V7 decoder een hoop miserie

  • 11 November 2020
  • 86 reacties
  • 4565 Bekeken

Reputatie 2
  • Apprentice
  • 6 reacties

Sinds 2 dagen ben ik de “trotse” eigenaar van de Android-V7 decoder.

Met mijn V6 had ik Netflix problemen en regelmatig rebooten.  Dus stelt Proximus me de nieuwste verbeterde V7 voor.

Hoe durf je als bedrijf zo een decoder op de markt te brengen:

 

  1. Opnames: asap op te lossen!
    1. Ik merk na installatie: al de lang te bewaren zijn verdwenen + meerder anderen
    2. Opnames lang bewaren gaat totaal niet meer:  Dus een ganse seizoen van een serie opnemen : vergeet het. max 60 dagen, dus 12 aflevering kom je aan 84 dagen. Onbegrijpelijk dat een basis functie als opnames bewaren niet meer gaat.  
    3. 2 opeenvolgende opnames bij V6 ging dit verder, nu stopt het. Je bent aan het kijken en dan stopt programma, moet je terug naar opnames en andere opname kiezen, die dan terug van vooraf begint!
    4. Geen visuele indicatie meer van welke opname je al / niet hebt bekeken
    5. Stop je met kijken om later verder te gaan: je kan niet verder kijken,  nee terug vanaf begin starten.
    6. een onoverzichtelijk wirwar om te zoeken waar de juiste opname staat
    7. Meerdere opnames verwijderen: gaat niet
    8. Opnames voorkeuren instellen gaat niet: bv  : opnemen van enkele laatste seizoen of ganse serie, of kies enkel de nieuwe (niet de herhalingen). Niks mogelijkheid, alles wordt opgenomen.
  2. Verder/doorspoelen: asap op te lossen!
    1. bij overstap van Telenet viel onmiddellijk op hoe slecht dit bij Proximus is
    2. Bij V7 tov V6 een nog grotere ramp
      1. Waarom per 30 seconden
      2. of zeer snel met een mini schermpje.  Onmogelijk om te spoelen naar moment dat je wenst, altijd ben je minuten te ver, terug spoelen, opnieuw verder spoelen. FUCK!
      3. Als je dan toch voor Android kiest waarom niet werken zoals bv Telenet:
        1. snelheid maal 2: je hoort geluid nog en ziet beeld, ideaal op bv saai moment sportwedstrijd sneller te bekijken
        2. snelheid x6, x24 je ziet beeld dat je wenst: play en start wat je wilt.  Nee niet bij Proximus sukkelen en ongebruiksvriendelijke
  3. TV Gids
    1. dit gebruik je om een overzicht te krijgen om te zien wat er op TV is vandaag (verleden en komende dagen- . Nu enkel nog boven/beneden scrollen op 1 zender. Totaal nutteloos
  4. Afstandsbediening
    1. radio: waarom is de knop weg?
    2. google assistant: die is zo groot dat je er regelmatig op klikt, maar die functie heeft geen enkele meerwaarde.
    3. de knop TV?
  5. Algemeen
    1. nog steeds kan je niet per decoder een eigen zenderlijst
    2. waarom kan je dat beginscherm niet uitschakelen en direct TV beginnen te kijken?
    3. waarom als je op menu: ‘live TV’ klikt je terug een ander menu krijgt.
  6. bugs
    1. P130
    2. P131
    3. onmogelijk om af te spelen
    4. 10-keer heropstarten: 
    5. beeld maar geen geluid
    6. heb je spotify of YouTube gebruikt, gegarandeerd loopt decoder nadien paar keren vast.
  7. App: tja we vallen in herhaling

 

Wie is daar bij Proximus verantwoordelijk voor TV?

Dit is toch beschamend om dit klanten aan te bieden!  De basisfuncties van TV kijken, opnemen, doorspelen werken niet. Hier moet een oplossing voor komen, dit kan echt niet zo een slechte kwaliteit.

