Vraag

streaming niet beschikbaar - pickx app

  • 11 March 2020
  • 66 reacties
  • 4093 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Mijn vrouw heeft een andere aparte ID/ iCloud dan ik.

Dus ik vermoed dat dit de reden is.

Eens fout ingelogd en je hebt het zitten.

De iCloud houdt iets in zijn geheugen denk ik, iets dat niet te wissen valt. Mijn idee.

Bij mijn vrouw  waren mijn inloggegevens wel juist van de eerste keer.

 

@Ronald7 ieder toestel dat ingelogd heeft op Pickx wordt gekoppeld aan het TV profiel en bv als je boven de 5 toestellen gaat kun je ook niet meer inloggen en deze gekoppelde toestellen kun je via de instellingen op de decoders terug vinden en ook verwijderen.

Proximus Pickx gekoppelde toestellen verwijderen:

( bv overbodig(e) toestel(en) verwijderen.)
 via uw decoder
- op afstandsbediening op knop menu drukken
instellingen kiezen (tandwieltje/raddertje rechtsboven selecteren)
beheer van de toestellen selecteren
daar kun je dan naar het toestel gaan om het te verwijderen

Ik heb dat gedaan, was voor mij onbekend. Nu staan alleen de iPhone en iPad van mijn vrouw er nog in. Maar er verandert niets in mijn toestellen. Of moet ik die terug koppelen, ergens op tv? Op iPad nog steeds zelfde zwart scherm.  We komen er wel …. hoop ik . Bedankt!

@Ronald7 Dan zou je wel door te testen met een nieuw ID ( als je de nodige tijd vindt 😉) kunnen uitmaken of het echt iets is dat in je iD/Cloud blijft hangen want als het met een nieuw ID ook niet zou werken dan moet het toch nog ergens anders zijn waar dit verkeerd login blijft aan gekoppeld zitten !!!! Of dat het niet meer lukt door het feit dat je een verkeerd login gebruikt hebt en prox dit opnieuw moet koppelen, enfin ik blijf maar luidop denken 😀

 

Klopt 100%. Als het met een nieuwe ID niet zou lukken dan versta ik er helemaal niets meer van.

Ik moet wel zeggen dat het nooit gewerkt heeft en daar word ik dan onzeker.

Mijn nieuwsgierigheid zal me zeker uitdagen dit te doen. Ik vind, als fervent kijker, dat dit ‘moet’ werken 😉

@Ronald7 nee,  het zal maar pas zijn als je terug kunt inloggen met je toestellen dat die terug automatisch zullen gekoppeld worden aan je TV-profiel, maar deze truc om ze eerst te wissen heeft ook dus niet mogen baten! Nu is het de vraag of er iets nog op je toestellen is blijven hangen ! 

Als je nu via de browser op je toestel (ipad /iphone) probeert in te loggen op http://proximuspicks.be ipv via de app lukt dit dan wel?

 

Ik weet niet of dit iets zou opleveren → https://support.apple.com/nl-nl/HT201398

ik ben maar aan het googelen om mss toch eens de oplossing te vinden of er zal mss een beter googelaar dan ik wel iets vinden :slight_smile:

Het is ook wel raar dat het op beide iphone en ipad niet meer lukt om in te loggen zou er dan toch ergens iets bijkomends door Proximus aan je settings moeten opnieuw ingesteld worden (daarom dat ik dacht door de toestellen te wissen op je TV-profiel dat dit iets zou helpen)

 

Reputatie 6
Badge +3

Jouw oude apple id blijft natuurlijk wel werken. Maar wanneer je daar (oude) terug mee inlogt wordt weer alles gesynchroniseerd ook het foute mail adres. Een icloud moet wel verschillend zijn aangezien in bepaalde apps zoals Facebook,messenger de geschiedenis van een welbepaalde account moet worden teruggezet. Maar dan zou het probleem zich moeten bevinden in de keychain want daar worden de log-in gegevens opgeslagen van programma’s.

Ik zou toch graag eerst eens zien of het met een nieuw Apple ID het dan wel zou lukken.

Reputatie 6
Badge +3

Als test is het goed om te doen. Maar ik wou gewoon zeggen vanaf het moment dat je terug met de oude inlogt heb je terug problemen. Het enigste verschil is dat je een lege keychain heb. Wat je ook al zou kunnen gedaan met de huidige door te doen wat ik in 1 van mijn vorige posts geplaatst had (wissen van de wachtwoorden).

