Vraag

streaming niet beschikbaar - pickx app

  • 11 March 2020
  • 66 reacties
  • 4094 Bekeken

Ik heb vanmorgen mijn account terug aan de Pickx app moeten laten koppelen via de telefonische helpdesk. Nu ik terug in de pickx app kan, krijg ik echter telkens de boodschap dat de streaming niet beschikbaar is, althans toch op 1 van de 2 iPads thuis. op het forum zie ik dat veel mensen dit probleem al hadden, maar de oplossingen werden door Proximus steeds privé geboden, daar kan ik dus niets uit afleiden. Kan iemand mij verder helpen? Bedankt!


66 reacties

goed dat je het zegt, ik heb inderdaad de verkeerd link gekopieerd, ik had verschillende vensters open staan in mijn browser (met google gezocht) en heb de verkeerde gekopieerd.

Met behulp van icloud kan je al de instellingen synchroniseren met al jouw IOS apparaten net als opgeslagen wachtwoorden en gebruikersnamen

 

Dat klopt inderdaad maar als je  niet meer laat synchroniseren en als je de cache en app verwijderd dan opnieuw installeert en met de juiste credentials inlogt en het dan nog niet werkt dan kijk ik toch al meer in de richting Prox plus al die meldingen van klanten die op ios niet meer kunnen streamen dan nog des te meer, maar absolute zekerheid is er natuurlijk niet, dit maakt het daarom nog dubbel moeilijk

Op allebei. Heb intussen met Proximus gebeld. Enige oplossing bleek volledige herinstallatie van de iPad. Lijkt nu wel te werken.

Reputatie 6
Badge +3

Neen, is nog nooit gevraagd geweest. Dat is de basis voor troubleshooting van apps. Tenminste dat die functionaliteit ingebakken zit in de app. Dat is inderdaad de evidentie zelve.

In ieder geval er komen toch nog altijd veel teveel meldingen van problemen met pickx en we kunnen alleen maar hopen dat het ooit eens beter wordt.

Het komt er gewoonweg op neer dat Proximus de bal naar Apple ketst en daar stopt het bij hen dan ook. Je staat op straat. 

Jullie moesten eens weten hoeveel data ik nu reeds kwijt ben door die ( waardeloze ) harde reset.Mij FB en Messenger geven me nog enkel een waardeloos account dat met dezelfde naam ooit aanmaakte maar niet meer wil gebruiken. Daarvoor kon ik wisselen van het ene naar het andere, nu zit ik met die oude op mijn pro.
voor mijn aangeschafte boeken moet ik nog afwachten nu. Er staan er geen meer n mijn app.

ben al heel de tijd met de firma aan t schrijven, langs de website gaat het wel.. mijn app is echter leeg.

etc…   pfff. En niets is opgelost qua Pickx ....

In ieder geval er komen toch nog altijd veel teveel meldingen van problemen met pickx en we kunnen alleen maar hopen dat het ooit eens beter wordt.

Klopt ! Maar het zit wel mee in je betaald pakket. Belofte maakt schuld! Vroeger toch. 

Ik heb een fout account ingegeven. iPad blijft nu zoeken. Kan niet terug inloggen met juiste e-mailadres. Proximus kan niet helpen. Apple ook niet. Kan ik alles terug zetten met hetzelfde iPad ID en zal ik dan niet weer hetzelfde krijgen. Zwart zoekend scherm? Mijn vrouw’s iPad doet het wel, juist e-mailadres  ingevoerd. Maar mijn iPhone doet het ook niet. Wat nu?

zoals je hier ook schreef > https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/pickx-app-blijft-laden-48671?postid=657838#post657838  namelijk:

Ik heb een fout e-mailadres ingevuld en nu kan ik ik pixs niet meer inloggen met het juiste adres op mijn iPad/iPhone. Het zwarte scherm blijft aan en zoeken. Opnieuw installeren, resetten etc. Niets helpt. Ik wil gewoon terug kunnen inloggen met het juiste e-mailadres. Help aub. Dank u!

