Vraag

V7 opnames bekijken is een katastroof ....

  • 27 December 2020
  • 58 reacties
  • 1434 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

@Ro Ik weet niet of die PLC’s die je hebt reeds van type homeplug AV2 standaard zijn die betere prestaties leveren !

bijvoorbeeld deze van devolo

13 HomePlug AV2 powerline-adapters review: gigabit via het stopcontact - Hardware Info

als de snelheid voldoende is, waarom stopt dan de streaming voor de opgenomen programma’s verschillende keren met de foutmeldingen

Er moet inderdaad iets in het concept met de v7 verkeerd lopen aangezien dit gebeurt ook bij sommigen die op een lijn zitten met 100Mbps en rechtstreeks verbonden zijn met de bbox over utp!!!

Reputatie 5
Badge +1

@YorickP , als de snelheid voldoende is, waarom stopt dan de streaming voor de opgenomen programma’s verschillende keren met de foutmeldingen ?


Nog vraagje 1.als de plc’s niet meer aangeboden worden, welke mogelijkheden zijn er dan nog ? WiFi bridge Of andere ? Wat is dan de beste alternatieve oplossing voor v 7 ?

  1. Devolo’s bieden toch de mogelijkheid om tv en andere te streamen ...

 

Dank alleszins voor je reactie en hopelijk op deze vragen ook nog.

Ro

 

Reputatie 6
Badge +3
  • 60 Mbps is meer dan voldoende, de vereiste snelheid voor V7 is min 25Mbps. Voornamelijk omwille van 4K of UHD.
  • De PLC’s worden momenteel niet meer door Proximus aangeboden.
  • U kan altijd zelf andere toestellen aanschaffen, zoals deze de juiste snelheid aanbied en geen eigen config willen toepassen, dan kan dit geen probleem zijn
Reputatie 5
Badge +1

Aan Proximus medewerkers ,
I.v.m. problemen streaming opnames via PLC's en V 7 , de test van gisterenavond leverde 1 onderbreking op bij het bekijken , na ongeveer 3/4 bekijken van de opname. Dan alles afgezet, decoder , tv . Na heropstarten terug naar opnames en gelukkig verder kunnen kijken vanaf stopmoment tot einde.
De PLC's zijn herstart geworden gisteren morgen.
Enkele gegevens :

  • PLC's werden geplaatst door Happy House technieker nadat hij BBOX3 ook geplaatst had. Zij zijn van het type PLC Adapter V2 ( MT 2679 ) . Nog met vermelding Belgacom. 
  • Netflix heeft een toepassing om de internetsnelheid te meten, om na te gaan of Netflix kan gestreamed worden. Deze test hebben we gisteren gedaan en levert volgend gegeven op : " internetverbinding, verbindingssnelheid : 60,02 Mbps. 

Vragen die we graag beantwoord zien, om toch finaal tot een oplossing voor deze onderbrekingen te komen:

  • Is deze gemeten snelheid 60,02 Mbps voldoende om de opnames van Proximus te streamen? 
  • De nu door Proximus aangeboden PLC's , leveren die technisch een hogere snelheid op ? Zo ja, kunnen deze bekomen worden in een Proximus winkel of dienen die via jullie aangevraagd te worden, in vervanging van deze die bij ons geplaatst zijn ? 
  • Indien bovenstaande negatief is, kunnen wij dan zelf bij DEVOLO PLC's aanschaffen,die ons een hogere snelheid garanderen ( Magic 2 Lan tot 2400 Mbps of Magic 1 LAN tot 1200 Mbps ) ? 

We zoeken echt naar een finale oplossing om deze onderbrekingen weg te werken, zij waren er niet bij V5 , noch bij V6 . Dus PLC's werken, maar zijn misschien in capaciteit niet voldoende om de streaming van Proximus opnames te doen, maar toch wel voor NETFIX streaming. Dus stuk zijn ze niet ....

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT , had een privé berichtje gestuurd aan DaisyS met een aantal vragen ivm ons lopend probleem. Maar waarschijnlijk,is zij al in verlof, vermits er geen antwoord komt. Vragen kunnen we ook doorsturen .

