Vraag

streaming niet beschikbaar - pickx app

  • 11 March 2020
  • 66 reacties
  • 3902 Bekeken

Ik heb vanmorgen mijn account terug aan de Pickx app moeten laten koppelen via de telefonische helpdesk. Nu ik terug in de pickx app kan, krijg ik echter telkens de boodschap dat de streaming niet beschikbaar is, althans toch op 1 van de 2 iPads thuis. op het forum zie ik dat veel mensen dit probleem al hadden, maar de oplossingen werden door Proximus steeds privé geboden, daar kan ik dus niets uit afleiden. Kan iemand mij verder helpen? Bedankt!


66 reacties

Wie weet gebeurt er toch nog een wonder hierdoor :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al getest in safe mode? Zie mijn reactie hier: https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/streaming-niet-beschikbaar-pickx-app-49819?postid=658116#post658116 Dat is het allerlaatste dat je nog kan proberen. Jouw verhuis is nu het allerbelangrijkste.

Inderdaad we zullen je eerst op je gemak de verhuis laten doen dan je hiermee nog wat op te jagen :relaxed:

Nog een fijne dag verder en een goed verhuis en hou je vooral gezond.

Ik heb uitgelogd met mijn ID en een nieuw aangemaakt. Dus al wat in de iCloud stond was niet meer aanwezig op mijn iPad toen ik met het volledig nieuwe ID opstartte.

Niets is verholpen echter 😕

Weer een zwart zoekend scherm in Pickx. Dus nu kan het nog in de iPad zelf zitten maar waar dan?  Al de eerder genoemde maatregels waren verholpen ( cache en keychain gewist o.a, ).

Dus compleet van een volledig verlies van alle gegevens op de iPad, een Harde Reset naar fabrieksinstellingen is nog een mogelijkheid maar dat is niet meer voor nu dan.

Als ik na mijn verhuizing deze donderdag op mijn plaats zit en al de rest is opgelost ( Proximus komt weer 3 tv’s etc aansluiten 😱😉 ) zal ik dat proberen. Beter is het voor nu een hartinfarct te voorkomen voor als het dan weer niet werkt 🤯🤓. 
 

Nogmaals van harte dank voor jullie hulp en meedenken en we horen nog van elkaar. 
Tot dan en geniet van elke dag 👋 

 

Als test is het goed om te doen. Maar ik wou gewoon zeggen vanaf het moment dat je terug met de oude inlogt heb je terug problemen. Het enigste verschil is dat je een lege keychain heb. Wat je ook al zou kunnen gedaan met de huidige door te doen wat ik in 1 van mijn vorige posts geplaatst had (wissen van de wachtwoorden).

Ik heb de keychain en de cache gewist vorige keer, geen resultaat 

Ja als je redeneert dat alles volgens de logica verloopt, maar er is met pickx blijkbaar veel die niet volgens de logica verloopt :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad afwachten, maar dan zou je ook een foutmelding moet krijgen van verkeerde login gegevens. Wanneer dat de oorzaak is en geen zwart scherm, tenzij dat de Pick app die foutmelding niet gebruikt maar dat zwarte scherm. Je moet echt alles proberen daar ben ik het volkomen eens met jou.

Indien het probleem hem daar zit dan klopt dit inderdaad, maar als ik al die verhalen van van andere klanten lees met hun problemen op iOS van pickx dan begin ik meer en meer te denken dat het daar ergens te zoeken valt, maar daarom moet het eerst getest worden met een nieuw Apple ID, ik heb een gelijkaardige uitleg gelezen op facebook waar ook werd vermeld dat de persoon een nieuw apple account aangemaakt had en het dan ook niet lukte, maar daar werd niet gesproken van met verkeerde login ingelogd te hebben ……

Daarom dat we gans de tijd op een verkeerd spoor kunnen zitten en dit zou ik toch graag kunnen uitsluiten om toch een beetje meer zekerheid te hebben in welke richting moet verder gezocht worden...

Reputatie 6
Badge +3

Als test is het goed om te doen. Maar ik wou gewoon zeggen vanaf het moment dat je terug met de oude inlogt heb je terug problemen. Het enigste verschil is dat je een lege keychain heb. Wat je ook al zou kunnen gedaan met de huidige door te doen wat ik in 1 van mijn vorige posts geplaatst had (wissen van de wachtwoorden).

Ik zou toch graag eerst eens zien of het met een nieuw Apple ID het dan wel zou lukken.

Reputatie 6
Badge +3

Jouw oude apple id blijft natuurlijk wel werken. Maar wanneer je daar (oude) terug mee inlogt wordt weer alles gesynchroniseerd ook het foute mail adres. Een icloud moet wel verschillend zijn aangezien in bepaalde apps zoals Facebook,messenger de geschiedenis van een welbepaalde account moet worden teruggezet. Maar dan zou het probleem zich moeten bevinden in de keychain want daar worden de log-in gegevens opgeslagen van programma’s.

Klopt 100%. Als het met een nieuwe ID niet zou lukken dan versta ik er helemaal niets meer van.

Ik moet wel zeggen dat het nooit gewerkt heeft en daar word ik dan onzeker.