Indien het probleem hem daar zit dan klopt dit inderdaad, maar als ik al die verhalen van van andere klanten lees met hun problemen op iOS van pickx dan begin ik meer en meer te denken dat het daar ergens te zoeken valt, maar daarom moet het eerst getest worden met een nieuw Apple ID, ik heb een gelijkaardige uitleg gelezen op facebook waar ook werd vermeld dat de persoon een nieuw apple account aangemaakt had en het dan ook niet lukte, maar daar werd niet gesproken van met verkeerde login ingelogd te hebben ……

Daarom dat we gans de tijd op een verkeerd spoor kunnen zitten en dit zou ik toch graag kunnen uitsluiten om toch een beetje meer zekerheid te hebben in welke richting moet verder gezocht worden...

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad afwachten, maar dan zou je ook een foutmelding moet krijgen van verkeerde login gegevens. Wanneer dat de oorzaak is en geen zwart scherm, tenzij dat de Pick app die foutmelding niet gebruikt maar dat zwarte scherm. Je moet echt alles proberen daar ben ik het volkomen eens met jou.

Ja als je redeneert dat alles volgens de logica verloopt, maar er is met pickx blijkbaar veel die niet volgens de logica verloopt :wink:

Als test is het goed om te doen. Maar ik wou gewoon zeggen vanaf het moment dat je terug met de oude inlogt heb je terug problemen. Het enigste verschil is dat je een lege keychain heb. Wat je ook al zou kunnen gedaan met de huidige door te doen wat ik in 1 van mijn vorige posts geplaatst had (wissen van de wachtwoorden).

Ik heb de keychain en de cache gewist vorige keer, geen resultaat 

Reputatie 6
Badge +3

Je kan op iedere ipad of ios het app cache geheugen wissen of heel het cache geheugen : https://www.terello.nl/cache-verwijderen-iphone/#:~:text=Om%20de%20cache%20van%20een,'%20en%20'Verwijder%20app'.

Ik heb uitgelogd met mijn ID en een nieuw aangemaakt. Dus al wat in de iCloud stond was niet meer aanwezig op mijn iPad toen ik met het volledig nieuwe ID opstartte.

Niets is verholpen echter 😕

Weer een zwart zoekend scherm in Pickx. Dus nu kan het nog in de iPad zelf zitten maar waar dan?  Al de eerder genoemde maatregels waren verholpen ( cache en keychain gewist o.a, ).

Dus compleet van een volledig verlies van alle gegevens op de iPad, een Harde Reset naar fabrieksinstellingen is nog een mogelijkheid maar dat is niet meer voor nu dan.

Als ik na mijn verhuizing deze donderdag op mijn plaats zit en al de rest is opgelost ( Proximus komt weer 3 tv’s etc aansluiten 😱😉 ) zal ik dat proberen. Beter is het voor nu een hartinfarct te voorkomen voor als het dan weer niet werkt 🤯🤓. 
 

Nogmaals van harte dank voor jullie hulp en meedenken en we horen nog van elkaar. 
Tot dan en geniet van elke dag 👋 

 

Inderdaad we zullen je eerst op je gemak de verhuis laten doen dan je hiermee nog wat op te jagen :relaxed:

Nog een fijne dag verder en een goed verhuis en hou je vooral gezond.

ja die link heb ik o.a ook meegegeven maar blijkbaar lukt het TS niet !

Reputatie 6
Badge +3

Jouw link (istar) is voor het wissen van het cache geheugen van de webbrowser safari en is ook een soort van reclame voor het programma iMyfone Umate Pro. In mijn link zijn er nog aantal extra stappen om uit te voeren.

@Ronald7 nee,  het zal maar pas zijn als je terug kunt inloggen met je toestellen dat die terug automatisch zullen gekoppeld worden aan je TV-profiel, maar deze truc om ze eerst te wissen heeft ook dus niet mogen baten! Nu is het de vraag of er iets nog op je toestellen is blijven hangen ! 

Als je nu via de browser op je toestel (ipad /iphone) probeert in te loggen op http://proximuspicks.be ipv via de app lukt dit dan wel?

 

Ik weet niet of dit iets zou opleveren → https://support.apple.com/nl-nl/HT201398

ik ben maar aan het googelen om mss toch eens de oplossing te vinden of er zal mss een beter googelaar dan ik wel iets vinden :slight_smile:

Het is ook wel raar dat het op beide iphone en ipad niet meer lukt om in te loggen zou er dan toch ergens iets bijkomends door Proximus aan je settings moeten opnieuw ingesteld worden (daarom dat ik dacht door de toestellen te wissen op je TV-profiel dat dit iets zou helpen)

 

Ik heb echt alles geprobeerd thuis wat er maar te proberen valt. Niets stopt dat zwarte scherm 😞

ik heb tot 2 maal een super technische dienst bij Proximus gesprongen, geen hulp mogelijk zeggen ze dan. Apple kan ook niet helpen.

