Vraag

V7 opnames bekijken is een katastroof ....

  • 27 December 2020
  • 58 reacties
  • 1439 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties

Wij hebben sinds enkele weken twee V7 decoders in gebruik.

Bij TV1 planden we enkele opnames te bekijken. De eerste keer liep midden in de opname alles vast.

Geen oplossing mogelijk. We hebben dan een reset gedaan en konden alsnog de opname verder bekijken.

Volgende dag bekeken we een andere opname. Ook tijdens het bekijken beeld vast , maar nu deed reset het niet en hebben we alles dienen te “erasen”. Met het gevolg dat we bij decoder 1 alles terug dienden te installeren .

We hebben dan ook alle opnames die nog gepland stonden gedeleted.

We lezen reacties dat dit nog voorkomt, maar dit is echt niet aanvaardbaar.

Wordt hier iets aan gedaan ? Zodat we opnames in volle vertrouwen kunnen plannen en ook bekijken ?

 

Ter info bij TV 2 komt het probleem voor dat bij het afzetten van decoder, deze blijkbaar wel down gaat , maar zich zomaar terug opstart . Tot we na herhaalde pogingen, de decoder toch afgezet krijgen. We begrijpen ( in het overzicht status V7 ) dat dit probleem gekend is en in de volgende release zou opgelost worden.

Momenteel staan beide decoders bij ons op versie 3.54.12 .

Kunnen jullie iets verhelpen aan het probleem van de opnames ,of wordt hier ook aan gewerkt ?

Ro


58 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Ro Voor je de booster besteld zou ik eerst testen of je PLC’s toch niet goed werken voor je andere TV. Indien dat niet ok is kan je ze inderdaad bestellen via My Proximus. In de app vind je dit terug onder dashboard - smart wifi. Het is niet zo dat de V7 sowieso niet kan werken met de PLC’s, vandaar ook mijn voorstel eerst te testen met je andere TV zodat ik je niet onnodig toestellen laat vervangen. De eerste booster is gratis beschikbaar met bepaalde Flex packs. 

Natuurlijk blijven we werken aan een verbetering van onze decoders en diensten. 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT 

Dank voor de reactie .

Nog enkele vraagjes :

  1. Waar in MyProximus is zo een aanvraag te doen ?
  2. De plc’s werden destijds door Proximus zelf geïnstalleerd en gratis geleverd, maakte integraal deel uit van mijn tv configuratie. Aangezien plc’s mogelijk oorzaak zijn van deze storingen , wegens plaatsing van v7, wordt deze wifi booster dan gratis als vervanging van jullie plc’s aangeboden ?

Bijkomend gaan we er toch van uit dat jullie verder werken aan de oplossing er van en stabiliteit van de dienstverlening kunnen waarborgen.

ro

Reputatie 7
Badge +4

@Ro Dankjewel voor je test. Hieruit blijkt  dat het probleem toch eerder in de richting van de PLC te zoeken is. Ik zou voorstellen om hem te vervangen door een wifi-booster die je via MyProximus kan aanvragen.

Je kan eventueel voor de zekerheid ook nog testen om je ‘TV2’ aan te sluiten met de PLC’s en te zien of die dan problemen geeft.  Vermits de PLC’s hun signaal over je electriciteitsleidingen stuurt, kan dit minder problemen geven op een andere electriciteitskring. Als dat wel goed werkt kan je TV2 met PLC en TV1 met wifibridge aansluiten en is de booster niet nodig. 

Sowieso wordt er nog verder gezocht naar de oorzaak van de foutmeldingen en zal dit verbeterd worden in volgende software updates. 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT 

 

U vroeg ons een test te willen doen en resultaten mee te delen. Dit deden we en zijn hierboven in de berichten te zien.

We zouden het toch een reactie van U op prijs stellen …

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

Enige reactie van Proximus op de test die ik gisteren diende te doen en waarvan de resultaten hierboven zijn beschreven ?

ro

mensen met hoge lijnsnelheden krijgen ook P error codes dus heft het zoals reeds gezegd niet altijd met snelheid te maken.

Ik heb glasvezel, heb de snelheid zopas getest en haal 113.0 mps download en 19.1 mps upload dus zou er toch geen probleem mogen zijn om mijn opnames te streamen denk ik en dan liefst zonder (p errorcodes) geen probleem met netflix via de app’s van mijn tv zelf.

