Vraag

streaming niet beschikbaar - pickx app

  • 11 March 2020
  • 66 reacties
  • 4091 Bekeken

Ik heb vanmorgen mijn account terug aan de Pickx app moeten laten koppelen via de telefonische helpdesk. Nu ik terug in de pickx app kan, krijg ik echter telkens de boodschap dat de streaming niet beschikbaar is, althans toch op 1 van de 2 iPads thuis. op het forum zie ik dat veel mensen dit probleem al hadden, maar de oplossingen werden door Proximus steeds privé geboden, daar kan ik dus niets uit afleiden. Kan iemand mij verder helpen? Bedankt!


66 reacties

Reputatie 7
Badge +4

heb je hiervoor dan de app geherinstalleerd op 1 van beide ?

Op allebei. Heb intussen met Proximus gebeld. Enige oplossing bleek volledige herinstallatie van de iPad. Lijkt nu wel te werken.

Ik heb een fout account ingegeven. iPad blijft nu zoeken. Kan niet terug inloggen met juiste e-mailadres. Proximus kan niet helpen. Apple ook niet. Kan ik alles terug zetten met hetzelfde iPad ID en zal ik dan niet weer hetzelfde krijgen. Zwart zoekend scherm? Mijn vrouw’s iPad doet het wel, juist e-mailadres  ingevoerd. Maar mijn iPhone doet het ook niet. Wat nu?

zoals je hier ook schreef > https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/pickx-app-blijft-laden-48671?postid=657838#post657838  namelijk:

Ik heb een fout e-mailadres ingevuld en nu kan ik ik pixs niet meer inloggen met het juiste adres op mijn iPad/iPhone. Het zwarte scherm blijft aan en zoeken. Opnieuw installeren, resetten etc. Niets helpt. Ik wil gewoon terug kunnen inloggen met het juiste e-mailadres. Help aub. Dank u!

Dus vermoed ik dat de verkeerde ingegeven account gegevens (mailadres) ergens bewaard worden maar dat de juiste account gegevens voor proximus pickx wel nog in orde zijn aangezien je vrouw nog kan inloggen met de zelfde account gegevens.

→ iOS accounts wachtwoorden beheren

ook niet alleen de pickx app verwijderen kan nodig zijn maar ook de app cache verwijderen 

→ https://www.istartips.com/nl/how-to-clear-cache-on-ipad.html#:~:text=U%20kunt%20de%20cache%20van,waarmee%20u%20dit%20kunt%20doen.

 

mss moet je ook eerst eens via je decoder instellingen die geregistreerde apparaten schrappen om van op nul te beginnen.

zoals je hier ook schreef > https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/pickx-app-blijft-laden-48671?postid=657838#post657838  namelijk:

Ik heb een fout e-mailadres ingevuld en nu kan ik ik pixs niet meer inloggen met het juiste adres op mijn iPad/iPhone. Het zwarte scherm blijft aan en zoeken. Opnieuw installeren, resetten etc. Niets helpt. Ik wil gewoon terug kunnen inloggen met het juiste e-mailadres. Help aub. Dank u!

Dus vermoed ik dat de verkeerde ingegeven account gegevens (mailadres) ergens bewaard worden maar dat de juiste account gegevens voor proximus pickx wel nog in orde zijn aangezien je vrouw nog kan inloggen met de zelfde account gegevens.

→ iOS accounts wachtwoorden beheren

ook niet alleen de pickx app verwijderen kan nodig zijn maar ook de app cache verwijderen 

→ https://www.istartips.com/nl/how-to-clear-cache-on-ipad.html#:~:text=U%20kunt%20de%20cache%20van,waarmee%20u%20dit%20kunt%20doen.

 

Ik heb gekeken op mijn iPad en daar staat het e-mail-adres en het wachtwoord juist in mijn ‘wachtwoorden” bij “instellingen.

Wat de app cache betreft is er ook geen mogelijkheid om daar iets aan te veranderen tot mijn spijt.

Dank u om mee te denken!

ook niet als je de app eerst verwijderd hebt, kun je dan de cache ook niet verwijderen.

Neen, nergens iets te vinden over het cache geheugen in de iPad of iPhone van me. :-(               Losmaken van het toestel van de decoders begrijp ik niet. Er staan hier 3 decoders in huis en ik heb eerlijk geen idee hoe ik het zou moeten doen.                                                                                                          Maanden geleden kwam ook mijn skynet-mail niet meer binnen om een niet te begrijpen reden ( dat dus in de skynet-app zelf, ik krijg het wel binnen bij mijn gewone E-mail waar ik dat adres aan toegevoegd heb maar hoe dan ook zo raar ) Ik heb reeds enkele malen gebeld maar niemand kan ook daar in helpen.  zo machteloos voel ik me dan …..

