Vraag

V7 opnames bekijken is een katastroof ....

  • 27 December 2020
  • 58 reacties
  • 1439 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties

Wij hebben sinds enkele weken twee V7 decoders in gebruik.

Bij TV1 planden we enkele opnames te bekijken. De eerste keer liep midden in de opname alles vast.

Geen oplossing mogelijk. We hebben dan een reset gedaan en konden alsnog de opname verder bekijken.

Volgende dag bekeken we een andere opname. Ook tijdens het bekijken beeld vast , maar nu deed reset het niet en hebben we alles dienen te “erasen”. Met het gevolg dat we bij decoder 1 alles terug dienden te installeren .

We hebben dan ook alle opnames die nog gepland stonden gedeleted.

We lezen reacties dat dit nog voorkomt, maar dit is echt niet aanvaardbaar.

Wordt hier iets aan gedaan ? Zodat we opnames in volle vertrouwen kunnen plannen en ook bekijken ?

 

Ter info bij TV 2 komt het probleem voor dat bij het afzetten van decoder, deze blijkbaar wel down gaat , maar zich zomaar terug opstart . Tot we na herhaalde pogingen, de decoder toch afgezet krijgen. We begrijpen ( in het overzicht status V7 ) dat dit probleem gekend is en in de volgende release zou opgelost worden.

Momenteel staan beide decoders bij ons op versie 3.54.12 .

Kunnen jullie iets verhelpen aan het probleem van de opnames ,of wordt hier ook aan gewerkt ?

Ro


58 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad Martin, we weten niet wat 3.58.2 inhoudt.

Toch zou het aangewezen zijn dat er enige reactie komt van Proximus medewerker.

Is mijn vastgesteld probleem te verhelpen of moeten we het gewoon weer accepteren zoals het is en geen opnames meer maken , tot deze functionaliteit in de toekomst op punt staat.

Toch bedenking : waarvoor dient testgroep die v7 dienden uit te testen … de vragen die daaruit kwamen zouden toch moeten opgelost worden.

Positief is wel dat tv kijken zelf voor ons verbeterd is en beeldkwaliteit duidelijk beter is .

ro

 

Reputatie 5
Badge +1

Thanks Martin voor je info .

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Heb je zowel de decoders als de modem al eens samen herstart in de juist volgorde? Heb je dit probleem ook als je de decoders rechtstreeks op de modem aansluit?

Reputatie 5
Badge +1

@YorickP , WiFi booster , kan deze gewoon besteld worden in een Proximus verkooppunt en zo aan het abonnement Familus toegevoegd worden? Vermits het toestel te huur is.

In dit plan zou TV1 dan verbonden worden met WiFi booster en tv2 met gewoon WiFi bridge. En dat kan ?

maar uiteraard lost dit het probleem van de onderbrekingen bij streaming opnames niet ,vermits plc’s blijkbaar niet de oorzaak zijn. Trouwens Netflix werkt perfect zonder onderbrekingen op dezelfde tv met plc’s.  Wordt dit euvel op Proximus niveau degelijk aangepakt, zodat we terug kwaliteit krijgen ?

ro

Had dit gewoon ter bijkomend info er bijgezet omdat er anderen die dit eventueel meelezen maar daarom geen familus hebben niet zouden verkeerd eruit besluiten dat bij gelijk welk flex pack je recht zou hebben op deze gratis booster.

Daarom dat het spijtig is dat Ro eens niet kan testen met een utp kabel zodat zijn decoder rechtstreeks aangesloten is op de bbox zelf want als het probleem blijft heeft het al niks te maken met de draadloze apparatuur.

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT , na de gevraagde test, zal ik met info hierop terugkomen.

Toch dank dat jullie de opvolging van het probleem blijven doen.

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad Martin, juist wat je zegt.

In de kamer waar tv 1 staat is WIFI ontvangst , maar zwak. Een wifi booster kan dit signaal toch opvangen en versterken ( boosten ), of zie ik dat verkeerd ?

 

ro

Hier hetzelfde probleem met opnames decoder (V7) is met kabel aangesloten op de modem. Sommige opnames schokken of bevriezen volledig ik krijg dan verschillende foutcodes (bv 131), na reset gaat het terug iets beter. Ook Netflix lukt soms niet om op te starten als dit zo is gaat opstarten ook niet in de app’s.

