Vraag

Signaal 2de oproep deactiveren op vaste lijn , staat actief ondanks geen abonnement op slimme diensten

  • 5 February 2024
  • 34 reacties
  • 370 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

1)Kan het signaal 2de oproep worden gedeactiveerd op de vaste lijn van mijn moeder             ( gegevens staan in het veld Ticket in mijn profiel)

  • Mijn moeder heeft geen abonnement op de slimme diensten , zelf deactiveren via Phone manager gaat niet . Ook via de code #43# beltoets gaat niet geeft fout toon. Dit omdat deze dienst in jullie systeem administratief niet actief staat.
  • Heb hiervoor al 2 maal contact opgenomen telefonisch met een Proximus medewerker die konden het deactiveren , maar 1 uur later staat het terug actief. ( hun namen en datum van deactivatie staan ook in het Ticket in mijn profiel)
  • Hierdoor krijgt de oproeper geen bezettoon te horen wanneer mijn moeder in gesprek is maar blijft deze de beltoon gewoon horen overgaan.  Als mijn moeder lang in gesprek is en de beller geen bezettoon hoort , veroorzaakt dit onterecht ongerustheid omdat mijn moeder hulpbehoevend is en het lijkt alsof ze haar telefoon niet opneemt. 
  • Ook geeft dit signaal 2de oproep een conflict met haar personenalarm , als ze in gesprek is en de alarmcentrale belt haar op omdat ze per ongeluk op haar alarm heeft geduwd , krijgen deze ook geen bezettoon en gaan er vanuit dat er iets is gebeurd omdat ze niet antwoord op hun oproep.
  • Mijn moeder hoort tijdens haar gesprek constant een biep biep toon op haar telefoon als ze in gesprek is en  gelijktijdig wordt opgebeld.
  • Kan dit dringend worden nagekeken en het signaal 2de oproep  definitief worden uitgeschakeld op haar vaste lijn. 

2) Dan ook graag aanpassing van haar geboortedatum de maand staat verkeerd in MyProximus , heb hiervoor reeds meerdere malen contact opgenomen maar na 6 maanden nog steeds niet aangepast. Via de shaker functie gaat niet omdat mijn moeder geen GSM nummer heeft en er mijn Pay&Go nummer in staat omdat een Mobiel nummer verplicht is bij de  gegevens Persoonlijke informatie in MyProximus , vroeger stond haar vast nummer daarin , sinds een 2 tal jaar moest er een GSM nummer in gezet worden. Als ik de shaker functie gebruik dan geeft dit een verwarring want dan willen ze mijn geboortedatum erin zetten gelinkt aan mijn Pay&Go nummer. ( juiste geboortedatum van mijn moeder staat ook in Ticket in mijn profiel)

Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick


34 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Dioramabouwer Mijn excuses dat het zo lang duurde. Fijn te horen dat het nu opgelost is. 

@Dioramabouwer Ik heb nog een aanpassing gedaan. Kan je nog eens testen aub ?

@HadewychT Ik heb het deze morgen getest en nu krijgt de oproeper de bezettoon te horen, eindelijk probleem opgelost, bedankt HadewychT.

Reputatie 7
Badge +4

@Dioramabouwer Ik heb nog een aanpassing gedaan. Kan je nog eens testen aub ?

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT   Sinds de aanpassing die je liet uitvoeren afgelopen vrijdag , tot op heden                      ( Zondag 25/02/2024 17.35 uur ) is het nog steeds in orde, opnieuw een bezettoon wanneer de lijn in gesprek is. Namens mijn moeder hartelijk dank 🤗👌. Vriendelijke groeten, Patrick

@Pat52 @Dioramabouwer Kunnen jullie nog eens testen aub ?

@HadewychT ik heb het net nog eens getest en nog steeds niet opgelost

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT Ik kan het pas testen na 17 uur vandaag door omstandigheden ( zie mijn P.B. aan je) ,  maar zal zeker feedback geven.

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 @Dioramabouwer Kunnen jullie nog eens testen aub ?

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 @Dioramabouwer  Ik laat het nakijken in het netwerk. Ik hou je morgen verder op de hoogte. 

 

@Dioramabouwer Kan je eens testen of het in orde is? 

heb het net getest en is nog steeds niet gedeactiveerd

@DaisyS heb het vandaag net getest en is nog steeds niet gedeactiveerd

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Kan je het nog eens testen op de vaste lijn van je mama? 

@Dioramabouwer Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

@DaisyS Deze ochtend getest en nog steeds geen bezettoon. 

@Dioramabouwer Kan je eens testen of het in orde is? 

heb het net getest en is nog steeds niet gedeactiveerd

Reputatie 7
Badge +5

@Dioramabouwer Kan je eens testen of het in orde is? 