Dus vermoed ik dat de verkeerde ingegeven account gegevens (mailadres) ergens bewaard worden maar dat de juiste account gegevens voor proximus pickx wel nog in orde zijn aangezien je vrouw nog kan inloggen met de zelfde account gegevens.

→ iOS accounts wachtwoorden beheren

ook niet alleen de pickx app verwijderen kan nodig zijn maar ook de app cache verwijderen 

→ https://www.istartips.com/nl/how-to-clear-cache-on-ipad.html#:~:text=U%20kunt%20de%20cache%20van,waarmee%20u%20dit%20kunt%20doen.

 

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je Proximus opbelt kom je terecht bij call center medewerkers en nog niet bij de experten zelf.

 

Nog een laatste test is de iphone opstarten in safe modus: https://www.techjunkie.com/iphone-and-ipad-in-ios-10-turn-safe-mode-on-and-off/ Lukt het dan wel om de Pickx app te gebruiken dan is het probleem met een conflict met een andere app. Een harde reset wil zeggen wis alles, net zoals het zou zijn wanneer je de eerste keer jouw iphone/ipad moet installeren.

mss moet je ook eerst eens via je decoder instellingen die geregistreerde apparaten schrappen om van op nul te beginnen.

@Ronald7 Louter maar ter bijkomende info: 

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/proximus-pickx-50831?postid=658113#post658113

Reputatie 6
Badge +3

Dan moet het accountkoppelingsprobleem zich maar voor doen op 2 apparaten: iphone en ipad. Want op andere apple apparaten doet het probleem zich niet voor. Afwachten en duimen maar.

was maar om aan te geven dat er nog problemen zijn die door prox moeten opgelost worden

Die ander apparaten waren dat die van zijn vrouw die je bedoelt?

Reputatie 6
Badge +3

Ja, iphone 8 en ipad. Ik dacht dat je wou linken naar de post van het opnieuw koppelen van de account. Vandaar dat ik reageerde.

Hier kan je zien wat de laatste IOS versie die er beschikbaar is : https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-update-overzicht-ios-versie/

Het is handig om te kijken of er een verschil is tussen de IOS versie van de oudere apparaten die werken en de recentere die niet werken. Zie hier hoe dit te doen : https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-update-overzicht-ios-versie/#:~:text=Om%20te%20checken%20of%20je,minimaal%2050%20procent)%20is%20opgeladen.

En geen aparte  logins voor  icloud enz….

zoals je hier ook schreef > https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/pickx-app-blijft-laden-48671?postid=657838#post657838  namelijk:

Ik heb een fout e-mailadres ingevuld en nu kan ik ik pixs niet meer inloggen met het juiste adres op mijn iPad/iPhone. Het zwarte scherm blijft aan en zoeken. Opnieuw installeren, resetten etc. Niets helpt. Ik wil gewoon terug kunnen inloggen met het juiste e-mailadres. Help aub. Dank u!

Dus vermoed ik dat de verkeerde ingegeven account gegevens (mailadres) ergens bewaard worden maar dat de juiste account gegevens voor proximus pickx wel nog in orde zijn aangezien je vrouw nog kan inloggen met de zelfde account gegevens.

→ iOS accounts wachtwoorden beheren

ook niet alleen de pickx app verwijderen kan nodig zijn maar ook de app cache verwijderen 

→ https://www.istartips.com/nl/how-to-clear-cache-on-ipad.html#:~:text=U%20kunt%20de%20cache%20van,waarmee%20u%20dit%20kunt%20doen.

 

Ik heb gekeken op mijn iPad en daar staat het e-mail-adres en het wachtwoord juist in mijn ‘wachtwoorden” bij “instellingen.

Wat de app cache betreft is er ook geen mogelijkheid om daar iets aan te veranderen tot mijn spijt.

Dank u om mee te denken!

Ja, de iphone8 en ipad2018 zijn van mijn vrouw en ik heb exact dezelfde ios-versie op mijn pro2018 en iphone 11 staan.

wat wel een feit is is dat mijn iCloud niet dezelfde is en ik denk dat als ik terug leeg maak en alles met een ander ID instel het wel eens oké kan zijn.

