Skip to main content

Sinds 2 dagen ben ik de “trotse” eigenaar van de Android-V7 decoder.

Met mijn V6 had ik Netflix problemen en regelmatig rebooten.  Dus stelt Proximus me de nieuwste verbeterde V7 voor.

Hoe durf je als bedrijf zo een decoder op de markt te brengen:

 

  1. Opnames: asap op te lossen!
    1. Ik merk na installatie: al de lang te bewaren zijn verdwenen + meerder anderen
    2. Opnames lang bewaren gaat totaal niet meer:  Dus een ganse seizoen van een serie opnemen : vergeet het. max 60 dagen, dus 12 aflevering kom je aan 84 dagen. Onbegrijpelijk dat een basis functie als opnames bewaren niet meer gaat.  
    3. 2 opeenvolgende opnames bij V6 ging dit verder, nu stopt het. Je bent aan het kijken en dan stopt programma, moet je terug naar opnames en andere opname kiezen, die dan terug van vooraf begint!
    4. Geen visuele indicatie meer van welke opname je al / niet hebt bekeken
    5. Stop je met kijken om later verder te gaan: je kan niet verder kijken,  nee terug vanaf begin starten.
    6. een onoverzichtelijk wirwar om te zoeken waar de juiste opname staat
    7. Meerdere opnames verwijderen: gaat niet
    8. Opnames voorkeuren instellen gaat niet: bv  : opnemen van enkele laatste seizoen of ganse serie, of kies enkel de nieuwe (niet de herhalingen). Niks mogelijkheid, alles wordt opgenomen.
  2. Verder/doorspoelen: asap op te lossen!
    1. bij overstap van Telenet viel onmiddellijk op hoe slecht dit bij Proximus is
    2. Bij V7 tov V6 een nog grotere ramp
      1. Waarom per 30 seconden
      2. of zeer snel met een mini schermpje.  Onmogelijk om te spoelen naar moment dat je wenst, altijd ben je minuten te ver, terug spoelen, opnieuw verder spoelen. FUCK!
      3. Als je dan toch voor Android kiest waarom niet werken zoals bv Telenet:
        1. snelheid maal 2: je hoort geluid nog en ziet beeld, ideaal op bv saai moment sportwedstrijd sneller te bekijken
        2. snelheid x6, x24 je ziet beeld dat je wenst: play en start wat je wilt.  Nee niet bij Proximus sukkelen en ongebruiksvriendelijke
  3. TV Gids
    1. dit gebruik je om een overzicht te krijgen om te zien wat er op TV is vandaag (verleden en komende dagen- . Nu enkel nog boven/beneden scrollen op 1 zender. Totaal nutteloos
  4. Afstandsbediening
    1. radio: waarom is de knop weg?
    2. google assistant: die is zo groot dat je er regelmatig op klikt, maar die functie heeft geen enkele meerwaarde.
    3. de knop TV?
  5. Algemeen
    1. nog steeds kan je niet per decoder een eigen zenderlijst
    2. waarom kan je dat beginscherm niet uitschakelen en direct TV beginnen te kijken?
    3. waarom als je op menu: ‘live TV’ klikt je terug een ander menu krijgt.
  6. bugs
    1. P130
    2. P131
    3. onmogelijk om af te spelen
    4. 10-keer heropstarten: 
    5. beeld maar geen geluid
    6. heb je spotify of YouTube gebruikt, gegarandeerd loopt decoder nadien paar keren vast.
  7. App: tja we vallen in herhaling

 

Wie is daar bij Proximus verantwoordelijk voor TV?

Dit is toch beschamend om dit klanten aan te bieden!  De basisfuncties van TV kijken, opnemen, doorspelen werken niet. Hier moet een oplossing voor komen, dit kan echt niet zo een slechte kwaliteit.

 

  

ja de booster is eigenlijk ook maar bedoelt als je niet ontvangst genoeg hebt rechtstreeks van de bbox om hem ergens tussenin te zetten zodat de ontvangst voldoende wordt.


@Choreftis Indien de wifi booster defect is zal deze kosteloos worden omgeruild. 

Aangezien alles uitgaat buiten het power lichtje vermoed ik toch dat er iets is met de verbinding binnenshuis. 

We kunnen iemand ter plaatse sturen om het te komen nakijken of we kunnen de booster omruilen.


Ja ik moet toegeven, de laatste keer dat dit gebeurde heb ik er erg in gehad, dat niet alleen mijn booster maar ook de TP link repeater die ik heb was uitgevallen, dus dan toch een echt korte onderbreking van de WiFi, erg kort want als je gaat kijken branden alle lichtjes die moeten branden……
En ja ik heb acht dagen geleden met de Bbox een fabrieksherstel gedaan.


@Choreftis Ik heb je lijn net nog eens uitgemeten en de resultaten zijn goed. 

Ik zie geen storing op je wifi. 


Ja dan moet ik alleen nog concluderen dat de modem, alhoewel hij nog niet zo oud is, niet helemaal in orde is, omdat hij op willekeurige momenten de wifi onderbreekt…..


@Choreftis Moest de modem echt het wifi signaal verbreken zou dit ook willen zeggen dat wij dit zouden zien in de meting. 

Dit is niet het geval. Heb nogmaals een meting gedaan specifiek voor je wifi er is geen enkel toestel momenteel waar de wifi geen goede connectie mee heeft.


Ja nu is alles ok, maar kunnen jullie ook zien wanneer hij een onderbreking heeft gehad of gaat krijgen????


@Choreftis Wij kunnen zien of er een onderbreking is geweest maar op basis van de resultaten van de meting die ik net heb gedaan zie ik geen problemen. 

Wat er in de toekomst gaat gebeuren kunnen we helaas niet zien. 


Misschien dan toch voorstellen om een technieker langs te laten komen?


@Choreftis We kunnen zeker iemand ter plaatse sturen maar op basis van de meting zou ik dit niet direct aanraden. 

Met de goede resultaten die uit de meting zijn gekomen is dit eigenlijk niet nodig.


Ok dan wachten nog eens af, het is alleen jammer dat dit het meeste voorkomt als we TV aan het kijken zijn..

Toch bedankt voor de moeite.


Reageer