

    Mvg

    Eva van Belgacom

    mvg,
    Reputatie 6
    Badge +1
    Soms heb ik een hele korte geluidsonderbreking op HD kanalen, maar het valt eigenlijk niet zo op. Ook een V3
    Inderdaad de geluidsonderbrekingen op HD kanalen zijn heel kort en vallen niet zo frequent voor.

    Nu maar afwachten of er iemand met een V4 dit ook al voor gehad heeft ?
    Reputatie 7
    Badge +1
    In issue "Hoelang of hoeveel opname met 30 dagen systeem ??" antwoordde Eva op 29/4/11:




    Beste Michel,

    Er is een beperking van 90uur. Dus u kan in een tijdspanne van 30 dagen 90uur aan opnames bewaren.

    Met vriendelijke groeten,

    Eva.

    Mijn reactie was toen:




    Ook de eerste keer dat ik ervan hoor. Da's zo'n 3 uur per dag. Nog een vraag, eens je de programma's bekeken en gewist hebt, komt de teller dan terug op nul ? of moet je dan tot de volgernde maand wachten als je de 90 uren bereikt hebt......en tellen de geplande opnames (nu een week op voorhand) mee ? of alleen de opgenomen en nog niet bekeken programma's ?

    Dit is wel een héél belangrijke mededeling van Eva !! dus geen beperking tot 2 netwerkopnames per dag, maar 90 uur per maand ? dus belangrijk vraag, is die 90 uren limitatief "tout court" of limitatief voor 90 uren totaal per maand opgeslagen en nog niet bekeken. M.a.w. nog eens verduidelijken; als je alles binnen de 2 à 3 dagen bekijkt, tellen die bekeken programma's dan nog verder mee voor het maandtotaal ???.

    Bovendien is die beperking van 90 uren per maand een heel vervelende zaak als je nergens kunt checken hoeveel je nog overhebt (zoals met downloadvolume)...zou bv. op de skynetsite kunnen met een knop (resttijd voor serveropnames of zoiets), wat denken jullie ?

    Het wordt immers niet simpel meer om dat allemaal in het oog te houden. Een programma van 35 minuten wordt met 5 voor en 20 na al gauw een uur. Een film van 2 uur wordt 2 uur 25min. Zelfs met 2 programma's per dag zit je al snel over de 3 uur per dag. Die limiet zal dan snel bereikt zijn want voor 2 uur TV kijken ben je al snel bijna 3 uur van je limiet kwijt....

    Daar moet zeker nog eens grondig over nagedacht worden vooraleer ze dat officiëel maken ! bv. alleen de werkelijke programmaduur laten tellen, en niet die nutteloze en verloren 25 minuten. Bovendien zouden bekeken en verwijderde serveropnames niet langer meegeteld mogen worden. Diegene die je niet binnen de 30 dagen bekijkt ben je trouwens sowieso kwijt.






    die post heb ik ook gezien sinjoor71, maar Eva haar post van 22/02 in topic 320GB spreekt dat dan weer tegen tegen, dus hopelijk wordt dit gauw voor eens en altijd duidelijk

    mvg

    Reageer