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT 

Ter info : tijdens een happy house bezoek heeft technieker de BBOX vervangen naar type 3 , voor TV1 andere PLC’s geïnstalleerd en voor TV2 een WIFI bridge geïnstalleerd. Zo werd het tv netwerk bij ons geconfigureerd met de vorige decoders.

Met V7 doen zich nauwelijks of geen onderbrekingen voor op TV 2 met WIFI bridge.

Wel , zoals we ondertussen weten, veel onderbrekingen met foutcodes op TV1 met PLC’s.

 

We hebben nu de test gedaan en de WIFI bridge tijdelijk op TV1 geïnstalleerd en een opname in zijn geheel bekeken. Geen enkele onderbreking heeft zich bij het bekijken ervan voorgedaan.

Wel is er een verschil in snelheid. We hebben de app van NETFLIX gebruikt om de internetsnelheid na te gaan op deze TV1 , met PLC’s gaf dat 60,02 Mbps en met WIFI bridge 29,05 Mbps … Is deze laatste snelheid voldoende ?

Opmerkelijk is toch vast te stellen dat de WIFI bridge bij deze test een foutloos bekijken van een opname toegelaten heeft.

Wat nu ?

Ro

Met PLC’s

 

Met WIFI bridge

 

 

 

hij kan maar iets goed boosten wat hij voldoende goed ontvangt hij boost eigenlijk je wifi niveau,

vergelijk het met je laptop dan zal de internetsnelheid ook zakken als er te weinig wifi niveau binnenkomt. 

Voor je booster geldt dit ook hij kan de snelheid niet verhogen die hij binnenkrijgt  maar je wifi niveau verhogen zodat je toestellen weer goede wifi ontvangst hebben.

Daarom moet je soms de booster bij een opstelling wat dichter naar de bbox toe plaatsen voor beter resultaat.

Het is niet alleen de snelheid maar ook fouten tijdens de overdracht, decoders zijn gevoelig voor fouten in de overdracht 

Ik heb glasvezel, heb de snelheid zopas getest en haal 113.0 mps download en 19.1 mps upload dus zou er toch geen probleem mogen zijn om mijn opnames te streamen denk ik en dan liefst zonder (p errorcodes) geen probleem met netflix via de app’s van mijn tv zelf.

mensen met hoge lijnsnelheden krijgen ook P error codes dus heft het zoals reeds gezegd niet altijd met snelheid te maken.

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS    We hebben een privé bericht naar U gestuurd. En hopen op een concreet voorstel tot oplossing .

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

Enige reactie van Proximus op de test die ik gisteren diende te doen en waarvan de resultaten hierboven zijn beschreven ?

ro

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT , had een privé berichtje gestuurd aan DaisyS met een aantal vragen ivm ons lopend probleem. Maar waarschijnlijk,is zij al in verlof, vermits er geen antwoord komt. Vragen kunnen we ook doorsturen .

 

ro

Badge +4

Heb je nog niet geprobeerd de software updaten ?

Misschien eens proberen om manueel te controleren op een update ?

instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

 

Inmiddels bestaat 3.58.2 (op mijn V7) maar ik vermoed dat nog niet iedereen deze binnen krijgt...

Reputatie 5
Badge +1

Hallo Redsfan,  bedankt voor je reactie.

Net je suggestie uitgeprobeerd, maar info : je systeem is up-to-date.

Dus blijft voor ons software op niveau 3.54.12.

 

Misschien ( hopelijk) , kan een Proximus medewerker voor ons een oplossing aanreiken vandaag ?

Zodat we op zijn minst als we een opname gedaan hebben, deze gewoon kunnen uitkijken, zonder in het midden ervan , afgebroken te worden en allerlei technische ingrepen dienen te doen om tv terug operationeel te krijgen. Terug vertrouwen krijgen in de werking ervan ....

En bijkomend te moeten terugvallen op VRT NU op pc, om verder te kijken, als de serie of programma daar beschikbaar is.

