Vraag

Betrouwbaarheid Proximus



Toon eerste bericht

65 reacties

je zou de speedtest kunnen doen voor je de app opstart en dan na dat je de app opgestart hebt terug de speedtest doen dan zou je ongeveer bij benadering weten wat de app opslokt.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is moeilijk vast te stellen denk ik, want loopt via je Wifi en zit dus in je internetgebruik (vermindert je bandbreedte niet zoals TV via decoder), denk ik althans.
Ja het is zo dat je natuurlijk moet zien dat er niet veel op de achtergrond draait, ik gebruik daarvoor mijn S4 mini om speedtest te doen want met een pc / laptop wordt er inderdaad dikwijls in de achtergrond het internet geraadpleegd. Het is natuurlijk geen 100% betrouwbare oplossing maar er zijn wel programma's die dit kunnen die je kan installeren hiervoor of mss zelf ingebouwd in Windows , 'k heb er nog niet achter gezocht.
Hoeveel Mbps zou de Proximus TV App opeisen ?

Heeft hier vroeger nog gepost geweest voor TVO:

adaptive streaming technologie. → bitrate in fuctie van Internetbandbreedte: 0,5 of 1,2 Mbps

TV ~ 1 GB/uur via vast Netwerk en 200 MB/uur via Mob 3G Netwerk
Reputatie 6
Badge +2
Hoeveel Mbps zou de Proximus TV App opeisen ?

Heeft hier vroeger nog gepost geweest voor TVO:

adaptive streaming technologie. → bitrate in fuctie van Internetbandbreedte: 0,5 of 1,2 Mbps

TV ~ 1 GB/uur via vast Netwerk en 200 MB/uur via Mob 3G Netwerk




En dan hangt het af of men naar HD zenders of naar SD zenders kijkt.
Reputatie 7
Badge +1
Hoeveel Mbps zou de Proximus TV App opeisen ?

Heeft hier vroeger nog gepost geweest voor TVO:

adaptive streaming technologie. → bitrate in fuctie van Internetbandbreedte: 0,5 of 1,2 Mbps

TV ~ 1 GB/uur via vast Netwerk en 200 MB/uur via Mob 3G Netwerk


Lijkt me toch te verwaarlozen voor de bandbreedte.
Reputatie 3
Badge +1
Een klein puntje, als tech van PROXIMUS merk ik dagelijk dat mensen hun decoder constant laten aanstaan, als je deze uitzet win je de internetsnelhied direct terug die deze gebruikt, dus altijd een aanrader om je decoder in standby te zetten als je niet kijkt om je internetsnelheid op te krikken 🆒
Hallo,



3 tv's is wel veel. Ik zou om te beginnen geen tv op een slaapkamer zetten omdat dat een ruimte is om te slapen maar dat is natuurlijk jouw keuze.



Ik zit al 6 jaar bij Proximus en ben altijd al heeeeel tevreden geweest. Het is niet alleen goedkoper dan Telenet maar uit ervaring bij mijn vrienden merk ik dat Telenet veel kinderziektes heeft. Iets wat niet het geval is bij Proximus.

Bij Proximus is het wel zo dat verschillende tv's op 1 modem kunnen geïnstalleerd worden. Elke tv heeft wel zijn eigen decoder nodig. Het internet ziet daar normaal niet in af terware dat je tv via internetverbinding kijkt.



Ik herinner mij toen ik nog thuis woonde dat we 2 tv's, 3 pc's en 1 telefoon hadden en we hadden daar totaal geen problemen mee. Dat was zelfs al meer dan 10 jaar geleden.

Ik denk dat je gewoon pech gehad hebt.



Naar mijn mening zou overstappen naar Proximus geen probleem moeten zijn. Misschien is het wel aan te raden om in een proximuswinkel extra info te vragen. Zodat je niet weer hetzelfde tegenkomt.



Veel succes!


heeeeel tevreden ? jij werkt vast bij proximus

er staan hier op de kinderkamamer ook een tv dit is de zaak van ons, als wij tv kijken dan moeten de kinderen maar op hun kamer tv kijken mja als je geen kinderen heb kan je dit ook niet zeggen



en ik ben niet heeeeel tevreden van proximus en ben ook bezig om naar telenet te gaan waar ik wel heeeeel tevreden was.
Als je problemen ondervindt is het logisch dat je niet tevreden ben net als ik tevreden ben omdat ik geen problemen heb bij PX, en hopelijk kan ik dit blijven zeggen
Reputatie 3
Badge +1
Hallo,



3 tv's is wel veel. Ik zou om te beginnen geen tv op een slaapkamer zetten omdat dat een ruimte is om te slapen maar dat is natuurlijk jouw keuze.



