Vraag

Signaal 2de oproep deactiveren op vaste lijn , staat actief ondanks geen abonnement op slimme diensten

  • 5 February 2024
  • 34 reacties
  • 365 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

1)Kan het signaal 2de oproep worden gedeactiveerd op de vaste lijn van mijn moeder             ( gegevens staan in het veld Ticket in mijn profiel)

  • Mijn moeder heeft geen abonnement op de slimme diensten , zelf deactiveren via Phone manager gaat niet . Ook via de code #43# beltoets gaat niet geeft fout toon. Dit omdat deze dienst in jullie systeem administratief niet actief staat.
  • Heb hiervoor al 2 maal contact opgenomen telefonisch met een Proximus medewerker die konden het deactiveren , maar 1 uur later staat het terug actief. ( hun namen en datum van deactivatie staan ook in het Ticket in mijn profiel)
  • Hierdoor krijgt de oproeper geen bezettoon te horen wanneer mijn moeder in gesprek is maar blijft deze de beltoon gewoon horen overgaan.  Als mijn moeder lang in gesprek is en de beller geen bezettoon hoort , veroorzaakt dit onterecht ongerustheid omdat mijn moeder hulpbehoevend is en het lijkt alsof ze haar telefoon niet opneemt. 
  • Ook geeft dit signaal 2de oproep een conflict met haar personenalarm , als ze in gesprek is en de alarmcentrale belt haar op omdat ze per ongeluk op haar alarm heeft geduwd , krijgen deze ook geen bezettoon en gaan er vanuit dat er iets is gebeurd omdat ze niet antwoord op hun oproep.
  • Mijn moeder hoort tijdens haar gesprek constant een biep biep toon op haar telefoon als ze in gesprek is en  gelijktijdig wordt opgebeld.
  • Kan dit dringend worden nagekeken en het signaal 2de oproep  definitief worden uitgeschakeld op haar vaste lijn. 

2) Dan ook graag aanpassing van haar geboortedatum de maand staat verkeerd in MyProximus , heb hiervoor reeds meerdere malen contact opgenomen maar na 6 maanden nog steeds niet aangepast. Via de shaker functie gaat niet omdat mijn moeder geen GSM nummer heeft en er mijn Pay&Go nummer in staat omdat een Mobiel nummer verplicht is bij de  gegevens Persoonlijke informatie in MyProximus , vroeger stond haar vast nummer daarin , sinds een 2 tal jaar moest er een GSM nummer in gezet worden. Als ik de shaker functie gebruik dan geeft dit een verwarring want dan willen ze mijn geboortedatum erin zetten gelinkt aan mijn Pay&Go nummer. ( juiste geboortedatum van mijn moeder staat ook in Ticket in mijn profiel)

Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick


34 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 Het signaal 2de oproeper is uitgeschakeld en de datum staat voor zover ik kan zien correct. 

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS Bedankt voor de vlugge tussenkomst , momenteel is het in orde voor het probleem met de vaste lijn bij mijn moeder.Maar in MyProximus staat haar geboortedatum verkeerd zie screenshot, 

Ook word nog steeds naar een oud email adres gecommuniceerd terwijl dit al 2 jaar geleden  ( December 2022 werd veranderd in MyProximus). 

Op 07/01/2024 na telefonisch contact met de Facturatie dienst kwam de mail voor evaluatie weer terecht op het oude email adres. Vorig jaar in oktober 2023 na contact wegens blikseminslag idem bevestiging voor interventie door een technieker op het oude email adres.

Heb hier al meerdere keren met de klantendienst contact over gehad , maar ondanks hun belofte wordt het niet aangepast.

 Ik zal de details in het veld ticket in mijn profiel zetten. ( Het correct email adres en het oude dat nog steeds wordt gebruikt door klantendienst en dispatching van de technische dienst.) Ook is dat email adres de login voor mijn moeder haar MyProximus. En staat dit email adres ook als contact email in haar persoonlijke informatie op MyProximus.

Kan dit worden gecorrigeerd.

Vriendelijke groeten , Patrick

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Pat52 haar geboortedatum staat correct in onze database. Om het te laten aanpassen in MyProximus moet ik je vragen om de shaker te gebruiken. Het mailadres heb ik zonet aangepast, dat staat correct vanaf vandaag. (In ons ordersysteem blijven alle eerder gebruikte mailadressen in het geheugen van het programma staan, daar kan ik niets veranderen. Best controleren bij een eventuele bestelling dat het juiste mailadres manueel wordt aangevinkt door een collega) Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

 Bedankt @HeidiE voor de aanpassing van het email adres.

