Vraag

Signaal 2de oproep deactiveren op vaste lijn , staat actief ondanks geen abonnement op slimme diensten

  • 5 February 2024
  • 34 reacties
  • 367 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

1)Kan het signaal 2de oproep worden gedeactiveerd op de vaste lijn van mijn moeder             ( gegevens staan in het veld Ticket in mijn profiel)

  • Mijn moeder heeft geen abonnement op de slimme diensten , zelf deactiveren via Phone manager gaat niet . Ook via de code #43# beltoets gaat niet geeft fout toon. Dit omdat deze dienst in jullie systeem administratief niet actief staat.
  • Heb hiervoor al 2 maal contact opgenomen telefonisch met een Proximus medewerker die konden het deactiveren , maar 1 uur later staat het terug actief. ( hun namen en datum van deactivatie staan ook in het Ticket in mijn profiel)
  • Hierdoor krijgt de oproeper geen bezettoon te horen wanneer mijn moeder in gesprek is maar blijft deze de beltoon gewoon horen overgaan.  Als mijn moeder lang in gesprek is en de beller geen bezettoon hoort , veroorzaakt dit onterecht ongerustheid omdat mijn moeder hulpbehoevend is en het lijkt alsof ze haar telefoon niet opneemt. 
  • Ook geeft dit signaal 2de oproep een conflict met haar personenalarm , als ze in gesprek is en de alarmcentrale belt haar op omdat ze per ongeluk op haar alarm heeft geduwd , krijgen deze ook geen bezettoon en gaan er vanuit dat er iets is gebeurd omdat ze niet antwoord op hun oproep.
  • Mijn moeder hoort tijdens haar gesprek constant een biep biep toon op haar telefoon als ze in gesprek is en  gelijktijdig wordt opgebeld.
  • Kan dit dringend worden nagekeken en het signaal 2de oproep  definitief worden uitgeschakeld op haar vaste lijn. 

2) Dan ook graag aanpassing van haar geboortedatum de maand staat verkeerd in MyProximus , heb hiervoor reeds meerdere malen contact opgenomen maar na 6 maanden nog steeds niet aangepast. Via de shaker functie gaat niet omdat mijn moeder geen GSM nummer heeft en er mijn Pay&Go nummer in staat omdat een Mobiel nummer verplicht is bij de  gegevens Persoonlijke informatie in MyProximus , vroeger stond haar vast nummer daarin , sinds een 2 tal jaar moest er een GSM nummer in gezet worden. Als ik de shaker functie gebruik dan geeft dit een verwarring want dan willen ze mijn geboortedatum erin zetten gelinkt aan mijn Pay&Go nummer. ( juiste geboortedatum van mijn moeder staat ook in Ticket in mijn profiel)

Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick


34 reacties

@Dioramabouwer Kan je eens testen of het in orde is? 

heb het net getest en is nog steeds niet gedeactiveerd

@DaisyS heb het vandaag net getest en is nog steeds niet gedeactiveerd

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 @Dioramabouwer  Ik laat het nakijken in het netwerk. Ik hou je morgen verder op de hoogte. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 @Dioramabouwer Kunnen jullie nog eens testen aub ?

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT Ik kan het pas testen na 17 uur vandaag door omstandigheden ( zie mijn P.B. aan je) ,  maar zal zeker feedback geven.

@Pat52 @Dioramabouwer Kunnen jullie nog eens testen aub ?

@HadewychT ik heb het net nog eens getest en nog steeds niet opgelost

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT   Sinds de aanpassing die je liet uitvoeren afgelopen vrijdag , tot op heden                      ( Zondag 25/02/2024 17.35 uur ) is het nog steeds in orde, opnieuw een bezettoon wanneer de lijn in gesprek is. Namens mijn moeder hartelijk dank 🤗👌. Vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +4

@Dioramabouwer Ik heb nog een aanpassing gedaan. Kan je nog eens testen aub ?

@Dioramabouwer Ik heb nog een aanpassing gedaan. Kan je nog eens testen aub ?

@HadewychT Ik heb het deze morgen getest en nu krijgt de oproeper de bezettoon te horen, eindelijk probleem opgelost, bedankt HadewychT.

Reputatie 7
Badge +4

@Dioramabouwer Mijn excuses dat het zo lang duurde. Fijn te horen dat het nu opgelost is. 

Reageer