Vraag

Signaal 2de oproep deactiveren op vaste lijn , staat actief ondanks geen abonnement op slimme diensten

  • 5 February 2024
  • 34 reacties
  • 378 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Net zoals Pat52 heeft mijn moeder hetzelfde probleem met de bezettoon. Wij hebben eveneens geprobeerd via de uitschakeling met #43# wat na een gesprek alweer gedeactiveerd was. Mijn moeder heeft geen internet en dus heb ik geprobeerd om via jullie chatdienst tot een oplossing te komen. Zij weigerden mij verder te helpen omdat mijn moeder niet bij mij aanwezig was? Kunt u mij misschien verder helpen?

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Administratief staat nergens signaal 2de oproep actief.Ik geef het door aan de technische dienst voor verder nazicht.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

Reputatie 7
Badge +3

 @DaisyS  Sinds deze namiddag staat het signaal 2de oproep weer actief op de vaste lijn van mijn moeder.

Dit is een wederkerend fenomeen, net zoals de vorige keren na uitschakeling 2 dagen later automatisch terug actief. Kan dit eens grondig worden nagekeken worden A.U.B.

Ook bij mezelf staat dit ook weer actief op mijn vaste lijn ( signaal 2de oproep) ondanks geen abonnement op de optie signaal 2de oproep. 

Ik heb dit opgemerkt toen ik gedurende 40 minuten in gesprek was met de Proximus Klantendienst voor een probleem  met de levering van mijn bestelling . Ik belde  met mijn vaste lijn en kreeg het signaal  2de oproep te horen  ( de korte biep biep). 

Het was mijn moeder die naar mij aan het bellen was doch geen bezettoon hoorde terwijl ik in gesprek was.

Kan dit ook op mijn vaste lijn worden uitgeschakeld A.U.B. daar ik dit zelf niet kan omdat dit volgens de Proximus klantendienst niet actief staat en er een technische interventie nodig is. 

  • Heeft Proximus onlangs iets gewijzigd voor de vaste lijn en staat dit nu standaard voor iedereen actief, of is er ergens een bug in jullie systeem?
  • Het is in ieder geval irritant dat er iets wordt geactiveerd zonder vraag van de klant en dat het onmogelijk is om dit te laten deactiveren via de klantendienst.

Bedankt alvast , vriendelijke groeten, Patrick

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt @HeidiE  voor de update over het aanpassen van de geboortedatum.

Ook kan ik bevestigen dat het correcte email adres  er nu staat onder communicatie voorkeuren in MyProximus .

Aangezien het MyProximus account van mijn moeder verder correct functioneert , is er besloten om de procedure deleten en een nieuw MyProximus account aan te maken niet uit te voeren.

Ook zei mijn moeder volgende over haar foutieve geboortedatum : “ Laat het zo maar staan dan ben ik een beetje jonger 🤣” 

Aangezien dit probleem door 2 Proximus medewerkers werd behandeld en werd opgelost kan ik geen beste antwoord kiezen ( gezien er maar 1 kan worden gekozen)

Daarom op deze manier keuze voor het beste antwoord 

 

Het beste antwoord voor het probleem in deze topic kwam van 2 Proximus medewerkers @DaisyS en @HeidiE ✅

 

Ook vanwege mijn moeder enorm bedankt voor de vlugge tussenkomst en oplossing 👍🙋🏼.

Bedankt , groetjes, Patrick

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Pat52 ik krijg als antwoord van het dedicated team: 

‘Aanpassen van een geboortedatum in MyProximus is niet mogelijk, niet door de klant en niet door ons.

Dit omwille van security reasons. De enige mogelijkheid is om de account te deleten en een nieuwe account aan te maken met de correcte gegevens.’

 

 

Reputatie 7
Badge +3

 Bedankt @HeidiE voor de aanpassing van het email adres.

Dag @Pat52 haar geboortedatum staat correct in onze database. Om het te laten aanpassen in MyProximus moet ik je vragen om de shaker te gebruiken. Het mailadres heb ik zonet aangepast, dat staat correct vanaf vandaag. (In ons ordersysteem blijven alle eerder gebruikte mailadressen in het geheugen van het programma staan, daar kan ik niets veranderen. Best controleren bij een eventuele bestelling dat het juiste mailadres manueel wordt aangevinkt door een collega) Groetjes, Heidi

Wat betreft de shaker functie gebruiken voor het aanpassen van de geboortedatum van mijn moeder , melde ik in mijn origineel bericht reeds volgende:

2) Dan ook graag aanpassing van haar geboortedatum de maand staat verkeerd in MyProximus , heb hiervoor reeds meerdere malen contact opgenomen maar na 6 maanden nog steeds niet aangepast. Via de shaker functie gaat niet omdat mijn moeder geen GSM nummer heeft en er mijn Pay&Go nummer in staat omdat een Mobiel nummer verplicht is bij de  gegevens Persoonlijke informatie in MyProximus , vroeger stond haar vast nummer daarin , sinds een 2 tal jaar moest er een GSM nummer in gezet worden. Als ik de shaker functie gebruik dan geeft dit een verwarring want dan willen ze mijn geboortedatum erin zetten gelinkt aan mijn Pay&Go nummer. ( juiste geboortedatum van mijn moeder staat ook in Ticket in mijn profiel)

Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick

Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Pat52 haar geboortedatum staat correct in onze database. Om het te laten aanpassen in MyProximus moet ik je vragen om de shaker te gebruiken. Het mailadres heb ik zonet aangepast, dat staat correct vanaf vandaag. (In ons ordersysteem blijven alle eerder gebruikte mailadressen in het geheugen van het programma staan, daar kan ik niets veranderen. Best controleren bij een eventuele bestelling dat het juiste mailadres manueel wordt aangevinkt door een collega) Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS Bedankt voor de vlugge tussenkomst , momenteel is het in orde voor het probleem met de vaste lijn bij mijn moeder.Maar in MyProximus staat haar geboortedatum verkeerd zie screenshot, 

Ook word nog steeds naar een oud email adres gecommuniceerd terwijl dit al 2 jaar geleden  ( December 2022 werd veranderd in MyProximus). 

Op 07/01/2024 na telefonisch contact met de Facturatie dienst kwam de mail voor evaluatie weer terecht op het oude email adres. Vorig jaar in oktober 2023 na contact wegens blikseminslag idem bevestiging voor interventie door een technieker op het oude email adres.

Heb hier al meerdere keren met de klantendienst contact over gehad , maar ondanks hun belofte wordt het niet aangepast.

 Ik zal de details in het veld ticket in mijn profiel zetten. ( Het correct email adres en het oude dat nog steeds wordt gebruikt door klantendienst en dispatching van de technische dienst.) Ook is dat email adres de login voor mijn moeder haar MyProximus. En staat dit email adres ook als contact email in haar persoonlijke informatie op MyProximus.

Kan dit worden gecorrigeerd.

Vriendelijke groeten , Patrick

 

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 Het signaal 2de oproeper is uitgeschakeld en de datum staat voor zover ik kan zien correct. 

Reageer