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS    We hebben een privé bericht naar U gestuurd. En hopen op een concreet voorstel tot oplossing .

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

Thanks Martin voor je info .

hij kan maar iets goed boosten wat hij voldoende goed ontvangt hij boost eigenlijk je wifi niveau,

vergelijk het met je laptop dan zal de internetsnelheid ook zakken als er te weinig wifi niveau binnenkomt. 

Voor je booster geldt dit ook hij kan de snelheid niet verhogen die hij binnenkrijgt  maar je wifi niveau verhogen zodat je toestellen weer goede wifi ontvangst hebben.

Daarom moet je soms de booster bij een opstelling wat dichter naar de bbox toe plaatsen voor beter resultaat.

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad Martin, juist wat je zegt.

In de kamer waar tv 1 staat is WIFI ontvangst , maar zwak. Een wifi booster kan dit signaal toch opvangen en versterken ( boosten ), of zie ik dat verkeerd ?

 

ro

De ontvangst die de booster binnenkrijgt van de bbox moet voor de booster ook voldoende zijn “link Quality “ maar het voordeel is dat je de booster ook onmiddellijk kunt opzeggen als het ook niet goed werkt via de booster.

voor booster “link quality” zie → Controlelampjes op je Wi-Fi Booster

Eeen V7 kan ook direct via wifi verbinding maken met de bbox maar daar geldt weer het zelfde dan moet de wifi ontvangst van de bbox groot genoeg zijn!

Reputatie 5
Badge +1

Martin, misschien verkeerd uitgedrukt.

We vertrekken van nul voor tv 1 .

Aangezien WiFi ontvangst in die kamer nogal laag is, maar wel te ontvangen, zou ik daar een WiFi booster van Proximus plaatsen, waaraan een decoder rechtstreeks kan aangesloten worden . Toestel kan gehuurd worden bij Proximus aan 2,49 euro maand.

Of zoiets werkt , is nog een vraagteken.

ro

je zegt PLC met wifi booster, ik vermoed hieruit dat je geen wifi ontvangst genoeg hebt van de bbox om de wifibooster rechtstreeks te kunnen laten verbinding maken met de bbox.

Want eerst PLC en dan wifibooster er op aansluiten kan alleen maar goed werken als het rechtstreeks ook al zeker goed werkt met de decoder rechtstreeks aangesloten op de plc.

Reputatie 5
Badge +1

Thanks Martin met je reactie.

We gaan deze avond nog eens uitgebreid testen bij TV toestel 1 ( verbonden met PLC’s ) voor een opname.

Deze voormiddag getest met TV toestel 2 ( verbonden met Wifi-bridge ) : hier deze voormiddag geen haperingen en/of foutcodes bij het afspelen van een opname.

Ik ga de mogelijkheden ook een bekijken en nagaan wat misschien een betere technische oplossing zou zijn mocht TV toestel 1 toch haperen bij bekijken opname :

  • PLC met wifibooster ?
  • WIFI Booster van Proximus en daar wifi bridge op aansluiten ?

Nog andere oplossingen mogelijk ?

ro

je kunt inderdaad twee bridges gebruiken of booster, als je een flex pack met vaste telefonie hebt, is die booster zelfs in het flex pack inbegrepen.

@Martin  we zijn bezig met testen, zowel met WiFi bridge als met de devolo’s.

Maar devolo’s geplaatst door Proximus werkten tot op het moment dat V7 geplaatst is.

Kan dit volgens jou te maken hebben dat deze de streaming niet kunnen verwerken, aangezien met 4K , de capaciteit die gestreamed  moet worden veel groter is .…

ro

Bij 4K streaming kan je met de devolo’s inderdaad eerder last krijgen net zoals er in het verleden hier dikwijls klanten gepost hebben dat ze met de devolo’s bvb problemen hadden als naar HD kanalen keken en niet als ze naar een SD kanaal keken.
Maar als ik hier af ga op wat anderen ook nog posten die gelijkaardige problemen melden, dat zij het ook voor hebben als direct bekabeld verbonden zijn met de bbox, dus id het heel moeilijk om op voorhand te zeggen als ik meer bandbreedte zou hebben betere devolo’s of met booster enz…
 je kunt tenslotte niet meer bandbreedte hebben dan via de bbox rechtstreeks !!!! en daarom dat je al in feite zou moeten zeker zijn of het niet meer voorvalt eens je rechtstreeks bekabeld verbonden bent , en eigenlijk kun je maar door te testen zoals je nu bezig bent weten of het probleem vermindert of verdwijnt!