Het is niet alleen de snelheid maar ook fouten tijdens de overdracht, decoders zijn gevoelig voor fouten in de overdracht 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT 

Ter info : tijdens een happy house bezoek heeft technieker de BBOX vervangen naar type 3 , voor TV1 andere PLC’s geïnstalleerd en voor TV2 een WIFI bridge geïnstalleerd. Zo werd het tv netwerk bij ons geconfigureerd met de vorige decoders.

Met V7 doen zich nauwelijks of geen onderbrekingen voor op TV 2 met WIFI bridge.

Wel , zoals we ondertussen weten, veel onderbrekingen met foutcodes op TV1 met PLC’s.

 

We hebben nu de test gedaan en de WIFI bridge tijdelijk op TV1 geïnstalleerd en een opname in zijn geheel bekeken. Geen enkele onderbreking heeft zich bij het bekijken ervan voorgedaan.

Wel is er een verschil in snelheid. We hebben de app van NETFLIX gebruikt om de internetsnelheid na te gaan op deze TV1 , met PLC’s gaf dat 60,02 Mbps en met WIFI bridge 29,05 Mbps … Is deze laatste snelheid voldoende ?

Opmerkelijk is toch vast te stellen dat de WIFI bridge bij deze test een foutloos bekijken van een opname toegelaten heeft.

Wat nu ?

Ro

Met PLC’s

 

Met WIFI bridge

 

 

 

Hier hetzelfde probleem met opnames decoder (V7) is met kabel aangesloten op de modem. Sommige opnames schokken of bevriezen volledig ik krijg dan verschillende foutcodes (bv 131), na reset gaat het terug iets beter. Ook Netflix lukt soms niet om op te starten als dit zo is gaat opstarten ook niet in de app’s.

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT , na de gevraagde test, zal ik met info hierop terugkomen.

Toch dank dat jullie de opvolging van het probleem blijven doen.

 

ro

Reputatie 7
Badge +4

@Ro Heb je dat probleem met je opnames ook op je 2de TV (via Wifi-bridge) ? Je kan al eens testen of je wifi sterk genoeg zou zijn door je wifi bridge te gebruiken om je decoder bij je eerste TV mee aan te sluiten ipv de devolo.  

Dan zal ik deze info ook nog mee doorgeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de V7. 

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS  Toch bedankt voor de reactie.

Inderdaad dit maakt het bekijken van opnames niet aangenaam.

Laat ons dan toch er van uitgaan dat er bij jullie aan gewerkt wordt om hiervoor toch een oplossing te vinden en hopelijk op vrij korte termijn .

 

ro

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Ik begrijp dat dit de kijk ervaring niet echt aangenaam maakt maar voorlopig is er geen andere workaround of oplossing voor de P-errorcodes. Vaak zijn deze inderdaad verholpen met het heropstarten van de decoder. We zijn nog steeds volop bezig met de gekende bugs zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 5
Badge +1

Aan Proximus medewerker ,

 

ook weer problemen met streamen van opname via V7 .

Opname LINE OF DUTY  ( twee opnames ).

  1. Zondagavond eerste opname bekeken. In de helft van de opname , zwart beeld en foutcode P0137 … alles afgezet ( TV en decoder ). Terug opgestart en hebben verder kunnen bekijken.
  2. Maandagavond tweede opname bekeken. Na enkele minuten, begon op het scherm het cirkeltje te draaien en stopte de opname. TV en decoder afgezet, even gewacht. Terug opgestart en we konden tot het einde bekijken .

Bij elke opname bekijken is het met spanning wachten of het einde kan gehaald worden …

Kan hier toch iets aan verholpen worden ? Historiek van installatie kan je in de berichten hierboven lezen .

Dit lijkt op “neverending story” ...

Ro

 

Had dit gewoon ter bijkomend info er bijgezet omdat er anderen die dit eventueel meelezen maar daarom geen familus hebben niet zouden verkeerd eruit besluiten dat bij gelijk welk flex pack je recht zou hebben op deze gratis booster.

Badge +4

TBI: Wel moet het een flex pack zijn met vaste lijn 

Een familus = internet + TV + vaste lijn.

