Mijn vader is hardhorig. Bij zijn vorige decoder had ik de ondertiteling voor alle zenders ingeschakeld. Nu heb ik gisteren een nieuwe TV box geïnstalleerd en ik kan de ondertiteling niet opzetten. Via Proximus chat kan niemand mij helpen. De instructies op de Proximus site komen niet overeen met hetgeen we op het scherm te zien krijgen. Iemand een suggestie?
Hallo, nog even laten weten dat de truc met op OK te drukken en zo tekst op te zetten gelukt is. De tekst blijft staan op de programma’s die ons papa bekijkt.
Ik wil jullie met deze nog eens bedanken voor jullie hulp hierbij. Hele dikke merci!!
groetjeS
Annemie
Hallo Martin, Patrick,
Ik heb intussen een test gedaan en inderdaad met de OK knop en dan snel naar rechts gaan kan je de ondertiteling inschakelen. Ik vrees wel dat je dit telkens opnieuw moet doen voor elk programma waar je naar wil kijken. Voor opnames zal het ook niet van toepassing zijn vermoed ik. Maar het helpt ons in ieder geval een stapje vooruit.
moest iemand van jullie toch een betere en permanentere oplossing vinden dan hoor ik het graag. Want voor ons papa van ruim 90 jaar is het maar een zus-en-zo oplossing
Dankjewel!
Annemie
als je het programma bekijkt op OK drukken (zie ook wat ik hierboven ook gepost heb ivm de installatiegids).

Amai dankjewel voor al jullie feedback hoor. Dat is meer dan ik ooit van de technische dienst kreeg
ik probeer alle tips uit en als het werkt dan laat ik zeker iets weten.
Als je in de V7 decoder via de menu naar de software versie gaat is er dan geen aanduiding dat je kunt updaten?
ik weet niet of het nog volgens deze weg is :
door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie
Als er ondertitels beschikbaar zijn, en ze zijn ingesteld, heb je ook ondertitels bij de opnames.
“OK” en dan (met de ronde toets) naar beneden en naar rechts tot op het ondertitels symbool
Veel succes ermee!
Ik snap het allemaal niet goed, dat het niet meer werkt zoals verwacht bedoel ik.
Op voorwaarde dat er ondertitels beschikbaar zijn voor het programma (!) zou het moeten lukken zoals Martin het (via een link) omschrijft.
Waarschijnlijk heb je een V7 decoder geïnstalleerd omdat die momenteel standaard worden uitgeleverd.
En dat gaat zo

Het werkt hier zo.
De laatste versie die gemeld werd was en die de meesten hebben op de V7:
- App versie 5.127.4.
en sommigen hebben
- App versie 5.136.1.
Natuurlijk kun je die niet forceren als er geen melding staat dat er nieuwe software is om te updaten.
Als je in de V7 decoder via de menu naar de software versie gaat is er dan geen aanduiding dat je kunt updaten?
ik weet niet of het nog volgens deze weg is :
door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie
Ik kan alleszins niet updaten, software versie 5.127.4
Staat trouwens onder “support”
Probeer eens:
Instellingen - instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - toegankelijkheid - ondertiteling - weergave
Via de “OK” knop kan je dan aan/uit zetten en lager kan je een kleurenschema voor de ondertitels kiezen., Dit kan misschien wel interessant zijn voor je vader
“Oops, something went wrong”
En dus een dubbele post
Bovenstaande werkt niet. Eerder met een Proximus medewerker aan de lijn gehangen. Die mens was heel gefrustreerd blijkbaar. Toen ik hem zegde dat op een moment alles kwam vast te hangen was zijn reactie dat hij al zijn hele leven vastzit … Na een half uur discussie heb ik het opgegeven. Heeft me al 2 uur telefoon gekost intussen en Proximus kan me blijkbaar niet helpen
Ik ben me op dit moment aan het afvragen hoe ik in godsnaam 10 dagen geleden ondertitels heb geactiveerd.
Zoals ik al zei vindt mijn vrouw dat reuze gemakkelijk, maar ik niet.
Via “OK” dan?
De “sub” knop werkt wel, maar niet iedere keer dat ik er op druk, dus ????
En dan die Sub toets heb ik er zo ongeveer doorgedrukt Die werkt helemaal niet bij ons
Noppes dus. Voor elke post en elk programma moet je telkens de ondertiteling opzetten. En helaas kan ons papa dat niet meer. Terug naar af . De instellingen blijven op deze manier dus niet bewaard.
Heb je de modem ook al eens stroomloos gezet?
(decoder uit zetten - daarna modem zonder stroom zetten (af of stekker uit) - wachten tot alle verbindingen hersteld zijn en dan decoder terug activeren.
Trouwens bovenstaande info is niet van toepassing voor de TV box 7
De “sub” toets werkt wel, t.t.z. soms.
Net getest bij het programma over jubileum Will Tura.
Meermaals drukken, afstandsbediening richten, soms werkt het, meestal niet. Afstandsbediening werkt verder normaal.
Maar mss kan er morgen iemand van het PX forumteam meer info verschaffen of bij de betrokken dienst meer informatie vragen. Enfin we zien wel morgen op hoop van zegen.
Wel erg dat Proximus support je hierbij niet kan helpen en er helemaal niets van weet
Hebben ze mss de app software versie geüpdatet?
bedoel je dat dit → Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximuszoals beschreven voor de v7 niet van toepassing is ?
PS: Morgen kunnen de PX moderatoren u verder info geven hoe dit kan opgelost worden.
Ik ga ik morgen bij mijn vader proberen. Dankjewel
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.