Dag @Pat52 haar geboortedatum staat correct in onze database. Om het te laten aanpassen in MyProximus moet ik je vragen om de shaker te gebruiken. Het mailadres heb ik zonet aangepast, dat staat correct vanaf vandaag. (In ons ordersysteem blijven alle eerder gebruikte mailadressen in het geheugen van het programma staan, daar kan ik niets veranderen. Best controleren bij een eventuele bestelling dat het juiste mailadres manueel wordt aangevinkt door een collega) Groetjes, Heidi

Wat betreft de shaker functie gebruiken voor het aanpassen van de geboortedatum van mijn moeder , melde ik in mijn origineel bericht reeds volgende:

2) Dan ook graag aanpassing van haar geboortedatum de maand staat verkeerd in MyProximus , heb hiervoor reeds meerdere malen contact opgenomen maar na 6 maanden nog steeds niet aangepast. Via de shaker functie gaat niet omdat mijn moeder geen GSM nummer heeft en er mijn Pay&Go nummer in staat omdat een Mobiel nummer verplicht is bij de  gegevens Persoonlijke informatie in MyProximus , vroeger stond haar vast nummer daarin , sinds een 2 tal jaar moest er een GSM nummer in gezet worden. Als ik de shaker functie gebruik dan geeft dit een verwarring want dan willen ze mijn geboortedatum erin zetten gelinkt aan mijn Pay&Go nummer. ( juiste geboortedatum van mijn moeder staat ook in Ticket in mijn profiel)

Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick

Bedankt , vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Pat52 ik krijg als antwoord van het dedicated team: 

‘Aanpassen van een geboortedatum in MyProximus is niet mogelijk, niet door de klant en niet door ons.

Dit omwille van security reasons. De enige mogelijkheid is om de account te deleten en een nieuwe account aan te maken met de correcte gegevens.’

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt @HeidiE  voor de update over het aanpassen van de geboortedatum.

Ook kan ik bevestigen dat het correcte email adres  er nu staat onder communicatie voorkeuren in MyProximus .

Aangezien het MyProximus account van mijn moeder verder correct functioneert , is er besloten om de procedure deleten en een nieuw MyProximus account aan te maken niet uit te voeren.

Ook zei mijn moeder volgende over haar foutieve geboortedatum : “ Laat het zo maar staan dan ben ik een beetje jonger 🤣” 

Aangezien dit probleem door 2 Proximus medewerkers werd behandeld en werd opgelost kan ik geen beste antwoord kiezen ( gezien er maar 1 kan worden gekozen)

Daarom op deze manier keuze voor het beste antwoord 

 

Het beste antwoord voor het probleem in deze topic kwam van 2 Proximus medewerkers @DaisyS en @HeidiE ✅

 

Ook vanwege mijn moeder enorm bedankt voor de vlugge tussenkomst en oplossing 👍🙋🏼.

Bedankt , groetjes, Patrick

Reputatie 7
Badge +3

 @DaisyS  Sinds deze namiddag staat het signaal 2de oproep weer actief op de vaste lijn van mijn moeder.

Dit is een wederkerend fenomeen, net zoals de vorige keren na uitschakeling 2 dagen later automatisch terug actief. Kan dit eens grondig worden nagekeken worden A.U.B.

Ook bij mezelf staat dit ook weer actief op mijn vaste lijn ( signaal 2de oproep) ondanks geen abonnement op de optie signaal 2de oproep. 

Ik heb dit opgemerkt toen ik gedurende 40 minuten in gesprek was met de Proximus Klantendienst voor een probleem  met de levering van mijn bestelling . Ik belde  met mijn vaste lijn en kreeg het signaal  2de oproep te horen  ( de korte biep biep). 

Het was mijn moeder die naar mij aan het bellen was doch geen bezettoon hoorde terwijl ik in gesprek was.

Kan dit ook op mijn vaste lijn worden uitgeschakeld A.U.B. daar ik dit zelf niet kan omdat dit volgens de Proximus klantendienst niet actief staat en er een technische interventie nodig is. 

  • Heeft Proximus onlangs iets gewijzigd voor de vaste lijn en staat dit nu standaard voor iedereen actief, of is er ergens een bug in jullie systeem?
  • Het is in ieder geval irritant dat er iets wordt geactiveerd zonder vraag van de klant en dat het onmogelijk is om dit te laten deactiveren via de klantendienst.

Bedankt alvast , vriendelijke groeten, Patrick

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Administratief staat nergens signaal 2de oproep actief.Ik geef het door aan de technische dienst voor verder nazicht.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

Net zoals Pat52 heeft mijn moeder hetzelfde probleem met de bezettoon. Wij hebben eveneens geprobeerd via de uitschakeling met #43# wat na een gesprek alweer gedeactiveerd was. Mijn moeder heeft geen internet en dus heb ik geprobeerd om via jullie chatdienst tot een oplossing te komen. Zij weigerden mij verder te helpen omdat mijn moeder niet bij mij aanwezig was? Kunt u mij misschien verder helpen?

Reputatie 7
Badge +3

@Leag 

Kan je de vaste lijn van je moeder toevoegen op je profiel dan kijk ik dit eens na.

 

 

Geert

Ik heb zojuist alle gegevens van mijn moeder op mijn profiel gezet.

