Vraag

Betrouwbaarheid Proximus


Hallo, een paar jaar geleden heb ik de overstap gedaan van Telenet naar Belgacom (in der tijd) voor een pack met 3 tv's.
Dus 3 decoders en het hoogste pack met vaste telefonie.
Dit zou geen probleem zijn 'ons systeem kan dat aan'.
De technieker kwam om alles te installeren en het eerste probleem kwam aan het licht
Als mijn dochter in haar kamer tv had, was er in onze kamer sneeuw
De technieker belde met een collega en die bevestigde dat de modem dit niet kan!
hij heeft allerlei dingen verandert en toen werkte het wel, maar als wij tv bekeken in het salon had mijn dochter geen internet
Het was het één of het ander!
De internetsnelheid zakte door zijn poten
Even gebeld met de technische dienst, die stonden met hun mond vol tanden en konden niet antwoorden
Naar de Belgacom shop geweest en daar vertelde ze mij 'als het niet werkt, moet u maar alles terugbrengen'
Dat hebben we dan gedaan, en direct straat overgestoken en terug naar Telenet gegaan
Nu is de vraag, is proximus betrouwbaarder geworden met hun nieuwe modem?
Nu is onze configuratie serieus veranderd thuis, dochter is he huis uit en decoders zijn genoeg
Ik wil terug de overstap doen, daar we teveel betalen met het verbruik dat we hebben.
Graag jullie mening aub.

Thx

65 reacties

Ik kom wekelijks bij een klant die ontevreden is over bepaalde dingen die hij op het Proximus Forum gelezen heeft, ik kan aan deze mensen de juiste uitleg geven, soms moet ik ook mensen aanrekenen omdat "iets niet werk"t en ik bij hun kom en "alles OK is" (Zoals de PVR die auto ook een nPVR zou starten bv).
Dit is niet de bedoeling van dit forum... Hier help je echt niemand mee, tenzij aan een Farfait reparatie van 85€.
Dus kunnen jullie AUB mensen de juiste technische info geven.

Dit werd hier al tot vermoeienis toe gevraagd (zelf al op het oud forum) omdat door prox medewerkers, desnoods via navraag bij de bevoegde specialisten, op al deze vragen een uitleg zouden geven om alle mogelijke twijfel weg te werken.


Zoals ik al zei in vorige posts, ik ben een FULL tech van Proximus, ik leg jaarlijks ongeveer 3 examens van alle dingen die veranderen op technisch niveau af met oa TV waar ik moet kunnen aantonen dat ik dit machtig ben (min 80% halen). Hier komen de nieuwe dingen aan bod alsook de bugs en oplossingen hiervoor. Alsook doe ik mee aan de tests van nieuwe releases van NTE (New Television Expierience), dit al 2maand voor de de eerste werd uitgerold. We krijgen als tech ook constant mails met veranderingen van zenders, paketten etc. Heb hier thuis wel een V5 en een V5 Compact. elke nieuwe feature test ik hier eens grondig zodat ik al deze vragen van klanten kan beandwoorden. Het is ook de bedoeling dat op termijn mensen van Proximus met de juiste kennis hier vragen gaan beantwoorden, heb hier een mail voor gehad en richtlijnen. Met deze rekening houden mag ik enkel persoonlijke mening geven en niet in naam van Proximus spreken. Dit is vrij lastig. Ik kan dus eigenlijk alleen persoonlijke richtlijnen geven en geen officieel statement. Maar ik mag wel natuurlijk de juiste antwoorden geven, wat ik bij deze dus doe :-)