moet ik dan een volledig nieuwe iPad-instelling maken om te doen lukken?

dan ben ik al mijn gegevens kwijt die aan deze iCloud en andere toestanden zijn versleuteld in meer dan 10 jaar. Ik ben daar wat angstig bij.

wat nu??? 
Hartelijk dank Martin voor al je moeite. Je bent een goed mens 

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al getest in safe mode? Zie mijn reactie hier: https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/streaming-niet-beschikbaar-pickx-app-49819?postid=658116#post658116 Dat is het allerlaatste dat je nog kan proberen. Jouw verhuis is nu het allerbelangrijkste.

hetgeen ze hier beschrijven lukt dat ook niet dan ?

>  https://www.terello.nl/cache-verwijderen-iphone/#:~:text=Om%20de%20cache%20van%20een,'%20en%20'Verwijder%20app'.

 

  1. Open de Instellingen-app
  2. Ga naar Algemeenen daarna Stel opnieuw in.
  3. Kies hierbij de functie: Herstelling alle instellingen. 
    Hierbij is het belangrijk om niet op Wis op alle instellingen te klikken, anders wis je alle inhoud!

 

 

 

Ik heb de cache gevonden dank voor uw geduld. Ik kende dat niet. Alles verwijderd tot en met de app zelf. Niets helpt. Als ik de app weer downloaden zit alles er weer in zoals ik had, cache plaatst zich terug, en zwart scherm, geen inloggen mogelijk.

ik ben bang dat ik al mijn gegevens in iCloud kwijt ben als ik een ander Apple ID maak. 150 GB .

maar er zal niets anders opzitten denk ik . 
als ik dan weer zwart scherm krijg dan zal ik ontploffen denk ik 😞😉

 

Dank voor al uw vriendelijke en slimme hulp Martin! Blij dat jij bestaat! 

@Ronald7 een soft reset dit zou je nog kunnen proberen 
(zie uitleg hier juist boven, waar ik nog wat uitleg bijgevoegd had, die je mss niet gezien hebt)

vooraleer een harde reset te wagen (zoals ik ook beschreven heb hierboven)

Mijn uitleg is toch nog niet slim genoeg, want ik heb je niet kunnen een oplossing aanbieden tot nu toe die echt helpt 😀

Wie weet gebeurt er toch nog een wonder hierdoor :slight_smile:

@Ronald7 een soft reset dit zou je nog kunnen proberen 
(zie uitleg hier juist boven, waar ik nog wat uitleg bijgevoegd had, die je mss niet gezien hebt)

vooraleer een harde reset te wagen (zoals ik ook beschreven heb hierboven)

Mijn uitleg is toch nog niet slim genoeg, want ik heb je niet kunnen een oplossing aanbieden tot nu toe die echt helpt 😀

Als ik een harde reset doe en alles weer laat binnengekomen zoals het in mijn iCloud staat gaat ie alles wat er nu staat terug zetten. Dus met de fouten die er nu zijn in Pickx. 
als ik dat doe zal enkel een nieuwe installatie met nieuwe gegevens mogelijkheid geven maar dan is het voor alle andere data niet meer compatibel.

ik heb reeds vele soft resets gedaan op beide toestellen. Niets gekort. 
 

wat nu? Ik zou het niet weten, buiten die harde reset dan, maar dat is niet leuk vanwege de andere gevolgen.

zal ik het dan toch maar doen?

volgende week verhuis ik en dan heb ik de apps nodige om tv te kijken. We hebben 4 tvs , slechts 1 is daar aangesloten en de wifi. Dus de 3 andere moeten gevoed worden door de Pickx-app tot ze tijd hebben bij Proximus om de andere 2 tvs aan te komen sluiten.

moeilijk hé Martin 😕

geen oplossing maar duizend maal dank! 
fijne zondag avond!

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien wanneer je de cache gewist hebt zouden al de programma instellingen gewist moeten zijn. Tenzij je jouw app synchroniseert samen met alle instellingen en wanneer je terug installeert de gegevens terug worden ingelezen via icloud. Je kan zelf instellen voor welk app je de synchronisatie  niet wil doen:  https://apple.stackexchange.com/questions/327364/how-do-i-only-backup-data-for-specific-apps-on-ios en hier: https://support.apple.com/nl-be/HT204247 (punt Kiezen van welke apps een reservekopie wordt gemaakt op een iPhone, iPad of iPod touch). Wat je zou moeten doen is geen backups maken voor de Picxk app dan de Pickx app verwijderen net als het cache geheugen. Herstarten van ipad en inphone en opnieuw installeren.

Reageer