Dank u voor het mee denken !

@Ronald7 ieder toestel dat ingelogd heeft op Pickx wordt gekoppeld aan het TV profiel en bv als je boven de 5 toestellen gaat kun je ook niet meer inloggen en deze gekoppelde toestellen kun je via de instellingen op de decoders terug vinden en ook verwijderen.

Proximus Pickx gekoppelde toestellen verwijderen:

( bv overbodig(e) toestel(en) verwijderen.)
 via uw decoder
- op afstandsbediening op knop menu drukken
instellingen kiezen (tandwieltje/raddertje rechtsboven selecteren)
beheer van de toestellen selecteren
daar kun je dan naar het toestel gaan om het te verwijderen

@Ronald7 ieder toestel dat ingelogd heeft op Pickx wordt gekoppeld aan het TV profiel en bv als je boven de 5 toestellen gaat kun je ook niet meer inloggen en deze gekoppelde toestellen kun je via de instellingen op de decoders terug vinden en ook verwijderen.

Proximus Pickx gekoppelde toestellen verwijderen:

( bv overbodig(e) toestel(en) verwijderen.)
 via uw decoder
- op afstandsbediening op knop menu drukken
instellingen kiezen (tandwieltje/raddertje rechtsboven selecteren)
beheer van de toestellen selecteren
daar kun je dan naar het toestel gaan om het te verwijderen

Ik heb dat gedaan, was voor mij onbekend. Nu staan alleen de iPhone en iPad van mijn vrouw er nog in. Maar er verandert niets in mijn toestellen. Of moet ik die terug koppelen, ergens op tv? Op iPad nog steeds zelfde zwart scherm.  We komen er wel …. hoop ik . Bedankt!

@Ronald7 nee,  het zal maar pas zijn als je terug kunt inloggen met je toestellen dat die terug automatisch zullen gekoppeld worden aan je TV-profiel, maar deze truc om ze eerst te wissen heeft ook dus niet mogen baten! Nu is het de vraag of er iets nog op je toestellen is blijven hangen ! 

Als je nu via de browser op je toestel (ipad /iphone) probeert in te loggen op http://proximuspicks.be ipv via de app lukt dit dan wel?

 

Ik weet niet of dit iets zou opleveren → https://support.apple.com/nl-nl/HT201398

ik ben maar aan het googelen om mss toch eens de oplossing te vinden of er zal mss een beter googelaar dan ik wel iets vinden :slight_smile:

Het is ook wel raar dat het op beide iphone en ipad niet meer lukt om in te loggen zou er dan toch ergens iets bijkomends door Proximus aan je settings moeten opnieuw ingesteld worden (daarom dat ik dacht door de toestellen te wissen op je TV-profiel dat dit iets zou helpen)

 

Reputatie 6
Badge +3

Je kan op iedere ipad of ios het app cache geheugen wissen of heel het cache geheugen : https://www.terello.nl/cache-verwijderen-iphone/#:~:text=Om%20de%20cache%20van%20een,'%20en%20'Verwijder%20app'.

ja die link heb ik o.a ook meegegeven maar blijkbaar lukt het TS niet !

Reputatie 6
Badge +3

Jouw link (istar) is voor het wissen van het cache geheugen van de webbrowser safari en is ook een soort van reclame voor het programma iMyfone Umate Pro. In mijn link zijn er nog aantal extra stappen om uit te voeren.

goed dat je het zegt, ik heb inderdaad de verkeerd link gekopieerd, ik had verschillende vensters open staan in mijn browser (met google gezocht) en heb de verkeerde gekopieerd.

@Ronald7 nee,  het zal maar pas zijn als je terug kunt inloggen met je toestellen dat die terug automatisch zullen gekoppeld worden aan je TV-profiel, maar deze truc om ze eerst te wissen heeft ook dus niet mogen baten! Nu is het de vraag of er iets nog op je toestellen is blijven hangen ! 

Als je nu via de browser op je toestel (ipad /iphone) probeert in te loggen op http://proximuspicks.be ipv via de app lukt dit dan wel?