 

Dus wachten we op support.

ro

software updaten lukt inderdaad alleen maar als die ook klaar staat  voor uw decoder.
Natuurlijk weten we totaal niet wat er met de software versie 3.58.2 allemaal opgelost/verbeterd werd!

Reputatie 5
Badge +1

Aan Proximus medewerkers ,
I.v.m. problemen streaming opnames via PLC's en V 7 , de test van gisterenavond leverde 1 onderbreking op bij het bekijken , na ongeveer 3/4 bekijken van de opname. Dan alles afgezet, decoder , tv . Na heropstarten terug naar opnames en gelukkig verder kunnen kijken vanaf stopmoment tot einde.
De PLC's zijn herstart geworden gisteren morgen.
Enkele gegevens :

  • PLC's werden geplaatst door Happy House technieker nadat hij BBOX3 ook geplaatst had. Zij zijn van het type PLC Adapter V2 ( MT 2679 ) . Nog met vermelding Belgacom. 
  • Netflix heeft een toepassing om de internetsnelheid te meten, om na te gaan of Netflix kan gestreamed worden. Deze test hebben we gisteren gedaan en levert volgend gegeven op : " internetverbinding, verbindingssnelheid : 60,02 Mbps. 

Vragen die we graag beantwoord zien, om toch finaal tot een oplossing voor deze onderbrekingen te komen:

  • Is deze gemeten snelheid 60,02 Mbps voldoende om de opnames van Proximus te streamen? 
  • De nu door Proximus aangeboden PLC's , leveren die technisch een hogere snelheid op ? Zo ja, kunnen deze bekomen worden in een Proximus winkel of dienen die via jullie aangevraagd te worden, in vervanging van deze die bij ons geplaatst zijn ? 
  • Indien bovenstaande negatief is, kunnen wij dan zelf bij DEVOLO PLC's aanschaffen,die ons een hogere snelheid garanderen ( Magic 2 Lan tot 2400 Mbps of Magic 1 LAN tot 1200 Mbps ) ? 

We zoeken echt naar een finale oplossing om deze onderbrekingen weg te werken, zij waren er niet bij V5 , noch bij V6 . Dus PLC's werken, maar zijn misschien in capaciteit niet voldoende om de streaming van Proximus opnames te doen, maar toch wel voor NETFIX streaming. Dus stuk zijn ze niet ....

Reputatie 6
Badge +3
  • 60 Mbps is meer dan voldoende, de vereiste snelheid voor V7 is min 25Mbps. Voornamelijk omwille van 4K of UHD.
  • De PLC’s worden momenteel niet meer door Proximus aangeboden.
  • U kan altijd zelf andere toestellen aanschaffen, zoals deze de juiste snelheid aanbied en geen eigen config willen toepassen, dan kan dit geen probleem zijn
Reputatie 5
Badge +1

@YorickP , als de snelheid voldoende is, waarom stopt dan de streaming voor de opgenomen programma’s verschillende keren met de foutmeldingen ?


Nog vraagje 1.als de plc’s niet meer aangeboden worden, welke mogelijkheden zijn er dan nog ? WiFi bridge Of andere ? Wat is dan de beste alternatieve oplossing voor v 7 ?

  1. Devolo’s bieden toch de mogelijkheid om tv en andere te streamen ...

 

Dank alleszins voor je reactie en hopelijk op deze vragen ook nog.

Ro

 

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS . Is de juiste volgorde

1 modem 

2 decoder 1

3 decoder 2  ?

 

Dan zullen we dat doen. Ook een testopname maken dan afspelen. 

Resultaat zullen we dan weergeven. 

 

Ro

@Ro Ik weet niet of die PLC’s die je hebt reeds van type homeplug AV2 standaard zijn die betere prestaties leveren !

bijvoorbeeld deze van devolo

13 HomePlug AV2 powerline-adapters review: gigabit via het stopcontact - Hardware Info

als de snelheid voldoende is, waarom stopt dan de streaming voor de opgenomen programma’s verschillende keren met de foutmeldingen

Er moet inderdaad iets in het concept met de v7 verkeerd lopen aangezien dit gebeurt ook bij sommigen die op een lijn zitten met 100Mbps en rechtstreeks verbonden zijn met de bbox over utp!!!

Reageer