@Pat52 Kan je het nog eens testen op de vaste lijn van je mama? 

@Dioramabouwer Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

@Pat52 Mijn klantgegevens zijn toegevoegd aan mijn forumprofiel

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 Kan je het nog eens testen op de vaste lijn van je mama? 

@Dioramabouwer Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

@Pat52 Het signaal 2de oproeper is uitgeschakeld en de datum staat voor zover ik kan zien correct. 

@Pat52 .Ik heb al 5 maal telefonisch contact opgenomen met jullie diensten en mijn probleem is ook nog niet opgelost.

Ik wil eveneens de 2de oproeper uitschakelen en dat de 2de beller eigenlijk gewoon een bezet toon hoort zoals het vroeger altijd was.

Zo simpel en niets meer !!!!!

Reputatie 7
Badge +3

 @HadewychT  Ik heb getest bij mijn moeder en staat er nog steeds het signaal 2de oproep actief ( geen bezettoon wanneer in gesprek) , mijn moeder hoort een biep/biep toon terwijl ze in gesprek is en er naar haar wordt gebeld.

Bijkomend nu als ze in gesprek is en er wordt naar haar gebeld , krijgt de persoon die haar belt soms te horen dat het gevormde oproepnummer niet bereikbaar is. Ik heb 4 testen gedaan terwijl ik via mijn GSM in gesprek was met haar , belde ik met mijn vast toestel naar haar dan kreeg ik te horen dat het gevormde nummer niet bereikbaar is.

Als ik via mijn vast toestel in gesprek was met haar en met mijn GSM belde naar mijn moeder bleef de beltoon overgaan bij mij en hoorde mijn moeder de biep/biep toon ( als de lijn in gesprek is en je een bezettoon te horen krijgt word de verbinding automatisch verbroken wanneer je belt met mobiel naar vast)

 Misschien nuttig om te weten welke apparatuur er is aangesloten bij mijn moeder? 

Mijn moeder heeft 3 draadloze toestellen  Gigaset AS695 Cordless Phone trio Black nieuw sinds februari 2023, basisstation is aangesloten op de intro NTP 2007 in de technische ruimte.  In haar slaapkamer staat  enkel het basistoestel van haar personenalarm aangesloten op de telefoonlijn , aansluiting is via RJ45  in ingebouwde contactdoos.

Het  is sinds januari 2024 dat het probleem met signaal 2de oproep plots is begonnen.

Vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb dit nog eens extra laten nakijken door de specialisten in ons netwerk. Kan je nog eens opnieuw testen ? 

@HadewychT Bedankt, ik zal het straks eens testen en het resultaat hier laten weten.

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik heb dit nog eens extra laten nakijken door de specialisten in ons netwerk. Kan je nog eens opnieuw testen ? 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Administratief staat nergens signaal 2de oproep actief.Ik geef het door aan de technische dienst voor verder nazicht.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

@Joel M  Bedankt. 

Bij mij is het signaal 2de oproep sinds vandaag weg op mijn vaste lijn (dus terug bezettoon wanneer ik in gesprek ben en men me belt )

Maar bij mijn moeder nog steeds niet in orde, haar nummer staat in mijn profiel in het veld Ticket. Haar vaste  nummer eindigt op 23.

Kan dit nogmaals door de technische dienst worden nagekeken en in orde gebracht.

( Ze kreeg deze ochtend telefoon van iemand van Proximus maar die vroeg naar mij en zei oh dan ben ik verkeerd en verbrak de verbinding. Ik vermoed dat ze  het nummer van mijn moeder als contactnummer hadden en mijn nummer als probleem nummer voor signaal 2de oproep. )

Vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik heb zowel uw nr als op dat van uw moeder nagekeken of het signaal 2de oproep actief staat, maar dat is niet het geval. Ik heb voor de zekerheid een update gedaan op jullie lijnprofielen. Kan je het nog eens testen ? 

@GeertC

Ik heb een aanpassing uitgevoerd, het zou nu in orde moeten zijn.

 

Geert

Bedankt voor alle moeite! Ik houd u op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

Lea

Nogmaals bedankt voor de moeite. Het probleem lijkt opgelost te zijn.

Met vriendelijke groeten,

Lea

Bedankt voor alle moeite! Ik houd u op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

Lea

Reputatie 7
Badge +3

@GeertC 

Ik heb een aanpassing uitgevoerd, het zou nu in orde moeten zijn.

 

Geert

Ik heb zojuist alle gegevens van mijn moeder op mijn profiel gezet.

Dank bij voorbaat,

Lea

Reputatie 7
Badge +3

@Leag 

Kan je de vaste lijn van je moeder toevoegen op je profiel dan kijk ik dit eens na.

 

 

Geert

Reageer