TBI: Wel moet het een flex pack zijn met vaste lijn 

Badge +4

@YorickP , WiFi booster , kan deze gewoon besteld worden in een Proximus verkooppunt en zo aan het abonnement Familus toegevoegd worden? Vermits het toestel te huur is.

In dit plan zou TV1 dan verbonden worden met WiFi booster en tv2 met gewoon WiFi bridge. En dat kan ?

maar uiteraard lost dit het probleem van de onderbrekingen bij streaming opnames niet ,vermits plc’s blijkbaar niet de oorzaak zijn. Trouwens Netflix werkt perfect zonder onderbrekingen op dezelfde tv met plc’s.  Wordt dit euvel op Proximus niveau degelijk aangepakt, zodat we terug kwaliteit krijgen ?

ro

Als je uw huidige familus omzet naar een Flexpack , kan je de booster er gratis bij krijgen (dus zonder huur)

een prettig eindejaar en gezond jaar 2021 🥂

@Ro  voor u ook een prettig eindejaar en gezond jaar 2021 🥂

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  helemaal juist wat je zegt . In het nieuwe jaar zullen we de ‘pudding ‘ proberen klaar te maken.

In ieder geval bedankt om toch telkens op onze vragen een reactie te geven !

Aangenaam eindejaar en een gezond 2021 met vele positieve opportuniteiten 👍

 

ro

 

@Martin : wat is volgens jou de beste oplossing , mochten plc’s het toch eens begeven … WiFi bridge of andere ? We willen ons maar voorbereiden op de toekomst.

Ro

 

Daar is heel moeilijk op te antwoorden zoals op het forum gedurende jaren vast te stellen is, dat er zowel problemen opgesomd worden bij alle draadloze oplossingen , net zoals er dan velen zijn die met één van deze oplossingen dan weer totaal geen problemen hebben!
Hierbij geldt de algemene regel “the proof of the pudding is in the eating” 

Reputatie 5
Badge +1

@YorickP , WiFi booster , kan deze gewoon besteld worden in een Proximus verkooppunt en zo aan het abonnement Familus toegevoegd worden? Vermits het toestel te huur is.

In dit plan zou TV1 dan verbonden worden met WiFi booster en tv2 met gewoon WiFi bridge. En dat kan ?

maar uiteraard lost dit het probleem van de onderbrekingen bij streaming opnames niet ,vermits plc’s blijkbaar niet de oorzaak zijn. Trouwens Netflix werkt perfect zonder onderbrekingen op dezelfde tv met plc’s.  Wordt dit euvel op Proximus niveau degelijk aangepakt, zodat we terug kwaliteit krijgen ?

ro

Reputatie 5
Badge +1

Martin,

ze zien er hetzelfde uit als op de documentatie die je aangeeft. Meer heb ik ook niet aangezien deze door Proximus geïnstalleerd zijn.

Als het zo is dat er iets fout zit bij v7 , dient Proximus , dit toch aan te geven en niet steeds de bal terug te gooien naar de klant . Als ik het forum volg, zie ik velen die blijkbaar met dezelfde problemen geconfronteerd worden.

@Proximus : wanneer oplossing en kwaliteit in streaming opnames en andere. Dus de plc’s zijn op dit moment niet als de veroorzakers van de blokkeringen aangeduid. Vermits Netflix normaal streamt zonder onderbreking, zou het toch bij Proximus zelf kunnen zijn dat de fout zich voordoet bij het doorgeven van het syreamingsignaal.

@Martin : wat is volgens jou de beste oplossing , mochten plc’s het toch eens begeven … WiFi bridge of andere ? We willen ons maar voorbereiden op de toekomst.

Ro

 

 

Reputatie 6
Badge +3

De draadloze apparaat waar we momenteel mee werken is de Wi-Fi Booster, werkt gelijkaardig  als de oude Wifi Bridges maar geeft meer mogelijkheden.

 

Zolang het een gewone devolo is, geeft die de data door (als is het TV of Internet stream).

Het kan zijn dat nieuwere toestellen die uitkomen ook een soort controle of beheer daarover gaan uitvoeren of met interne switch gaan werken, als dat het geval is, kan het problemen geven met de werking van de V7 decoder mits hij zowel TV als Internet toegang nodig heeft.

Reageer