Reputatie 5
Badge +1

@Martin 

Nog een technische vraagje, kunnen er twee WiFi bridges opgesteld worden voor respectievelijk twee tv’s ? 
Mocht de WiFi bridge bij tv2 geen onderbreking geven, kunnen we de test doen bij TV1 met een tweede wifi bridge. Dit om na te zien of capaciteit van devolo’s wel voldoende is.

ro

Reputatie 5
Badge +1

@Martin @DaisyS 

 

Nog een bedenking. Met de devolo’s verbinding. Dan zouden er bij normale tv uitzendingen toch ook onderbrekingen dienen te zijn, mochten ze zogezegd defect zijn. Maar neen, onderbrekingen met foutcodes komen enkel voor bij opnames die herbekijken worden…

ro

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  we zijn bezig met testen, zowel met WiFi bridge als met de devolo’s.

Maar devolo’s geplaatst door Proximus werkten tot op het moment dat V7 geplaatst is.

Kan dit volgens jou te maken hebben dat deze de streaming niet kunnen verwerken, aangezien met 4K , de capaciteit die gestreamed  moet worden veel groter is .…

ro

met draadloze oplossingen zal het toch altijd de zelfde regel blijven, eerst een tijd uittesten en dan pas weten of het in orde blijft!

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS 

Bedankt voor reactie.

Alles gereset. We zullen de test doen.

Vraag toch :  zijn de devolo’s van Proximus destijds geplaatst door Proximus nog technisch in staat om de streaming te doen voor de V7 ?  Waren in orde tot en met V6 . V7 is nog maar net geïnstalleerd en eerste dag al van installatie V7 hadden we die onderbrekingen.  Dus onze terechte vraag of die devolo’s de streaming nog aankunnen de en ze misschien dienen vervangen te worden door toestellen met grotere transmissiecapaciteit. De geplaatste devolo’s zijn eigendom van Proximus.

 

ro

Daarom dat het spijtig is dat Ro eens niet kan testen met een utp kabel zodat zijn decoder rechtstreeks aangesloten is op de bbox zelf want als het probleem blijft heeft het al niks te maken met de draadloze apparatuur.

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Kan je ook de plc’s eens rebooten, door deze eens uit het stopcontact te trekken en terug in te steken, en de wifi bridge resetten en opnieuw verbinden? 

Je Wi-Fi Bridge resetten | Proximus

Installatie van de Wi-Fi Bridge | Proximus

De foutmeldingen die je krijgt hebben te maken met de streaming die niet beschikbaar is. Vermoedelijk door een connectie probleem.

Reputatie 5
Badge +1

Spijtig Martin, maar dat gaat niet.

Configuratie is destijds door Proximus opgezet, omdat deze verbindingstechniek de enige mogelijkheid voor ons was.

Ter info :  bij stop met foutcode terug naar tv kanaal kijken, even, dan terug naar mijn video’s, dan wordt het opgenomen programma waar gestopt is, terug verder gezet, tot er na enkele minuten, terug een foutcode komt . Dus kijken met horten en stoten. Dit is toch al beter dan een volledige blokkering van het systeem , waarbij een volledige erase dient te gebeuren ( zoals aanvankelijk ).

ro

zou dit ook het geval zijn als je de decoder rechtstreeks aansluit op de bbox direct, ik weet niet of je die mogelijkheid hebt met een eventueel voorlopige lange utp kabel.

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS  nog eens geprobeerd verder af te spelen, lukt een minuutje. Dan foutcode P011. Stop kijken…

ro

Reageer