V7 decoder een hoop miserie

  • 11 November 2020
  • 86 reacties
  • 4567 Bekeken

Reputatie 2
  • Apprentice
  • 6 reacties

Sinds 2 dagen ben ik de “trotse” eigenaar van de Android-V7 decoder.

Met mijn V6 had ik Netflix problemen en regelmatig rebooten.  Dus stelt Proximus me de nieuwste verbeterde V7 voor.

Hoe durf je als bedrijf zo een decoder op de markt te brengen:

 

  1. Opnames: asap op te lossen!
    1. Ik merk na installatie: al de lang te bewaren zijn verdwenen + meerder anderen
    2. Opnames lang bewaren gaat totaal niet meer:  Dus een ganse seizoen van een serie opnemen : vergeet het. max 60 dagen, dus 12 aflevering kom je aan 84 dagen. Onbegrijpelijk dat een basis functie als opnames bewaren niet meer gaat.  
    3. 2 opeenvolgende opnames bij V6 ging dit verder, nu stopt het. Je bent aan het kijken en dan stopt programma, moet je terug naar opnames en andere opname kiezen, die dan terug van vooraf begint!
    4. Geen visuele indicatie meer van welke opname je al / niet hebt bekeken
    5. Stop je met kijken om later verder te gaan: je kan niet verder kijken,  nee terug vanaf begin starten.
    6. een onoverzichtelijk wirwar om te zoeken waar de juiste opname staat
    7. Meerdere opnames verwijderen: gaat niet
    8. Opnames voorkeuren instellen gaat niet: bv  : opnemen van enkele laatste seizoen of ganse serie, of kies enkel de nieuwe (niet de herhalingen). Niks mogelijkheid, alles wordt opgenomen.
  2. Verder/doorspoelen: asap op te lossen!
    1. bij overstap van Telenet viel onmiddellijk op hoe slecht dit bij Proximus is
    2. Bij V7 tov V6 een nog grotere ramp
      1. Waarom per 30 seconden
      2. of zeer snel met een mini schermpje.  Onmogelijk om te spoelen naar moment dat je wenst, altijd ben je minuten te ver, terug spoelen, opnieuw verder spoelen. FUCK!
      3. Als je dan toch voor Android kiest waarom niet werken zoals bv Telenet:
        1. snelheid maal 2: je hoort geluid nog en ziet beeld, ideaal op bv saai moment sportwedstrijd sneller te bekijken
        2. snelheid x6, x24 je ziet beeld dat je wenst: play en start wat je wilt.  Nee niet bij Proximus sukkelen en ongebruiksvriendelijke
  3. TV Gids
    1. dit gebruik je om een overzicht te krijgen om te zien wat er op TV is vandaag (verleden en komende dagen- . Nu enkel nog boven/beneden scrollen op 1 zender. Totaal nutteloos
  4. Afstandsbediening
    1. radio: waarom is de knop weg?
    2. google assistant: die is zo groot dat je er regelmatig op klikt, maar die functie heeft geen enkele meerwaarde.
    3. de knop TV?
  5. Algemeen
    1. nog steeds kan je niet per decoder een eigen zenderlijst
    2. waarom kan je dat beginscherm niet uitschakelen en direct TV beginnen te kijken?
    3. waarom als je op menu: ‘live TV’ klikt je terug een ander menu krijgt.
  6. bugs
    1. P130
    2. P131
    3. onmogelijk om af te spelen
    4. 10-keer heropstarten: 
    5. beeld maar geen geluid
    6. heb je spotify of YouTube gebruikt, gegarandeerd loopt decoder nadien paar keren vast.
  7. App: tja we vallen in herhaling

 

Wie is daar bij Proximus verantwoordelijk voor TV?

Dit is toch beschamend om dit klanten aan te bieden!  De basisfuncties van TV kijken, opnemen, doorspelen werken niet. Hier moet een oplossing voor komen, dit kan echt niet zo een slechte kwaliteit.