Ik zit al 6 jaar bij Proximus en ben altijd al heeeeel tevreden geweest. Het is niet alleen goedkoper dan Telenet maar uit ervaring bij mijn vrienden merk ik dat Telenet veel kinderziektes heeft. Iets wat niet het geval is bij Proximus.

Bij Proximus is het wel zo dat verschillende tv's op 1 modem kunnen geïnstalleerd worden. Elke tv heeft wel zijn eigen decoder nodig. Het internet ziet daar normaal niet in af terware dat je tv via internetverbinding kijkt.



Ik herinner mij toen ik nog thuis woonde dat we 2 tv's, 3 pc's en 1 telefoon hadden en we hadden daar totaal geen problemen mee. Dat was zelfs al meer dan 10 jaar geleden.

Ik denk dat je gewoon pech gehad hebt.



Naar mijn mening zou overstappen naar Proximus geen probleem moeten zijn. Misschien is het wel aan te raden om in een proximuswinkel extra info te vragen. Zodat je niet weer hetzelfde tegenkomt.



Veel succes!


heeeeel tevreden ? jij werkt vast bij proximus

er staan hier op de kinderkamamer ook een tv dit is de zaak van ons, als wij tv kijken dan moeten de kinderen maar op hun kamer tv kijken mja als je geen kinderen heb kan je dit ook niet zeggen



en ik ben niet heeeeel tevreden van proximus en ben ook bezig om naar telenet te gaan waar ik wel heeeeel tevreden was.




Als tech kom ik inderdaad op plaatsen waar er niet anders kan dan dat deze mensen zouden overschakelen omwille van onmacht of dingen die niet haalbaar zijn op sommige plaatsen, zo kom je ook dingen bij Telenet tegen hoor, ben eigenlijk wel benieuwd wat voor jou de druppel was waarom je over wil stappen...
Het is eigenlijk simpel de meeste mensen stappen niet zomaar over maar wel als het de spuitgaten uitkomt, net daarom heb ik in der tijd overgeschakeld van TN naar ⌘, omdat de problemen na heel lange tijd en na veel bellen niet opgelost geraakte en ik wist nochtans dat het bij proximus evenzeer voorvalt en om maar niet te zeggen meer voorvalt dat iets heel maar ook heel lang duurt vooraleer een probleem opgelost geraakt, ik heb aan heel veel mensen in de buurt en op 't werk en vrienden en kennissen hun ervaring gevraagd en bij TN waren er bijna geen die echt ontevreden waren en ik kan er van meespreken dan ook nog, ik was nog maar pas overgeschakeld naar ⌘ en de problemen begonnen al, ik ben nu een echte doorzetter en ik kan je verzekeren dat ik ontelbare telefoontjes gepleegd heb en veel keren de techniekers van ⌘ over de dorpel gekregen heb.

Toen in die tijd waren de wachttijden voor 0800 22 800 zelf nog tot een uur heel gewoon.

Gelukkig is dit nu allemaal veel verbeterd en ook de problemen met TV en internet kan ik tot nu toe op één hand tellen en daarom ben ik tot nu toe content met ⌘, maar spijtig genoeg is dit nog niet bij iedereen het geval !!
Reputatie 7
Badge +1
Neen dat klopt. Ik heb bij een kozijn die TN TV en (basic) internet heeft, ook een router achter die van TN moeten zetten om zijn Wifi te stabilizeren. Verschillende keren voor gebeld, maar het hielp dan even kort, en een paar uur later niet meer. Wifi viel regelmatig uit en ging dan op Wifi Homespot over, die ook niet werkte. De D-link-router die met UTP aan de TN-router hangt werkt feilloos. Het ergste vond ik, dat ze het zelf wisten en zelfs aangeraden hebben om er een externe Wifi-router achter te hangen!

Ik heb nu de TN-Wifi uitgeschakeld en ook de Homespotfunctie. Sedertdien geen Wifi-problemen meer.