 

  

86 reacties

v8 met meer of minder problemen dan de V7 dat wordt dan weer de vraag :relaxed:

Reputatie 5
Badge +3

Is ongeloofwaardig dat Proximus dergelijk materiaal aan haar klanten aanbied!

Is ook de reden dat ik bij mijn huidige V6 blijf ondanks ook met wat kleine bugjes.

De V5c is momenteel de stabielste, die moet ik bijna nooit resetten maar is niet 4K ondersteund. 

Ik vind dat ze vooraleer een decoder aanbieden deze toch bijna voor 99% moet voldoen, die V7 is nu toch al een tijdje in omloop, waar blijven de updates?

maar nog niet voor iedereen, het zal maar beter beter zijn als de klachten hier wegvallen of toch maar heel sporadisch meer gemeld worden.

Reputatie 7
Badge +4

@Choreftis Hier alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. Het feit dat alle lampjes uitvallen op de booster, wijst erop dat de verbinding tussen je b-box en de booster wegvallen. Als ik hier je wifi uittest zie ik er niet onmiddellijk een oorzaak voor. Heb je zowel B-box als booster al een keer direct na elkaar herstart ? 

Indien deze tips niet helpen, kunnen we een afspraak maken zodat een technieker dit ter plaatse kan nakijken. 

Reputatie 7
Badge +4

Als je naar mijn video’s gaat en daar je serie selecteert kan je boven de band waar je al de afleveringen apart ziet klikken op beheer opnames. Daar kan je de volledige serie verwijderen

Als je onderaan in die band je aflevering selecteert kan je ze bekijken of wissen en dan verdwijnt er maar 1 aflevering. Kan je dit eventueel nog eens testen met een andere opname ?

deze lijstjes met fouten/problemen worden hier geregeld gemeld verspreid over het forum en zijn wel allemaal bekend bij Proximus alleen is de vraag wanneer gaan ze die problemen allemaal in orde krijgen !!!

NB: de V6 wordt niet meer gecommercialiseerd dus zullen ze bij Prox wel alle aandacht besteden aan de V7 decoder om die in orde te krijgen, maar wanneer ???

Reputatie 4
Badge +1

Heb de V7 ook terug gestuurd, 1 week werkte het , daarna steeds " geen ethernet verbinding" ...... alles geprobeerd en noppes ... ben terug naar de V5C gegaan , geen problemen ... De V7 wordt aangeboden bij Flex abo s ...Ik vraag mij ook af waarom dit toestel aanbieden, het werkt bij vele klanten slecht ,en staat echt niet op punt, zelfs de medewerkers bij Proximus kunnen er niet aan uit , je kan niet eindloos modem en V7 resetten , enz ....

Reputatie 2

@Danny64 Hier nu ook: opstarten: geen internet - ethernet verbinding.  Tenminste 3 keer heropstarten.

Als ik dan volledig uitschakel en reset: programma kan niet worden afgespeeld, vastlopen, na 5 minuten resetten: beeld maar geen geluid.

Schandalig

 

In een aantal zaken kan ik mij ook vinden. Je hebt enerzijds de bugs en anderzijds ontbrekende functionaliteit. Ook ik ben overgestapt van Telenet, daar zijn er ooknproblemen met de decoder, maar toch niet zo ernstig als bij Proximus. Voorlopig aanvaard ik dit gezien ik aanzienlijk minder betaal dan toen ik bij Telenet zat.

Bugs die ik ook ervaar:

- beeld maar geen geluid ( frequent)

- vertraging van geluid tov het beeld ( dagelijks)

- p130/131 foutcodes (zelden)

- Snel de tv aanzetten om de match op te zetten is er niet bij. Het duurt veel te lang voor de decoder uit standby is en dan is het hopen dat er geluid is.

Ontbrekende functionaliteit:

- het terug en vooruit spoelen is vervelend, maar ben er aan gewoon geraakt. Reclame is +6 minuten 😉

- een aparte radio knop zou handig zijn.