 

Ik weet niet of dit iets zou opleveren → https://support.apple.com/nl-nl/HT201398

ik ben maar aan het googelen om mss toch eens de oplossing te vinden of er zal mss een beter googelaar dan ik wel iets vinden :slight_smile:

Het is ook wel raar dat het op beide iphone en ipad niet meer lukt om in te loggen zou er dan toch ergens iets bijkomends door Proximus aan je settings moeten opnieuw ingesteld worden (daarom dat ik dacht door de toestellen te wissen op je TV-profiel dat dit iets zou helpen)

 

Ik heb echt alles geprobeerd thuis wat er maar te proberen valt. Niets stopt dat zwarte scherm 😞

ik heb tot 2 maal een super technische dienst bij Proximus gesprongen, geen hulp mogelijk zeggen ze dan. Apple kan ook niet helpen.

moet ik dan een volledig nieuwe iPad-instelling maken om te doen lukken?

dan ben ik al mijn gegevens kwijt die aan deze iCloud en andere toestanden zijn versleuteld in meer dan 10 jaar. Ik ben daar wat angstig bij.

wat nu??? 
Hartelijk dank Martin voor al je moeite. Je bent een goed mens 

hetgeen ze hier beschrijven lukt dat ook niet dan ?

>  https://www.terello.nl/cache-verwijderen-iphone/#:~:text=Om%20de%20cache%20van%20een,'%20en%20'Verwijder%20app'.

 

  1. Open de Instellingen-app
  2. Ga naar Algemeenen daarna Stel opnieuw in.
  3. Kies hierbij de functie: Herstelling alle instellingen. 
    Hierbij is het belangrijk om niet op Wis op alle instellingen te klikken, anders wis je alle inhoud!

 

 

 

Ik heb de cache gevonden dank voor uw geduld. Ik kende dat niet. Alles verwijderd tot en met de app zelf. Niets helpt. Als ik de app weer downloaden zit alles er weer in zoals ik had, cache plaatst zich terug, en zwart scherm, geen inloggen mogelijk.

ik ben bang dat ik al mijn gegevens in iCloud kwijt ben als ik een ander Apple ID maak. 150 GB .

maar er zal niets anders opzitten denk ik . 
als ik dan weer zwart scherm krijg dan zal ik ontploffen denk ik 😞😉

 

Dank voor al uw vriendelijke en slimme hulp Martin! Blij dat jij bestaat! 

@Ronald7 een soft reset dit zou je nog kunnen proberen 
(zie uitleg hier juist boven, waar ik nog wat uitleg bijgevoegd had, die je mss niet gezien hebt)

vooraleer een harde reset te wagen (zoals ik ook beschreven heb hierboven)

Mijn uitleg is toch nog niet slim genoeg, want ik heb je niet kunnen een oplossing aanbieden tot nu toe die echt helpt 😀

@Ronald7 een soft reset dit zou je nog kunnen proberen 
(zie uitleg hier juist boven, waar ik nog wat uitleg bijgevoegd had, die je mss niet gezien hebt)

vooraleer een harde reset te wagen (zoals ik ook beschreven heb hierboven)

Mijn uitleg is toch nog niet slim genoeg, want ik heb je niet kunnen een oplossing aanbieden tot nu toe die echt helpt 😀

Als ik een harde reset doe en alles weer laat binnengekomen zoals het in mijn iCloud staat gaat ie alles wat er nu staat terug zetten. Dus met de fouten die er nu zijn in Pickx. 
als ik dat doe zal enkel een nieuwe installatie met nieuwe gegevens mogelijkheid geven maar dan is het voor alle andere data niet meer compatibel.

ik heb reeds vele soft resets gedaan op beide toestellen. Niets gekort. 
 

wat nu? Ik zou het niet weten, buiten die harde reset dan, maar dat is niet leuk vanwege de andere gevolgen.

zal ik het dan toch maar doen?

volgende week verhuis ik en dan heb ik de apps nodige om tv te kijken. We hebben 4 tvs , slechts 1 is daar aangesloten en de wifi. Dus de 3 andere moeten gevoed worden door de Pickx-app tot ze tijd hebben bij Proximus om de andere 2 tvs aan te komen sluiten.

moeilijk hé Martin 😕

geen oplossing maar duizend maal dank! 
fijne zondag avond!

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien wanneer je de cache gewist hebt zouden al de programma instellingen gewist moeten zijn. Tenzij je jouw app synchroniseert samen met alle instellingen en wanneer je terug installeert de gegevens terug worden ingelezen via icloud. Je kan zelf instellen voor welk app je de synchronisatie  niet wil doen:  https://apple.stackexchange.com/questions/327364/how-do-i-only-backup-data-for-specific-apps-on-ios en hier: https://support.apple.com/nl-be/HT204247 (punt Kiezen van welke apps een reservekopie wordt gemaakt op een iPhone, iPad of iPod touch). Wat je zou moeten doen is geen backups maken voor de Picxk app dan de Pickx app verwijderen net als het cache geheugen. Herstarten van ipad en inphone en opnieuw installeren.

