Vraag

build in chromecast decoder v7

  • 4 August 2020
  • 8 reacties
  • 5392 Bekeken

Beste,

sinds kort een decoder v7 aangevraagd, hier staat de app build in Chrome cast op.

maar ik slaag er niet ik om deze in werking te krijgen, kan deze niet toevoegen aan de Google home app op mijn iPhone 

iemand tips?


8 reacties

Ter info: Hier ook iemand die wat problemen heeft met chromecast
→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/v7-toevoegen-aan-google-home-50966?postid=659398#post659398

aangezien hier nog niet zo bijster veel gepost geweest is omtrent de v7, dus of dit nog een bug is in de v7,  zal je ofwel wat info moeten krijgen van de proximus medewerkers als ze hier morgen terug langskomen of van iemand van de forumleden die al ervaring hebben met de V7 en die het probleem mss kennen.

Je kan altijd de V7 eens resetten maar of dit veel zal helpen weet ik niet!

  1. Open de startpagina van de decoder.    
  2. Ga naar  tandwieltje > Instellingen toestel > Apparaatvoorkeuren > Resetten

Reset heeft geen effect heb ik al gedaan, 

ik lees in het ander artikel dat casten lukt, dit lukt bij mij niet 

ik kan je ook niet terug vinden om naar toe te casten

In de handleiding vind ik er ook niet zo direct iets van terug

https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/interface/pickx/gebruik

Inderdaad, wat ik ook al heb gedaan is de update van de build in Chrome cast verwijderd her opgestart en opnieuw geïnstalleerd maar op geen enkel molen was het mogelijk om er iets mee te doen 

heb het hier eens gevraagd of Stefvr je ondertussen eventueel iets zou kunnen verder helpen 

→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/v7-toevoegen-aan-google-home-50966?postid=659411#post659411

https://support.google.com/googlenest/thread/21012795?hl=en

 

Niet volledig gelijkaardig, maar misschien het proberen waard

Reputatie 7
Badge +4

Om de chromecast te laten werken, moet je verbonden zijn op het WiFi-netwerk van de modem  (Geen Public WiFi !) 

Als de chromecast niet werkt, gelieve de chromecast app data te verwijderen.

Hoe?

Ga naar settings - device settings - apps - chromecast - clear data

Wat ik heb gedaan is ergens in de instellingen bij casten iets aangezet waardoor je in slaap kan casten Enzo maar ben momenteel niet thuis dus zal je volgend eweek de v4 xacte menu's kunnen zeggen maar ik denk dat het Google cast is en ook HDMI sec aanzette

Reageer