- de tv gids kan beter maar vind ik nog wel ok.

- het menu scherm ipv direct tv kijken stoor ik mij ook enorm aan. 

- ontbrekende 4k bij Disney+

 

 

Badge +4

Vandaag een enquete ingevuld , werd verstuurd door Ipsos met o.a vragen over de nieuwe decoder … eigenlijk niet erg tevreden van de V7 zoals die nu maar werkt! Met de V5 hadden wij nooit geen problemen….

Hier ook reeds een tijdje V7. 

Stopknop brengt je in  sommige gevallen uit miserie.

Netwerkfout  is blijkbaar op ok drukken.. of wachten dan doet ie het wel..

Ook even zappen brengt soms ook  een oplossing bij sommige storingen.

Ik heb wel gemerkt dat niet alle opnames zichtbaar zijn. Er  zijn maar twintig opnames zichtbaar. Om opname éénentwintig te zien moet je een  andere verwijderen. Het gaat om opnames die geen 60 dagen oud zijn natuurlijk, die worden altijd verwijderd.

Hoop dat ze er werk van maken want is allemaal niet erg handig. Toegegeven, met V6 minder problemen gehad.

Reputatie 1
Badge

Ik moet me hier ook bij aansluiten dat ik op z’n minst gezegd niet tevreden ben over de wissel van V6 naar V7, V6 de Chinees was niks maar dit is niet veel beter, het duurt ook eeuwen voor hij opstart.

Ik vraag me werkelijk af of Proximus moedwillig volhard om de mensen naar de concurrentie te sturen?

Mvg

Eerder verkeerd gehokt denk ik.

Reputatie 5
Badge +3

Momenteel heb ik met de V6 niet veel problemen meer, werkt redelijk stabiel. Als ik hier al die problemen met die V7 lees, voor mij hoef deze nog niet!

Ik kijk ook eerst de kat uit te boom en dan pas ga ik overschakelen :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Ja mensen maar ik had niet veel keus, ik moest de V6 tegelmatig heropstarten soms meerder keren op een avond, en nu dit, ik begrijp echt niet hoe de visie van Proximus ineen zit, dit is op z’n zachtst gezegd niet klanten bevorderend.

Reputatie 5
Badge +3

Ik geloof dat de V6 nog altijd beschikbaar is, gewoon laten omruilen. (via post, bellen TD)

ik heb van in het verleden of tenminste via mijn pa geleerd :slight_smile:  dat je best nooit direct op een nieuwe uitgave van een decoder overstapt, ik vergelijk het ook altijd met windows updates wacht liefst een tijd om up te daten om zo mogelijks een hoop miserie te vermijden.

De V7 werd hier inderdaad al een paar keer omgeruild naar een V6 op vraag van de klant maar nog veel meer naar de V5-compact omdat die de stabielste nog altijd is.

Reputatie 1
Badge

Martin, jammer genoeg gaat dat voor Proximus niet op, toen ik de V6 kreeg was die al niet meer zo nieuw en toch een hoop ellende mee gehad.

 

weet jij hoelang ze met vroeger ouder decoders soms miserie gehad hebben vooraleer alles pico bello in orde was, zoals je nu eigenlijk van de v5-compact moogt zeggen !!!!

Reputatie 1
Badge

Zou er mij nu eens iemand een antwoord kunnen geven op de vraag: is de ellende te wijten aan de hard- of de software, of aan alle twee?

 

hopelijk niet aan de hardware of ze mogen ze allemaal in vuilbak gooien :wink:

Reputatie 5
Badge +3

Wat zeggen ze bij Proximus?

Niks dan problemen met de v7 decoder. Continue foutmeldingen als je opgenomen programma’s wil bekijken. Als je een programma pauzeert en opnieuw bekijkt, “springt” het programma na enkele minuten plots vooruit. 
Indien hier niet heel vlug een oplossing kan voor geboden worden, stop ik mijn abonnement en ga ik naar de concurrentie.

Reageer