Vraag

ondertiteling inschakelen na het installeren van een nieuwe TV box

  • 7 January 2024
  • 38 reacties
  • 778 Bekeken

Reputatie 1

Mijn vader is hardhorig. Bij zijn vorige decoder had ik de ondertiteling voor alle zenders ingeschakeld. Nu heb ik gisteren een nieuwe TV box geïnstalleerd en ik kan de ondertiteling niet opzetten. Via Proximus chat kan niemand mij helpen. De instructies op de Proximus site komen niet overeen met hetgeen we op het scherm te zien krijgen. Iemand een suggestie?


This topic has been closed for comments

38 reacties

Reputatie 1

Hallo Martin, Patrick,

Ik  heb intussen een test  gedaan en inderdaad met de OK knop en dan snel naar rechts gaan kan je de ondertiteling inschakelen. Ik vrees wel dat je dit telkens opnieuw moet doen voor elk programma waar je naar wil kijken. Voor opnames zal het ook niet van toepassing zijn vermoed ik. Maar het helpt ons in ieder geval een stapje vooruit.

moest iemand van jullie toch een betere en permanentere oplossing vinden dan hoor ik het graag. Want voor ons papa van ruim 90 jaar is het maar een zus-en-zo oplossing 🤣


Dankjewel!

Annemie

Reputatie 1

Hallo, nog even laten weten dat de truc met op OK te drukken en zo tekst op te zetten gelukt is. De tekst blijft staan op de programma’s die ons papa bekijkt. 
Ik wil jullie met deze nog eens bedanken voor jullie hulp hierbij.  Hele dikke merci!!
groetjeS

Annemie

Als er ondertitels beschikbaar zijn, en ze zijn ingesteld, heb je ook ondertitels bij de opnames.

 

Als je in de V7 decoder via de menu naar de software versie gaat is er dan geen aanduiding dat je kunt updaten?

ik weet niet of het nog volgens deze weg is : 

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Reputatie 1

Amai dankjewel voor al jullie feedback hoor. Dat is meer dan ik ooit van de technische dienst kreeg 😂

ik probeer alle tips uit en als het werkt dan laat ik zeker iets weten. 

@Annemie Ponsaers

als je het programma bekijkt op OK drukken (zie ook wat ik hierboven ook gepost heb ivm de installatiegids).

 

“OK” en dan (met de ronde toets) naar beneden en naar rechts tot op het ondertitels symbool

 

Reputatie 1

Noppes dus. Voor elke post en elk programma moet je telkens de ondertiteling opzetten. En helaas kan ons papa dat niet meer. Terug naar af :-(. De instellingen blijven op deze manier dus niet bewaard. 

Reputatie 1

En dan die Sub toets heb ik er zo ongeveer doorgedrukt 😂 Die werkt helemaal niet bij ons 

Ik ben me op dit moment aan het afvragen hoe ik in godsnaam 10 dagen geleden ondertitels heb geactiveerd.
Zoals ik al zei vindt mijn vrouw dat reuze gemakkelijk, maar ik niet.
Via “OK” dan?

De “sub” knop werkt wel, maar niet iedere keer dat ik er op druk, dus ????
 

 

@Annemie Ponsaers

Probeer eens:

Instellingen -  instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - toegankelijkheid - ondertiteling - weergave
Via de “OK” knop kan je dan aan/uit zetten en lager kan je een kleurenschema voor de ondertitels kiezen.,  Dit kan misschien wel interessant zijn voor je vader

 

 

Als je in de V7 decoder via de menu naar de software versie gaat is er dan geen aanduiding dat je kunt updaten?

ik weet niet of het nog volgens deze weg is : 

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

 

Ik kan alleszins niet updaten, software versie 5.127.4
Staat trouwens onder “support”

De laatste versie die gemeld werd was en die de meesten hebben op de V7:

  • App versie 5.127.4.

en sommigen hebben

  • App versie 5.136.1.

Natuurlijk kun je die niet forceren als er geen melding staat dat er nieuwe software is om te updaten.

@Annemie Ponsaers

werkt het dan niet volgens de manier waarop het beschreven staat hier: → Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximus

Als het zo niet lukt mss dan eerst eens de decoder 5sec volledig stroomloos zetten, nadat je de bbox eerst 5sec stroomloos gezet hebt en terug kunt surfen.

PS: Proximus forummedewerkers komen pas morgen hier terug langs.

Op voorwaarde dat er ondertitels beschikbaar zijn voor het programma (!) zou het moeten lukken zoals Martin het  (via een link)  omschrijft.

Waarschijnlijk heb je een V7 decoder geïnstalleerd omdat die momenteel standaard worden uitgeleverd.
En dat gaat zo

 


Het werkt hier zo.

“Oops, something went wrong”
En dus een dubbele post 😎

Reputatie 1

Bovenstaande werkt niet. Eerder met een Proximus medewerker aan de lijn gehangen. Die mens was heel gefrustreerd blijkbaar. Toen ik hem zegde dat op een moment alles kwam vast te hangen was zijn reactie dat hij al zijn hele leven vastzit … Na een half uur discussie heb ik het opgegeven. Heeft me al 2 uur telefoon gekost intussen en Proximus kan me blijkbaar niet helpen 

Heb je de modem ook al eens stroomloos gezet?
(decoder uit zetten - daarna modem zonder stroom zetten (af of stekker uit) - wachten tot alle verbindingen hersteld zijn en dan decoder terug activeren.

Reputatie 1

Trouwens bovenstaande info is niet van toepassing voor de TV box 7

Reputatie 1

Decoder al herstart, modem herstart en de toestel instellingen op ondertiteling gezet. Niets helpt. Max 85€ betalen om enkel beeld te hebben zonder tekst. Ga overstappen naar Telenet, misschien geven die betere support 

bedoel je dat dit → Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximuszoals beschreven voor de v7 niet van toepassing is ?

PS: Morgen kunnen de PX moderatoren u verder info geven hoe dit kan opgelost worden.

Reputatie 1

Martin, idd is dit niet van toepassing. De menu geeft andere mogelijkheden. Er komt gewoon geen “Gesproken taal en ondertitels” als mogelijke optie. Vrijdag al een uur discussie gehad met iemand van de technische dienst, gisteren idem, dan maar via chat geprobeerd en die kon me ook niet helpen. Dus vandaag opnieuw technische support gebeld en toen kreeg ik simpelweg het antwoord dat ze me niet ik,den helpen omdat de persoon in kwestie het ook niet wist 

Wij gaan er van uit dat de decoder een V7 is, omdat recent enkel V7 worden verdeeld.
Dus is het wel een V7 die je hebt ontvangen?

Ter bijkomende info : welke Tv box heb je → TV Box: installatiegids | Proximus

→ Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximus wordt voor de verschillende type decoders beschreven.

Via de installatiegids van de v7 nog iets gevonden :

via de OK knop eens proberen wat voor alle decoders werkt, hoop ik toch ;-) 

Reputatie 1

TV BOX V7