Vraag

V7 opnames bekijken is een katastroof ....

  • 27 December 2020
  • 58 reacties
  • 1439 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS Alles herstart . Proefopname van Komen eten gedaan. Midden in het afspelen. Foutcode 131 . Plezier van het kijken voorbij.

 

De configuratie destijds door Proximus opgesteld is :

tv1 verbonden via electriciteitsnet met devolo’s ( met 1ledje )met geleverd en geplaatst door Proximus

tv 2 verbonden met WiFi bridge , geleverd en geplaatst door Proximus.

Een andere technische oplossing was niet mogelijk.

Ter info : opnames konden destijds probleemloos bekeken worden met decoders V4 , V5 en V6 . Nu met V7 niet meer.

DaisyS wat nu ?

 

Ro

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Inderdaad, alle toestellen uitzetten. Daarna de modem terug inschakelen, wanneer deze terug verbinding heeft mag je de decoders terug opstarten. Je kan deze gelijktijdig heropstarten of apart. 

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS . Is de juiste volgorde

1 modem 

2 decoder 1

3 decoder 2  ?

 

Dan zullen we dat doen. Ook een testopname maken dan afspelen. 

Resultaat zullen we dan weergeven. 

 

Ro

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Heb je zowel de decoders als de modem al eens samen herstart in de juist volgorde? Heb je dit probleem ook als je de decoders rechtstreeks op de modem aansluit?

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad Martin, we weten niet wat 3.58.2 inhoudt.

Toch zou het aangewezen zijn dat er enige reactie komt van Proximus medewerker.

Is mijn vastgesteld probleem te verhelpen of moeten we het gewoon weer accepteren zoals het is en geen opnames meer maken , tot deze functionaliteit in de toekomst op punt staat.

Toch bedenking : waarvoor dient testgroep die v7 dienden uit te testen … de vragen die daaruit kwamen zouden toch moeten opgelost worden.

Positief is wel dat tv kijken zelf voor ons verbeterd is en beeldkwaliteit duidelijk beter is .

ro

 

software updaten lukt inderdaad alleen maar als die ook klaar staat  voor uw decoder.
Natuurlijk weten we totaal niet wat er met de software versie 3.58.2 allemaal opgelost/verbeterd werd!

Reputatie 5
Badge +1

Hallo Redsfan,  bedankt voor je reactie.

Net je suggestie uitgeprobeerd, maar info : je systeem is up-to-date.

Dus blijft voor ons software op niveau 3.54.12.

 

Misschien ( hopelijk) , kan een Proximus medewerker voor ons een oplossing aanreiken vandaag ?

Zodat we op zijn minst als we een opname gedaan hebben, deze gewoon kunnen uitkijken, zonder in het midden ervan , afgebroken te worden en allerlei technische ingrepen dienen te doen om tv terug operationeel te krijgen. Terug vertrouwen krijgen in de werking ervan ....

En bijkomend te moeten terugvallen op VRT NU op pc, om verder te kijken, als de serie of programma daar beschikbaar is.

 

Dus wachten we op support.

ro

Badge +4

Heb je nog niet geprobeerd de software updaten ?

Misschien eens proberen om manueel te controleren op een update ?

instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

 

Inmiddels bestaat 3.58.2 (op mijn V7) maar ik vermoed dat nog niet iedereen deze binnen krijgt...

Reageer