Hallo, net de v7 ontvangen. Casten lukt, maar ik kan de decoder niet toevoegen aan "mijn huis" in de Google Home app. De decoder is wel zichtbaar als castapparaat in deze app. Is dit een gekend probleem of ligt dit aan mij.
ik dacht dat deze decoder nog niet beschikbaar was omdat hij nog in de testfase zat ?
misschien daarmee dat het niet werkt ?
Je kan altijd de V7 eens resetten maar of dit veel zal helpen weet ik niet!
- Open de startpagina van de decoder.
- Ga naar tandwieltje > Instellingen toestel > Apparaatvoorkeuren > Resetten
Iemand heeft daar ook een probleem mee zie → https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/build-in-chromecast-decoder-v7-50967
Hallo, het is via Android bij mij. Casten lukt ook perfect.
bedankt voor de feedback, ik dacht soms dat het typisch met de iPhone zou te maken gehad hebben maar het is enkel de v7 decoder toevoegen die niet lukt bij u via de google home app
Hopelijk weten de proximus medewerkers al waaraan dit ligt.
dit is dus de foutmelding die ik krijg. Zichtbaar in de Home app, maar ik kan hem niet toevoegen aan het huis/ruimte
Nee op het moment ik deze zoek vind hij niks
ook na het verwijderen van updates en het het opstarten
Bij mij juist hetzelfde. De Android TV is zichtbaar in de Google Home-app en het casten werkt perfect, maar het lukt niet om dat apparaat aan een ruimte te koppelen. Ik vind dat echter geen probleem, want die koppeling biedt toch geen voordelen?
Het is op dit ogenblik nog niet mogelijk om je decoder toe te voegen aan ‘mijn huis’. In een later stadium zal dit wel komen, maar dat zal niet voor onmiddellijk zijn.
Even dit topic oprakelen, aangezien ik gisteren mijn V7 heb geïnstalleerd en hetzelfde probleem ervaar.
Die koppeling is nodig om de ingebouwde chromecast van de decoder te kunnen aansturen met Google Home: “Hey Google, speel Netflix serie xyz af op proximus decoder”.
Nu antwoord Google gewoon dat ze dat apparaat niet herkent.
Heeft iemand dit al op enige manier aan de praat gekregen?
Een andere manier (via de blauwe knop bovenaan) lukt ook niet:
Deze optie is nog niet beschikbaar. Je kan wel via de speechknop
op onze afstandsbediening commando’s geven aan Google.
Ik heb hetzelfde probleem, casten enzo alles werkt perfect, enkel kan je deze niet toewijzen aan een huis / kamer in google home.
Maar ik lees net dat deze optie nog niet beschikbaar is.
Ik heb ook de V7 van vorige week en ik heb hem wel kunnen toevoegen aan google home en het werkt perfect hier.
welke software versie staat er op je v7? mss heb je een andere versie waardoor het bij u wel lukt.
Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: xxxxxxxxxxxxxx?
Kan je deze ook aan een plaats of groep toekennen?
Hier staat hij ook op google home, maar kzn hem niet aan kamer toewijzen.
Softwareversie is de PXM-SW-3.53.1
Ja ik kan een kamer toewijzen en in een groep plaatsen.
Kan je deze ook aan een plaats of groep toekennen?
Hier staat hij ook op google home, maar kzn hem niet aan kamer toewijzen.
Zelfde probleem hier, ook geïnteresseerd in de oplossing :)
inderdaad daarom dat ik je die vraag gesteld had want er is nog andere software in omloop en daarom dat ik ook vermoede dat het eventueel een reden zou kunnen zijn!
Zelfde versie inderdaad, vandaag geïnstalleerd door de installateur.
Als ik de chromecast lokaliseer in de Google home app en probeer toe te kennen aan een ruimte krijg ik volgende fout
Klopt. Ik heb ook dezelfde software versie.
Decoder kan ik zien, maar kan hem niet toevoegen aan een ruimte en daardoor ook niet aanspreken via de google assistant.
Blijkbaar is dit enkel bij Schaap gelukt
In de screenshot van schaap staat de decoder ook wel onder 'Andere Cast-apparaten' en niet in een bepaalde kamer. Het lijkt dus dat het toevoegen aan een kamer bij schaap ook niet is gelukt.
Zelfde probleem bij mij. Is hier ondertussen al een oplossing voor of wordt er aan een gewerkt?
FYI: als eer oplossing komt wordt dit normaal gemeld in deze sticky hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.