Kunnen ze er dan niet gewoonweg er bij proximus voor zorgen dat de medewerkers dan ook deze informatie krijgen zodanig dat hier of op twitter en Facebook de correcte info komt dat ze desnoods bij de specialisten kunnen navragen zodat er niet voortdurend tegenstrijdige of twijfelachtige berichten komen zoals het tot nu toe altijd het geval geweest is !!!!!????
Reputatie 3
Badge +1
Dit is ook een van de redenen waardoor er gezegd word de V5 Compact altijd als eerste decoder te zetten, zodat je hier al je opnames plant, deze komen dan op je V5 en V4 zodat je je opnames kan bekijken op alle decoders 😉
Ja maar de discussie die hier al zolang bestaat ging wel over het feit dat er zowel door enkelen beweerd wordt dat op een decoder met harde schijf (of he nu de eerste tweede of derde is speelt geen rol) als daar een PVR op gebeurd dat er dan ook een nPVR opname van bestaat en dat dit vroeger dus zoals iedereen bekend zeker niet het geval was, maar langs de ander kant zijn er ook die bevestigd hebben dat het bij hen niet het geval is, dus de software specialisten moete n toch weten of dit onlangs veranderd werd of voorzien werd in de nieuw interface en als dit hier bevestigd wordt op het forum dan zijn toch alle twijfels en speculaties van de baan en is iedereen weer content :-))
Reputatie 3
Badge +1
Heb op geen enkele manier gehoord dat dit zo zou worden of was, dat is wel een van de dingen waar ik elke keer een technische mail over krijg zou dit zo zijn... Heb mijn verandwoordelijke er ook een mail over gestuurd voor meer info hieromtrent, zal hier later van berichten.
Reputatie 7
Badge +1
Ja maar de discussie die hier al zolang bestaat ging wel over het feit dat er zowel door enkelen beweerd wordt dat op een decoder met harde schijf (of he nu de eerste tweede of derde is speelt geen rol) als daar een PVR op gebeurd dat er dan ook een nPVR opname van bestaat en dat dit vroeger dus zoals iedereen bekend zeker niet het geval was, maar langs de ander kant zijn er ook die bevestigd hebben dat het bij hen niet het geval is, dus de software specialisten moete n toch weten of dit onlangs veranderd werd of voorzien werd in de nieuw interface en als dit hier bevestigd wordt op het forum dan zijn toch alle twijfels en speculaties van de baan en is iedereen weer content :-))
Die extra-kopie op de server heeft duidelijk als doel dat ze dan niet alleen op de decoder van de PVR-opname afspeelbaar is, maar ook zichtbaar wordt om af te spelen op ander decoders en met de Px TV app.Ik heb dus met mijn V4 nog geen NTE-interface, maar ook met de laatste interface van maart 2016 wordt al een kopie op de server gemaakt als er een PVR-opname gebeurt. Sterker nog: het gebeurt (als bug) dat de PVR-opname mislukt (wordt niet zichtbaar bij de opnames op de decoder en is dus niet afspeelbaar) maar wél een kopie maakt in de Px TV app. en dus daar afspeelbaar is. Ik heb maar één decoder en kan dus niet checken of die op een 2e decoder ook als nPVR-opname (60 dagen) zichtbaar en afspeelbaar wordt, maar er werd hier al vermeld dat dit zo is.
En die extra cloud kopie is inderdaad pas opgedoken na de lancering van de nieuwe interface dus mag ik toch veronderstellen dat het daar iets mee te maken heeft of anders is het een bug maar die uitgedraaid is in een zeer goede uitvinding en ene die ze bij Proximus per abuis uitgevonden hebben zonder ze het zelf te weten :LOL:
Van mij mag die bug daar zeker inblijven maar ⌘ kennende gaan ze deze er zeker uithalen :-)))))
Reputatie 4
Badge +2
Dus al je opnames die je op de Decoder V4 hebt vind je dan ook terug op de PX TV app ?
Reputatie 3
Badge +1
Oke, navraag gedaan en heb de juiste antwoorden:
-In je V4 decoder kan je een instelling zetten dat al je opnames in nPVR komen (om de TV APP te ondersteunen).
-Als je maar 1 HD stream hebt bv zone 3 en je kijkt een HD, dan neem je van HD zenders alles in nPVR op.
-Als er een defect aan de HDD in een V4 is gaat deze ook altijd in nPVR opnemen. (V5 functioneerd niet bij HDD falen)

Er is dus nooit een systeem geweest dat automatisch een nPVR opname maakt bij een PVR opname!
MVG

@sinjoor76 Ben wel benieuwd waar deze optie staat in V4 om alles in nPVR op te nemen, daar ik deze niet heb kan je misschien eens kijken waar dit staat 😉
Reputatie 7
Badge +1
Oke, navraag gedaan en heb de juiste antwoorden:
-In je V4 decoder kan je een instelling zetten dat al je opnames in nPVR komen (om de TV APP te ondersteunen).
-Als je maar 1 HD stream hebt bv zone 3 en je kijkt een HD, dan neem je van HD zenders alles in nPVR op.
-Als er een defect aan de HDD in een V4 is gaat deze ook altijd in nPVR opnemen. (V5 functioneerd niet bij HDD falen)

Er is dus nooit een systeem geweest dat automatisch een nPVR opname maakt bij een PVR opname!
MVG

@sinjoor76 Ben wel benieuwd waar deze optie staat in V4 om alles in nPVR op te nemen, daar ik deze niet heb kan je misschien eens kijken waar dit staat ;-)

Die instelling is er niet. Ik programmeer alles met de Px TV app. vanop mijn tablet of smartphone (meestal als serie) en dan komt er "altijd" een cloudkopie. Trouwens, als ik de V4 afzet (zonder stroom) gaat inderdaad alles in nPVR, dat heb ik uitgetest. Maar de simpelste manier om nPVR 100% zeker te genereren, is programmeren met de TV Overal app. of met de webapplicatie, toch zolang die nog bestaan...
Het is ongelofelijk er komen hier altijd maar tegenstrijdige berichten van Px (of het nu van medewerkers of van techniekers komt doet er niet toe) en ook omtrent v5 HDD falen het werkt wel, want ik heb het nog met mijn v5 voorgehad en zelf als je ze uittrekt werkt het ook nog of anders hebben ze aan mij een speciale v5 gegeven ;)