Maar dan ben ik alles kwijt wat ik in mijn iCloud heb staan, -200 GB aan foto’s in een dikke decennia opgebouwd foetsie.

En al de andere verloren toestanden die gelinkt zijn. 
Ik vind dat heel ver gaand gewoon omdat ik met een fout e-mailadres trachtte in te loggen.

Weten  jullie dat sinds Eind april plots mijn mail-app van Skynet niet meer werkte. Ik daarvoor gebeld omdat zei ie een server-probleem is.

Niets hielp, ook prox niet.

leuk is anders, toch ...

ook niet als je de app eerst verwijderd hebt, kun je dan de cache ook niet verwijderen.

‘t is maar eens luidop denken dat ik doe, als je nu je toestel een harde reset geeft dus alles weg en dan een  nieuw ID aanmaakt waar een nieuwe icloud aan verbonden is en zo dan probeert of je de proximus pickx aan de praat krijgt dan weet je toch al iets meer als het dan wel lukt en kun je dan ook nog altijd opnieuw resetten om dan opnieuw je oude ID verbonden icloud te gebruiken enfin ‘t is maar een voorstel hé

Neen, nergens iets te vinden over het cache geheugen in de iPad of iPhone van me. :-(               Losmaken van het toestel van de decoders begrijp ik niet. Er staan hier 3 decoders in huis en ik heb eerlijk geen idee hoe ik het zou moeten doen.                                                                                                          Maanden geleden kwam ook mijn skynet-mail niet meer binnen om een niet te begrijpen reden ( dat dus in de skynet-app zelf, ik krijg het wel binnen bij mijn gewone E-mail waar ik dat adres aan toegevoegd heb maar hoe dan ook zo raar ) Ik heb reeds enkele malen gebeld maar niemand kan ook daar in helpen.  zo machteloos voel ik me dan …..

Dank u voor het mee denken !

Ja, ik denk zelfs dat dat zou lukken met een compleet nieuw ID. 
Ik verhuis donderdag en zie het momenteel niet zitten vanwege het werk nu al.

Maar als ik op mijn plaats zit dan ga ik dat wel doen denk ik, maar dan terug gaan naar de oude ID ….. tja, dan werkt het terug niet meer met Pickx.

Stomme iCloud 😉 

kan ik dan terug naar hier keren! Dan laat ik het weten 

@Ronald7 ieder toestel dat ingelogd heeft op Pickx wordt gekoppeld aan het TV profiel en bv als je boven de 5 toestellen gaat kun je ook niet meer inloggen en deze gekoppelde toestellen kun je via de instellingen op de decoders terug vinden en ook verwijderen.

Proximus Pickx gekoppelde toestellen verwijderen:

( bv overbodig(e) toestel(en) verwijderen.)
 via uw decoder
- op afstandsbediening op knop menu drukken
instellingen kiezen (tandwieltje/raddertje rechtsboven selecteren)
beheer van de toestellen selecteren
daar kun je dan naar het toestel gaan om het te verwijderen

Maar als ik op mijn plaats zit dan ga ik dat wel doen denk ik, maar dan terug gaan naar de oude ID ….. tja, dan werkt het terug niet meer met Pickx.

@Ronald7 Ik denk mss verkeerd maar ik wou zeggen met “dan zou je meer weten” dat als het dan ook niet werkt met een nieuw ID,  het dan toch niks met je oude ID/iCloud  zou te maken hebben!.

Ik stel toch nog eens de vraag om 100% zeker te zijn, werkt je vrouw op haar toestellen met de zelfde ID /icloud als U of een apart?

Want je antwoord was hierop: 
Ja, de iphone8 en ipad2018 zijn van mijn vrouw en ik heb exact dezelfde ios-versie op mijn pro2018 en iphone 11 staan.

Maar daaruit was ik niet volledig zeker dat die ja sloeg op: Ja het zelfde ID/iCloud als het mijne :thinking:

Reageer