Wat het TV-gedeelte betreft werkt bij TN alles zogoed als feilloos, waar Proximus voorlopig zeker een punt aan kan zuigen. De beperking bij TN ligt eerder in het feit dat je peer digicorder maar 3 programma's tegelijk kunt krijgen nl. één livestream en 2 HDD-opnames (waarbij ik ook nog een 3e opname kan doen via mijn TN-CI+-module en het interne tunersysteem van mijn Smart-TV op een externe USB-stick) . Geen cloud-opnames, maar daar liggen vlgs. mij bij Px voorlopig de problemen. Zeker met de V4-decoder waar nog niet direct de NTE-interface voor komt (vanaf october beloofd, maar dat was ook al eens voor begin april aangekondigd)..
Dat is eigenlijk net het zelfde bij ⌘ daar zijn er toch ook al genoeg die een eigen router achter de bbox3 plaatsen waar ze naar hartenlust kunnen instellen wat ze willen en van alle miserie af zijn, tot verdwijnen van instellingen na een tijd etc..., en dat zijn trouwens niet alleen dummy's maar echte netwerk specialisten die deze miserie en beperkte mogelijkheden beu zijn, in tegenstelling natuurlijk wat mensen uiteraard die voor px werken zullen tegenspreken (op één uitzondering na die ik hier op het forum vroeger nog tegengekomen ben, maar blijkbaar niks meer op het forum post, spijtig genoeg want die durfde wel de waarheid spreken) , maar de feiten en de bewijzen zijn er wat ze ook beweren.

Voor de doorsnee gebruiker, zoals ik trouwens want ik moet geen instellingen doen, werkt de bb zonder problemen of toch bijna zonder problemen.
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben over mijn nieuwe b-box3 (sagemcom) best tevreden. Na 3 weken had ik vectoring en 100/20Mbps: in praktijk met LAN toch 94/5.6, met WIfi 5.0Ghz (zonder decoder) zo'n 86.35/6.2Mbps. Voor TV merk ik geen verschil met de b-box2, maar ik heb maar één decoder. Er is ook nog de ingebouwde Wifi-bridge, zodat je maar een extra Bridge nodig hebt, maar voorlopig werk ik nog met PLC's.
Inderdaad ik ben ook tevreden over de bbox3.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben over mijn nieuwe b-box3 (sagemcom) best tevreden. Na 3 weken had ik vectoring en 100/20Mbps: in praktijk met LAN toch 94/5.6, met WIfi 5.0Ghz (zonder decoder) zo'n 86.35/6.2Mbps. Voor TV merk ik geen verschil met de b-box2, maar ik heb maar één decoder. Er is ook nog de ingebouwde Wifi-bridge, zodat je maar een extra Bridge nodig hebt, maar voorlopig werk ik nog met PLC's.



Wifi Bridge is niet ingebouwd in BBOX3, de wifi bridge maakt gewoon een connectie op de WLAN, deze werken met elke Router die de 5.0Ghz ondersteund
Ja natuurlijk, maar dat is bij manier van spreken omdat iedereen op het forum zou begrijpen dus ook dummy's dat ze eigenlijk maar één wifi-bridge nodig hebben en dat doe ik omdat ik dat niet iedere keer het antwoord zou krijgen dat is latijn voor mij wat je hier allemaal gepost hebt 😉
Reputatie 3
Badge +1
Ik kom wekelijks bij een klant die ontevreden is over bepaalde dingen die hij op het Proximus Forum gelezen heeft, ik kan aan deze mensen de juiste uitleg geven, soms moet ik ook mensen aanrekenen omdat "iets niet werk"t en ik bij hun kom en "alles OK is" (Zoals de PVR die auto ook een nPVR zou starten bv).

Dit is niet de bedoeling van dit forum... Hier help je echt niemand mee, tenzij aan een Farfait reparatie van 85€.

Dus kunnen jullie AUB mensen de juiste technische info geven.
Als ik dat allemaal lees, heb ik niet veel zin meer om over te schakelen naar PX!
Reputatie 3
Badge +1
Als ik dat allemaal lees, heb ik niet veel zin meer om over te schakelen naar PX!

Tijdens een installatie leg ik de klanten het verschil tussen PVR en nPVR uit (niet dat dat vandaag nog nodig is daar alle opnamen nPVR zijn) tijdens een demonstratie hoe ze moeten opnemen met hun decoder etc, dus laat dit je niet afschrikken hoor 😃
Ik kom wekelijks bij een klant die ontevreden is over bepaalde dingen die hij op het Proximus Forum gelezen heeft, ik kan aan deze mensen de juiste uitleg geven, soms moet ik ook mensen aanrekenen omdat "iets niet werk"t en ik bij hun kom en "alles OK is" (Zoals de PVR die auto ook een nPVR zou starten bv).

Dit is niet de bedoeling van dit forum... Hier help je echt niemand mee, tenzij aan een Farfait reparatie van 85€.

Dus kunnen jullie AUB mensen de juiste technische info geven.