 

  

86 reacties

Reputatie 1
Badge

Ok dan wachten nog eens af, het is alleen jammer dat dit het meeste voorkomt als we TV aan het kijken zijn..

Toch bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis We kunnen zeker iemand ter plaatse sturen maar op basis van de meting zou ik dit niet direct aanraden. 

Met de goede resultaten die uit de meting zijn gekomen is dit eigenlijk niet nodig.

Reputatie 1
Badge

Misschien dan toch voorstellen om een technieker langs te laten komen?

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis Wij kunnen zien of er een onderbreking is geweest maar op basis van de resultaten van de meting die ik net heb gedaan zie ik geen problemen. 

Wat er in de toekomst gaat gebeuren kunnen we helaas niet zien. 

Reputatie 1
Badge

Ja nu is alles ok, maar kunnen jullie ook zien wanneer hij een onderbreking heeft gehad of gaat krijgen????

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis Moest de modem echt het wifi signaal verbreken zou dit ook willen zeggen dat wij dit zouden zien in de meting. 

Dit is niet het geval. Heb nogmaals een meting gedaan specifiek voor je wifi er is geen enkel toestel momenteel waar de wifi geen goede connectie mee heeft.

Reputatie 1
Badge

Ja dan moet ik alleen nog concluderen dat de modem, alhoewel hij nog niet zo oud is, niet helemaal in orde is, omdat hij op willekeurige momenten de wifi onderbreekt…..

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis Ik heb je lijn net nog eens uitgemeten en de resultaten zijn goed. 

Ik zie geen storing op je wifi. 

Reputatie 1
Badge

Ja ik moet toegeven, de laatste keer dat dit gebeurde heb ik er erg in gehad, dat niet alleen mijn booster maar ook de TP link repeater die ik heb was uitgevallen, dus dan toch een echt korte onderbreking van de WiFi, erg kort want als je gaat kijken branden alle lichtjes die moeten branden……
En ja ik heb acht dagen geleden met de Bbox een fabrieksherstel gedaan.

Reputatie 7
Badge +5

@Choreftis Indien de wifi booster defect is zal deze kosteloos worden omgeruild. 

Aangezien alles uitgaat buiten het power lichtje vermoed ik toch dat er iets is met de verbinding binnenshuis. 

We kunnen iemand ter plaatse sturen om het te komen nakijken of we kunnen de booster omruilen.

ja de booster is eigenlijk ook maar bedoelt als je niet ontvangst genoeg hebt rechtstreeks van de bbox om hem ergens tussenin te zetten zodat de ontvangst voldoende wordt.

Reputatie 4
Badge +2

IK gebruik mijn  wifi booster gewoon niet meer enkel nog wifi van bbox . was  te veel verschil  van  snelheid

Reputatie 1
Badge

Vorig week vrijdag 05/03/21 Modem BBox3+ en booster reset en terug verbonden (zoals de wet het voorschrijft) decoder ook heropgestart en toen alles deftig werkte viel mijn booster weer uit, na de wachttijd terug beeld en ja tot deze middag en toen viel hij weer uit.

Nu kan HadewychT vertellen wat hij wil, maar als de booster alles uitgaat en op de modem alles nog brand…… Ik vraag mij serieus af wat met dat ding aanvangen, en de hoofdvraag, aangezien hij zogenaamd gratis is, wordt hij ook vervangen als ik dat vraag, want volgens de keren dat hij uitvalt is er iets mis mee?

Terzijde ik speel bijna de ganse dag muziek via internet (wifi) en daar heb ik zelden problemen mee.

Reputatie 7
Badge +4

@Choreftis Hier alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. Het feit dat alle lampjes uitvallen op de booster, wijst erop dat de verbinding tussen je b-box en de booster wegvallen. Als ik hier je wifi uittest zie ik er niet onmiddellijk een oorzaak voor. Heb je zowel B-box als booster al een keer direct na elkaar herstart ? 

Indien deze tips niet helpen, kunnen we een afspraak maken zodat een technieker dit ter plaatse kan nakijken. 

