Vraag

V7 opnames bekijken is een katastroof ....

  • 27 December 2020
  • 58 reacties
  • 1434 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 683 reacties

Wij hebben sinds enkele weken twee V7 decoders in gebruik.

Bij TV1 planden we enkele opnames te bekijken. De eerste keer liep midden in de opname alles vast.

Geen oplossing mogelijk. We hebben dan een reset gedaan en konden alsnog de opname verder bekijken.

Volgende dag bekeken we een andere opname. Ook tijdens het bekijken beeld vast , maar nu deed reset het niet en hebben we alles dienen te “erasen”. Met het gevolg dat we bij decoder 1 alles terug dienden te installeren .

We hebben dan ook alle opnames die nog gepland stonden gedeleted.

We lezen reacties dat dit nog voorkomt, maar dit is echt niet aanvaardbaar.

Wordt hier iets aan gedaan ? Zodat we opnames in volle vertrouwen kunnen plannen en ook bekijken ?

 

Ter info bij TV 2 komt het probleem voor dat bij het afzetten van decoder, deze blijkbaar wel down gaat , maar zich zomaar terug opstart . Tot we na herhaalde pogingen, de decoder toch afgezet krijgen. We begrijpen ( in het overzicht status V7 ) dat dit probleem gekend is en in de volgende release zou opgelost worden.

Momenteel staan beide decoders bij ons op versie 3.54.12 .

Kunnen jullie iets verhelpen aan het probleem van de opnames ,of wordt hier ook aan gewerkt ?

Ro


58 reacties

Het is niet alleen de snelheid maar ook fouten tijdens de overdracht, decoders zijn gevoelig voor fouten in de overdracht 

Ik heb glasvezel, heb de snelheid zopas getest en haal 113.0 mps download en 19.1 mps upload dus zou er toch geen probleem mogen zijn om mijn opnames te streamen denk ik en dan liefst zonder (p errorcodes) geen probleem met netflix via de app’s van mijn tv zelf.

mensen met hoge lijnsnelheden krijgen ook P error codes dus heft het zoals reeds gezegd niet altijd met snelheid te maken.

Reputatie 5
Badge +1

Enige reactie van Proximus op de test die ik gisteren diende te doen en waarvan de resultaten hierboven zijn beschreven ?

ro

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT 

 

U vroeg ons een test te willen doen en resultaten mee te delen. Dit deden we en zijn hierboven in de berichten te zien.

We zouden het toch een reactie van U op prijs stellen …

 

ro

Reputatie 7
Badge +4

@Ro Dankjewel voor je test. Hieruit blijkt  dat het probleem toch eerder in de richting van de PLC te zoeken is. Ik zou voorstellen om hem te vervangen door een wifi-booster die je via MyProximus kan aanvragen.

Je kan eventueel voor de zekerheid ook nog testen om je ‘TV2’ aan te sluiten met de PLC’s en te zien of die dan problemen geeft.  Vermits de PLC’s hun signaal over je electriciteitsleidingen stuurt, kan dit minder problemen geven op een andere electriciteitskring. Als dat wel goed werkt kan je TV2 met PLC en TV1 met wifibridge aansluiten en is de booster niet nodig. 

Sowieso wordt er nog verder gezocht naar de oorzaak van de foutmeldingen en zal dit verbeterd worden in volgende software updates. 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT 

Dank voor de reactie .

Nog enkele vraagjes :

  1. Waar in MyProximus is zo een aanvraag te doen ?
  2. De plc’s werden destijds door Proximus zelf geïnstalleerd en gratis geleverd, maakte integraal deel uit van mijn tv configuratie. Aangezien plc’s mogelijk oorzaak zijn van deze storingen , wegens plaatsing van v7, wordt deze wifi booster dan gratis als vervanging van jullie plc’s aangeboden ?

Bijkomend gaan we er toch van uit dat jullie verder werken aan de oplossing er van en stabiliteit van de dienstverlening kunnen waarborgen.

ro

Reputatie 7
Badge +4

@Ro Voor je de booster besteld zou ik eerst testen of je PLC’s toch niet goed werken voor je andere TV. Indien dat niet ok is kan je ze inderdaad bestellen via My Proximus. In de app vind je dit terug onder dashboard - smart wifi. Het is niet zo dat de V7 sowieso niet kan werken met de PLC’s, vandaar ook mijn voorstel eerst te testen met je andere TV zodat ik je niet onnodig toestellen laat vervangen. De eerste booster is gratis beschikbaar met bepaalde Flex packs. 

Natuurlijk blijven we werken aan een verbetering van onze decoders en diensten. 

Reageer