NB: Het falen kan mss verschillende soorten defecten dekken aan de HDD, in ieder geval was het een defect aan de HDD zodat er geen cPVR opnames meer mogelijk waren.
Nog bijkomende informatie ter verduidelijking:
Als er o.a meldingen komen van klanten die een V5 en twee V5-C'z hebben zeggen dat ze een probleem hebben dat de PVR opname die op op hun V5 gebeurt is ineens niet meer afspeelbaar is maar dan wel stom verbaasd zijn dat die opname wel te bekijken zijn op de 2 andere v5-c's dan is het toch duidelijk dat er een parallelle nPVR opname gebeurd is. Als je dan als raad geeft reset eens je v5 en je dan de melding krijgt, bedankt ik kan de opname opnieuw bekijken op mijn v5 en als ik dan nog voor alle zekerheid de vraag stel ben je zeker dat het een nPVR opname was en wil je eens checken dat je deze opname nog na 60 dagen kunt bekijken op je v5 en v5-c's en dan hierop bevestiging krijgt ja op de v5 wel maar niet meer op de v5c's dan is dat toch uitermate duidelijk dat het kan en mss is het wel een bug en niet voorzien maar het gebeurt,.
Reputatie 3
Badge +1
Alle, dan geef ik de juiste info en dan nog beweren er dat het anders is, het lijkt me allemaal straf want de meeste mensen noemen hun decoder de BBOX etc, volgens hier dit forum zouden ze dan ineens zelfs hun versie weten etc... lijkt me nogal eigenaardig. Heb er weer een aantal interventies op TV opzitten vandaag. tenzij jullie voor de helpdesk van Proximus werken of ook tech zijn zie ik niet in hoe je kan gaan vergelijken met mijn ervaringen "ter plaatse" bij de klant. Ik kan alleen zeggen hoe het zou moeten werken, alle andere gevallen raad ik dan ook aan bij problemen onze helpdesk te contacteren !!! Als jullie er geen genoegen mee nemen en iemand die dagelijks met Proximus TV bezig is niet willen nemen op zijn woord en aan jullie eigenaardige 1/1000 gevallen willen vastklampen terwijl veel van die dingen al gemaakt zijn via een UPDATE (ja, Proximus doet ook updates 🙂 ), dan kan ik jullie niet verder helpen....
het is gewoon gebaseerd op feiten en verstellingen van anderen en op uitleg van specialisten van bij de bevoegde dienst waar jij ook je uitleg gevraagd hebt trouwens en daarom dat ik gezegd heb dat het wel straf is dat ze elkaar voortdurend tegenspreken en ik betwist uw ervaring niet en ook niet die van anderen daar gaat het totaal niet om, alleen dat de ene het bij de bevoegde dienst vraagt en de andere het ook bij de bevoegde specialisten vraagt en dat dit twee verschillende theorieën meebrengt, ten slotte zit er in onze wijk waar ik won een oude rat net als u met heel veel ervaring en die beweert dat hij dat ook al bij zijn klanten gezien en meegemaakt heeft,
Om te besluiten en dan discuteer ik er ook niet verder meer over want het heeft toch geen zin om ons daar druk over te maken.
Gij geeft uw kennis en ervaring door en ik geef ze ook door en ik ga hier niks uit mijn duim zuigen ik ga gewoon af op wat ik onder ander hoor van ook mensen van bij prox met ervaring en als deze ervaringen elkaar tegenspreken dan weet ik het ook niet meer en wie moet je dan geloven, trouwens er zitten er op userbase ook met heel veel ervaring inside informatie van bij prox. En het is geen kwestie van elkaar niet te geloven het is een kwestie dat het nog allemaal zeer verwarrend over komt en het is geen raad van mensen die het verschil niet kennen tussen een bbox en een decoder :-)))
Uw raad is zeker welkom maar als er tegenspraken zijn moet er toch op een forum kunnen over gediscuteerd worden ook desnoods tot het hopelijk duidelijkheid meebrengt.
Reputatie 4
Badge +2
Ik kan de nPVR V4 opnames niet op mijn PX TV app zien, dus mijn decoder is nog in orde....
Inderdaad iedereen heeft niet het zelfde probleem en net bij mij het zelfde , ik verschiet er zelf van dat ik nog al die opname problemen niet gehad heb zoals zovelen die dit meemaken, als je dat volgt op andere forums en sociale media daar is het dagelijks altijd het zelfde dat je leest opnames die niet gebeuren, niet af te spelen zijn of die niet wille opstarten en andere miserie want je leest voortdurend heb je al eens je decoder heropgestart dus blijft het mij verbazen dat ik dit nog niet voorgehad heb en ik doe zelf opnames meer dan ik zelf nodig heb om het systeem goed onder stress te zetten.
Wat mij ook opvalt dat de v4 eigenlijk op dat gebied er goed uitkomt, wie weet wordt het anders als je in oktober de NTE software er op voorgeschoteld krijgt ;)
Maar laat ons hopen van niet hé

Reageer