Dank bij voorbaat,

Lea

Reputatie 7
Badge +3

@GeertC 

Ik heb een aanpassing uitgevoerd, het zou nu in orde moeten zijn.

 

Geert

Bedankt voor alle moeite! Ik houd u op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

Lea

@GeertC

Ik heb een aanpassing uitgevoerd, het zou nu in orde moeten zijn.

 

Geert

Bedankt voor alle moeite! Ik houd u op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,

Lea

Nogmaals bedankt voor de moeite. Het probleem lijkt opgelost te zijn.

Met vriendelijke groeten,

Lea

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik heb zowel uw nr als op dat van uw moeder nagekeken of het signaal 2de oproep actief staat, maar dat is niet het geval. Ik heb voor de zekerheid een update gedaan op jullie lijnprofielen. Kan je het nog eens testen ? 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Administratief staat nergens signaal 2de oproep actief.Ik geef het door aan de technische dienst voor verder nazicht.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

@Joel M  Bedankt. 

Bij mij is het signaal 2de oproep sinds vandaag weg op mijn vaste lijn (dus terug bezettoon wanneer ik in gesprek ben en men me belt )

Maar bij mijn moeder nog steeds niet in orde, haar nummer staat in mijn profiel in het veld Ticket. Haar vaste  nummer eindigt op 23.

Kan dit nogmaals door de technische dienst worden nagekeken en in orde gebracht.

( Ze kreeg deze ochtend telefoon van iemand van Proximus maar die vroeg naar mij en zei oh dan ben ik verkeerd en verbrak de verbinding. Ik vermoed dat ze  het nummer van mijn moeder als contactnummer hadden en mijn nummer als probleem nummer voor signaal 2de oproep. )

Vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik heb dit nog eens extra laten nakijken door de specialisten in ons netwerk. Kan je nog eens opnieuw testen ? 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb dit nog eens extra laten nakijken door de specialisten in ons netwerk. Kan je nog eens opnieuw testen ? 

@HadewychT Bedankt, ik zal het straks eens testen en het resultaat hier laten weten.

Reputatie 7
Badge +3

 @HadewychT  Ik heb getest bij mijn moeder en staat er nog steeds het signaal 2de oproep actief ( geen bezettoon wanneer in gesprek) , mijn moeder hoort een biep/biep toon terwijl ze in gesprek is en er naar haar wordt gebeld.

Bijkomend nu als ze in gesprek is en er wordt naar haar gebeld , krijgt de persoon die haar belt soms te horen dat het gevormde oproepnummer niet bereikbaar is. Ik heb 4 testen gedaan terwijl ik via mijn GSM in gesprek was met haar , belde ik met mijn vast toestel naar haar dan kreeg ik te horen dat het gevormde nummer niet bereikbaar is.

Als ik via mijn vast toestel in gesprek was met haar en met mijn GSM belde naar mijn moeder bleef de beltoon overgaan bij mij en hoorde mijn moeder de biep/biep toon ( als de lijn in gesprek is en je een bezettoon te horen krijgt word de verbinding automatisch verbroken wanneer je belt met mobiel naar vast)

 Misschien nuttig om te weten welke apparatuur er is aangesloten bij mijn moeder? 

Mijn moeder heeft 3 draadloze toestellen  Gigaset AS695 Cordless Phone trio Black nieuw sinds februari 2023, basisstation is aangesloten op de intro NTP 2007 in de technische ruimte.  In haar slaapkamer staat  enkel het basistoestel van haar personenalarm aangesloten op de telefoonlijn , aansluiting is via RJ45  in ingebouwde contactdoos.

Het  is sinds januari 2024 dat het probleem met signaal 2de oproep plots is begonnen.

Vriendelijke groeten, Patrick

@Pat52 Het signaal 2de oproeper is uitgeschakeld en de datum staat voor zover ik kan zien correct. 

@Pat52 .Ik heb al 5 maal telefonisch contact opgenomen met jullie diensten en mijn probleem is ook nog niet opgelost.

Ik wil eveneens de 2de oproeper uitschakelen en dat de 2de beller eigenlijk gewoon een bezet toon hoort zoals het vroeger altijd was.

Zo simpel en niets meer !!!!!

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 Kan je het nog eens testen op de vaste lijn van je mama? 

@Dioramabouwer Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

@Pat52 Kan je het nog eens testen op de vaste lijn van je mama? 

@Dioramabouwer Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

@Pat52 Mijn klantgegevens zijn toegevoegd aan mijn forumprofiel

Reputatie 7
Badge +5

@Dioramabouwer Kan je eens testen of het in orde is? 

@Dioramabouwer Kan je eens testen of het in orde is? 

heb het net getest en is nog steeds niet gedeactiveerd

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Kan je het nog eens testen op de vaste lijn van je mama? 

@Dioramabouwer Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

@DaisyS Deze ochtend getest en nog steeds geen bezettoon. 

Reageer