Reputatie 1
Badge

Het eerste ja Martin, alle lampjes behalve power gaan uit. En de decoder direct aansluiten heb ik al gedaan en ja dat was ok, voor een test want ik kan hier moeilijk met 10 'm kabel over de vloer liggen.

Maar terloops, vroeger hadden we de de rucus verbinding, en die was bij nog iets verder in afstant dan nu, en NOOIT geen probleem mee gehad, en waarom denkt ge, dat was materiaal, nu zijn het prullen waar we veel voor moeten betalen, kunnen misschien beter overschakelen naar een Cromecast....

je bent zeker dat het je booster is die uitvalt (zijn er dan controle lampje die dit aanduiden) en als je de v6 direct verbindt met de bbox heb je geen probleem dan.

 

Reputatie 1
Badge

Beste mensen, of dat het achtervolgd.... ik kreeg een booster gratis bij mijn flex pack... en de eerste indruk was goed, maar ik was zeker niet tevreden van de nieuwe V7 dus mijn V6 terug in gebruik genomen dan heb ik tenminste goed geluid. Maar wat blijkt met dat booster gedoe, die valt gewoon een paar keer per dag uit, leuk tv kijken zo en dan maar volle pot betalen. Ik denk dat ik terrorist ga worden en een paar bommen onder de Proximus toren ga leggen, dit hangt gewoon mijn kloten uit.....

maar nog niet voor iedereen, het zal maar beter beter zijn als de klachten hier wegvallen of toch maar heel sporadisch meer gemeld worden.

Reputatie 4
Badge +2

is al beter dan in het  begin. na die laatste update maar 1 foutmelding gehad . hoop dat het zo blijft

Reputatie 7
Badge +4

@Bertdel Kan je in je profiel je gegevens aanvullen aub ? Dan kunnen we nakijken of je lijn zeker volledig in orde is. 

Niks dan problemen met de v7 decoder. Continue foutmeldingen als je opgenomen programma’s wil bekijken. Als je een programma pauzeert en opnieuw bekijkt, “springt” het programma na enkele minuten plots vooruit. 
Indien hier niet heel vlug een oplossing kan voor geboden worden, stop ik mijn abonnement en ga ik naar de concurrentie.

@PC13 

Mss kan je voorlopig de v7 omruilen voor  de v5-Compact totdat de V7 volledig gedebugd is en stabieler wordt!

Reputatie 4
Badge +2

ik heb ook  4.58.9 . voor de moment valt het wel mee bij mij. hoop dat het  zo blijft .

Welke Applicatie versie hebben jullie? Ik heb 4.58.9 en een hoop miserie.

De ene dag werkt dat ding normaal, de andere dag voor geen meter. Als je een opname wil bekijken error, terug naar live en dan terug naar opname werkt soms. soms niet.

Fast forward, die niet reageert en dan ineens een heel stuk verder springt.

Denk niet dat het aan de HW ligt, eerder aan de software die 3SS gemaakt heeft. Hangt met haken en ogen aan elkaar. EPG trekt op niks. 1 kanaal en daar moet je dan door scrollen. hoe kan je zo een overzicht hebben. Denk dat ik heel die handel ga buiten flikkeren en naar Orange ga overstappen.

Helpdesk is ook een lachertje, weten er helemaal niks van.

Maar daar mogenwe wel elke maand een pak euro’s voor betalen. pffff

Reputatie 1
Badge

Beste Martin, mijn pack heeft geen naam, noemt alleen Internet + TV + Telefonie, maar toen ik vroeg om mijn V6 te ruilen was ik wel in alle staten, ik had die avond alles geprobeerd wat maar mogelijk was om een beetje tv et hebben, en toe heb ik gebeld en eens deftig mijn mening gezegd aan iemand die me dan nadien doorschakelde naar de klantendienst en die heeft me dan een V7 beloofd want dat is ook niet van de eerste keer goed gegaan hoor…..

Reageer