Vraag

ondertiteling inschakelen na het installeren van een nieuwe TV box

  • 7 January 2024
  • 38 reacties
  • 632 Bekeken

Reputatie 1

Mijn vader is hardhorig. Bij zijn vorige decoder had ik de ondertiteling voor alle zenders ingeschakeld. Nu heb ik gisteren een nieuwe TV box geïnstalleerd en ik kan de ondertiteling niet opzetten. Via Proximus chat kan niemand mij helpen. De instructies op de Proximus site komen niet overeen met hetgeen we op het scherm te zien krijgen. Iemand een suggestie?


This topic has been closed for comments

38 reacties

@Annemie Ponsaers

werkt het dan niet volgens de manier waarop het beschreven staat hier: → Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximus

Als het zo niet lukt mss dan eerst eens de decoder 5sec volledig stroomloos zetten, nadat je de bbox eerst 5sec stroomloos gezet hebt en terug kunt surfen.

PS: Proximus forummedewerkers komen pas morgen hier terug langs.

Op voorwaarde dat er ondertitels beschikbaar zijn voor het programma (!) zou het moeten lukken zoals Martin het  (via een link)  omschrijft.

Waarschijnlijk heb je een V7 decoder geïnstalleerd omdat die momenteel standaard worden uitgeleverd.
En dat gaat zo

 


Het werkt hier zo.

“Oops, something went wrong”
En dus een dubbele post 😎

Reputatie 1

Bovenstaande werkt niet. Eerder met een Proximus medewerker aan de lijn gehangen. Die mens was heel gefrustreerd blijkbaar. Toen ik hem zegde dat op een moment alles kwam vast te hangen was zijn reactie dat hij al zijn hele leven vastzit … Na een half uur discussie heb ik het opgegeven. Heeft me al 2 uur telefoon gekost intussen en Proximus kan me blijkbaar niet helpen 

Heb je de modem ook al eens stroomloos gezet?
(decoder uit zetten - daarna modem zonder stroom zetten (af of stekker uit) - wachten tot alle verbindingen hersteld zijn en dan decoder terug activeren.

Reputatie 1

Trouwens bovenstaande info is niet van toepassing voor de TV box 7

Reputatie 1

Decoder al herstart, modem herstart en de toestel instellingen op ondertiteling gezet. Niets helpt. Max 85€ betalen om enkel beeld te hebben zonder tekst. Ga overstappen naar Telenet, misschien geven die betere support 

bedoel je dat dit → Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximuszoals beschreven voor de v7 niet van toepassing is ?

PS: Morgen kunnen de PX moderatoren u verder info geven hoe dit kan opgelost worden.

Reputatie 1

Martin, idd is dit niet van toepassing. De menu geeft andere mogelijkheden. Er komt gewoon geen “Gesproken taal en ondertitels” als mogelijke optie. Vrijdag al een uur discussie gehad met iemand van de technische dienst, gisteren idem, dan maar via chat geprobeerd en die kon me ook niet helpen. Dus vandaag opnieuw technische support gebeld en toen kreeg ik simpelweg het antwoord dat ze me niet ik,den helpen omdat de persoon in kwestie het ook niet wist 

Wij gaan er van uit dat de decoder een V7 is, omdat recent enkel V7 worden verdeeld.
Dus is het wel een V7 die je hebt ontvangen?

Ter bijkomende info : welke Tv box heb je → TV Box: installatiegids | Proximus

→ Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximus wordt voor de verschillende type decoders beschreven.

Via de installatiegids van de v7 nog iets gevonden :

via de OK knop eens proberen wat voor alle decoders werkt, hoop ik toch ;-) 

Reputatie 1

TV BOX V7

Hoe dan ook, het zou moeten werken, op de juiste manier ingesteld voor de betreffende decoder.
Maar enkel op voorwaarde dat er ondertitels beschikbaar zijn voor een programma.
Niet ieder programma is ondertiteld!
Maar dan nog, je software is toch dezelfde als de software van alle ander V7 decoders, dat kan niet anders, dus het menu “instellingen” moet bijgevolg identiek zijn?

Je kan ook per zender instellen door de toets “sub” rechts beneden op de afstandsbediening.
 

 



 

Reputatie 1

Sub onderaan doet niets. Werkt helemaal niet en de instellingen  zijn helemaal anders dan hierboven. Blijkbaar hebben wij een Tv box die door niemand gekend is.  Niet te vatten 

Ik moet je gelijk geven !

Ik vond het eerder niet nodig om eens te testen. Waarom ook? Mijn V7 is 10 dagen oud.
Ik slaag er momenteel gewoon niet in om via instellingen ondertitels in te stellen.
Ook de “SUB” knop rechts onderaan weigert alle dienst ! 
Die knop geeft (gaf) +/- dezelfde layout als hierboven.

Ik heb die knop van de week nog gebruikt omdat de ondertitels (mijn vrouw heeft die graag) de keuzes in een kwis verborgen en ik de ondertitels heb uitgeschakeld.
(Eer)Gisteren heb ik ze zo zelfs terug ingeschakeld. Ik begrijp er niks meer van 😶


Enige oplossing (en die functioneert wel) is via de “OK” knop de ondertiteling in te schakelen.

Raar maar waar !

Reputatie 1

En hoe doe je dan dan via die ik knop? Eerst in een menu gaan er gewoon tijdens de uitzending zelf?

 

 

Dan klopt het toch wat in de installatiegids staat 👍

Reputatie 1

Die OOk knop bedoel ik

Reputatie 1

Pfft zelfs de chat werkt niet OK knop

@Annemie Ponsaers

als je het programma bekijkt op OK drukken (zie ook wat ik hierboven ook gepost heb ivm de installatiegids).

 

“OK” en dan (met de ronde toets) naar beneden en naar rechts tot op het ondertitels symbool

 

Reputatie 1

Ik ga ik morgen bij mijn vader proberen. Dankjewel

Veel succes ermee!
Ik snap het allemaal niet goed, dat het niet meer werkt zoals verwacht bedoel ik.

 

Hebben ze mss de app software versie geüpdatet?

Reputatie 1

Wel erg dat Proximus support je hierbij niet kan helpen en er helemaal niets van weet