Dit werd hier al tot vermoeienis toe gevraagd (zelf al op het oud forum) omdat door prox medewerkers, desnoods via navraag bij de bevoegde specialisten, op al deze vragen een uitleg zouden geven om alle mogelijke twijfel weg te werken.
Als ik dat allemaal lees, heb ik niet veel zin meer om over te schakelen naar PX!

Er is geen enkel reden om je te laten afschrikken door wat je op een forum leest dit geldt trouwens voor elk forum dat geeft een totaal verkeerd beeld.

Ik heb zelf al jaren geen problemen met mijn proximus installatie, en vergeet niet dat de meesten niet op een forum komen om te zeggen dat alles goed werkt maar dat het alleen deze zijn die problemen hebben en dat geeft niet aan de overdreven meerderheid problemen heeft zeker niet, als je prox op twitter of Facebook volgt da zou je zelf concluderen dat prox binnenkort geen enkele klant meer zal overhouden en ze houden zeker nog altijd stand in vergelijking met het aantal klanten bij TN bv



Conclusie: een forum, of twitter en Facebook geeft zeker geen reëel beeld over de betrouwbaarheid van proximus.
Reputatie 4
Badge +2
Als ik dat allemaal lees, heb ik niet veel zin meer om over te schakelen naar PX!



Een forum is geen "goednieuwsshow"
Reputatie 3
Badge +1
Ik kom wekelijks bij een klant die ontevreden is over bepaalde dingen die hij op het Proximus Forum gelezen heeft, ik kan aan deze mensen de juiste uitleg geven, soms moet ik ook mensen aanrekenen omdat "iets niet werk"t en ik bij hun kom en "alles OK is" (Zoals de PVR die auto ook een nPVR zou starten bv).

Dit is niet de bedoeling van dit forum... Hier help je echt niemand mee, tenzij aan een Farfait reparatie van 85€.

Dus kunnen jullie AUB mensen de juiste technische info geven.


Dit werd hier al tot vermoeienis toe gevraagd (zelf al op het oud forum) omdat door prox medewerkers, desnoods via navraag bij de bevoegde specialisten, op al deze vragen een uitleg zouden geven om alle mogelijke twijfel weg te werken.




Zoals ik al zei in vorige posts, ik ben een FULL tech van Proximus, ik leg jaarlijks ongeveer 3 examens van alle dingen die veranderen op technisch niveau af met oa TV waar ik moet kunnen aantonen dat ik dit machtig ben (min 80% halen). Hier komen de nieuwe dingen aan bod alsook de bugs en oplossingen hiervoor. Alsook doe ik mee aan de tests van nieuwe releases van NTE (New Television Expierience), dit al 2maand voor de de eerste werd uitgerold. We krijgen als tech ook constant mails met veranderingen van zenders, paketten etc. Heb hier thuis wel een V5 en een V5 Compact. elke nieuwe feature test ik hier eens grondig zodat ik al deze vragen van klanten kan beandwoorden. Het is ook de bedoeling dat op termijn mensen van Proximus met de juiste kennis hier vragen gaan beantwoorden, heb hier een mail voor gehad en richtlijnen. Met deze rekening houden mag ik enkel persoonlijke mening geven en niet in naam van Proximus spreken. Dit is vrij lastig. Ik kan dus eigenlijk alleen persoonlijke richtlijnen geven en geen officieel statement. Maar ik mag wel natuurlijk de juiste antwoorden geven, wat ik bij deze dus doe 🙂
Hoe je moet opnemen werd hier op het forum ook al duizend keer uitgelegd en het is niet zo moeilijk als het lijkt, alleen sedert de nieuwe NTE (interface) software zijn er twijfels gekomen doordat er beweerd werd dat bij PVR opnames ook in kopie nPVR opnames zouden gebeuren en als dit waar is dan is dat zeker een pluspunt want dat zou betekenen dat je ook iets dat in PVR op één decoder opgenomen wordt nu ook zou kunnen bekeken worden op de andere decoders als je er meerdere hebt wat je normaal niet kunt bij een PVR opname want die kon je alleen maar bekijken op de decoder waar de opname gebeurd was.

En trouwens dit is ook maar het geval indien je decoders hebt met harde schijf want de nieuwe klanten krijgen tegenwoordig een decoder zonder harde schijf namelijk de v5-mini (v5 compact) waar dus zelf geen PVR opname mogelijk is en maakt op gebied van opnames het nog eenvoudiger, namelijk alles in de cloud (nPVR opnames)

Reageer