Mijn nieuwsgierigheid zal me zeker uitdagen dit te doen. Ik vind, als fervent kijker, dat dit ‘moet’ werken 😉

@Ronald7 Dan zou je wel door te testen met een nieuw ID ( als je de nodige tijd vindt 😉) kunnen uitmaken of het echt iets is dat in je iD/Cloud blijft hangen want als het met een nieuw ID ook niet zou werken dan moet het toch nog ergens anders zijn waar dit verkeerd login blijft aan gekoppeld zitten !!!! Of dat het niet meer lukt door het feit dat je een verkeerd login gebruikt hebt en prox dit opnieuw moet koppelen, enfin ik blijf maar luidop denken 😀

 

Mijn vrouw heeft een andere aparte ID/ iCloud dan ik.

Dus ik vermoed dat dit de reden is.

Eens fout ingelogd en je hebt het zitten.

De iCloud houdt iets in zijn geheugen denk ik, iets dat niet te wissen valt. Mijn idee.

Bij mijn vrouw  waren mijn inloggegevens wel juist van de eerste keer.

 

Maar als ik op mijn plaats zit dan ga ik dat wel doen denk ik, maar dan terug gaan naar de oude ID ….. tja, dan werkt het terug niet meer met Pickx.

@Ronald7 Ik denk mss verkeerd maar ik wou zeggen met “dan zou je meer weten” dat als het dan ook niet werkt met een nieuw ID,  het dan toch niks met je oude ID/iCloud  zou te maken hebben!.

Ik stel toch nog eens de vraag om 100% zeker te zijn, werkt je vrouw op haar toestellen met de zelfde ID /icloud als U of een apart?

Want je antwoord was hierop: 
Ja, de iphone8 en ipad2018 zijn van mijn vrouw en ik heb exact dezelfde ios-versie op mijn pro2018 en iphone 11 staan.

Maar daaruit was ik niet volledig zeker dat die ja sloeg op: Ja het zelfde ID/iCloud als het mijne :thinking:

Ja, ik denk zelfs dat dat zou lukken met een compleet nieuw ID. 
Ik verhuis donderdag en zie het momenteel niet zitten vanwege het werk nu al.

Maar als ik op mijn plaats zit dan ga ik dat wel doen denk ik, maar dan terug gaan naar de oude ID ….. tja, dan werkt het terug niet meer met Pickx.

Stomme iCloud 😉 

kan ik dan terug naar hier keren! Dan laat ik het weten 

‘t is maar eens luidop denken dat ik doe, als je nu je toestel een harde reset geeft dus alles weg en dan een  nieuw ID aanmaakt waar een nieuwe icloud aan verbonden is en zo dan probeert of je de proximus pickx aan de praat krijgt dan weet je toch al iets meer als het dan wel lukt en kun je dan ook nog altijd opnieuw resetten om dan opnieuw je oude ID verbonden icloud te gebruiken enfin ‘t is maar een voorstel hé

Ja, de iphone8 en ipad2018 zijn van mijn vrouw en ik heb exact dezelfde ios-versie op mijn pro2018 en iphone 11 staan.

wat wel een feit is is dat mijn iCloud niet dezelfde is en ik denk dat als ik terug leeg maak en alles met een ander ID instel het wel eens oké kan zijn.

Maar dan ben ik alles kwijt wat ik in mijn iCloud heb staan, -200 GB aan foto’s in een dikke decennia opgebouwd foetsie.

En al de andere verloren toestanden die gelinkt zijn. 
Ik vind dat heel ver gaand gewoon omdat ik met een fout e-mailadres trachtte in te loggen.

Weten  jullie dat sinds Eind april plots mijn mail-app van Skynet niet meer werkte. Ik daarvoor gebeld omdat zei ie een server-probleem is.

Niets hielp, ook prox niet.

leuk is anders, toch ...

En geen aparte  logins voor  icloud enz….

Reputatie 6
Badge +3

Ja, iphone 8 en ipad. Ik dacht dat je wou linken naar de post van het opnieuw koppelen van de account. Vandaar dat ik reageerde.

Hier kan je zien wat de laatste IOS versie die er beschikbaar is : https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-update-overzicht-ios-versie/

Het is handig om te kijken of er een verschil is tussen de IOS versie van de oudere apparaten die werken en de recentere die niet werken. Zie hier hoe dit te doen : https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-update-overzicht-ios-versie/#:~:text=Om%20te%20checken%20of%20je,minimaal%2050%20procent)%20is%20opgeladen.

was maar om aan te geven dat er nog problemen zijn die door prox moeten opgelost worden

Die ander apparaten waren dat die van zijn vrouw die je bedoelt?

Reputatie 6
Badge +3

Dan moet het accountkoppelingsprobleem zich maar voor doen op 2 apparaten: iphone en ipad. Want op andere apple apparaten doet het probleem zich niet voor. Afwachten en duimen maar.

@Ronald7 Louter maar ter bijkomende info: 

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/proximus-pickx-50831?postid=658113#post658113

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je Proximus opbelt kom je terecht bij call center medewerkers en nog niet bij de experten zelf.

 

Nog een laatste test is de iphone opstarten in safe modus: https://www.techjunkie.com/iphone-and-ipad-in-ios-10-turn-safe-mode-on-and-off/ Lukt het dan wel om de Pickx app te gebruiken dan is het probleem met een conflict met een andere app. Een harde reset wil zeggen wis alles, net zoals het zou zijn wanneer je de eerste keer jouw iphone/ipad moet installeren.

In ieder geval er komen toch nog altijd veel teveel meldingen van problemen met pickx en we kunnen alleen maar hopen dat het ooit eens beter wordt.

Klopt ! Maar het zit wel mee in je betaald pakket. Belofte maakt schuld! Vroeger toch. 

Reageer