Normaal gezien wanneer je de cache gewist hebt zouden al de programma instellingen gewist moeten zijn. Tenzij je jouw app synchroniseert samen met alle instellingen en wanneer je terug installeert de gegevens terug worden ingelezen via icloud. Je kan zelf instellen voor welk app je de synchronisatie  niet wil doen:  https://apple.stackexchange.com/questions/327364/how-do-i-only-backup-data-for-specific-apps-on-ios en hier: https://support.apple.com/nl-be/HT204247 (punt Kiezen van welke apps een reservekopie wordt gemaakt op een iPhone, iPad of iPod touch). Wat je zou moeten doen is geen backups maken voor de Picxk app dan de Pickx app verwijderen net als het cache geheugen. Herstarten van ipad en inphone en opnieuw installeren.

Fijn gegeven is dat alweer ware het niet dat de Pickx-app er niet tussen staat.  Dus daar kan ik weer niets veranderen. Moeilijke zaak is dit hé 

dank!

ik begin eigenlijk van langsommeer te denken dat we op het verkeerde spoor zit en dat het niet in je apparaten gaat zitten want als je u inbeeld dat door het invoeren van verkeerde login/wachtwoord je absoluut niet meer verder geraakt bij het terug invoeren van de correcte en dan nog op twee apparaten en daarbij nog wetende dat er heel veel zijn die problemen melden met pickx op iOS, begin ik weer richting Prox te denken, het grote probleem is dat je alleen maar kan gissen en van niks zeker bent en je naturlijk bijna niet anders kunt dan van alles en nog wat moet proberen te meer dat Prox blijkbaar je ook niet kan verder helpen en je dan veronderstelt dat ze daar alles goed gecheckt hebben en je er dan vanuit gaat dat het daar ook niet zal zitten.

Zou er nu niemand anders zijn die ook eens het verkeerde wachtwoord heeft ingevuld op zijn apple toestellen en die dan ook net het zelfde probleem heeft voorgehad, wie weet komt er dn toch nog iemand op de proppen die de oplossing weet !!!!!!

ik begin eigenlijk van langsommeer te denken dat we op het verkeerde spoor zit en dat het niet in je apparaten gaat zitten want als je u inbeeld dat door het invoeren van verkeerde login/wachtwoord je absoluut niet meer verder geraakt bij het terug invoeren van de correcte en dan nog op twee apparaten en daarbij nog wetende dat er heel veel zijn die problemen melden met pickx op iOS, begin ik weer richting Prox te denken, het grote probleem is dat je alleen maar kan gissen en van niks zeker bent en je naturlijk bijna niet anders kunt dan van alles en nog wat moet proberen te meer dat Prox blijkbaar je ook niet kan verder helpen en je dan veronderstelt dat ze daar alles goed gecheckt hebben en je er dan vanuit gaat dat het daar ook niet zal zitten.

Zou er nu niemand anders zijn die ook eens het verkeerde wachtwoord heeft ingevuld op zijn apple toestellen en die dan ook net het zelfde probleem heeft voorgehad, wie weet komt er dn toch nog iemand op de proppen die de oplossing weet !!!!!!

Je begrijpt mijn situatie als de beste Martin. Ik vraag me ook af of nu echt niemand dit voor heeft/voor had?

of is er niemand anders echt aanwezig op dit forum? Het lijkt er op dat er veel het simpelweg opgeven en er dan maar mee leven. Hoe kan dit? Ik begrijp er alsmaar minder van.

vannacht een harde reset gedaan. Terug geïnstalleerd met de iCloud als hulp.

niets is opgelost. Overal mag ik terug op inloggen behalve op prox Pickx, zwart eeuwig zoekend scherm 😕

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Met behulp van icloud kan je al de instellingen synchroniseren met al jouw IOS apparaten net als opgeslagen wachtwoorden en gebruikersnamen. Vandaar dat ik dat aanhaalde. Het klopt wel dat er heel wat problemen zijn met de Pickx app.

 

Wat zijn de namen van de apps die je kan uitsluiten van icloud? Soms kan het een andere naam hebben.

 

Je zou de wachtwoorden ook moeten verwijderen van de icloud key chain : https://www.wikihow.com/Delete-Saved-Passwords-from-the-iCloud-Keychain-on-iPhone-or-iPad 

 

Wat belangrijke informatie voor Proximus is: welke ios versie er staat op jouw apple apparaten,type van iphone en ipad en ook welke serie en revisie en ook versie van de Pickx app.

 

Zie of het dan lukt.

Reageer