Vraag

ondertiteling inschakelen na het installeren van een nieuwe TV box

  • 7 January 2024
  • 38 reacties
  • 632 Bekeken

Reputatie 1

Mijn vader is hardhorig. Bij zijn vorige decoder had ik de ondertiteling voor alle zenders ingeschakeld. Nu heb ik gisteren een nieuwe TV box geïnstalleerd en ik kan de ondertiteling niet opzetten. Via Proximus chat kan niemand mij helpen. De instructies op de Proximus site komen niet overeen met hetgeen we op het scherm te zien krijgen. Iemand een suggestie?


This topic has been closed for comments

38 reacties

Maar mss kan er morgen iemand van het PX forumteam meer info verschaffen of bij de betrokken dienst meer informatie vragen. Enfin we zien wel morgen op hoop van zegen.

De “sub” toets werkt wel, t.t.z. soms.
Net getest bij het programma over jubileum Will Tura.
Meermaals drukken, afstandsbediening richten, soms werkt het, meestal niet. Afstandsbediening werkt verder normaal.

Reputatie 1

Hallo Martin, Patrick,

Ik  heb intussen een test  gedaan en inderdaad met de OK knop en dan snel naar rechts gaan kan je de ondertiteling inschakelen. Ik vrees wel dat je dit telkens opnieuw moet doen voor elk programma waar je naar wil kijken. Voor opnames zal het ook niet van toepassing zijn vermoed ik. Maar het helpt ons in ieder geval een stapje vooruit.

moest iemand van jullie toch een betere en permanentere oplossing vinden dan hoor ik het graag. Want voor ons papa van ruim 90 jaar is het maar een zus-en-zo oplossing 🤣


Dankjewel!

Annemie

Als er ondertitels beschikbaar zijn, en ze zijn ingesteld, heb je ook ondertitels bij de opnames.

 

Reputatie 1

Noppes dus. Voor elke post en elk programma moet je telkens de ondertiteling opzetten. En helaas kan ons papa dat niet meer. Terug naar af :-(. De instellingen blijven op deze manier dus niet bewaard. 

Reputatie 1

En dan die Sub toets heb ik er zo ongeveer doorgedrukt 😂 Die werkt helemaal niet bij ons 

Ik ben me op dit moment aan het afvragen hoe ik in godsnaam 10 dagen geleden ondertitels heb geactiveerd.
Zoals ik al zei vindt mijn vrouw dat reuze gemakkelijk, maar ik niet.
Via “OK” dan?

De “sub” knop werkt wel, maar niet iedere keer dat ik er op druk, dus ????
 

 

Als je in de V7 decoder via de menu naar de software versie gaat is er dan geen aanduiding dat je kunt updaten?

ik weet niet of het nog volgens deze weg is : 

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Reputatie 1

Amai dankjewel voor al jullie feedback hoor. Dat is meer dan ik ooit van de technische dienst kreeg 😂

ik probeer alle tips uit en als het werkt dan laat ik zeker iets weten. 

@Annemie Ponsaers

Probeer eens:

Instellingen -  instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - toegankelijkheid - ondertiteling - weergave
Via de “OK” knop kan je dan aan/uit zetten en lager kan je een kleurenschema voor de ondertitels kiezen.,  Dit kan misschien wel interessant zijn voor je vader

 

 

Als je in de V7 decoder via de menu naar de software versie gaat is er dan geen aanduiding dat je kunt updaten?

ik weet niet of het nog volgens deze weg is : 

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

 

Ik kan alleszins niet updaten, software versie 5.127.4
Staat trouwens onder “support”

De laatste versie die gemeld werd was en die de meesten hebben op de V7:

  • App versie 5.127.4.

en sommigen hebben

  • App versie 5.136.1.

Natuurlijk kun je die niet forceren als er geen melding staat dat er nieuwe software is om te updaten.

Reputatie 1

Hallo, nog even laten weten dat de truc met op OK te drukken en zo tekst op te zetten gelukt is. De tekst blijft staan op de programma’s die ons papa bekijkt. 
Ik wil jullie met deze nog eens bedanken voor jullie hulp hierbij.  Hele dikke merci!!
groetjeS

Annemie